Gå til innhold

Prøverør 2020


TiiBii

Anbefalte innlegg

31 minutter siden, Audrey Horne skrev:

Noen her som har vært overstimulerte og vil dele erfaring? Hvor lang tid tok det før all væsken ble borte fra buken? :(

Dette er helt jævlig, kommer aldri til å gå gjennom en sånn hormonstimulering igjen. Never. 

Jeg ble mildt overstimulert, og det var helt forferdelig ☹️ Selv om jeg ikke måtte på sykehus eller noe slikt. Men jeg var så lite overstimulert at de ikke så det på blodprøvene jeg tok ved egguttaket. Jeg følte meg skikkelig dårlig før innsett, så ringe og tok en ekstra ultralyd på klinikken rett før innsettet. Fikk lov å sette inn likevel. Ble gravid og da forverret det seg enormt. 

Da jeg var på tidlig ultralyd 7+2 var væsken borte (det var uansett ikke mer enn ca 5 dl, ikke så mye mente de), men eggstokkene var fortsatt ganske store og jeg kjenner at de er det fortsatt 1 måned etterpå.

Jeg synes klinikken min underkommuniserte risikoen for overstimulering og at jeg ikke ble tatt seriøst fordi det ikke var så tydelige tegn på det hos meg. Fikk for eksempel vite i en bisetning av legen om risikoen for at eggstokkene kunne tvinne seg og at jeg burde holde meg i ro, og det var etter at jeg hadde vært på trening hver dag med mye hopp og sprett. 😮 veldig glad for at det gikk bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, missamerica skrev:

Jeg ble mildt overstimulert, og det var helt forferdelig ☹️ Selv om jeg ikke måtte på sykehus eller noe slikt. Men jeg var så lite overstimulert at de ikke så det på blodprøvene jeg tok ved egguttaket. Jeg følte meg skikkelig dårlig før innsett, så ringe og tok en ekstra ultralyd på klinikken rett før innsettet. Fikk lov å sette inn likevel. Ble gravid og da forverret det seg enormt. 

Da jeg var på tidlig ultralyd 7+2 var væsken borte (det var uansett ikke mer enn ca 5 dl, ikke så mye mente de), men eggstokkene var fortsatt ganske store og jeg kjenner at de er det fortsatt 1 måned etterpå.

Jeg synes klinikken min underkommuniserte risikoen for overstimulering og at jeg ikke ble tatt seriøst fordi det ikke var så tydelige tegn på det hos meg. Fikk for eksempel vite i en bisetning av legen om risikoen for at eggstokkene kunne tvinne seg og at jeg burde holde meg i ro, og det var etter at jeg hadde vært på trening hver dag med mye hopp og sprett. 😮 veldig glad for at det gikk bra.

Enig med dette! Fikk ut 28 egg, og var oppblåst som en ballong. Ingen som nevnte at jeg burde ta det med ro (bare at jeg ble sykemeldt ei uke, og måtte lytte til kroppen). Jeg både trente og rei etter få dager, og forsåvidt også rett før uttak, noe jeg i ettertid har forstått var ganske risikofylt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, bondekone skrev:

Enig med dette! Fikk ut 28 egg, og var oppblåst som en ballong. Ingen som nevnte at jeg burde ta det med ro (bare at jeg ble sykemeldt ei uke, og måtte lytte til kroppen). Jeg både trente og rei etter få dager, og forsåvidt også rett før uttak, noe jeg i ettertid har forstått var ganske risikofylt. 

Rart egentlig, det må jo være ganske vanlig. Jeg har hørt om mange som har hatt symptomer på overstimulering etter IVF. Jeg fikk ut bare 6 egg, så de mente jeg måtte være predisponert for det. Gikk i tillegg på lave hormondoser pga hos oss ligger problemet hos mannen.

Litt kjipt å måtte skjule en 5 mnd gravidmage under store klær, før man har satt tilbake egg 🙄😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, missamerica skrev:

Jeg ble mildt overstimulert, og det var helt forferdelig ☹️ Selv om jeg ikke måtte på sykehus eller noe slikt. Men jeg var så lite overstimulert at de ikke så det på blodprøvene jeg tok ved egguttaket. Jeg følte meg skikkelig dårlig før innsett, så ringe og tok en ekstra ultralyd på klinikken rett før innsettet. Fikk lov å sette inn likevel. Ble gravid og da forverret det seg enormt. 

Da jeg var på tidlig ultralyd 7+2 var væsken borte (det var uansett ikke mer enn ca 5 dl, ikke så mye mente de), men eggstokkene var fortsatt ganske store og jeg kjenner at de er det fortsatt 1 måned etterpå.

Jeg synes klinikken min underkommuniserte risikoen for overstimulering og at jeg ikke ble tatt seriøst fordi det ikke var så tydelige tegn på det hos meg. Fikk for eksempel vite i en bisetning av legen om risikoen for at eggstokkene kunne tvinne seg og at jeg burde holde meg i ro, og det var etter at jeg hadde vært på trening hver dag med mye hopp og sprett. 😮 veldig glad for at det gikk bra.

