Gå til innhold

Prøverør 2020


TiiBii

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Håper du har rett i det, at hvis kroppen først vil støte fra seg, så ville den ha gjort det uavhengig av om det kom mer progesterontilførsel eller ei 🤷‍♀️ 
 

Har selv lest såvidt om Prednisolon og at det kan være en svakt økt risiko for misdannelser og det med at det kan gjøre sånn at kroppen ikke støter bort. Nå bruker jeg heldigvis bare en liten dose sammenlignet med mange andre 🤞🏻

Jeg tenker også at med så liten dose så er det ikke noe å uroe seg for :) har du opplevd mer blødning eller smerte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Neutral90 skrev:

Jeg tenker også at med så liten dose så er det ikke noe å uroe seg for :) har du opplevd mer blødning eller smerte? 

Nei, kun litt murring som jeg har hatt hele veien. Og utfloden er helt normal igjen på farge. Don’t know 🤷‍♀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Nei, kun litt murring som jeg har hatt hele veien. Og utfloden er helt normal igjen på farge. Don’t know 🤷‍♀️

🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. 

Etter noen år "pause", håper jeg at 2020 skal bli året. Jeg har hatt to innsett før, uten hell. Har på frys, men må gå ned i vekt før jeg får fortsette med innsett. Siden det har skjedd mye annet i livet de siste årene, har det vært vanskelig å gå ned i vekt, men nå håper jeg på at jeg skal klare det. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Første gang på et forum, og håper det kan gi meg noen svar og evt støtte. 

Vi har vært prøvere siden sommeren 2017, og kom i gang med prøverør på riksen høsten 2019. Første ferskforsøket i oktober gikk ikke veien dessverre. I desember hadde vi et fryseforsøk, og vi fikk positiv test og en veldig fin blodprøve den 30.desember! Men lykken brast i dag, da jeg begynte å blø.. 

Krysser fingrene for at 2020 vil bli et bra år, ikke bare for meg, men også for dere. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til dere nye, vi er en god gjeng og en god ressurs her inne :) i det minste er vi flere som forstår godt hvordan situasjonen er 🌼

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, H31 skrev:

Hei!

Første gang på et forum, og håper det kan gi meg noen svar og evt støtte. 

Vi har vært prøvere siden sommeren 2017, og kom i gang med prøverør på riksen høsten 2019. Første ferskforsøket i oktober gikk ikke veien dessverre. I desember hadde vi et fryseforsøk, og vi fikk positiv test og en veldig fin blodprøve den 30.desember! Men lykken brast i dag, da jeg begynte å blø.. 

Krysser fingrene for at 2020 vil bli et bra år, ikke bare for meg, men også for dere. 

 

Så kjedelig 💔 Håper det sitter på neste forsøk 🤞🏻❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Patriotpaula skrev:

Så kjedelig 💔 Håper det sitter på neste forsøk 🤞🏻❤️

Takk❤ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klage-alarm:

Mensen etter mislykket IVF er, i mitt tilfelle, så smertefull. Roter til syklus og dobler mengden blod. Jeg kjenner kroppen jobber for fult. Har en ubehagelig følelse i kroppen, er kvalm og uggen. Mentalt så prøver jeg å fortelle meg selv at kroppen må få styre seg selv, jeg må bare henge på så godt jeg kan.
Dag 2 på progynova. Skal forsette å ringe Riksen i morgen og forsikre meg om at jeg ikke har mistet plassen min. 

Skal komme inn i trenings rutiner igjen og vil forsette med Yoga. Ikke fordi det blir brukt som kjerringråd men det gir meg en god følelse og en indre ro. Jeg lærer å ta kontroll på pusten min🧘🏼‍♀️ 
 

Hvordan går søndagen deres?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, H31 skrev:

Hei!

Første gang på et forum, og håper det kan gi meg noen svar og evt støtte. 

Vi har vært prøvere siden sommeren 2017, og kom i gang med prøverør på riksen høsten 2019. Første ferskforsøket i oktober gikk ikke veien dessverre. I desember hadde vi et fryseforsøk, og vi fikk positiv test og en veldig fin blodprøve den 30.desember! Men lykken brast i dag, da jeg begynte å blø.. 

Krysser fingrene for at 2020 vil bli et bra år, ikke bare for meg, men også for dere. 

 

Hei og velkommen @H31. Så vondt å høre at du har mistet. Vi har vært prøvere like lenge, så jeg kan kjenne meg igjen. Jeg har dog aldri hatt en positiv test. 
Prøverørgruppa gir gode råd, gode samtaler og støtte. Det er ingen andre som vet hva vi går igjennom. Ikke engang de i vennegjengen «som prøvde i 6 mnd så de vet hvordan følelsen er» Jeg føler vi alle har en sånn en i gjengen😅 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, FlyBabe skrev:

Hei igjen. 

