Gå til innhold

Prøverør 2020


TiiBii

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, mr.popcorn skrev:

hei 

Jeg og min (kvinnelige) partner står på venteliste for prøverør med sæddonor på Ullevål.  Og jeg blir gal av ventingen, det er ingen info og ingen beskjeder om når vi kommer til å kunne begynne. Er der noen andre som er/har vært i samme situasjon? 

Kanskje du kan finne info på reproduksjon appen? Mye god info der. Eller sjekk minjournal .no feks.

D9C2417B-4ED9-4FB4-B748-F313D284B9AA.png

Endret av TiiBii
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, mr.popcorn skrev:

hei 

Jeg og min (kvinnelige) partner står på venteliste for prøverør med sæddonor på Ullevål.  Og jeg blir gal av ventingen, det er ingen info og ingen beskjeder om når vi kommer til å kunne begynne. Er der noen andre som er/har vært i samme situasjon? 

Jeg også bare at jeg har en mann. Null info stått på venteliste halvt år. 

Sendte en melding for noen dager siden gjennom appen og spurte. Ikke svar. 

Anonymkode: 1df65...784

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Neutral90 skrev:

Velferdspermisjon med lønn. 

Man har krav på kun 10 dager i året. I 2019 var jeg hele 46 dager borte fra jobb grunnet forsøk, gyn ultralyder osv. (Bor 5 timer unna nærmeste gyn) 

Og vi hadde mange forsøk i 2019. Jeg måtte sykemeldes

Anonymkode: 4e108...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også bare at jeg har en mann. Null info stått på venteliste halvt år. 

Sendte en melding for noen dager siden gjennom appen og spurte. Ikke svar. 

Anonymkode: 1df65...784

Vi var inne på første samtale i april 2019. Fikk beskjed om at det var lang ventetid, og at de tok kontakt med oss. Har ringt to ganger og fått helt motsigende beskjeder. 

 

Har du fått noe inntrykk på om dere får ha noe å si i valg av donor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2020 den 11.46, bondekone skrev:

Noen som har fått økte menssmerter etter oppstart med IVF? Eventuelt vet om polypper i livmor gir økte smerter? Fått mer og mer smerter ved mens den siste tiden, men to av tre siste mens har vært uutholdelige. I dag har jeg lugget i fosterstilling med både diare og oppkast, kaldsvettet og vridd meg i helt hinsides smerter. Kvier meg for å ta NSAIDs (fått beskjed om å ikke ta det), men paracet har ingen effekt.  Aldri hatt nevneverdige smerter noen gang ifbm med mens...

Har oppdaget polypper i livmor og skal ta det bort om to uker, kan dette gi grunnen foe økte smerter?

Jeg har alltid hatt mye vondt under mensen, men syns det har blitt verre etter vi startet med ivf.  I tillegg syns jeg at jeg innimellom får vondt i mellom mens også, noe jeg ikke har hatt før. Dette kan selvsagt være tilfeldig, men har vært ganske hyppig. Jeg håper bare ikke at det er sånn det skal bli resten av tiden med mens 😞 har forresten hatt hysteroskopi uten funn, så ingen slik grunn. Venter på laparaskopi. 

Jeg tar bare Paracet, men etter magevirus i jula til jeg ibux et par dager for det var det eneste som funka. Sikker på at ikke du har fått det? Kom akutt og jeg svimte av to ganger pga smertene..

såvidt jeg har lest så er det viktigste å holde seg unna under forsøk, men her er jeg ikke sikker. Jeg tenker Paracet til vanlig, men ingen vits i å ha så vondt som du beskriver, da tar jeg heller en Ibux. Håper du føler deg bedre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2020 den 22.21, H31 skrev:

Hei!

Første gang på et forum, og håper det kan gi meg noen svar og evt støtte. 

Vi har vært prøvere siden sommeren 2017, og kom i gang med prøverør på riksen høsten 2019. Første ferskforsøket i oktober gikk ikke veien dessverre. I desember hadde vi et fryseforsøk, og vi fikk positiv test og en veldig fin blodprøve den 30.desember! Men lykken brast i dag, da jeg begynte å blø.. 

Krysser fingrene for at 2020 vil bli et bra år, ikke bare for meg, men også for dere. 

