Gå til innhold

Prøverør 2020


TiiBii

Anbefalte innlegg

59 minutter siden, Aaa08 skrev:

Hei alle sammen! 

Følger ikke med på alt dere skriver i det siste, men ønsker dere masse lykke til! 

Etter 8 ivf med dårlige embryo og aldri på frys, er vi kommet til uke 13 etter siste ivf I Hellas ❤️

 

IMG_20200329_144205.jpg

Gratulerer så mye ❤️❤️❤️😊😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Aaa08 skrev:

Hei alle sammen! 

Følger ikke med på alt dere skriver i det siste, men ønsker dere masse lykke til! 

Etter 8 ivf med dårlige embryo og aldri på frys, er vi kommet til uke 13 etter siste ivf I Hellas ❤️

 

IMG_20200329_144205.jpg

Gratulerer så mye! Så godt å høre at det endelig har klaffet for dere ❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser Riksen har åpnet litt opp, men Porsgrunn har stengt i alle fall ut uke 17. Flere som vurderer å gå privat i disse tider?

Anonymkode: 432e7...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser Riksen har åpnet litt opp, men Porsgrunn har stengt i alle fall ut uke 17. Flere som vurderer å gå privat i disse tider?

Anonymkode: 432e7...7a5

Har forstått det som at Riksen prioriterer avbrutte forsøk nå, men tar ikke inn nye. 

Anonymkode: 1e583...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har forstått det som at Riksen prioriterer avbrutte forsøk nå, men tar ikke inn nye. 

Anonymkode: 1e583...ff6

Ser det. Fikk selv avbrutt ved Porsgrunn. De vil prioritere de som fikk avbrutte forsøk - hadde bare håpet de fulgte Riksen, men ser vel ut som om det tar tid før de starter opp i og med at deg foreløpig er stengt ut uke 17.

Anonymkode: 432e7...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 hours ago, AnonymBruker said:

Ser Riksen har åpnet litt opp, men Porsgrunn har stengt i alle fall ut uke 17. Flere som vurderer å gå privat i disse tider?

Anonymkode: 432e7...7a5

Hvor fant du info om at Riksen åpner litt opp?

Mitt fryseforsøk på Riksen ble avbrutt..

Anonymkode: 3a2d6...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HJELP :(

Hadde innsett for en uke siden. Har blitt skikkelig oppblåst/stinn i magen, ser ut som jeg er flere måneder på vei allerede.. 

Gjør vondt å gå, kjenner det presser helt opp i halsen. 

Er jeg overstimulert tror dere? Bør jeg ringe legevakten idag? 

Har ikke fått noe som helst info om dette fra klinikken jeg var på, syns det er kjempedårlig! 

Anonymkode: aa694...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

HJELP :(

Hadde innsett for en uke siden. Har blitt skikkelig oppblåst/stinn i magen, ser ut som jeg er flere måneder på vei allerede.. 

Gjør vondt å gå, kjenner det presser helt opp i halsen. 

Er jeg overstimulert tror dere? Bør jeg ringe legevakten idag? 

Har ikke fått noe som helst info om dette fra klinikken jeg var på, syns det er kjempedårlig! 

Anonymkode: aa694...b45

Slik hadde jeg det når jeg ble overstimulert i tillegg til at jeg var tungpustet. Jeg synes du absolutt ringe legevakten ja. Jeg ble lagt inn på sykehuset og lå inne i 2 døgn til observasjon. Hadde mye væske i magen å litt på den ene lungen. Slapp heldigvis å tappes. Ble også satt på klexane i flere uker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

HJELP :(

Hadde innsett for en uke siden. Har blitt skikkelig oppblåst/stinn i magen, ser ut som jeg er flere måneder på vei allerede.. 

Gjør vondt å gå, kjenner det presser helt opp i halsen. 

Er jeg overstimulert tror dere? Bør jeg ringe legevakten idag? 

Har ikke fått noe som helst info om dette fra klinikken jeg var på, syns det er kjempedårlig! 

Anonymkode: aa694...b45

Jeg var i faresonen og fikk beskjed om å ikke ringe legevakten, fordi de vet for lite om dette. Ring direkte til klinikk/gyn. Avd på sykehuset. 

Håper det ordner seg raskt! Men du må ringe :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

HJELP :(

Hadde innsett for en uke siden. Har blitt skikkelig oppblåst/stinn i magen, ser ut som jeg er flere måneder på vei allerede.. 

Gjør vondt å gå, kjenner det presser helt opp i halsen. 

Er jeg overstimulert tror dere? Bør jeg ringe legevakten idag? 

Har ikke fått noe som helst info om dette fra klinikken jeg var på, syns det er kjempedårlig! 