Også helt enig i dette! Jeg ble overstimulert, og våknet opp av ekstreme smerteanfall hver natt i overkant av en uke. Såpass vondt at både hyl og skrik var uungåelig.. Ble lagt inn en natt på observasjon, og legen fortalte at hun opplevde at slike tilfeller ofte endte i graviditet. Jeg ble gravid, så smerten økte med HCG’en som steg. Hadde smerter i overkant av 1 mnd mener jeg, men ikke like intense de siste ukene heldigvis. Masse god bedring!

Anonymkode: 671d0...6e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan stiller vi oss for mengden utflod? Er det positivt, negativt, likegyldig.. Etter kuren fra Athen har jeg fått helt sykt med utflod. Jeg har ikke hatt den type mengde siden 16-18 årsalderen. Jeg må jo ha vært «uttørket» i flere 10år🙊🙈 Den er uten lukt, hvit i fargen, ingen kløe eller svie. 
Hva er deres tanker?

Endret av TiiBii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vår2020

Hei alle sammen.

Jeg og samboer skal i gang med første IVF behandling nå i mai. Ingen feil funnet på hverken meg eller mannen. 
Jeg skal i gang med kort protokoll med Rekovelle. Skal bestille sprøytene til uken. 
 

Spørsmålet er hvordan opplevde du dette med Rekovelle? Hvordan var humøret? Overstimulert? Mange egg? Vil gjerne vite alt. Har lest mye om de andre sprøytene, men står lite om kort protokoll og Rekovelle. Er det fordi denne er ny? Er så spent!
 

Takk på forhånd for alle svar😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, TiiBii skrev:

Hvordan stiller vi oss for mengden utflod? Er det positivt, negativt, likegyldig.. Etter kuren fra Athen har jeg fått helt sykt med utflod. Jeg har ikke hatt den type mengde siden 16-18 årsalderen. Jeg må jo ha vært «uttørket» i flere 10år🙊🙈 Den er uten lukt, hvit i fargen, ingen kløe eller svie. 
Hva er deres tanker?

Håper for din del det er noe positivt! Men, veldig mye utflod er vel ikke akkurat et fruktbarhetstegn? Hvis jeg skal være heelt ærlig, om det første som slo meg - kan det være sopp? Selv om det ikke svir? Etter antibiotikakur er jo det veldig vanlig. 

«Dersom utfloden din blir tykkflytene, klumpete og hvit i farge, er dette et tegn på at du har soppinfeksjon. Ofte medfører dette også at du kjenner svie og kløe i underlivet. (Noen ganger endrer utfloden seg uten at det klør, andre ganger ser utfloden normal ut, men du plages av svie og kløe.)»

Anonymkode: b3b2c...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper for din del det er noe positivt! Men, veldig mye utflod er vel ikke akkurat et fruktbarhetstegn? Hvis jeg skal være heelt ærlig, om det første som slo meg - kan det være sopp? Selv om det ikke svir? Etter antibiotikakur er jo det veldig vanlig. 

«Dersom utfloden din blir tykkflytene, klumpete og hvit i farge, er dette et tegn på at du har soppinfeksjon. Ofte medfører dette også at du kjenner svie og kløe i underlivet. (Noen ganger endrer utfloden seg uten at det klør, andre ganger ser utfloden normal ut, men du plages av svie og kløe.)»

Anonymkode: b3b2c...9c0

Tanken slo meg å, men jeg gikk 9 dager på Dalacin så tenkte at den skulle ha tatt knekken på evt sopp etter AB-kuren🧐 Det kan kanskje være så enkelt at jeg nærmer meg eggløsning også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vår2020 skrev:

Hei alle sammen.

Jeg og samboer skal i gang med første IVF behandling nå i mai. Ingen feil funnet på hverken meg eller mannen. 
Jeg skal i gang med kort protokoll med Rekovelle. Skal bestille sprøytene til uken. 
 

Spørsmålet er hvordan opplevde du dette med Rekovelle? Hvordan var humøret? Overstimulert? Mange egg? Vil gjerne vite alt. Har lest mye om de andre sprøytene, men står lite om kort protokoll og Rekovelle. Er det fordi denne er ny? Er så spent!
 

Takk på forhånd for alle svar😊

Hei! Kjenner ikke til rekovelle, men ser det er FSH som blant annet bemfola og gonal f. Det er stor forskjell i bivirkninger hos oss, men håper det ikke blir så gale for deg :) for de aller aller fleste er kort protokoll snill med kroppen. Tror det er nokså standard å prøve medium dose FSH første gangen, når det ikke er noe spesifikk grunn til å gjøre det annerledes (som lav eggresserve eller pcos). Hvilken klinikk hører du til? 

 

Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vår2020
5 minutter siden, Neutral90 skrev:

Hei! Kjenner ikke til rekovelle, men ser det er FSH som blant annet bemfola og gonal f. Det er stor forskjell i bivirkninger hos oss, men håper det ikke blir så gale for deg :) for de aller aller fleste er kort protokoll snill med kroppen. Tror det er nokså standard å prøve medium dose FSH første gangen, når det ikke er noe spesifikk grunn til å gjøre det annerledes (som lav eggresserve eller pcos). Hvilken klinikk hører du til? 

