Fiiol Skrevet 23. april 2020 #1501 Del Skrevet 23. april 2020 4 minutter siden, Avianna skrev: Jeg har snakket med sjefen min om dette. Hun sa at det er mulig at vi skal gå tilbake til kontoret snart. Jeg forklarte at jeg helst ikke vil komme tilbake nå pga risiko for avbrutt forsøk. Samtidig har jeg fått vite av legen at en koronainfeksjon kan føre til komplikasjoner i tilfellet at jeg endelig blir gravid. Jeg tar kollektivtransport i Oslo (er en av få på kontoret som ikke har bil) som jeg synes er ekstra risiko som jeg helst vil unngå. Sjefen min sa at det går greit for meg å ha hjemmekontor lengre pga alt dette, så er veldig fornøyd at jeg snakket med henne om det. Å, så bra. Det er det jeg håper at jeg også kan. At jeg får den tilretteleggingen. Så bra det ordnet seg for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avianna Skrevet 23. april 2020 #1502 Del Skrevet 23. april 2020 I dag hadde jeg en veldig god opplevelse hos Medicus 😊 Hadde egguttak (22 egg) og de tok seg mye tid med alt og tok godt vare på meg og samboeren min. Jeg fikk forklaringer på alle mine spørsmål og de snakker litt med oss om veien videre og hvordan vi muligens kan forbedre spermkvaliteten. Jeg ville bare skrive det her siden jeg var en del misfornøyd med dem før og i jeg var veldig positivt overrasket med dagens opplevelse 😊 Det eneste jeg er litt skuffet over er at insett ikke blir før juni. Men de forklarte at sjansen for graviditet er bedre om man venter 1 måned etter uttak. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idapida567 Skrevet 23. april 2020 #1503 Del Skrevet 23. april 2020 18 minutter siden, Avianna skrev: I dag hadde jeg en veldig god opplevelse hos Medicus 😊 Hadde egguttak (22 egg) og de tok seg mye tid med alt og tok godt vare på meg og samboeren min. Jeg fikk forklaringer på alle mine spørsmål og de snakker litt med oss om veien videre og hvordan vi muligens kan forbedre spermkvaliteten. Jeg ville bare skrive det her siden jeg var en del misfornøyd med dem før og i jeg var veldig positivt overrasket med dagens opplevelse 😊 Det eneste jeg er litt skuffet over er at insett ikke blir før juni. Men de forklarte at sjansen for graviditet er bedre om man venter 1 måned etter uttak. Hvis du fikk ut 22 egg er du kanskje litt overstimulert? Får krysse fingrene å håpe mange fine embryo overleverer 😁🤞🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avianna Skrevet 23. april 2020 #1504 Del Skrevet 23. april 2020 5 minutter siden, Idapida567 skrev: Hvis du fikk ut 22 egg er du kanskje litt overstimulert? Får krysse fingrene å håpe mange fine embryo overleverer 😁🤞🏻 Takk 😊 Ja kan hende det. Skal vente på svaret fra blodprøven. Jeg hadde 20 egg på første forsøk og 18 på andre. Det virker som det er ganske vanlig for meg. Men blir jo mye færre når det gjelder embryoer som overlever til dag 5. Hadde henholdsvis bare 1 som overlevde første gangen og 5 andre gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brigid Skrevet 23. april 2020 #1505 Del Skrevet 23. april 2020 56 minutter siden, Avianna skrev: I dag hadde jeg en veldig god opplevelse hos Medicus 😊 Hadde egguttak (22 egg) og de tok seg mye tid med alt og tok godt vare på meg og samboeren min. Jeg fikk forklaringer på alle mine spørsmål og de snakker litt med oss om veien videre og hvordan vi muligens kan forbedre spermkvaliteten. Jeg ville bare skrive det her siden jeg var en del misfornøyd med dem før og i jeg var veldig positivt overrasket med dagens opplevelse 😊 Det eneste jeg er litt skuffet over er at insett ikke blir før juni. Men de forklarte at sjansen for graviditet er bedre om man venter 1 måned etter uttak. Så bra med god opplevelse og mange egg 🤗 hvorfor mente de det var bedre sjanser med å vente? Legen nevnte og for meg at vi kan prøve totalfrys dette forsøket, men ble litt usikker på hva vi burde gå for.