Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 hour ago, Brigid said:

Er så usikker på hva vi skal gjøre. Fikk melding fra sykehuset i dag om at de ikke visste om jeg skal få gjennomført forsøk eller ikke (nesespraystart neste uke). Vurderte å gå privat nå, men hvis vi får fortsette med offentlig vil jeg helst det. Men hvis de plutselig sier neste uke at ikke det blir noe av må jeg vente enda en måned før ny mulighet også privat.. blir vel å vente og se om det blir offentlig, håper veldig... 

Hvor går du henn? Jeg skal ha forsøk på riksen. Men har holdt av en time på Hausken tilfelle de avlyser igjen. 🙈

Videoannonse
Annonse
Skrevet

@TiiBii jeg har muligens hatt eggløsning rundt disse tider jeg også, men har ikke tatt test eller tempet så det er kun utifra noen vage tegn på eggløsning at jeg tror det. Aner ikke om kroppen bare spiller meg et puss pga noen medisiner som jeg går på nå 🤷‍♀️

---

Hvordan tror dere de offentlige fertilitetsklinikkene stiller seg mtp å gi resept på f.eks letrozol hvis man må avvente forsøk pga korona? Er dette et medikament som fastleger evt kan skrive ut, og trenger man oppfølging med ultralyd på letrozol? 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Hvordan tror dere de offentlige fertilitetsklinikkene stiller seg mtp å gi resept på f.eks letrozol hvis man må avvente forsøk pga korona? Er dette et medikament som fastleger evt kan skrive ut, og trenger man oppfølging med ultralyd på letrozol? 

Jeg hører til Porsgrunn og fikk avbrutt forsøket mitt. De ville ikke at jeg fortsatte med letrozol fordi de ikke fikk fulgt meg opp - snakket med dem i dag. Har tidligere fått lertrozol av privat gyn uten noen særlig oppfølging. Hvor hører du til?

Anonymkode: 432e7...7a5

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Idapida567 skrev:

Du kunne jo ring en privat klinikk og hørt hva de sier? De fleste kan jo «ta inn på dagen». 

Okei, visste ikke det var mulig med så kort frist, jeg tar en ringerunde, takk for tips! 😊

Skrevet

@Maja92 @Neutral90 

Hører til i Porsgrunn, meldte inn mens i påska, fikk svar i dag. De skulle sende resepter, men anbefalte at jeg ventet med å hente ut. Jeg trodde og at det skulle bli litt mer normalisert etter påska jmf det som har blitt sagt fra høyeste hold.. 🤔

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som har erfaring med medisinen procren? Den brukes for å roe ned endometriose for en kort periode. Det ble foreslått at jeg skal gå på den ved vårt neste, og siste offentlige, ferskforsøk. Har noen gått på den og kan si noe om bivirkninger, erfaringer o.l? 

Anonymkode: 89df3...84e

Skrevet

Har noen av dere brukt Fostimon? Syns ikke jeg hører mange blir satt på den 🙄

Skrevet
9 minutter siden, Stellia skrev:

Har noen av dere brukt Fostimon? Syns ikke jeg hører mange blir satt på den 🙄

Jeg har brukt fostimon. Brukte det syklusdag 7 og 8 for å «booste» eggløsning før fryseforsøk. Tror den ligner gonal-f.

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hører til Porsgrunn og fikk avbrutt forsøket mitt. De ville ikke at jeg fortsatte med letrozol fordi de ikke fikk fulgt meg opp - snakket med dem i dag. Har tidligere fått lertrozol av privat gyn uten noen særlig oppfølging. Hvor hører du til?

Anonymkode: 432e7...7a5

Takk for svar! Hører til St Olav 👍 

Skrevet

Har noen snakket med st Olav? Skjønner de har mye å planlegge, men de sa selv de ville komme med ny info før påske 😰

Skrevet
1 time siden, Neutral90 skrev:

Har noen snakket med st Olav? Skjønner de har mye å planlegge, men de sa selv de ville komme med ny info før påske 😰

Jeg tenkte både igår og idag at jeg skulle ringe hvis de ikke kom med ny informasjon, men jeg bare utsetter det for å ikke være hun masete 🙈 Dårlig hvis infoen om Crypho er det eneste de kommer med, da blir de nok nedringt etterhvert  nå når andre offentlig klinikker har begynt og åpne opp.. 

