Gå til innhold

Prøverør 2020


TiiBii

Anbefalte innlegg

2 hours ago, Neutral90 said:

Har noen prøvd l-arginin? Det er en aminosyre som skal øke blodgjennomstrømming. 

Hei, jeg har ikke prøvd det. Men jeg tenkte å prøve silicea. Lest at folk har fått tykkere slimhinne av det. Inneholder vitaminer som er bra for hår, negler, hud og slimhinne 🙂 I tillegg bruker jeg maca pulver som er bra for fertilitet. Inneholder masse vitaminer og aminosyre 🙂 Valnøtter, olivenolje og avokado skal også være bra 👌 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Maja92 skrev:

Hei, jeg har ikke prøvd det. Men jeg tenkte å prøve silicea. Lest at folk har fått tykkere slimhinne av det. Inneholder vitaminer som er bra for hår, negler, hud og slimhinne 🙂 I tillegg bruker jeg maca pulver som er bra for fertilitet. Inneholder masse vitaminer og aminosyre 🙂 Valnøtter, olivenolje og avokado skal også være bra 👌 

Jeg bruker silicea. Usikker på effekten mtp slimhinne (begynte etter siste forsøk i naturlig syklus høst 2019), men har fått supert hår av det 😍 takk for tips! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Neutral90 said:

Jeg bruker silicea. Usikker på effekten mtp slimhinne (begynte etter siste forsøk i naturlig syklus høst 2019), men har fått supert hår av det 😍 takk for tips! 

Bare hyggelig 🙂 Bra man i det minste får fint hår av det  😂👌

Var det sånn at du fikk tykkere slimhinne av styrt syklus. Jeg er nysgjerrig på hvorfor du da tar innsett i naturlig syklus? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Maja92 skrev:

Bare hyggelig 🙂 Bra man i det minste får fint hår av det  😂👌

Var det sånn at du fikk tykkere slimhinne av styrt syklus. Jeg er nysgjerrig på hvorfor du da tar innsett i naturlig syklus? 

Jeg aner ikke om jeg får innsett i naturlig syklus, men st Olavs ville ikke avtale oppstart på medisiner til styrt syklus ennå mtp korona. Så det er egentlig bare meg som håper på en normalisering etter påske og da et forsøk i naturlig syklus 😂 masse planer i hodet mitt skjønner du, kanskje blir det noe av det... Kanskje ikke. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Høie sier det også vil bli åpnet opp for at sykehus og kommuner kan gjenoppta mer av den vanlige aktiviteten." 

Denne avklaringen kommer en dag for sent for min del 😤  

Ikke at jeg ikke mener jeg/vi også må vise våre hensyn, men det føles så typisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som jobber i barnehage og skole? 
Kjenner jeg gruer meg til å begynne på jobb etter påske når man begynner med prøverør igjen. Har dårlig erfaring med lungebetennelse og er redd få bli smittet. Skjønner ikke helt hvordan vi skal få til hygiene og holde avstand med de minste. Jeg jobber med barn fra 1-2 år og de skal ha nærhet hele tiden og det blir gjerne snør og nys over alt xD 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Maja92 skrev:

Noen som jobber i barnehage og skole? 
Kjenner jeg gruer meg til å begynne på jobb etter påske når man begynner med prøverør igjen. Har dårlig erfaring med lungebetennelse og er redd få bli smittet. Skjønner ikke helt hvordan vi skal få til hygiene og holde avstand med de minste. Jeg jobber med barn fra 1-2 år og de skal ha nærhet hele tiden og det blir gjerne snør og nys over alt xD 

Ja, men jeg jobber på høyere trinn så det blir ikke oppstart helt med en gang... De sa noe om at risikogrupper ikke skal utsettes/på jobb som vanlig. Kanskje du bør snakke med legen om du er i risikosonen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Neutral90 skrev:

Hvis du skal ha i naturlig syklus så er det vel ingen medisiner. Hva har du fått resept på? 

Det blir ansett for innsett i naturlig syklus, selv om en f.eks bruker ovitrelle og progesteron. :)  

Anonymkode: b3b2c...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir ansett for innsett i naturlig syklus, selv om en f.eks bruker ovitrelle og progesteron. :)  

Anonymkode: b3b2c...9c0

Men om det er det du lurer på; så avtales det når ovitrelle skal settes. Blant annet må slimhinnen være en viss str først og så må det passe for klinikken. Ovitrelle brukes ofte for å unngå at innsett faller på helg. Ovitrelle gir eggløsning etter 36 t, så blir innsett x antall dager etter det (5 dager om det er blasto osv). Progesteron begynner du på 1 dpo, altså 36 t etter ovitrelle er satt. 