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avianna Skrevet 23. april 2020 #1506 Del Skrevet 23. april 2020 1 time siden, Brigid skrev: Så bra med god opplevelse og mange egg 🤗 hvorfor mente de det var bedre sjanser med å vente? Legen nevnte og for meg at vi kan prøve totalfrys dette forsøket, men ble litt usikker på hva vi burde gå for.. Jeg spurte ikke hvorfor. Men har hørt før at det kan være bedre for livmoren/systemet å komme tilbake til normalt og ha en pausesyklus etter uttak. Tror jeg skal spørre om dette i morgen når de ringer. Er sikkert interessant å vite mer detaljer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missamerica Skrevet 24. april 2020 #1507 Del Skrevet 24. april 2020 @Avianna Så bra at du hadde en god opplevelse hos Medicus! Vi hadde litt samme opplevelse med dem. Før vi startet behandling, var de ikke veldig "på" og rotet bort prøver og ga ikke beskjed om prøvesvar, som gjorde at vi begynte behandling flere måneder etter at vi kunne ha startet. Jeg var mildt sagt ikke imponert og var ikke veldig gira på å betale dem masse penger for å gjøre forsøk der. Vi valgte Medicus likevel, og under stimulering, egguttak og innsett var de helt annerledes og jeg fikk veldig god oppfølging. Kysser fingerne for at du får mange blastocyster på frys 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avianna Skrevet 24. april 2020 #1508 Del Skrevet 24. april 2020 17 timer siden, Brigid skrev: Så bra med god opplevelse og mange egg 🤗 hvorfor mente de det var bedre sjanser med å vente? Legen nevnte og for meg at vi kan prøve totalfrys dette forsøket, men ble litt usikker på hva vi burde gå for.. Fikk vite i dag det med 1 måned pause er fordi jeg hadde mange follikler og eggstokkene må komme seg tilbake til normal tilstand. Plus at hormon nivåene skal normalisere seg også 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 24. april 2020 #1509 Del Skrevet 24. april 2020 12 minutter siden, Avianna skrev: Fikk vite i dag det med 1 måned pause er fordi jeg hadde mange follikler og eggstokkene må komme seg tilbake til normal tilstand. Plus at hormon nivåene skal normalisere seg også 😊 Ble mange befruktet? 😁🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avianna Skrevet 24. april 2020 #1510 Del Skrevet 24. april 2020 9 minutter siden, Neutral90 skrev: Ble mange befruktet? 😁🤞 10 ut av de 22. Skal få vite mer i morgen igjen men tenker de går sikkert ned til noen få embryoer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 24. april 2020 #1511 Del Skrevet 24. april 2020 6 minutter siden, Avianna skrev: 10 ut av de 22. Skal få vite mer i morgen igjen men tenker de går sikkert ned til noen få embryoer. Krysser fingre for deg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brigid Skrevet 24. april 2020 #1512 Del Skrevet 24. april 2020 1 time siden, Avianna skrev: Fikk vite i dag det med 1 måned pause er fordi jeg hadde mange follikler og eggstokkene må komme seg tilbake til normal tilstand. Plus at hormon nivåene skal normalisere seg også 😊 Takk for svar 😊 god befruktning og, så bra!! Håper dette går veien helt inn! 🤗 Jeg fikk akkurat svar på siste blodprøve, amh på 3 og fsh og østradiol forhøyet. Lover ikke bra.. blei skikkelig deppa av det 😢 betyr at amh har sunket fra 7 for halvannet år siden.. usikker på om det er pga laparaskopien jeg hadde i januar eller bare at det er veien det går.. begynt på nesespray i dag, sendt mail til Hausken om det i det hele tatt er verdt å kjøre forsøk nå 😟 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avianna Skrevet 24. april 2020 #1513 Del Skrevet 24. april 2020 21 minutter siden, Brigid skrev: Takk for svar 😊 god befruktning og, så bra!! Håper dette går veien helt inn! 🤗 Jeg fikk akkurat svar på siste blodprøve, amh på 3 og fsh og østradiol forhøyet. Lover ikke bra.. blei skikkelig deppa av det 😢 betyr at amh har sunket fra 7 for halvannet år siden.. usikker på om det er pga laparaskopien jeg hadde i januar eller bare at det er veien det går.. begynt på nesespray i dag, sendt mail til Hausken om det i det hele tatt er verdt å kjøre forsøk nå 😟 Jeg vet ikke så mye om amh siden det ikke har vært et problem hos oss (manlig faktor). Men håper du får et raskt svar og at du kan fortsette 🤞❤ Kanskje du kunne vurdere å ta testen om igjen med så stor forskjell i kort periode? