Gå til innhold

Prøverør 2020


TiiBii

Anbefalte innlegg

Skal ha egguttak snart, noen som vet dette? 😨

Står i skrivet fra klinikken at man ikke skal bruke parfymerte produkter på dagen for egguttak da det kan skade eggene. Men hva vil det si? Bare ikke bruke parfyme, deo, bodylotion osv?

Kan jeg vaske håret og kroppen med såpe samme dag, eller må det være parfymeri sjampo og såpe? Må klærne være vasket med parfymerie midler? 

Anonymkode: aa694...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skal ha egguttak snart, noen som vet dette? 😨

Står i skrivet fra klinikken at man ikke skal bruke parfymerte produkter på dagen for egguttak da det kan skade eggene. Men hva vil det si? Bare ikke bruke parfyme, deo, bodylotion osv?

Kan jeg vaske håret og kroppen med såpe samme dag, eller må det være parfymeri sjampo og såpe? Må klærne være vasket med parfymerie midler? 

Anonymkode: aa694...b45

Skader nok ikke eggene, men at klinikken er parfymefri og det bør respekteres. Parfymert vaskemiddel lukter mye for de som ikke bruker det merket for eksempel, selv om du ikke kjenner det selv. 

Det viktigste er å ikke bruke parfyme og uparfymert deo. Husk samme gjelder mannen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Neutral90 skrev:

Skader nok ikke eggene, men at klinikken er parfymefri og det bør respekteres. Parfymert vaskemiddel lukter mye for de som ikke bruker det merket for eksempel, selv om du ikke kjenner det selv. 

Det viktigste er å ikke bruke parfyme og uparfymert deo. Husk samme gjelder mannen. 

Jo, det står på skrivet her at "Ikke bruk parfymerte produkter på egguthenting dagen eller tilbakesettingsdagen. Avdunstingen kan skade cellene" 

Men det står ikke noe mer utdypende.. 

Anonymkode: aa694...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skal ha egguttak snart, noen som vet dette? 😨

Står i skrivet fra klinikken at man ikke skal bruke parfymerte produkter på dagen for egguttak da det kan skade eggene. Men hva vil det si? Bare ikke bruke parfyme, deo, bodylotion osv?

Kan jeg vaske håret og kroppen med såpe samme dag, eller må det være parfymeri sjampo og såpe? Må klærne være vasket med parfymerie midler? 

Anonymkode: aa694...b45

Jeg har for å være helt sikker dusjet uten såpe den dagen. Og unngår å ta på produkter etter dusjing. Så fort uttak/innsetting er overstått kan man jo gjøre hva man vil. Men hvis du er usikker, kan du ringe og spørre. 

Anonymkode: 96ecd...71e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, bondekone skrev:

Har et spm ift ovitrelle sprøyta. Tar dette som hcg støtte nå. I sprøyts er det 25 klikk. Jeg tar 5 klikk hver 3. Dag, noe som bør si at det er nok til 5 doser der. Likevel sjekket jeg nå, og det er nok til en 6. Dose. Noen som har en forklaring?

Jeg hadde også for mye i en av gonal-f sprøytene mine. Tror det bare skjer noen ganger med de epipennene. 

Anonymkode: 96ecd...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har embryoer til dyrking nå etter ICSI og embryologen skal ringe meg hver dag med oppdatering i 4 dager. Tips til hva jeg bør/kan spørre om underveis? 😅 Får helt jernteppe i telefonen og føler meg ganske dum der jeg sitter 😂 Første forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Audrey Horne skrev:

Har embryoer til dyrking nå etter ICSI og embryologen skal ringe meg hver dag med oppdatering i 4 dager. Tips til hva jeg bør/kan spørre om underveis? 😅 Får helt jernteppe i telefonen og føler meg ganske dum der jeg sitter 😂 Første forsøk.

