Gå til innhold

Prøverør 2020


TiiBii

Anbefalte innlegg

Synes det er så frustrerende å ikke vite når vi får nytt forsøk. Fryseforsøket ble selvfølgelig avbrutt nå i mars, men synes det er ekstremt vanskelig å ikke ha noen ny plan å forholde seg til 😔   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, TiiBii said:

Jeg skrev på minjournal at jeg fikk avlyst mitt forsøk og at jeg forventer mens slutten av april/starten av mai. Ikke fått svar fra de men da kan de jo regne seg ut fra når jeg evt kan få bli med på nytt forsøk. Håper på å få svar løpet av uken i de tidsrommene de har tlf/mail-tider som er rundt kl 12-14 etter hva jeg har fått før hvertfall☺️ 

Jeg hadde ringt :) Du får nok plass nå. Jeg kunne starte ved mensen og ei venninne av meg som skal ta søskenforsøk får starte ved mensen. Virker ikke som de har noe spesielle prioriteringer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Kokokos skrev:

Synes det er så frustrerende å ikke vite når vi får nytt forsøk. Fryseforsøket ble selvfølgelig avbrutt nå i mars, men synes det er ekstremt vanskelig å ikke ha noen ny plan å forholde seg til 😔   

Hvor hører du til? Det virker som at de åpner opp igjen de aller fleste nå :) Ikke vær redd for å ta kontakt, det blir litt "den sterke rett" her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører til Porsgrunn. De har stengt ut neste uke - i alle fall. Fikk ikke starte på noen form for stimulering (Femar) denne uka fordi de ikke fikk fulgt meg opp. Dermed er jeg ute av syklus. Heldig om jeg rekker et forsøk før sommeren, både fordi jeg har lange sykluser, ikke eggløsning uten stimulering og de krever en syklus mellom hvert fryseforsøk. Har hverken tid eller tålmodighet til dette og vurderer sterkt å gå privat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Kokokos skrev:

Hører til Porsgrunn. De har stengt ut neste uke - i alle fall. Fikk ikke starte på noen form for stimulering (Femar) denne uka fordi de ikke fikk fulgt meg opp. Dermed er jeg ute av syklus. Heldig om jeg rekker et forsøk før sommeren, både fordi jeg har lange sykluser, ikke eggløsning uten stimulering og de krever en syklus mellom hvert fryseforsøk. Har hverken tid eller tålmodighet til dette og vurderer sterkt å gå privat. 

😓 Forstår deg godt! Vi har vurdert det sterkt selv. 

Kan det være et forslag å ta provera for å tvinge frem en blødning som du kan bruke til et forsøk? 

Håper det ordner seg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar fra st Olavs. Ingen innsett før det er mer avklart med covid19 og graviditet. 

Blir egentlig provosert av svaret. Fordi privatklinikkene får lov til å sette inn. Det er ingen føringer fra helsemyndighetene, så det er ingen som ber de om å avvente. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Neutral90 skrev:

Fikk svar fra st Olavs. Ingen innsett før det er mer avklart med covid19 og graviditet. 

Blir egentlig provosert av svaret. Fordi privatklinikkene får lov til å sette inn. Det er ingen føringer fra helsemyndighetene, så det er ingen som ber de om å avvente. 

De har fått restriksjoner om å stoppe ikke-livsnødvendige behandlinger for å ha sykepleiere tilgjengelig hvis antall innleggelser skyter fart, men det er jo ikke der vi er på vei (slik det ser ut nå). Nye behandlinger - greit nok, men innsett burde virkelig ikke være noe problem.

Endret av Stellia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Stellia skrev:

De har fått restriksjoner om å stoppe ikke-livsnødvendige behandlinger for å ha sykepleiere tilgjengelig hvis antall innleggelser skyter fart, men det er jo ikke der vi er på vei (slik det ser ut nå). Nye behandlinger - greit nok, men innsett burde virkelig ikke være noe problem.

Vel det er det som er "problemet" mitt - de kjører på med nye behandlinger, stimulering og uttak (ferskforsøk). Føler de har størst fokus på ventelistene/statistikk. 

Endret av Neutral90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Neutral90 skrev:

Fikk svar fra st Olavs. Ingen innsett før det er mer avklart med covid19 og graviditet. 

Blir egentlig provosert av svaret. Fordi privatklinikkene får lov til å sette inn. Det er ingen føringer fra helsemyndighetene, så det er ingen som ber de om å avvente. 

Åh, kjenner jeg blir helt stressa av å ikke vite om vi får et forsøk før sommeren 😫😫 Mannen vil ikke gå privat før vi har brukt opp de forsøkene vi har i det offentlige.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Åh, kjenner jeg blir helt stressa av å ikke vite om vi får et forsøk før sommeren 😫😫 Mannen vil ikke gå privat før vi har brukt opp de forsøkene vi har i det offentlige.. 