Skrevet
3 timer siden, Kokokos skrev:

Jeg har brukt fostimon. Brukte det syklusdag 7 og 8 for å «booste» eggløsning før fryseforsøk. Tror den ligner gonal-f.

Jeg har brukt Gonal-F tidligere. Fikk ikke følelsen av at jeg faktisk satt en sprøyte, noe jeg synes var positivt. Litt verre med Fostimon har jeg forstått?

Skrevet
36 minutter siden, Stellia skrev:

Jeg har brukt Gonal-F tidligere. Fikk ikke følelsen av at jeg faktisk satt en sprøyte, noe jeg synes var positivt. Litt verre med Fostimon har jeg forstått?

Nei, synes ikke den var noe verre å sette. Litt styrete med å blande og trekke opp, men det minner om Menopur igjen, om du har brukt det.

Skrevet
46 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Jeg tenkte både igår og idag at jeg skulle ringe hvis de ikke kom med ny informasjon, men jeg bare utsetter det for å ikke være hun masete 🙈 Dårlig hvis infoen om Crypho er det eneste de kommer med, da blir de nok nedringt etterhvert  nå når andre offentlig klinikker har begynt og åpne opp.. 

Haha som jeg skulle skrevet det selv 😂🙈 tenker å vise den statusen om crypho til mannen min og spør veldig ledende om det kan være en veldig dårlig formulert måte å si at de snart er klar til å starte, slik at vi kan ringe? 😂🤐

Skrevet (endret)

Yes, da begynner det å skje ting! Gjett om jeg tok kontakt i en rekord fart🥚💛

2E2E6EAD-0DC7-4A76-80E1-B663744CF879.png

Endret av TiiBii
  • Liker 1
Skrevet
33 minutter siden, Neutral90 skrev:

Haha som jeg skulle skrevet det selv 😂🙈 tenker å vise den statusen om crypho til mannen min og spør veldig ledende om det kan være en veldig dårlig formulert måte å si at de snart er klar til å starte, slik at vi kan ringe? 😂🤐

Det ser ut som de lader opp til at man kan ta kontakt, men helst over crypho for å unngå telefonstorm ja 😅 Mer info kommer ikveld (vet ikke om jeg tror på de, haha) så jeg sjekker siden deres konstant nå 🙈 

Skrevet (endret)
11 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Det ser ut som de lader opp til at man kan ta kontakt, men helst over crypho for å unngå telefonstorm ja 😅 Mer info kommer ikveld (vet ikke om jeg tror på de, haha) så jeg sjekker siden deres konstant nå 🙈 

Åå spennende! Hvor har du hørt det? Jeg tror jeg satser på å sjekke Facebook, ser ut som de er flinkere til å oppdatere der enn på stOlavs.no

Edit: så den andre posten nå, glem det 😅

Endret av Neutral90
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Nå er jeg bare kjempeskuffa. Bare egguttak ikke innsett? 🤯Så dumt for oss som har på frys da... 

Det står at de vil ringe de som fikk avbrutt forsøkene sine, håper de mener alle som fikk avbrutt og ikke bare ferskforsøk 🤞

Endret av Neutral90
Skrevet
3 hours ago, TiiBii said:

Yes, da begynner det å skje ting! Gjett om jeg tok kontakt i en rekord fart🥚💛

2E2E6EAD-0DC7-4A76-80E1-B663744CF879.png

Fikk du starte opp? :) 

Skrevet
50 minutter siden, Maja92 skrev:

Fikk du starte opp? :) 

Jeg skrev på minjournal at jeg fikk avlyst mitt forsøk og at jeg forventer mens slutten av april/starten av mai. Ikke fått svar fra de men da kan de jo regne seg ut fra når jeg evt kan få bli med på nytt forsøk. Håper på å få svar løpet av uken i de tidsrommene de har tlf/mail-tider som er rundt kl 12-14 etter hva jeg har fått før hvertfall☺️ 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...