 

Uff så leit.. vi har og prøvd siden da, kjenner det tærer på. Klem til deg ♥️ 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, rekavillsvin skrev:

Jeg har alltid hatt mye vondt under mensen, men syns det har blitt verre etter vi startet med ivf.  I tillegg syns jeg at jeg innimellom får vondt i mellom mens også, noe jeg ikke har hatt før. Dette kan selvsagt være tilfeldig, men har vært ganske hyppig. Jeg håper bare ikke at det er sånn det skal bli resten av tiden med mens 😞 har forresten hatt hysteroskopi uten funn, så ingen slik grunn. Venter på laparaskopi. 

Jeg tar bare Paracet, men etter magevirus i jula til jeg ibux et par dager for det var det eneste som funka. Sikker på at ikke du har fått det? Kom akutt og jeg svimte av to ganger pga smertene..

såvidt jeg har lest så er det viktigste å holde seg unna under forsøk, men her er jeg ikke sikker. Jeg tenker Paracet til vanlig, men ingen vits i å ha så vondt som du beskriver, da tar jeg heller en Ibux. Håper du føler deg bedre! 

Helt sikker på at det ikke er magevirus ja. Dette var andre gang det skjedde, og kvalmen gav seg så fort smertene gav seg. Heller mest mot at dette er endometriose som har kommet...har fått beskjed om å holde meg unna ibux generelt, også i forkant av forsøk. Det påvirker vist slimhinna, også i forkant (evnen til å bygge den opp, kanskje?). 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, mr.popcorn skrev:

Vi var inne på første samtale i april 2019. Fikk beskjed om at det var lang ventetid, og at de tok kontakt med oss. Har ringt to ganger og fått helt motsigende beskjeder. 

 

Har du fått noe inntrykk på om dere får ha noe å si i valg av donor? 

Nei, man får vel noen som ligner partneren sin. jeg er bare glad om vi får en donor i det hele tatt. 

Hvilke svar fikk du da? 

Anonymkode: 1df65...784

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Fint at vi har et sted vi kan snakke ut om disse tingene. 
Litt om meg: 28 år, ingen barn. Prøvd i ca 1,5 år. Fant ut at jeg har pco - ingen eggløsning. Gikk på Clomid i 6 mnd (3mnd pause) fikk eggløsning, men ingen baby. Mannen har borderline sæd- hva enn det nå betyr. 
fikk info om at søknaden vår ble sendt av gårde rett før juletiden. På appen står det beregnet ventetid på ullevål ca 9 uker. 
 

noen som nettopp har blitt innkalt som vil fortelle litt om ventetiden? Lurer også på om de fortsatt tillater søskenforsøk? 😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fikk jeg pratet med Riksen. Superhyggelig sykepleier som sa jeg fikk plass hos de i uke 3 til kontroll, slik at vi får satt inn en eskimo💫 i uke. 3/4ish + at jeg fikk kontrolltimen utenfor jobb, så det er en extra deilig bonus😋. Puuuh, det var på tide å få noen gode nyheter nå🥰

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, TiiBii skrev:

Endelig fikk jeg pratet med Riksen. Superhyggelig sykepleier som sa jeg fikk plass hos de i uke 3 til kontroll, slik at vi får satt inn en eskimo💫 i uke. 3/4ish + at jeg fikk kontrolltimen utenfor jobb, så det er en extra deilig bonus😋. Puuuh, det var på tide å få noen gode nyheter nå🥰

Så bra det ordnet seg 😄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, TiiBii skrev:

Endelig fikk jeg pratet med Riksen. Superhyggelig sykepleier som sa jeg fikk plass hos de i uke 3 til kontroll, slik at vi får satt inn en eskimo💫 i uke. 3/4ish + at jeg fikk kontrolltimen utenfor jobb, så det er en extra deilig bonus😋. Puuuh, det var på tide å få noen gode nyheter nå🥰

Så bra! Det var gode nyheter!😊 De ringte meg aldri tilbake i dag de, så da var du heldig 😘❤ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal snart igang med tredje ferskforsøk. Har dere noen tips angående vitaminer osv? Tar selvsagt folat, men også d og e vitamin. Samt fiskeolje. Har dere andre tips? 

Skal ta prednisolon som skal deaktivere immunsystemet, så vet ikke om jeg burde droppe d vit? Skal selvsagt spørre legen 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Neutral90 skrev:

Jeg skal snart igang med tredje ferskforsøk. Har dere noen tips angående vitaminer osv? Tar selvsagt folat, men også d og e vitamin. Samt fiskeolje. Har dere andre tips? 

