Gå til innhold

Prøverør 2020


TiiBii

Anbefalte innlegg

Tusen takk @TiiBii 😊❤️

Og gratulerer til dere @Idapida567 og @Piju 😍💕håper de sitter hele veien ut for oss alle ❤️ 

Måtte bare kommentere angående det med fødeplass🙈 Jeg er på vei til legen nå for å ha første kontroll og hun sa at vi må søke plass asap (helst idag). Må være tidlig ute sier hun. 

Og jeg er bare 7+5 🙈

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Deseo skrev:

Tusen takk @TiiBii 😊❤️

Og gratulerer til dere @Idapida567 og @Piju 😍💕håper de sitter hele veien ut for oss alle ❤️ 

Måtte bare kommentere angående det med fødeplass🙈 Jeg er på vei til legen nå for å ha første kontroll og hun sa at vi må søke plass asap (helst idag). Må være tidlig ute sier hun. 

Og jeg er bare 7+5 🙈

 

Taakk 🥰 (kjenner det er rart å skrive takk, prøver å skyve litt unna i tilfelle den ikke sitter)... 

Jøsses, var virkelig ikke klar over det med fødeplass - 

Når ringte dere og bestilte time hos jordmor / lege? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Melie said:

Er vel litt ulikt fra klinikk til klinikk, men tror man kommer ganske likt ut av det. 38000 for et forsøk på Hausken + medisiner som for meg kom på 12 000. Også er det jo tillegg om man skulle være så heldig å få noe på frys, 6000 mener jeg..😊 

Hei, jeg lurte på hvilke medisin du brukte på Hausken ? :) og er du fornøyd med klinikken? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Idapida567 skrev:

Taakk 🥰 (kjenner det er rart å skrive takk, prøver å skyve litt unna i tilfelle den ikke sitter)... 

Jøsses, var virkelig ikke klar over det med fødeplass - 

Når ringte dere og bestilte time hos jordmor / lege? 

 

Hos jordmor setter man tydeligvis opp time først rundt uke 10. Men jeg ringte legen på mandag og ba om en time denne uken, og fikk det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Maja92 skrev:

Hei, jeg lurte på hvilke medisin du brukte på Hausken ? :) og er du fornøyd med klinikken? 

Hei! Jeg har akkurat startet første forsøk der, lang protokoll. Fikk et godt inntrykk etter samtalen, veldig flink lege og hyggelige ansatte. Føler meg godt ivaretatt! Bruker synarela 3 ganger om dagen nå, så skal jeg bruke gonal-f når den tid kommer..😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Melie skrev:

Hei! Jeg har akkurat startet første forsøk der, lang protokoll. Fikk et godt inntrykk etter samtalen, veldig flink lege og hyggelige ansatte. Føler meg godt ivaretatt! Bruker synarela 3 ganger om dagen nå, så skal jeg bruke gonal-f når den tid kommer..😊 

Hva er grunnen til at du har lang protokoll? Jeg skal i gang med kort protokoll der nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får man ikke tilbake noe av pengene på medisiner fra HELFO dersom man går privat (og overskrider de 18.000kr)??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Kone92 skrev:

Hva er grunnen til at du har lang protokoll? Jeg skal i gang med kort protokoll der nå.

De ville i utgangspunktet kjøre kort protokoll på meg også, men jeg hadde kort i det offentlige sist. Av 6 egg ut og 6 befruktet stoppet utviklingen på alle.. derfor ønsket jeg (Og de) å prøve noe annerledes denne gangen. Ble anbefalt lang protokoll denne runden av det offentlige også..   😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Melie skrev:

De ville i utgangspunktet kjøre kort protokoll på meg også, men jeg hadde kort i det offentlige sist. Av 6 egg ut og 6 befruktet stoppet utviklingen på alle.. derfor ønsket jeg (Og de) å prøve noe annerledes denne gangen. Ble anbefalt lang protokoll denne runden av det offentlige også..   😊 

Ah, skjønner 😊 Jeg hadde lang i det offentlige. Med over 20 eggposer og 11 befruktede egg (9 ble til blasto). Så håper det er like bra med kort protokoll...😬

Endret av Kone92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Pillowtalk skrev:

Får man ikke tilbake noe av pengene på medisiner fra HELFO dersom man går privat (og overskrider de 18.000kr)??

