Gå til innhold

Prøverør 2020


TiiBii

Anbefalte innlegg

Det er kjipt, men det må til:

Nok et år over, takk til «Prøverør 2019» for oppmuntrende, støttende og sterkt sisterhood-bånd for oss som lever i denne IVF bobla. En dag vil vi oppnå vår største drøm- drømmen om å få barn💞


Tenkte vi kunne opprette en ny tråd for det kommende året, skriv gjerne litt om deg selv og hvor prosessen du er. Spør om du lurer på noe, skryt av deg selv om du vil eller klag om du sitter med noe på hjerte som bare MÅ ut! 

Litt om meg: 31 år, 3 år som ufrivillig barnløs. Ingen barn fra før og aldri hatt en positiv test. Vært utredet for og fått påvist endometriose desember 2018. Selv har jeg gått gjennom 3.IVF forsøk via Riksen 2019 og har igjen 3 blasto på frys. Venter nå på menstrasjon for å starte opp på Progynova for så å sette inn en liten Eskimo💫

Endret av TiiBii
Skrivefeil.
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlig med en samletråd for oss i samme situasjon 👍🏼❤️

Er 28 år, Fikk påvist endometriose når jeg var 17... har prøvd i 2 år med 1 negativt ferskt forsøk bak meg i november. Starter det nye tiåret med fryseforsøk i naturlig syklus. 
 

nå som vi er i gang her... er det noen her som har prøvd hormontilskudd som heter smoo? Sjekk ut linken og si gjerne ifra om dere tror det er bare tull eller det ligger noe i det 😅 

https://thesmooco.com/

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 år, går inn i vårt andre år med prøverør og har ett forsøk i det offentlige igjen. Fikk pos test på første fersk, men det var et svangerskap utenfor livmora (exu). Har visst at vi måtte ha ivf etter exu i 2015. Ventet med å sette oss i kø til ivf til 2018 fordi vi ville ha alt på plass mtp jobb og utdanning først, fordi vi dumt nok trodde dette ville være lett og raskt gjort... 🙈

Legene sier det er ingen grunn til at vi ikke skal få det til, men er jo selvsagt redd. 

Hadde ferskforsøk i november; 12 egg ut, ett inn og ingen på frys. Setter igang med siste forsøk på mens som kommer i midten av januar. Skal da ta en ny miks medisin for min del. Har bare gått på bemfola før, men nå skal jeg ta bemfola, menopur og prednisolon. 

Vet av erfaring at jeg legger mye på meg av prednisolon, så nå slanker jeg meg. Er bare akkurat innenfor vektkravet, så vil ha mest mulig å gå på :)

Gleder meg til å legge 2019 bak oss, håper 2020 er året for oss alle! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Humilus skrev:

Herlig med en samletråd for oss i samme situasjon 👍🏼❤️

Er 28 år, Fikk påvist endometriose når jeg var 17... har prøvd i 2 år med 1 negativt ferskt forsøk bak meg i november. Starter det nye tiåret med fryseforsøk i naturlig syklus. 
 

nå som vi er i gang her... er det noen her som har prøvd hormontilskudd som heter smoo? Sjekk ut linken og si gjerne ifra om dere tror det er bare tull eller det ligger noe i det 😅 

https://thesmooco.com/

Jeg personlig merker at jeg er skeptisk til alt som ikke har en klinisk dokumentert effekt. Ellers så ville jeg ha helt klart vært helt «take my money»!

Samme tanke om med wild yams, bidronninggele, embryo glue osv. 
 

Det ville jo vært fantstisk som slike hjelpemidler hadde fungert og gitt en garanti. Det ville gjort hverdagen mye enklere for oss i en IVF prosess💞🦄 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kjipt å måtte komme hit, men godt å ha mange sterke støttende kvinner som går gjennom det samme 😊

33 år og skal inn i andre år med prøverør og andre uttak. Hadde to positive tester på under 6 måneder hvor begge endte i spontanabort 😥

Ble utredet for habituell abort for noen måneder siden hvor ingen feil ble funnet, men ble påvist insulinresistent. 

Legen anbefalte meg å gå ned i vekt og fikk Metformin til hjelp siden jeg har PCOS, men det har ikke hjulpet. Vekta vil ikke røre på seg så blir gaaal. 

Etter nyttår må jeg ty til drastiske måter og skal prøve en shakediett da hverken andre inkludert lavkarbo ikke har hjulpet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Straks nytt år🎄 30 år, tre år med prøving, et år med ivf/icsi. To fersk, 5 frys. Lapraskopi for endometriose i oktober. Aldri hatt en positiv test. Måtte 2020 bli vårt år💪🏻

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Deseo skrev:

Ja kjipt å måtte komme hit, men godt å ha mange sterke støttende kvinner som går gjennom det samme 😊

33 år og skal inn i andre år med prøverør og andre uttak. Hadde to positive tester på under 6 måneder hvor begge endte i spontanabort 😥

Ble utredet for habituell abort for noen måneder siden hvor ingen feil ble funnet, men ble påvist insulinresistent. 