Så spennende ❤️ 

Kanskje hvilken klasse de er i? Jeg er inne i «rugeperiode» nå etter mitt første forsøk :) 

Fikk beskjed om 4 egg var gode nok til bruk, og i klasse «A» (a,b,c,d... D=ikke brukbar). Mulig det er bare er min klinikk sin måte å forklare hvordan de ser ut :) 

Klinikken jeg går til ville ikke vente mer enn 2 dager grunnet situasjonen vi er (tilfelle de får krav om å stenge). 
Men har jo hørt jo lengre de får følge utvikling jo større kjangs at spira fester seg. 
lykke til :) 

 

 

Anonymkode: eb413...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så spennende ❤️ 

Kanskje hvilken klasse de er i? Jeg er inne i «rugeperiode» nå etter mitt første forsøk :) 

Fikk beskjed om 4 egg var gode nok til bruk, og i klasse «A» (a,b,c,d... D=ikke brukbar). Mulig det er bare er min klinikk sin måte å forklare hvordan de ser ut :) 

Klinikken jeg går til ville ikke vente mer enn 2 dager grunnet situasjonen vi er (tilfelle de får krav om å stenge). 
Men har jo hørt jo lengre de får følge utvikling jo større kjangs at spira fester seg. 
lykke til :) 

 

 

Anonymkode: eb413...162

Aaaah, ja det skal jeg spørre om :) Fikk hvertfall beskjed i dag at 6 egg var befruktet 🤞🤞 Hadde uttak igår. 

Så spennende, er det lenge siden du satt inn? 

Lykke til du også ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Audrey Horne skrev:

Aaaah, ja det skal jeg spørre om :) Fikk hvertfall beskjed i dag at 6 egg var befruktet 🤞🤞 Hadde uttak igår. 

Så spennende, er det lenge siden du satt inn? 

Lykke til du også ❤️

Jeg satte inn onsdag forrige uke (18.mars). 
Håper selvsagt spira fester seg, men har ikke de alt for store forhåpningene. 
 

6 stk er bra! Hvor mange fikk de ut? 
 

hos meg fikk de ut 10, 10 ble befruktet å dag 2 var det 4 stk de mente hadde utviklet seg bra, som de ønsket og bruke.
Har 3 stk på frys 😊
 

 

Anonymkode: eb413...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal i gang med lang protokoll, oppstart neste uke. Er spent på utviklingen denne gangen.! Forrige gang, på kort protokoll, ble jo forsøket avbrutt etter at ingen av eggene utviklet seg til innsett.. denne gangen ser jeg at jeg skal bruke gonal-f istedenfor menopur. Hva er forskjellen på disse? Noen som har erfaring med begge to? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg satte inn onsdag forrige uke (18.mars). 
Håper selvsagt spira fester seg, men har ikke de alt for store forhåpningene. 
 

6 stk er bra! Hvor mange fikk de ut? 
 

hos meg fikk de ut 10, 10 ble befruktet å dag 2 var det 4 stk de mente hadde utviklet seg bra, som de ønsket og bruke.
Har 3 stk på frys 😊
 

 

Anonymkode: eb413...162

Ikke lenge igjen før du kan teste da 😊 Krysser fingrene for deg 🤞 

Fikk ut 12, men bare 7 var modne nok til å la seg befrukte. Skal sette inn på fredag, så håper jeg også vil ha nok til å sette noe på frys 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært i kontakt med både Hausken og Medicus. Noen erfaringer med disse klinikkene? Begge hadde kapaistet. Så da må jeg velge en av dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har fått positiv graviditetstest i dag 😃 (hjemmetest da riksen er stengt). Har lest et eller annet sted at man skal fortsette på crinone en uke etter test, men når jeg snakket med riksen sa de at det ikke var behov for det. Noen her som har noen erfaringer / peiling på dette? Vurderer å fortsette om det ikke er noen ulemper ved det..

