Gå til innhold

Prøverør 2020


TiiBii

Anbefalte innlegg

37 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Tredje gang vi mister nå, så begynner å tvile litt på om det et meningen at vi aldri skal få bli foreldre 😢

Vet at det hjelper deg ikke nå med alle følelser du sikkert har... men synes det er viktig å huske at IVF har høyre sjanse for abort enn når man blir gravid naturlig og at det å miste betyr på ingen måte at det ikke kan lykke for dere. Men skjønner godt hvorfor det virker litt sånt, med alle opp og ned følelser 😕

Håper at 2020 er ditt år!

Endret av Avianna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, Avianna skrev:

Vet at det hjelper deg ikke nå med alle følelser du sikkert har... men synes det er viktig å huske at IVF har høyre sjanse for abort enn når man blir gravid naturlig og at det å miste betyr på ingen måte at det ikke kan lykke for dere. Men skjønner godt hvorfor det virker litt sånt, med alle opp og ned følelser 😕

Håper at 2020 er ditt år!

Vet det med at det er større sannsynlig for abort med IVF enn hvis man hadde blitt gravid naturlig ja... Men det føles jo litt som at dette er mission impossible ☹️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 år og har endometriose. Ble gravid naturlig i 2017 men endte i MA i uke 8. 
 

Juni 2018: Mislykket ferskforsøk 

September 2018: mislykket fryseforsøk 

November 2018: mislykket ferskforsøk 

februar 2019: mislykket fryseforsøk 

Juni 2019: mislykket fryseforsøk 

August 2019: mislykket ferskforsøk men 9 blasto i fryseren 

oktober 2019: mislykket fryseforsøk 

desember/januar 2020: befinner oss i Danmark hos Maigaard selv om vi har 8 blastocuster hos Riksen. Ble lei av det samme opplegget og at de ikke prøvde noe annet. 

I denne runden tar jeg blodfortynnende, prednisolon og skal få assistert hacting. Har innsett imorgen. Krysser fingrene for at det lykkes i 2020. 
 

jeg får rart ubehag i nederst delen av korsryggen av crione. Føles som det er noe som «stopper» opp der og en slags klump følelse. Noen andre som også får? Får den samme følelsen der når jeg er superstrrssa, sint eller anspent selv om jeg ikke går crione når det skjer. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Patriotpaula skrev:

Tredje gang vi mister nå, så begynner å tvile litt på om det et meningen at vi aldri skal få bli foreldre 😢

Har full forståelse for hva dere går gjennom 😥 Har "bare" mistet to ganger hittil med IVF, men er livredd for å starte opp neste om et par måneder for er så sikker på at jeg må gå gjennom det noen ganger til. Man mister jo håpet mer og mer hver gang det skjer, men vi må ikke la det skje. ❤  Måtte ta meg litt pause da det er en utrolig hard prosess vi går gjennom og mistet sist med tvillinger så det var ekstra hardt. Mistet 1 uke etter å ha sett de små hjertene banke 😥 

Kanskje litt tidlig å tenke på det allerede, men har dere flere forsøk/uttak/frys?

Sender deg en stor klem ❤

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Deseo skrev:

Har full forståelse for hva dere går gjennom 😥 Har "bare" mistet to ganger hittil med IVF, men er livredd for å starte opp neste om et par måneder for er så sikker på at jeg må gå gjennom det noen ganger til. Man mister jo håpet mer og mer hver gang det skjer, men vi må ikke la det skje. ❤  Måtte ta meg litt pause da det er en utrolig hard prosess vi går gjennom og mistet sist med tvillinger så det var ekstra hardt. Mistet 1 uke etter å ha sett de små hjertene banke 😥 

Kanskje litt tidlig å tenke på det allerede, men har dere flere forsøk/uttak/frys?

Sender deg en stor klem ❤

Å miste, uansett om det er en eller flere ganger, er en eller flere ganger for mye 😢 Uff... 💔 Vi hadde sett hjertet slå på vår første IVF-spire, men det hadde stoppet noen dager før når vi var på ny UL et par uker senere. Kanskje hakket verre å miste synes jeg når man har sett hjertet slå... Synes også det er vanskelig å tro på at det ikke kommer til å skje igjen... 