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brigid Skrevet 24. april 2020 #1514 Del Skrevet 24. april 2020 1 time siden, Avianna skrev: Jeg vet ikke så mye om amh siden det ikke har vært et problem hos oss (manlig faktor). Men håper du får et raskt svar og at du kan fortsette 🤞❤ Kanskje du kunne vurdere å ta testen om igjen med så stor forskjell i kort periode? Takk💜 Såvidt jeg skjønner så variere den sjelden oppover, men det kan skje. Legen skal ringe meg mandag, så får jeg høre da. Vet det er mange som har blitt gravide på lav AMH, men nå har jeg så mange faktorer, så føler det er mye imot nå (lav AMH, høy fsh, endometriose og adenomyose).. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dovendyr1 Skrevet 24. april 2020 #1515 Del Skrevet 24. april 2020 @Avianna så bra med 10 befruktet, håper mange blir med videre 😀 @Brigid så synd å høre om lav amh.. Dere burde vel bare kjøre på med forsøk nå før den synker enda mer? Vil tro det er greie sjanser med IVF når du har amh på 3. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brigid Skrevet 24. april 2020 #1516 Del Skrevet 24. april 2020 1 time siden, Dovendyr1 skrev: @Avianna så bra med 10 befruktet, håper mange blir med videre 😀 @Brigid så synd å høre om lav amh.. Dere burde vel bare kjøre på med forsøk nå før den synker enda mer? Vil tro det er greie sjanser med IVF når du har amh på 3. @Dovendyr1 håper det 💜 får høre med legen, men er bare usikker om det er ekstra lavt pga laparaskopien og kanskje kan gå litt opp, men du har nok rett at den vil bare synke så sikkert lurt å bare kjøre på..kjenner jeg mister mer og mer trua på at det skal gå for oss.. uff, en dag av gangen, skal prøve å ha en hyggelig helg, så får jeg følge hva legen sier på mandag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 24. april 2020 #1517 Del Skrevet 24. april 2020 @Brigid har lest om minst et par som har fått målt AMH til en høyere verdi ved en senere anledning 💞 skjønner du er skuffet, men det har jo endret seg mye på kort tid, så jeg ville kanskje ønsket å dobbeltsjekke ved ny måling 🤔 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiiol Skrevet 24. april 2020 #1518 Del Skrevet 24. april 2020 På 23.4.2020 den 19.45, Avianna skrev: I dag hadde jeg en veldig god opplevelse hos Medicus 😊 Hadde egguttak (22 egg) og de tok seg mye tid med alt og tok godt vare på meg og samboeren min. Jeg fikk forklaringer på alle mine spørsmål og de snakker litt med oss om veien videre og hvordan vi muligens kan forbedre spermkvaliteten. Jeg ville bare skrive det her siden jeg var en del misfornøyd med dem før og i jeg var veldig positivt overrasket med dagens opplevelse 😊 Det eneste jeg er litt skuffet over er at insett ikke blir før juni. Men de forklarte at sjansen for graviditet er bedre om man venter 1 måned etter uttak. Så bra å ha det overstått, og at det ble en god opplevelse. Lykke til med videre dyrking. Nervepirrende dager nå. Håper det henger en god gjeng med helt til slutt! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TiiBii Skrevet 24. april 2020 Forfatter #1519 Del Skrevet 24. april 2020 @AviannaGrattis med 10 befruktet egg🥳 Jeg har aldri satt meg inn i «amh» verdier. Det var tilfeldig at jeg la merke til at min var på 7 da jeg startet IVF og nå ett år senere er den på 10. Kanskje jeg spør dumt men man vil ha en høy AMH og hvordan påvirkes denne? Kan man gjøre noen tiltak selv i hverdagen for å få verdien til å stige? Jeg har googlet men jeg klarte bare ikke å ta det til meg 😳🤦🏼♀️🤪 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiiol Skrevet 24. april 2020 #1520 Del Skrevet 24. april 2020 16 minutter siden, TiiBii skrev: @AviannaGrattis med 10 befruktet egg🥳 Jeg har aldri satt meg inn i «amh» verdier. Det var tilfeldig at jeg la merke til at min var på 7 da jeg startet IVF og nå ett år senere er den på 10. Kanskje jeg spør dumt men man vil ha en høy AMH og hvordan påvirkes denne? Kan man gjøre noen tiltak selv i hverdagen for å få verdien til å stige? Jeg har googlet men jeg klarte bare ikke å ta det til meg 😳🤦🏼♀️🤪 Tror nok den verdien er umulig å påvirke, og at variasjonen «stigningen» kommer av at målingene ikke er nøyaktige. @Brigid synes at det hørtes ut som det hadde gått ned veldig mye ut på så kort tid? Ble litt skremt av det, da jeg har lav amh selv. Kanskje klinikken kan forklare mer her, eller kan du be om ny måling? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå