Gå til innhold

Prøverør 2020


TiiBii

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, Maja92 skrev:

Så kjedelig 😕 Har mistet 3 ganger selv. Det er tungt. : ( Har dere prøvd lenge? 

Siden juni -18, så begynner å bli en stund vil jeg si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurte på om dere holder dere på jobb etter innsett eller er dere sykemeldt i den perioden? Hvordan tar jobben deres det? 
Jeg føler at de på jobben min reagerer negativt til at jeg blir borte når jeg har forsøk selvom de ikke sier det direkte. 😕
De gangene jeg har mistet eller vært dårlig pga. medisinene eller lignende så får jeg høre "nei, vi har ikke fått utført det og det.. pga. da var hu borte" Er ikke noe hyggelig å høre at jeg er årsaken til at oppgaver på jobb ikke ble utført. Føler at jeg får skylda og noen virker irriterte når jeg forteller at jeg blir borte en dag for innsett eller i noen dager hvis jeg er dårlig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, skjønner at det er veldig fælt akkurat nå. Men ikke gi opp :) Det er flere som prøver i mange år, og som lykkes. Som ei venninne av meg sa "jeg tror det er skjebnen når man får barn". Synes det er en koselig tanke, og tenkte at en dag vil det skje. Det er bare ikke vår tur enda. Men ja man skulle aller helst ønske å få barn NÅ 😕 Så er ikke lett ❤️ Hold on : ) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Maja92 skrev:

Jeg lurte på om dere holder dere på jobb etter innsett eller er dere sykemeldt i den perioden? Hvordan tar jobben deres det? 
Jeg føler at de på jobben min reagerer negativt til at jeg blir borte når jeg har forsøk selvom de ikke sier det direkte. 😕
De gangene jeg har mistet eller vært dårlig pga. medisinene eller lignende så får jeg høre "nei, vi har ikke fått utført det og det.. pga. da var hu borte" Er ikke noe hyggelig å høre at jeg er årsaken til at oppgaver på jobb ikke ble utført. Føler at jeg får skylda og noen virker irriterte når jeg forteller at jeg blir borte en dag for innsett eller i noen dager hvis jeg er dårlig. 

 

Har ikke vært borte etter innsett. 

Jeg tenker det at for min del, så har jeg 40 år igjen å jobbe. Jeg kommer lett til å jobbe inn fraværet jeg har i forbindelse med IVF. Kjipt for alle når det står på, men sånn er det. Må ha dagene fra uttak til Innsett hjemme, da er jeg sengeliggende omtrent. 

Edit: mener det ikke er ok å si sånt som at de ikke rakk det pga "hun" er borte. Her ville jeg snakket med din nærmeste leder. Man har heldigvis lov å være borte fra jobb i Norge. Sånn oppførsel med å si sånt bør ikke være sosialt akseptert på en arbeidsplass. 

 

Endret av Neutral90
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Maja92 skrev:

Jeg lurte på om dere holder dere på jobb etter innsett eller er dere sykemeldt i den perioden? Hvordan tar jobben deres det? 
Jeg føler at de på jobben min reagerer negativt til at jeg blir borte når jeg har forsøk selvom de ikke sier det direkte. 😕
De gangene jeg har mistet eller vært dårlig pga. medisinene eller lignende så får jeg høre "nei, vi har ikke fått utført det og det.. pga. da var hu borte" Er ikke noe hyggelig å høre at jeg er årsaken til at oppgaver på jobb ikke ble utført. Føler at jeg får skylda og noen virker irriterte når jeg forteller at jeg blir borte en dag for innsett eller i noen dager hvis jeg er dårlig. 

 

Jeg har massevis av forsøk bak meg. Jeg har slitt vdldig i tiden etter innsett og spesielt etter negativ test .

For meg har dette rett og slett ødelagt meg litt. Har vært sykemeldt så mye nå at jeg snart mister sykepenger.

Utrolig urettferdig, og føler livet er på vent. For meg har forsøkene tatt hele livet mitt. Noe som er kjempe synd da jeg skulle ønske jeg kunne levd normalt og tenke mindre på dette. Men det er noe med det at når man sliter med å få til å lage barn, så blir man ihvertfall stressa på å få det til. Vi er begge midt i 30 årene, har prøvd i 7 år og føler årene bare renner bort.

Anonymkode: 4e108...925

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har massevis av forsøk bak meg. Jeg har slitt vdldig i tiden etter innsett og spesielt etter negativ test .

For meg har dette rett og slett ødelagt meg litt. Har vært sykemeldt så mye nå at jeg snart mister sykepenger.