Vi har tre blastoer til på frys hos privatklinikken. Men vi vurderer nå å gå over til offentlig av økonomiske årsaker. Og 2 av de befruktede festet seg ikke (ene kjemisk) og så denne som tydeligvis ikke er liv laga. Så kjenner vi er litt skeptisk på de tre som er igjen... 😕 Koster jo 9000 hver gang for et fryseforsøk...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Patriotpaula skrev:

Blir med over hit jeg også, jeg spontanaborterer ICSI-spiren i skrivende stund. Det har holdt på en times tid og nå venter jeg egentlig på at det skal komme mer 😢

Ååh, jeg vil bare sende deg en god, varm klem💞 💫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Å miste, uansett om det er en eller flere ganger, er en eller flere ganger for mye 😢 Uff... 💔 Vi hadde sett hjertet slå på vår første IVF-spire, men det hadde stoppet noen dager før når vi var på ny UL et par uker senere. Kanskje hakket verre å miste synes jeg når man har sett hjertet slå... Synes også det er vanskelig å tro på at det ikke kommer til å skje igjen... 

Vi har tre blastoer til på frys hos privatklinikken. Men vi vurderer nå å gå over til offentlig av økonomiske årsaker. Og 2 av de befruktede festet seg ikke (ene kjemisk) og så denne som tydeligvis ikke er liv laga. Så kjenner vi er litt skeptisk på de tre som er igjen... 😕 Koster jo 9000 hver gang for et fryseforsøk...

Ja absolutt. Hardt er det å miste uansett hvor mange ganger det er, mente bare at det var ekstra hardt for oss sist enn første gang siden jeg hadde hatt en liten blødning og var redd for ny spontanabort, men hadde fått oss en positiv overraskelse med at hjertet slo og det var to. Vi hadde da fått opp håpet og var i ekstase. Dessverre varte ikke den gleden lenge. Selve aborten var også mye værre en første gangen. Sikkert fordi jeg var lengre på vei og det var to i tillegg. 

Ja forstår hva du mener at du er skeptisk til de andre. Derfor jeg ba om å bli utredet for habituell abort før jeg startet opp ny runde i tilfellet det skulle være noe "galt" som kunne gå utover de andre eggene. 

Det er utrolig dyr prosess ja så skjønner at dere vurderer offentlig nå. Vi gikk direkte til offentlig for å spare litt underveis i tilfellet vi måtte over til privat senere, men vet ikke helt hvor mye av dette vi orker dersom det bare ender i SA 😒

Endret av Deseo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, TiiBii skrev:

Ååh, jeg vil bare sende deg en god, varm klem💞 💫

Takk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Avianna skrev:

Jeg var i samme båt og fikk snakke med riksen i dag. Var veldig redd at jeg mistet plassen min pga forsinket mens. Måtte jo vente en måned ekstra likevel pga kø. 

Jeg fikk vite at siden jeg hadde plass i uke 3 så går det fint om det må skifte til uke 4 pga forskyvet syklus. Så tenker at dette må jo gjelde for deg også :) kanskje det hjelper litt å slappe av. Jeg ble veldig stresset før jeg fikk snakke med dem.

Ja,kanskje det vil gjelde meg å😲 Jeg håper det. Mensen har alltid tikket inn som ei klokke det siste året med IVF. Under alle beregningene så er det ikke til å ta feil men nå, plutselig er den 5 dager forsinket. Kanskje jeg har slappet av for godt i jula, kanskje streiker kroppen og tenker «Nei, det blir ikke mensen nå, orker ikke mer medisiner!» 🤔😧😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Deseo skrev:

Ja absolutt. Hardt er det å miste uansett hvor mange de er, mente bare at det var ekstra hardt for oss sist enn første gang siden jeg hadde hatt en liten blødning og var redd for ny spontanabort, men hadde fått oss en positiv overraskelse med at hjertet slo og det var to. Vi hadde da fått opp håpet og var i ekstase. Dessverre varte ikke den gleden lenge. Selve aborten var også mye værre en første gangen. Sikkert fordi jeg var lengre på vei og det var to i tillegg. 