 

Jo, man får dekt alt over egenandelen på medisiner, inntill tre forsøk, vilkårlig om det er privat eller offentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kone92 skrev:

Ah, skjønner 😊 Jeg hadde lang i det offentlige. Med over 20 eggposer og 11 befruktede egg (9 ble til blasto). Så håper det er like bra med kort protokoll...😬

Ah det var god uttelling! Jeg krysser fingrene for bedre uttelling og kvalitet for meg denne gangen 😬🤞🏻 Ellers skulle jeg gjerne hatt kort protokoll, det var veldig «kjapt og greit» følte jeg. Fikk du noen bivirkninger av sprayingen på lang? Håper jeg slipper unna det verste 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Melie skrev:

Ah det var god uttelling! Jeg krysser fingrene for bedre uttelling og kvalitet for meg denne gangen 😬🤞🏻 Ellers skulle jeg gjerne hatt kort protokoll, det var veldig «kjapt og greit» følte jeg. Fikk du noen bivirkninger av sprayingen på lang? Håper jeg slipper unna det verste 😅

Ja, jeg håper kort protokoll er litt greiere 🙈 Men jeg har vært veldig med bivirkninger så langt. Ingen eller svært få bivirkninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er alle timer på Porsgrunn utsatt også, ut april. Ventet jo bare på det 😅 Er så på nippe til å gå privat, men jeg skulle jo helst ha blitt operert for mulig endrometriose. For det kan man vel ikke få gjort privat? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Molly_ skrev:

Da er alle timer på Porsgrunn utsatt også, ut april. Ventet jo bare på det 😅 Er så på nippe til å gå privat, men jeg skulle jo helst ha blitt operert for mulig endrometriose. For det kan man vel ikke få gjort privat? 

Ut april? 😔 Var det definitivt eller var det med beskjed om å ta kontakt hvis det roer seg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Neutral90 skrev:

Ut april? 😔 Var det definitivt eller var det med beskjed om å ta kontakt hvis det roer seg? 

Personalet skal læres opp til å kunne hjelpe til under krisen nå, så definitivt utsatt. Mulig det er noen som har fått fullføre, håper det, men jeg er nå ikke igang med noe så det "ødelegger" ikke sånn sett. Håper dette blåser over fortere enn noen kan se for seg 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Molly_ skrev:

Da er alle timer på Porsgrunn utsatt også, ut april. Ventet jo bare på det 😅 Er så på nippe til å gå privat, men jeg skulle jo helst ha blitt operert for mulig endrometriose. For det kan man vel ikke få gjort privat? 

Hvor har du fått denne informasjonen fra? Synes det er rart at de ikke gir samme informasjon til alle pasientene sine... 😕

Anonymkode: 432e7...7a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, Molly_ skrev:

Da er alle timer på Porsgrunn utsatt også, ut april. Ventet jo bare på det 😅 Er så på nippe til å gå privat, men jeg skulle jo helst ha blitt operert for mulig endrometriose. For det kan man vel ikke få gjort privat? 

Jeg har fått beskjed om å fortsatt gi beskjed om mens og ta blodprøver på første syklus (skal egentlig begynne lang protokoll i slutten av april). Fikk beskjed at de vet ikke for sikkert før etter påske hvordan det blir - også dessverre innstilt på at alt kan bli avlyst før sommeren, men per nå står det bare på hjemmesiden deres at det er sterkt redusert bemanning til 13.4? Har du tatt kontakt eller har de kontaktet deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har kontaktinfoen til st Olavs på crypho? Kontakten bare forsvant 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selvfølgelig fått min info fra Porsgrunn. Men som jeg også skrev i neste innlegg så kand er jo være noen som er midt oppi noe får en annen beskjed. Har du ikke hørt noe, så gå ut fra at det går som vanlig. Er ikke verre enn det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har riksen plutselig åpnet igjen. Så kan få innsett neste syklus. Så får vel utsette det private forsøket...

Endret av Kone92
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...