Legen anbefalte meg å gå ned i vekt og fikk Metformin til hjelp siden jeg har PCOS, men det har ikke hjulpet. Vekta vil ikke røre på seg så blir gaaal. 

Etter nyttår må jeg ty til drastiske måter og skal prøve en shakediett da hverken andre inkludert lavkarbo ikke har hjulpet. 

Jeg har selv tenkt tanken om å måtte gå ned i vekt for å lykkes men jeg har økt 15kg under IVF-behandlingene. For hver runde med medisiner så øker tallene på vekta og jeg ser det godt selv på mage,lår og armer.. Jeg kjøpte ny utebukse for å bruke i jobben(barnehage) i våres og når jeg fant frem den til høsten igjen fikk jeg verken igjen glidelåsen eller knappen i livet😫Jeg trener og holder meg aktiv så for si meg fornøyd med det, alt annet utenfor min kontroll😏 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Deseo skrev:

Ja kjipt å måtte komme hit, men godt å ha mange sterke støttende kvinner som går gjennom det samme 😊

33 år og skal inn i andre år med prøverør og andre uttak. Hadde to positive tester på under 6 måneder hvor begge endte i spontanabort 😥

Ble utredet for habituell abort for noen måneder siden hvor ingen feil ble funnet, men ble påvist insulinresistent. 

Legen anbefalte meg å gå ned i vekt og fikk Metformin til hjelp siden jeg har PCOS, men det har ikke hjulpet. Vekta vil ikke røre på seg så blir gaaal. 

Etter nyttår må jeg ty til drastiske måter og skal prøve en shakediett da hverken andre inkludert lavkarbo ikke har hjulpet. 

Veldig mange i utenlandske forum snakker om keto diett ifbm pcos og ivf behandling. Kanskje det kan være verdt å sjekke opp? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper også at 2020 vil være lykkeåret for mange her 👍😊

Jeg er 30 år. Litt over 1 år siden fant vi ut om samboerens veldig lav sædkvalitet og nå har vi 1 år med IVF/ICSI bak oss. Første forsøket endte i MA og etterpå hadde jeg 1 kjemisk fersk forsøk og 1 negativt fryseforsøk.

Har 3 blasto igjen på frys fra 2. forsøket men fikk ikke sette inn i desember pga kø. Nå venter jeg på mensen som allerede er 8 dager sent (ikke gravid, har sjekket). Hvis den ikke kommer i dag så mister jeg sannsynligvis plassen min i januar også (man får bare booket en viss uke hos riksen) og må vente enda en måned til 😥 blir helt gal av dette ærlig sagt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også gjennom ett nytt ivf forsøk i januar. Hadde ett ivf forsøk i sommer og 7 insemineringsforsøk siden okt 2017. Vi bruker donor. Hos meg er alt normalt  men det er mannen min som er født steril, noe vi fant ut etter 1.5 år med utredning. 

Har vært prøvere i snart 4 år.

 

 

Anonymkode: 4e108...925

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Påmfritt skrev:

Veldig mange i utenlandske forum snakker om keto diett ifbm pcos og ivf behandling. Kanskje det kan være verdt å sjekke opp? 

Ja dette kan testes ut 😊 bestilte meg en plan nå så får se om det blir noe resultat av det. Takk for tips 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Avianna skrev:

Håper også at 2020 vil være lykkeåret for mange her 👍😊

Jeg er 30 år. Litt over 1 år siden fant vi ut om samboerens veldig lav sædkvalitet og nå har vi 1 år med IVF/ICSI bak oss. Første forsøket endte i MA og etterpå hadde jeg 1 kjemisk fersk forsøk og 1 negativt fryseforsøk.

Har 3 blasto igjen på frys fra 2. forsøket men fikk ikke sette inn i desember pga kø. Nå venter jeg på mensen som allerede er 8 dager sent (ikke gravid, har sjekket). Hvis den ikke kommer i dag så mister jeg sannsynligvis plassen min i januar også (man får bare booket en viss uke hos riksen) og må vente enda en måned til 😥 blir helt gal av dette ærlig sagt...

Å så ufattelig frustrerende 😩 krysser fingre for mens! Er det sånn at du ser på Internett hvilke uker de har kapasitet? Kanskje de har ledig uka etter også... :) Fryseforsøk krever jo så lite av de i forhold til fersk, så dumt at kapasiteten er sprengt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Neutral90 skrev:

Å så ufattelig frustrerende 😩 krysser fingre for mens! Er det sånn at du ser på Internett hvilke uker de har kapasitet? Kanskje de har ledig uka etter også... :) Fryseforsøk krever jo så lite av de i forhold til fersk, så dumt at kapasiteten er sprengt. 

Takk ❤ jeg håper veldig at de har plass uken etterpå 🤞 man får bare vite etter man ringer de om ledige plasser. Skal prøve i morgen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper dette er året for oss🤞🏻
 

Jeg er 27 år. Prøver i 3 år. Holdt på med prøverør i 1 år. Ingenting galt med hverken meg eller mannen. Holder fortsatt på med første forsøk da vi fikk mange på frys. Har 4 egg i 2 strå igjen (blasto). Har hatt 4 innsett til nå, aldri positiv test. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kone92 skrev:

Håper dette er året for oss🤞🏻
 

Jeg er 27 år. Prøver i 3 år. Holdt på med prøverør i 1 år. Ingenting galt med hverken meg eller mannen. Holder fortsatt på med første forsøk da vi fikk mange på frys. Har 4 egg i 2 strå igjen (blasto). Har hatt 4 innsett til nå, aldri positiv test. 