Utrolig urettferdig, og føler livet er på vent. For meg har forsøkene tatt hele livet mitt. Noe som er kjempe synd da jeg skulle ønske jeg kunne levd normalt og tenke mindre på dette. Men det er noe med det at når man sliter med å få til å lage barn, så blir man ihvertfall stressa på å få det til. Vi er begge midt i 30 årene, har prøvd i 7 år og føler årene bare renner bort.

Anonymkode: 4e108...925

Føler med deg. Man føler litt at det tar over livet. Når man har skikkelig lyst på barn så tenker man konstant på det 🙈og man kan bli skikkelig stressa når man prøver fordi man er redd for at det skal bli mislykket igjen. Jeg er ofte trist og føler ikke at jeg er 100% meg selv. Også hjelper det ikke akkurat at de nærmeste får barn eller blir gravide. Vet ikke om det er så mye til trøst. Men en kollega av meg fortalte at ei venninne av henne hadde prøvd i over 10 år og hun fikk barn nå og er over 40 år. 

Livet er urettferdig 😕 Men håper alle finner et lys i enden av tunnelen ❤️ 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sterke damer her inne❤️
trist å lese om dere som nylig har mistet, det vet jeg alt om!:-(

nå var vi så heldige å lykkes på vårt 3 forsøk, og har nylig fått den nydligste jenten❤️ Så takknemlig for det, ord kan ikke beskrives.

nå er jeg i tenkeboksen av et søskenforsøk da jeg føler alder løper ifra oss. Har alltid ønsket meg flere barn så hvis vi skal ha muligheten for å få to så bør vi ikke vente alt for lenge selv om vi nylig har fått et barn.

vet noen av dere om jeg får 3 nye forsøk i det offentlige til et søskenforsøk ? Eller må vi over på privat siden vi Har brukt 3 offentlig ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser dessverre ut som at mensen er på vei 9 dager for tidlig. Har prøvd lavkarbo siste 10 dagene, og jeg leser på Internett at det tydeligvis ikke er uvanlig med blødning forstyrrelser 🙈 

Hvis jeg får mensen nå mister jeg plassen min. Jeg tenker derfor å prøve å utsette mensen med cyclogest. Er det noen som har noen gode råd for hvorfor dette evnt er en dårlig ide? 

Jeg skal til med nytt ferskforsøk. 

Endret av Neutral90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Neutral90 skrev:

Det ser dessverre ut som at mensen er på vei 9 dager for tidlig. Har prøvd lavkarbo siste 10 dagene, og jeg leser på Internett at det tydeligvis ikke er uvanlig med blødning forstyrrelser 🙈 

Hvis jeg får mensen nå mister jeg plassen min. Jeg tenker derfor å prøve å utsette mensen med cyclogest. Er det noen som har noen gode råd for hvorfor dette evnt er en dårlig ide? 

Jeg skal til med nytt ferskforsøk. 

Ånei 😬☹️ Er du sikker på at du klarer å avbryte hvis mensen først er på gang? Tenker jo at tom. primolut har jo problemer med det... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har fått økte menssmerter etter oppstart med IVF? Eventuelt vet om polypper i livmor gir økte smerter? Fått mer og mer smerter ved mens den siste tiden, men to av tre siste mens har vært uutholdelige. I dag har jeg lugget i fosterstilling med både diare og oppkast, kaldsvettet og vridd meg i helt hinsides smerter. Kvier meg for å ta NSAIDs (fått beskjed om å ikke ta det), men paracet har ingen effekt.  Aldri hatt nevneverdige smerter noen gang ifbm med mens...

Har oppdaget polypper i livmor og skal ta det bort om to uker, kan dette gi grunnen foe økte smerter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Ånei 😬☹️ Er du sikker på at du klarer å avbryte hvis mensen først er på gang? Tenker jo at tom. primolut har jo problemer med det... 

Vet absolutt ikke om det funker nei, er mer ren desperasjon 😅

Det har for så vidt ikke tatt seg opp, og det er ikke sånn at det er nok til å komme i trusa. Så håper på at det er en typ mellomblødning for første gang... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, bondekone skrev:

Noen som har fått økte menssmerter etter oppstart med IVF? Eventuelt vet om polypper i livmor gir økte smerter? Fått mer og mer smerter ved mens den siste tiden, men to av tre siste mens har vært uutholdelige. I dag har jeg lugget i fosterstilling med både diare og oppkast, kaldsvettet og vridd meg i helt hinsides smerter. Kvier meg for å ta NSAIDs (fått beskjed om å ikke ta det), men paracet har ingen effekt.  Aldri hatt nevneverdige smerter noen gang ifbm med mens...

Har oppdaget polypper i livmor og skal ta det bort om to uker, kan dette gi grunnen foe økte smerter?