Endret av Piju
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Piju skrev:

Hei! Jeg har fått positiv graviditetstest i dag 😃 (hjemmetest da riksen er stengt). Har lest et eller annet sted at man skal fortsette på crinone en uke etter test, men når jeg snakket med riksen sa de at det ikke var behov for det. Noen her som har noen erfaringer / peiling på dette? Vurderer å fortsette om det ikke er noen ulemper ved det..

GRATULERER ❤️ Håper spira sitter 

Anonymkode: eb413...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kone92 skrev:

Da har jeg vært i kontakt med både Hausken og Medicus. Noen erfaringer med disse klinikkene? Begge hadde kapaistet. Så da må jeg velge en av dem. 

Jeg er veldig fornøyd med medicus. Du dyrker alltid til blastocyst, også nå, følger veldig godt opp og er svært opptatt av kvalitet på det de setter inn

Anonymkode: 96ecd...71e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Piju skrev:

Hei! Jeg har fått positiv graviditetstest i dag 😃 (hjemmetest da riksen er stengt). Har lest et eller annet sted at man skal fortsette på crinone en uke etter test, men når jeg snakket med riksen sa de at det ikke var behov for det. Noen her som har noen erfaringer / peiling på dette? Vurderer å fortsette om det ikke er noen ulemper ved det..

Gratulerer så mye!!! 🎉❤️

Var det fersk eller fryseforsøk? Jeg har fått beskjed om at ved ferskforsøk så tar man det i to uker etter positiv test (testdato) og ved fryseforsøk er det frem til uke 10 eller 12. (Riksen) 

Jeg hadde ferskforsøk nå og skal ta crinone  frem til uke 10 (forhåpentligvis🤞), men det er fordi jeg har mistet to ganger tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig fornøyd med medicus. Du dyrker alltid til blastocyst, også nå, følger veldig godt opp og er svært opptatt av kvalitet på det de setter inn

Anonymkode: 96ecd...71e

Er du i Oslo eller Trondheim? 

Trondheim er enklest for oss, og føler liksom at valget er mellom godt rykte, men gaaamle leger hos medicus. Eller relativt nye og mindre erfarne spiren, men yngre leger 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Deseo skrev:

Gratulerer så mye!!! 🎉❤️

Var det fersk eller fryseforsøk? Jeg har fått beskjed om at ved ferskforsøk så tar man det i to uker etter positiv test (testdato) og ved fryseforsøk er det frem til uke 10 eller 12. (Riksen) 

Jeg hadde ferskforsøk nå og skal ta crinone  frem til uke 10 (forhåpentligvis🤞), men det er fordi jeg har mistet to ganger tidligere. 

Tusen takk ☺️☺️ Det var ferskforsøk. Da tar jeg nok sikte på å fortsette en stund til. Tar du en eller to doser daglig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Piju skrev:

Tusen takk ☺️☺️ Det var ferskforsøk. Da tar jeg nok sikte på å fortsette en stund til. Tar du en eller to doser daglig?

Gjør det, så kan du heller prøve å ringe de imorgen kl 12 for å se om de har åpent. 

Jeg tar to ganger daglig. Morgen og kveld 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Neutral90 skrev:

Er du i Oslo eller Trondheim? 

Trondheim er enklest for oss, og føler liksom at valget er mellom godt rykte, men gaaamle leger hos medicus. Eller relativt nye og mindre erfarne spiren, men yngre leger 🙈

Jeg er i Oslo, men det er vel legene i Trondheim som styrer doseringer og lignende, og det er også der koordinatorene holder til. Jeg opplever i hvertfall ekstremt god oppfølging hos alle jeg møter,. Vet ikke helt hva du mener med gamle leger, men som en som selv jobber i helsevesenet har jeg i hvertfall lært at faglig oppdatert kunnskap har lite med alder å gjøre. Men medicus er mer konservative på tilleggsprodukter enn noen av de andre klinikkene som scratching og blodfortynnende noe jeg opplever å være godt faglig begrunnet og i tråd med hva de internasjonale tidsskriftene finner evidens for i sine store reviewartikler. 

Anonymkode: 96ecd...71e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...