Anonymkode: aa694...b45

Du kan også ringe nødnummer til klinikken. Alle private har vel et slikt nummer og høre med dem. De har også blodprøvesvarene som skal kontrollere for overstimulering.

Anonymkode: 96ecd...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor fant du info om at Riksen åpner litt opp?

Mitt fryseforsøk på Riksen ble avbrutt..

Anonymkode: 3a2d6...f97

Tror de ringer deg om det blir aktuelt å ta deg inn igjen. Har ikke sett noe info om dette, min info kommer fra folk som har opplevd å bli kontaktet av riksen. :)

Anonymkode: 1e583...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke telefon fra Riksen og jeg skulle hatt insett den fredagen de stengte ned. Så jeg hadde håpet jeg ville få prioritet, men det fungerer visst ikke på den måten. Ikke sikker hvordan de velger hvem som får lov til å fortsette.

Vi skal uansett gå privat nå, og det virker jo som det valget var det riktige. Det er ikke det letteste økonomisk sett, men virker ikke som vi får noe annet valg likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Avianna skrev:

Jeg fikk ikke telefon fra Riksen og jeg skulle hatt insett den fredagen de stengte ned. Så jeg hadde håpet jeg ville få prioritet, men det fungerer visst ikke på den måten. Ikke sikker hvordan de velger hvem som får lov til å fortsette.

Vi skal uansett gå privat nå, og det virker jo som det valget var det riktige. Det er ikke det letteste økonomisk sett, men virker ikke som vi får noe annet valg likevel.

Lurer på hvordan de velger ut. Savner tydelig kommunikasjon. St Olavs sa de ville komme med en oppsummering i slutten av denne uka, jeg tolket det som fredag, siden de ikke jobber helg, men det har vært helt stille derifra. 

Det offentliges dårlige kommunikasjon slår til igjen. Lenge leve tålmodigheten. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, ville bare si at jeg har bytta brukernavn fra rekavillsvin til Brigid. 

 

Endret av Brigid
Fjernet endel tekst, jeg spør heller om det i en egen tråd :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, da kom ikke tlf fra Trondheim i dag og da er de stengt for påska 😰 det betyr jeg får mensen uten at nytt forsøk er avtalt... Håper de er oppe og går raskt i Trondheim også, og vil prøve å få de med på forsøk i naturlig syklus. Hvis ikke må jeg vente helt til slutten av mai før neste innsett - glem det 😤 

Problemet mitt har vært slimhinnen. Den blir alltid bra ved fersk og styrt syklus. Men prøvde to naturlige sykluser i fjor høst, som ikke ble noe av fordi hinna ble akkurat ikke stor nok. Jeg håper det var pga xu/sa og alt var bare i ulage. Noen tips som hjelper på slimhinna? Tar allerede e vitamin og yoga som skal bedre blodtilførselen i de organer. Andre tips? 🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei alle sammen! Jeg er her inne for andre gang nå. Fikk en datter etter prøverør med lang syklus for snart 3 år siden. Nå skal vi til på fryseforsøk i naturlig syklus. Jeg har fått en resept og lurer på om noen her har hatt fryseforsøk? Når begynte dere på medisinene? 
 

tok 6 år å få første så er ikke super optimist men har jo er håp! Håper bare ikke timen blir avlyst.. det er i slutten av mai foreløpig i Porsgrunn. 

Anonymkode: 9315c...455

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei alle sammen! Jeg er her inne for andre gang nå. Fikk en datter etter prøverør med lang syklus for snart 3 år siden. Nå skal vi til på fryseforsøk i naturlig syklus. Jeg har fått en resept og lurer på om noen her har hatt fryseforsøk? Når begynte dere på medisinene? 
 

tok 6 år å få første så er ikke super optimist men har jo er håp! Håper bare ikke timen blir avlyst.. det er i slutten av mai foreløpig i Porsgrunn. 

Anonymkode: 9315c...455

De har helt steng akkurat nå, men det kan jo hende de er i drift igjen i mai :)

Anonymkode: 1e583...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei alle sammen! Jeg er her inne for andre gang nå. Fikk en datter etter prøverør med lang syklus for snart 3 år siden. Nå skal vi til på fryseforsøk i naturlig syklus. Jeg har fått en resept og lurer på om noen her har hatt fryseforsøk? Når begynte dere på medisinene? 
 

tok 6 år å få første så er ikke super optimist men har jo er håp! Håper bare ikke timen blir avlyst.. det er i slutten av mai foreløpig i Porsgrunn. 

Anonymkode: 9315c...455

Hvis du skal ha i naturlig syklus så er det vel ingen medisiner. Hva har du fått resept på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen prøvd l-arginin? Det er en aminosyre som skal øke blodgjennomstrømming. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...