Har ikke polypper da, men mine mens har variert fra enten veldig mye mer smertefulle eller mye mindre smertefulle enn hva som er vanlig for meg. Mest mer smertefull. Plutselig kommer en syklus der jeg ikke kjenner noe. Helt rart. 

Du vet sikkert om rådet, men for meg hjelper varmeflaske litt. 

Endret av Neutral90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Neutral90 skrev:

Har ikke polypper da, men mine mens har variert fra enten veldig mye mer smertefulle eller mye mindre smertefulle enn hva som er vanlig for meg. Mest mer smertefull. Plutselig kommer en syklus der jeg ikke kjenner noe. Helt rart. 

Du vet sikkert om rådet, men for meg hjelper varmeflaske litt. 

Merkelig🙄 ja, varmeflaske (eller varmepute som jeg bruker) er helt nødvendig, men det hjelper kun før det blir skikkelig vondt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Neutral90 skrev:

@Betta123 du får 3 nye forsøk :) Det er inntil 3 forsøk pr barn som er dekt

Sååå bra🙏🏼❤️.

44 minutter siden, bondekone skrev:

Noen som har fått økte menssmerter etter oppstart med IVF? Eventuelt vet om polypper i livmor gir økte smerter? Fått mer og mer smerter ved mens den siste tiden, men to av tre siste mens har vært uutholdelige. I dag har jeg lugget i fosterstilling med både diare og oppkast, kaldsvettet og vridd meg i helt hinsides smerter. Kvier meg for å ta NSAIDs (fått beskjed om å ikke ta det), men paracet har ingen effekt.  Aldri hatt nevneverdige smerter noen gang ifbm med mens...

Har oppdaget polypper i livmor og skal ta det bort om to uker, kan dette gi grunnen foe økte smerter?

Jeg fikk enormt mye mer menssmerter etter oppstart på ivf. Misstenker at progynovaen er skylden her? Har ikke hatt lapraskopi for å bekrefte endometriose men har alltid trodd jeg har hatt det grunnet smerter, som ble tuuusen ganger verre etter ivf oppstart. Har hatt hysteroskopi for å sjekke om polypper men jeg hadde ingen så de var iallefall ikke skyld i smertene😅.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Betta123 skrev:

Sååå bra🙏🏼❤️.

Jeg fikk enormt mye mer menssmerter etter oppstart på ivf. Misstenker at progynovaen er skylden her? Har ikke hatt lapraskopi for å bekrefte endometriose men har alltid trodd jeg har hatt det grunnet smerter, som ble tuuusen ganger verre etter ivf oppstart. Har hatt hysteroskopi for å sjekke om polypper men jeg hadde ingen så de var iallefall ikke skyld i smertene😅.

Har kun brukt progynova enlite gang, og det er ei stund siden nå. Første gang det ble skikkelig vondt, var etter fryseforsøk med hcg støtte. Tenkte det var derfor det var så gruelig vondt da, men nå kom det nå igjen, på tross av ingen forsøk mellom der. Men syns jeg hører mange som får endringer i syklus og smerter etter ivf...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her inne som noen gang har lest noe om IVF-medikamenter kan «stoppe» en påbegynt SA? 🧐 Altså stoppe som i sette på vent, ikke avbryte hele aborten...

Endret av Patriotpaula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Patriotpaula skrev:

Er det noen her inne som noen gang har lest noe om IVF-medikamenter kan «stoppe» en påbegynt SA? 🧐 Altså stoppe som i sette på vent, ikke avbryte hele aborten...

Nei... Husker de sa at progesteronstøtte ikke utgjorde en forskjell.

Har selv lest en del om prednisolon som jeg vet du går på. Der er det en litt større sjanse (mikroskopisk) for skader på foster, fordi det kan hjelpe til å dempe kroppens signaler om å kvitte seg med foster/embryo. Men det kom ikke frem noe statistikk over hvor mange som går på prednisolon opplever truende SA, men ikke mistet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Neutral90 skrev:

Nei... Husker de sa at progesteronstøtte ikke utgjorde en forskjell.

Har selv lest en del om prednisolon som jeg vet du går på. Der er det en litt større sjanse (mikroskopisk) for skader på foster, fordi det kan hjelpe til å dempe kroppens signaler om å kvitte seg med foster/embryo. Men det kom ikke frem noe statistikk over hvor mange som går på prednisolon opplever truende SA, men ikke mistet. 

Håper du har rett i det, at hvis kroppen først vil støte fra seg, så ville den ha gjort det uavhengig av om det kom mer progesterontilførsel eller ei 🤷‍♀️ 
 

Har selv lest såvidt om Prednisolon og at det kan være en svakt økt risiko for misdannelser og det med at det kan gjøre sånn at kroppen ikke støter bort. Nå bruker jeg heldigvis bare en liten dose sammenlignet med mange andre 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...