Etter noen år "pause", håper jeg at 2020 skal bli året. Jeg har hatt to innsett før, uten hell. Har på frys, men må gå ned i vekt før jeg får fortsette med innsett. Siden det har skjedd mye annet i livet de siste årene, har det vært vanskelig å gå ned i vekt, men nå håper jeg på at jeg skal klare det. 

 

Hvilken plan legger du for å gå ned i vekt? Kanskje vi kan motivere hverandre🤗 Jeg var 75 kg før IVF, nå er jeg 90kg. Jeg tenker å gjøre små endringer i hverdagen slik at det ikke blir for brå start. Jeg må finne en måte slik at det hele føles naturlig ut. Kjenner meg sjæl såpass at jeg vet hvis jeg legger om for stort med engang så varer det 1-2 mnd og så er jeg tilbake i gammelt spor😅 🤦🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, TiiBii skrev:

Hei og velkommen @H31. Så vondt å høre at du har mistet. Vi har vært prøvere like lenge, så jeg kan kjenne meg igjen. Jeg har dog aldri hatt en positiv test. 
Prøverørgruppa gir gode råd, gode samtaler og støtte. Det er ingen andre som vet hva vi går igjennom. Ikke engang de i vennegjengen «som prøvde i 6 mnd så de vet hvordan følelsen er» Jeg føler vi alle har en sånn en i gjengen😅 

Takk! Jeg er ganske sikker på at jeg har mistet, selvom det var kun blødning i går kveld.. Men det kom "rester" 😣.. Får ringe riksen i morgen å høre. Det gjør godt å vite at jeg ikke står alene i denne båten, det har jeg skjønt etter å ha lest her inne i flere timer.. Men likevel så er det altfor lite opplyst om det psykiske rundt denne prosessen, så da er det fint å kunne blåse ut litt her, om det er tillatt 😅 Ønsker deg masse lykke til fremover, en dag vil du nok få en positiv test, krysser fingrene for deg og dere!😘

Og ja, jeg har flere i gjengen/kollegaer som har kommet med kommentarer 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, TiiBii skrev:

Hvilken plan legger du for å gå ned i vekt? Kanskje vi kan motivere hverandre🤗 Jeg var 75 kg før IVF, nå er jeg 90kg. Jeg tenker å gjøre små endringer i hverdagen slik at det ikke blir for brå start. Jeg må finne en måte slik at det hele føles naturlig ut. Kjenner meg sjæl såpass at jeg vet hvis jeg legger om for stort med engang så varer det 1-2 mnd og så er jeg tilbake i gammelt spor😅 🤦🏼‍♀️

Jeg har fått og kommer til å få kostholdsveiledning, og skal jobbe med kostholdet først og fremst. Jeg vet at jeg har det ganske hektisk, så trening blir sporadisk. Om jeg ser jeg får det til, legger jeg på trening i en eller annen form. Jeg gikk ned 6 kg i fjor, og vet jeg greier mer om jeg bestemmer meg for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Geirfuglen

Hvordan får dere fri til alt av tester? Har dere fått perm uten lønn? Jeg sliter litt med å ta igjen det tapte, tross fleksibel arbeidstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei 

Jeg og min (kvinnelige) partner står på venteliste for prøverør med sæddonor på Ullevål.  Og jeg blir gal av ventingen, det er ingen info og ingen beskjeder om når vi kommer til å kunne begynne. Er der noen andre som er/har vært i samme situasjon? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Geirfuglen skrev:

Hvordan får dere fri til alt av tester? Har dere fått perm uten lønn? Jeg sliter litt med å ta igjen det tapte, tross fleksibel arbeidstid.

Velferdspermisjon med lønn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Geirfuglen
Akkurat nå, Neutral90 skrev:

Velferdspermisjon med lønn. 

Så bra! Har du fortalt arbeidsgiver at dere forsøker da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Geirfuglen skrev:

Så bra! Har du fortalt arbeidsgiver at dere forsøker da?

Ja jeg har det, mest for å gi en forklaring på og få forståelse for fravær. Er ansatt kommunalt og legebesøk dekkes av velferdspermisjon, uansett årsak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
Akkurat nå, Neutral90 skrev:

Ja jeg har det, mest for å gi en forklaring på og få forståelse for fravær. Er ansatt kommunalt og legebesøk dekkes av velferdspermisjon, uansett årsak.

Så flott! Jeg har ikke turt å si det enda. Jobber ikke kommunalt, men har omtrent samme «goder» sånn sett. Har bare pleid å ta legebesøk i arbeidstida, men nå blir jeg gjerne borte noen hele dager pga reisevei. Har muligens egguttak denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.1.2020 den 17.59, Patriotpaula skrev:

Blir med over hit jeg også, jeg spontanaborterer ICSI-spiren i skrivende stund. Det har holdt på en times tid og nå venter jeg egentlig på at det skal komme mer 😢

Hæ nei?????? 

Anonymkode: 1df65...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...