Endret av Neutral90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maja92 skrev:

Noen som jobber i barnehage og skole? 
Kjenner jeg gruer meg til å begynne på jobb etter påske når man begynner med prøverør igjen. Har dårlig erfaring med lungebetennelse og er redd få bli smittet. Skjønner ikke helt hvordan vi skal få til hygiene og holde avstand med de minste. Jeg jobber med barn fra 1-2 år og de skal ha nærhet hele tiden og det blir gjerne snør og nys over alt xD 

Jeg jobber som lærer. Så er spent på hvordan det skal gå med prøverør😬 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærer her og😊 men på høyere trinn, så usikkert med oppstart. Jeg er på dag 9 med spray nå, ikke merket noen bivirkninger så det var jo bare dumt å gå og grue seg til det 🙈 hvordan er det med dere som har sprayet som har hatt lange/uregelmessige sykluser? Når har dere fått blødning etter oppstart på spray? Etter planen skal jeg starte med sprøyter 14.april, men jeg har mine tvil, og denne syklusen blir sikkert like lang som de andre vente-syklusene når jeg skal i gang med noe.. (45-50 dager)😅 slår liksom aldri feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Neutral90 said:

Ja, men jeg jobber på høyere trinn så det blir ikke oppstart helt med en gang... De sa noe om at risikogrupper ikke skal utsettes/på jobb som vanlig. Kanskje du bør snakke med legen om du er i risikosonen? 

Takk for tips. Skal høre 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Kone92 said:

Jeg jobber som lærer. Så er spent på hvordan det skal gå med prøverør😬 

Får håpe foreldre tar hensyn og er litt strenge med å sende barna sine til barnehage og skole hvis de er forkjøla. Vi har mange foreldre som fokuserer mye på karrieren sin, og som sender barn til barnehagen selvom de ikke er helt i slaget. Xp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Geirfuglen

Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre framover.. Har vært til oppfølging hos Medicus, og har opplevd noe som gjør at jeg føler meg veldig lite ivaretatt der. Ble også enige om at de skulle henvise til Riksen i oktober, men det viser seg at de har glemt :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Geirfuglen skrev:

Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre framover.. Har vært til oppfølging hos Medicus, og har opplevd noe som gjør at jeg føler meg veldig lite ivaretatt der. Ble også enige om at de skulle henvise til Riksen i oktober, men det viser seg at de har glemt :( 

Hvilken medicusavdelig har du brukt? Hva var det som gjorde at du følte deg lite ivaretatt? Vurderer selv medicus - er offentlig nå og tenker på å bytte til privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
1 time siden, Kokokos skrev:

Hvilken medicusavdelig har du brukt? Hva var det som gjorde at du følte deg lite ivaretatt? Vurderer selv medicus - er offentlig nå og tenker på å bytte til privat.

Oslo. Har ikke lyst til å gå nærmere inn på det her, det er litt vanskelig å gjøre det uten at jeg gir ut veldig personlige opplysninger. Men i tillegg har det også vært mye rot, som at de har skrevet feil på medisinlista, glemt å fylle den ut, glemt å ringe meg, glemt å gi beskjed om at jeg skal ringe dem osv. Veldig godt inntrykk av sykepleierne der, det virker som det er legene som roter. Har hatt litt kontakt med dem i Trondheim også, og det var vært mer ryddig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, Geirfuglen skrev:

Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre framover.. Har vært til oppfølging hos Medicus, og har opplevd noe som gjør at jeg føler meg veldig lite ivaretatt der. Ble også enige om at de skulle henvise til Riksen i oktober, men det viser seg at de har glemt :( 

Uff, vanskelig altså. Hvis jeg var deg (enkelt for meg å si) og økonomien tillot det, ville jeg tatt et nytt forsøk privat i påvente av offentlig tilbud. Med hele covid19 så ville jeg ikke regnet med oppstart før sommeren i det offentlige, selv om du blir henvist må med en gang. Har hørt mye godt om Hausken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.4.2020 den 17.06, Maja92 skrev:

Noen som jobber i barnehage og skole? 
Kjenner jeg gruer meg til å begynne på jobb etter påske når man begynner med prøverør igjen. Har dårlig erfaring med lungebetennelse og er redd få bli smittet. Skjønner ikke helt hvordan vi skal få til hygiene og holde avstand med de minste. Jeg jobber med barn fra 1-2 år og de skal ha nærhet hele tiden og det blir gjerne snør og nys over alt xD 

Jeg jobber og i barnehage på avdeling med 1-2 år, og skal begynne på progynova mtp fryseforsøk så snart jeg får menstruasjon.. Jeg har det også litt i tankene om oppstart den 20. april. Jeg kommer til å være ekstremt opptatt av hygiene, og kan gjerne gi barna en kos og et fang, men jeg kommer til å be noen andre om å tørke neser og bytte bleier... Jeg har ikke samvittighet til å be om sykemelding, har hatt nok hjemmekontor, og barna trenger trygge voksne, ikke vikarer.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har vært overstimulerte og vil dele erfaring? Hvor lang tid tok det før all væsken ble borte fra buken? :(

Dette er helt jævlig, kommer aldri til å gå gjennom en sånn hormonstimulering igjen. Never. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Audrey Horne skrev:

Noen her som har vært overstimulerte og vil dele erfaring? Hvor lang tid tok det før all væsken ble borte fra buken? :(

Dette er helt jævlig, kommer aldri til å gå gjennom en sånn hormonstimulering igjen. Never. 

Er det så gale at du må/har vært/ble vurdere sykehus? Noen må jo tappes for å bli kvitt væske.. Hvor lenge siden ditt uttak? Har du snakket med klinikken? 

Jeg var nok bare mildt overstimulert. Vondt å sitte, vondt å puste skikkelig dypt og nesten umulig å gå på do. Hadde faktisk feber noen dager. Plutselig gikk magemålet ned med 10 cm(eller noe sånt) over natten, da visste jeg at alt ble bedre. Men det tok nok en liten uke ish fra uttak 😕

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...