Skal ta prednisolon som skal deaktivere immunsystemet, så vet ikke om jeg burde droppe d vit? Skal selvsagt spørre legen 👍

D vit burde vel alle nordmenn ta i vinterhalvåret, så ser ikke noe grunn til at du skal droppe det nå pga prednisolon?  Jeg vil tipse om jod! Stor andel nordmenn får i seg for lite jod i kosten, anbefales spesielt for gravide og kvinner i fertil alder mener jeg å huske. Jeg tar multivitaminer, ekstra folat og omega 3 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) 

vi var på forsamtale i dag for ICSI, og håpet jeg kunne starte med medisiner førstkommende mens. Men vi har vært samboere fra august 2018, men fikk beskjed om at vi ikke kunne starte før det hadde gått nøyaktig 2 år som samboere.. de sa også at det var mye pågang i august etter ferien. Men var likevel ikke mulig å starte i mai/juni....flere som har opplevd at de er så firkantet? Etter 1.5 år med prøving kjenner jeg at det tærer skikkelig på meg at vi må vente i 8 mnd til, når vi aldri kommer til å klare det på egenhånd.😞

Anonymkode: 98671...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Neutral90 skrev:

Jeg skal snart igang med tredje ferskforsøk. Har dere noen tips angående vitaminer osv? Tar selvsagt folat, men også d og e vitamin. Samt fiskeolje. Har dere andre tips? 

Skal ta prednisolon som skal deaktivere immunsystemet, så vet ikke om jeg burde droppe d vit? Skal selvsagt spørre legen 👍

Før forrige forsøk leste jeg at magnesium skulle være bra for ett eller annet (husker ikke lengre 🙈) i prosessen, så jeg tok det, d-vit, folat, multivit og tran. Om det hadde noen effekt vet jeg ikke, men er i alle fall gravid nå 👍

Anonymkode: 9b809...fca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For å være helt ærlig så er påkjenningen av Progynova ekstrem for meg. Jeg blir så akutt kvalm etter pillene og noen ganger vedvarer kvalmen slik som nå, ligger våken midt på natten og har en sånn «vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg»følelse i hele kroppen. Jeg syns medisineringen til fryseforsøk er mye tøffere enn fersk pga bivirkningene🥴 

Er uenig med meg selv om jeg bør melde fra til lege eller om jeg bare må finne meg i at slik er det.

Er det farlig å gå slik over lengre tid liksom? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
8 minutter siden, TiiBii skrev:

For å være helt ærlig så er påkjenningen av Progynova ekstrem for meg. Jeg blir så akutt kvalm etter pillene og noen ganger vedvarer kvalmen slik som nå, ligger våken midt på natten og har en sånn «vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg»følelse i hele kroppen. Jeg syns medisineringen til fryseforsøk er mye tøffere enn fersk pga bivirkningene🥴 

Er uenig med meg selv om jeg bør melde fra til lege eller om jeg bare må finne meg i at slik er det.

Er det farlig å gå slik over lengre tid liksom? 

Jeg tar opp alt :) Noen ting kan de avhjelpe og noen ting ikke. Er selv veldig påvirket av Bemfola. Sover ikke om natten og har en konstant uro i meg. Puster raskere. Hjertebank. Tok det opp og de hadde visst ikke noe spesielt mot dette, men sa det ikke var unormalt. Med de forrige sprøytene kunne jeg få noe for å avhjelpe plagene. Vet ikke om det er farlig, men tenker at det alltid er greit å høre for sikkerhets skyld. :)

Endret av Geirfuglen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Geirfuglen skrev:

Jeg tar opp alt :) Noen ting kan de avhjelpe og noen ting ikke. Er selv veldig påvirket av Bemfola. Sover ikke om natten og har en konstant uro i meg. Puster raskere. Hjertebank. Tok det opp og de hadde visst ikke noe spesielt mot dette, men sa det ikke var unormalt. Med de forrige sprøytene kunne jeg få noe for å avhjelpe plagene. Vet ikke om det er farlig, men tenker at det alltid er greit å høre for sikkerhets skyld. :)

Okey, takk for støttende ord💞 Da kan det være greit å melde siden dette oppstår så akutt og tidlig i medisineringen. Takk @Geirfuglen 🧘🏼‍♀️💫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte også skikkelig på progynova @TiiBii 😩 synes den er grusomt. Jeg måtte øke dosen to ganger og med meg så ble det fryktelig verre hver gang dosen ble høyere, for så å flate litt ut igjen etter 3-4 dager. Kanskje det skjer med deg? Hvor mange dager siden du begynte?

Snakket med klinikken om det, de sa det ikke var ukjent, men heller ingenting å gjøre med hvis jeg ville ha fryseforsøk hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...