Ja forstår hva du mener at du er skeptisk til de andre. Derfor jeg ba om å bli utredet for habituell abort før jeg startet opp ny runde i tilfellet det skulle være noe "galt" som kunne gå utover de andre eggene. 

Det er utrolig dyr prosess ja så skjønner at dere vurderer offentlig nå. Vi gikk direkte til offentlig for å spare litt underveis i tilfellet vi måtte over til privat senere, men vet ikke helt hvor mye av dette vi orker dersom det bare ender i SA 😒

Ligner liitt på her. Hadde to store blødninger i løpet av noen dager, viste seg å være et hematom. 5+5 slo ikke hjertet, 6+3 slo hjertet og alt fint ut, men 8+5 slo ikke hjertet lengre. Så vi også fikk opp håpet, men det varte bare de to ukene... Uff, å miste er fæle greier - babyen(e) er jo sååå ønsket ❤️ 
 

De tror utelukkende det er celledelingen som går skeis og det får man liksom ikke gjort så mye med da 🤷‍♀️ Men jeg orker ikke å prøve egg etter egg etter egg for å se om det er liv laga. 
 

Skjønner deg veldig godt... vi har brukt kanskje rundt 150000 siste året, penger vi gjerne skulle brukt på noe helt annet eller spart. Men det blir jo flerfoldig tusen til hvis vi skal fortsette i det private...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Patriotpaula skrev:

Ligner liitt på her. Hadde to store blødninger i løpet av noen dager, viste seg å være et hematom. 5+5 slo ikke hjertet, 6+3 slo hjertet og alt fint ut, men 8+5 slo ikke hjertet lengre. Så vi også fikk opp håpet, men det varte bare de to ukene... Uff, å miste er fæle greier - babyen(e) er jo sååå ønsket ❤️ 
 

De tror utelukkende det er celledelingen som går skeis og det får man liksom ikke gjort så mye med da 🤷‍♀️ Men jeg orker ikke å prøve egg etter egg etter egg for å se om det er liv laga. 
 

Skjønner deg veldig godt... vi har brukt kanskje rundt 150000 siste året, penger vi gjerne skulle brukt på noe helt annet eller spart. Men det blir jo flerfoldig tusen til hvis vi skal fortsette i det private...

Ja det er ordentlig hardt altså😫 

150000 på et år! Ja det er ikke akkurat noe lommerusk for å si det mildt. Og som du sier vil det bli mer om dere fortsetter privat så det er nok bare bra at dere vurderer offentlig nå.  

Noen sier at det kan om våre bra å prøve en annen klinikk dersom ting blir gjort annerledes den andre gangen. 

Vet ikke hvor du holder til, men jeg går på riksen og er veldig fornøyd med de selv om det er en del som ikke har så god erfaring. 

Vi får bare tenke positivt fremover. Nytt år, nye forsøk, nye håp og forhåpentligvis masse GLEDE for alle oss ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Patriotpaula skrev:

Blir med over hit jeg også, jeg spontanaborterer ICSI-spiren i skrivende stund. Det har holdt på en times tid og nå venter jeg egentlig på at det skal komme mer 😢

Så forferdelig trist 💔 er så berg og dalbane, ene øyeblikket er man så høyt oppe, så blir man så ekstra knust når ikke det går.. sender deg varme tanker og en klem♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, rekavillsvin skrev:

Så forferdelig trist 💔 er så berg og dalbane, ene øyeblikket er man så høyt oppe, så blir man så ekstra knust når ikke det går.. sender deg varme tanker og en klem♥️

Nå har jeg heldigvis aldri «tatt helt av» etter positiv test denne gangen, siden vi har mistet før så har jeg vært ekstra forsiktig med å glede meg for mye denne gangen. Og det kanskje med god grunn 🤷‍♀️ Takk for omtanke ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, TiiBii skrev:

Ja,kanskje det vil gjelde meg å😲 Jeg håper det. Mensen har alltid tikket inn som ei klokke det siste året med IVF. Under alle beregningene så er det ikke til å ta feil men nå, plutselig er den 5 dager forsinket. Kanskje jeg har slappet av for godt i jula, kanskje streiker kroppen og tenker «Nei, det blir ikke mensen nå, orker ikke mer medisiner!» 🤔😧😝