Vi prøvde og leeenge. Fikk første positive test på 5. forsøk, så hold ut! Det er håp! Med så mange på frys må også kvaliteten være bra! Det er jo et megapluss 👍 Lykke til! 

Anonymkode: 9b809...fca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her :)

Jeg er 32 år, har et barn på 4 år etter fryseforsøk i 2015. Sendte søknad om søskenforsøk noen uker siden. Fikk svar ganske raskt, så det blir oppstart med medisin med neste menstruasjon. Vi har 4 blasto på frys. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er og med her, i nok en tråd👍

27 år, holdt på med IVF i et år, prøver i 2 år.

-uttak endte med 28 egg ut, 6 egg på frys. Ble totalfrys og ohss. 

-1 innsett, styrt syklus: positiv test, mistet 5+6

-2 innsett, naturlig syklus: positiv test, mistet 4+5 (kjemisk) 

3 innsett, naturlig syklus, med hcg støtte: negativt.

 

Venter nå på hysteroskopi da det ser ut til at jeg har noe polypper i livmor. Håper veldig at det er det som er nøkkelen her! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så aktiv her, men følger litt med. Sånn har vår ivf-reise sett ut så langt:

1. uttak: 5 ut, 1 4-dagers inn, 0 frys - MA

2. uttak: 4 ut, 1 blasto inn, 0 frys - negativt

3. uttak: 5 ut, 1 blasto inn, 2 frys, negativt

1. FER: 1 blasto inn - kjemisk

2. FER: 1 blasto inn, negativt

4. uttak 9 ut, 1 blasto inn, 3 frys - kjemisk

Har altså 3 blastoer på frys i skrivende stund. Forsøkte med blodfortynnende og prednisolon nå på det 6. innsettet. Ble gravid igjen, men når hcg ble målt (litt etter testdato) var det under forventet nivå (80), nivået dalte fort, og en ny tidlig abort var konstatert. Vi er nå utredet for (så vidt jeg vet) ALT. Vet ikke hva som er årsaken til hvorfor vi ikke klarer det selv, eller hvorfor jeg mister. Neste fryseforsøk tror jeg vi skal prøve hcg-støtte. 

Lykke til i 2020 allesammen 💖

Endret av Fiiol
Har aldri satt inn 2 blastoer ☺️
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Fiiol skrev:

Jeg er ikke så aktiv her, men følger litt med. Sånn har vår ivf-reise sett ut så langt:

1. uttak: 5 ut, 1 4-dagers inn, 0 frys - MA

2. uttak: 4 ut, 1 blasto inn, 0 frys - negativt

3. uttak: 5 ut, 1 blasto inn, 2 frys, negativt

1. FER: 1 blasto inn - kjemisk

2. FER: 1 blasto inn, negativt

4. uttak 9 ut, 2 blasto inn, 3 frys - kjemisk

Har altså 3 blastoer på frys i skrivende stund. Forsøkte med blodfortynnende og prednisolon nå på det 6. innsettet. Ble gravid igjen, men når hcg ble målt (litt etter testdato) var det under forventet nivå (80), nivået dalte fort, og en ny tidlig abort var konstatert. Vi er nå utredet for (så vidt jeg vet) ALT. Vet ikke hva som er årsaken til hvorfor vi ikke klarer det selv, eller hvorfor jeg mister. Neste fryseforsøk tror jeg vi skal prøve hcg-støtte. 

Lykke til i 2020 allesammen 💖

Har klinikken selv ønsket utredning mellom forsøkene? Jeg etterlyste mer utredning av oss mellom 2 og 3 forsøk, men det ville ikke klinikken (st. Olavs), litt usikker på hvor fornøyd jeg er med det.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Neutral90 skrev:

Har klinikken selv ønsket utredning mellom forsøkene? Jeg etterlyste mer utredning av oss mellom 2 og 3 forsøk, men det ville ikke klinikken (st. Olavs), litt usikker på hvor fornøyd jeg er med det.. :)

De utredet relativt tidlig i forløpet, etter jeg hadde mistet 2 ganger. Har selv mistanke om kjemiske graviditeter, i forkant av ivf. Hva slags utredning har de gjort fra starten av hos dere? Vi går privat, og utredningen for habituell abort ble inkludert. Ble også tatt bakterieprøve, når jeg nevnte at jeg for noen år siden var litt plaget med bakteriell vaginose. Det skal nevnes at det ikke er tatt lap, bare hysteroskopi. Har spurt om akkurat dette, ivf-legen sa at det nærmest var rutine før, men at de i dag vurderer behovet den enkelte pasient har for lap mer grundig. 

Er det noe spesifikt du tenker må utredes mer enn det som er gjort så langt? Hvor er du i løypen nå da? :) 

Endret av Fiiol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...