 

Lykke til! 

Ja håper det går bra. Nei, har ikke funnet noen grunn til hvorfor vi ikke har klart det selv. 
 

Vi hører til Klinikk Hausken Oslo.

Takk🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter første runde med hormoner og uttak(ble aldri innsett her), endret deres mensen seg da? Jeg har annen type vondt nå enn før og det er to mens siden forsøket. Dette må vel da bare bli verre for hvert forsøk? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag 13 i dag. 11 er øverst, 12 i midten, 13 nederst🥚
Flere som nærmer seg eggløsning?

408DA7EA-AF5A-4C65-9640-E86F31A61741.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.4.2020 den 22.35, Molly_ skrev:

Etter første runde med hormoner og uttak(ble aldri innsett her), endret deres mensen seg da? Jeg har annen type vondt nå enn før og det er to mens siden forsøket. Dette må vel da bare bli verre for hvert forsøk? 😅

For min del har det gått opp og ned, etter tre ferske og et frys har jeg ikke konsekvent mer vondt (men alltid hatt endel smerter under mensen). Håper det normaliserer seg hos deg! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så usikker på hva vi skal gjøre.. 

1 time siden, TiiBii skrev:

Syklusdag 13 i dag. 11 er øverst, 12 i midten, 13 nederst🥚
Flere som nærmer seg eggløsning?

408DA7EA-AF5A-4C65-9640-E86F31A61741.jpeg

Jepp, men kjenner jeg går litt opp og ned på hvor mye energi jeg skal bruke på testing og slikt, mistet litt troa på at vi kan få det til selv, selv om det ikke er umulig. Men tenkte å teste i morgen og et par dager. Skal du ha noe forsøk nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så usikker på hva vi skal gjøre. Fikk melding fra sykehuset i dag om at de ikke visste om jeg skal få gjennomført forsøk eller ikke (nesespraystart neste uke). Vurderte å gå privat nå, men hvis vi får fortsette med offentlig vil jeg helst det. Men hvis de plutselig sier neste uke at ikke det blir noe av må jeg vente enda en måned før ny mulighet også privat.. blir vel å vente og se om det blir offentlig, håper veldig... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.4.2020 den 22.35, Molly_ skrev:

Etter første runde med hormoner og uttak(ble aldri innsett her), endret deres mensen seg da? Jeg har annen type vondt nå enn før og det er to mens siden forsøket. Dette må vel da bare bli verre for hvert forsøk? 😅

Det har variert veldig for meg, men det var nok en verre mens etter stimulering hvor det ikke ble innsett ja 😕 Merker at kroppen har vært på medisin. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

33 minutter siden, Brigid skrev:

Er så usikker på hva vi skal gjøre. Fikk melding fra sykehuset i dag om at de ikke visste om jeg skal få gjennomført forsøk eller ikke (nesespraystart neste uke). Vurderte å gå privat nå, men hvis vi får fortsette med offentlig vil jeg helst det. Men hvis de plutselig sier neste uke at ikke det blir noe av må jeg vente enda en måned før ny mulighet også privat.. blir vel å vente og se om det blir offentlig, håper veldig... 

Uff, hvor hører du til? Synes dette er vanskelig selv. Jeg hadde trodd at når Høye gikk ut og sa at sykehusene skal begynne å returnere til normalen så ville de være proaktiv for å gjenoppta aktivitet. Har ventet i hele dag på nyheter fra st Olavs, men de lar vente på seg, selv om de sa selv de ville komme med oppdatering før påske 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Brigid skrev:

Er så usikker på hva vi skal gjøre. Fikk melding fra sykehuset i dag om at de ikke visste om jeg skal få gjennomført forsøk eller ikke (nesespraystart neste uke). Vurderte å gå privat nå, men hvis vi får fortsette med offentlig vil jeg helst det. Men hvis de plutselig sier neste uke at ikke det blir noe av må jeg vente enda en måned før ny mulighet også privat.. blir vel å vente og se om det blir offentlig, håper veldig... 

Du kunne jo ring en privat klinikk og hørt hva de sier? De fleste kan jo «ta inn på dagen». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Brigid skrev:

Er så usikker på hva vi skal gjøre.. 

Jepp, men kjenner jeg går litt opp og ned på hvor mye energi jeg skal bruke på testing og slikt, mistet litt troa på at vi kan få det til selv, selv om det ikke er umulig. Men tenkte å teste i morgen og et par dager. Skal du ha noe forsøk nå?

Jeg venter på at Riksen skal starte opp igjen så jeg kan sette igang med fryseforsøk. Har 2 blasto igjen av mine 3 offentlige forsøk fra staten☺️ Prøver litt hjemme imellomtiden🥚

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, TiiBii said:

Syklusdag 13 i dag. 11 er øverst, 12 i midten, 13 nederst🥚
Flere som nærmer seg eggløsning?

408DA7EA-AF5A-4C65-9640-E86F31A61741.jpeg

Venter på eggløsning som aldri kommer 😅 Men hadde syklus på 42 dager sist så skulle ikke forundre meg at jeg får lang syklus nå å 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...