Samme her 😓 bah! Vi har 5 på frys så mannen synes det er idioti å gå privat nå, men jeg blir så nedtrykt av å ikke vite om det ikke blir før i august liksom. Det er så lenge til føles det som... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny melding fra st olavs: de vil fokusere på fersk disse første ukene, men vil tilstrebe for å holde listene nede og satser på oppstart av frys før sommeren... 🤯 Spurte om vi som fikk avbrutt ville bli prioritert, det blir vi ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Neutral90 skrev:

Samme her 😓 bah! Vi har 5 på frys så mannen synes det er idioti å gå privat nå, men jeg blir så nedtrykt av å ikke vite om det ikke blir før i august liksom. Det er så lenge til føles det som... 

Hear you! Har også 5 på frys og tenker og føler helt likt som deg. Porsgrunn sa da de avlyste forsøket at de ville prioritere de som fikk avbrutt når de starter opp igjen - spent på å se om det stemmer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått oppstartsdato for sprøyter og tidspunkt for kontroll, endelig begynner det å skje noe.. :) reagerte på at jeg skal stimulere i 10 dager før kontroll, kontroll på dag 11. Er det normalt med så lang periode før kontroll på lang Protokoll? På kort Hadde jeg jo uttak dag 11 med lavere dose medisiner.. 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

image.thumb.png.c7267ca16421d403fc1c0e708993afb2.png

Noen som har hørt noe? Vil de holde stengt hele neste uke som de skrev i forrige oppdatering? Spent på hvem som får tilbud først og hvilke behandlinger de prioriterer...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kokokos skrev:

image.thumb.png.c7267ca16421d403fc1c0e708993afb2.png

Noen som har hørt noe? Vil de holde stengt hele neste uke som de skrev i forrige oppdatering? Spent på hvem som får tilbud først og hvilke behandlinger de prioriterer...

 

Fikk tlf fra Porsgrunn nå at de kjører ingen ferskforsøk før 17.mai. det betyr at jeg ikke rekker før sommeren pga lang protokoll 😢 edit: fikk nå også svar om at det er lurt å ha forsøk innen første halvår etter laparoskopi, så da må det bli privat og 30-40tusen på det 😣

Endret av Brigid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Brigid skrev:

Fikk tlf fra Porsgrunn nå at de kjører ingen ferskforsøk før 17.mai. det betyr at jeg ikke rekker før sommeren pga lang protokoll 😢 

Så kjedelig, Brigid! Føler med deg! Er tøft nok for oss ivf-ere som det er..


Vil det si kun fryseforsøk der da? Synes det er så rart at det er så ulik praksis fra klinikk til klinikk - st.olavs har jo kun uttak, ikke innsett, mens porsgrunn da tydeligvis kjører motsatt?

Anonymkode: 432e7...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, Brigid skrev:

Fikk tlf fra Porsgrunn nå at de kjører ingen ferskforsøk før 17.mai. det betyr at jeg ikke rekker før sommeren pga lang protokoll 😢 edit: fikk nå også svar om at det er lurt å ha forsøk innen første halvår etter laparoskopi, så da må det bli privat og 30-40tusen på det 😣

Åå kjempekjedelig ❤️ herlighet, det blir sten på sten på denne lasten vi har med ivf. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens.. 

Dette er jo tøft for psyken. Hvordan føler dere at partneren klarer å være der for dere? Jeg kjenner det jo på kroppen og blir påminnet dette hele tiden, og synes det er tøft. Mens mannen jo kan glemme det innimellom slagene. Han prøver så godt han kan, men jeg føler meg likevel ganske ensom oppi alt. 

Trenger noen tips og råd her kjenner jeg. 

Anonymkode: 752e8...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så kjedelig, Brigid! Føler med deg! Er tøft nok for oss ivf-ere som det er..


Vil det si kun fryseforsøk der da? Synes det er så rart at det er så ulik praksis fra klinikk til klinikk - st.olavs har jo kun uttak, ikke innsett, mens porsgrunn da tydeligvis kjører motsatt?

Anonymkode: 432e7...7a5

💜

Skjønner ikke hvorfor det er så ulikt nei.  Utrolig frustrerende!! 

Hvertfall helt tydelig at de ikke kjørte ferske, mulig de kjører frys... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Neutral90 skrev:

Åå kjempekjedelig ❤️ herlighet, det blir sten på sten på denne lasten vi har med ivf. 

Ja, kjente det ble litt kollaps her nå.. 😣 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...