Jeg ringte Riksen da vi satte oss i bilen på vei til hytta kl 12:00. Lot det ringe 1 times tid, registrerte meg på «ring opp», ringte opp igjen ved 14:00 i 30min tid, bare fordi jeg må vite om jeg forsatt har en plass i uke 3 og om det da er vits for meg å begynne på progynova dersom mensen kommer i helgen.. Fikk aldri snakket med de, nå er de stengt og mensen dukket akkurat opp 😶😐 

Da får jeg bare begynne på doseringen i kveld og ringte på nytt på mandag. Hater tanken på å begynne på medisinering dersom det blir avbrutt 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en lett blødning nå, ikke rødt blod. Blir temmelig oppgit om det er mensen som skal komme 10 dager for tidlig! Har aldri hatt en så kort syklus før i så fall... Har dere opplevd sykluskluss på denne måten før? Altså at mensen er veldig tidlig. 

Edit: om det er mensen som kommer nå blir forsøket utsatt en syklus, således st Olavs ikke har hatt noen avbestillinger :(

Endret av Neutral90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer sterkt å prøve å utsette eventuell mensen med progesteron, men usikker på hvor happy klinikken er for det 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, TiiBii skrev:

Jeg ringte Riksen da vi satte oss i bilen på vei til hytta kl 12:00. Lot det ringe 1 times tid, registrerte meg på «ring opp», ringte opp igjen ved 14:00 i 30min tid, bare fordi jeg må vite om jeg forsatt har en plass i uke 3 og om det da er vits for meg å begynne på progynova dersom mensen kommer i helgen.. Fikk aldri snakket med de, nå er de stengt og mensen dukket akkurat opp 😶😐 

Da får jeg bare begynne på doseringen i kveld og ringte på nytt på mandag. Hater tanken på å begynne på medisinering dersom det blir avbrutt 😬

Bare et tips - jeg snakket med en sykepleier en gang om at jeg ikke fikk svar fra telefonen selv om jeg lot det ringe i hele 2 timer fra deres åpningstid til stengetid. Hun sa at de bare ringer tilbake folk som registrerer seg på "ring opp" og ingen som faktisk venter i kø. Så jeg bare ringer dem og velger "2" med en gang for å bli ringt opp.

Ringte dem på mandag denne uken og ble ringt tilbake torsdag. Så av og til må man vente ekstra lenge, spesielt med helligdager.
Har også gått fysisk til klinikken rundt 5 ganger for å få snakke med en person i situasjoner som din nå. 

Håper det går bra og at du får plassen din 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Neutral90 skrev:

Fikk en lett blødning nå, ikke rødt blod. Blir temmelig oppgit om det er mensen som skal komme 10 dager for tidlig! Har aldri hatt en så kort syklus før i så fall... Har dere opplevd sykluskluss på denne måten før? Altså at mensen er veldig tidlig. 

Edit: om det er mensen som kommer nå blir forsøket utsatt en syklus, således st Olavs ikke har hatt noen avbestillinger :(

Har hatt dette en gang og fant aldri ut hva det var. Var bare litt "brun" blod og jeg trodde at det kunne kanskje vært noe fra eggløsning men var egentlig litt for sent for dette. 
I min tilfelle skjedde ingenting mer, men man vet jo aldri, mange rare ting som skjer med denne behandlingen 😕 

Krysser fingre at det går bra og at du ikke må utsette forsøket 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Avianna skrev:

Har hatt dette en gang og fant aldri ut hva det var. Var bare litt "brun" blod og jeg trodde at det kunne kanskje vært noe fra eggløsning men var egentlig litt for sent for dette. 
I min tilfelle skjedde ingenting mer, men man vet jo aldri, mange rare ting som skjer med denne behandlingen 😕 

Krysser fingre at det går bra og at du ikke må utsette forsøket 🤞

Så forunderlig, håper noe av det samme skjer meg også nå.. 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/2/2020 at 6:45 PM, Patriotpaula said:

Tredje gang vi mister nå, så begynner å tvile litt på om det et meningen at vi aldri skal få bli foreldre 😢

Så kjedelig 😕 Har mistet 3 ganger selv. Det er tungt. : ( Har dere prøvd lenge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...