Gå til innhold

Prøverør 2020


TiiBii

Anbefalte innlegg

Hei dere☺️
 

Min samboer og jeg har prøvd å bli gravide i 1,5 år. Fikk påvist azoospermi hos mannen, men fant heldigvis sædceller ved tese. Nå er jeg i gang med stimulering med gonal f. startet med fyremadel i dag. den svir skikkelig, og fikk utslett/ hevelse med en gang. Leste at det er vanlig, men kjipt likevel. Er spent på resten av forløpet, men er innstilt på at det blir tøft. Er likevel godt å være i gang. Syntes ventetiden er grusom😩😂 

ha en strålende helg alle! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Cas skrev:

Hei dere☺️
 

Min samboer og jeg har prøvd å bli gravide i 1,5 år. Fikk påvist azoospermi hos mannen, men fant heldigvis sædceller ved tese. Nå er jeg i gang med stimulering med gonal f. startet med fyremadel i dag. den svir skikkelig, og fikk utslett/ hevelse med en gang. Leste at det er vanlig, men kjipt likevel. Er spent på resten av forløpet, men er innstilt på at det blir tøft. Er likevel godt å være i gang. Syntes ventetiden er grusom😩😂 

ha en strålende helg alle! 

Hei 😊 jeg brukte også Gonal F og Fyremadel de siste 2 stimuleringsrundene. Akkurat samme opplevelse her med Fyremadel (liker ikke den 😣). Er helt enig at ventetiden er en av de verste delene med denne prosessen. Venting etter innsett og mellom forsøk gjør meg helt gal av og til. 

Lykke til med forsøket ditt 🤞😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Cas og @Avianna av alle sprøytene er Fyremadel den jeg merket minst av. Husker jeg gruet meg skikkelig til å sette den fordi nåla var tykkere, men så merket jeg ingenting. Rart vi reagerer så forskjellig 🙈 Menopur derimot, den synes jeg svir mye når jeg setter den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dere!

Reisen vår har vært lang og vi skal snart gjennomføre vårt 10.forsøk (når Riks'n åpner igjen). Vi har gjort både IUI og IVF, og har hatt 2 SA og flere kjemiske. Har prøvd akupunktur og vitamintilskudd. Jeg tror at problemet ligger i festeprosessen til egget, men det er ingen som kan gi oss noe svar på hvorfor det ikke funker. Har dere noen tips eller erfaringer med hvordan man kan hjelpe egget med å feste seg? 

Hilsen en som begynner å bli lei av å vente.. 

 

Anonymkode: 73ee7...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, dere!

Reisen vår har vært lang og vi skal snart gjennomføre vårt 10.forsøk (når Riks'n åpner igjen). Vi har gjort både IUI og IVF, og har hatt 2 SA og flere kjemiske. Har prøvd akupunktur og vitamintilskudd. Jeg tror at problemet ligger i festeprosessen til egget, men det er ingen som kan gi oss noe svar på hvorfor det ikke funker. Har dere noen tips eller erfaringer med hvordan man kan hjelpe egget med å feste seg? 

Hilsen en som begynner å bli lei av å vente.. 

 

Anonymkode: 73ee7...8a3

Nesten samme her, 5 innsett, aldri vært gravid, ingen årsak til. Har prøvd akupunktur og alle vitaminer gjennom hele alfabete.. Har sendt mensblod til IVFSerum og fikk bekreftet der at miljøet i livmor ikke er optimalt for et befruktet egg. Har gått på en antibiotikakur og har første PP (etter å ha prøvd hjemme) nå etter kuren. IKM 01.05. Spent på om vi traff eggløsning. Hat på følelsen at vi skulle ha lagt inn flere aksjer over lengre tid 🤨 Ser frem til å få satt inn et befruktet egg i Mai og er veldig nysgjerrige på om den kuren vil utgjøre noen forskjell😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, dere!

Reisen vår har vært lang og vi skal snart gjennomføre vårt 10.forsøk (når Riks'n åpner igjen). Vi har gjort både IUI og IVF, og har hatt 2 SA og flere kjemiske. Har prøvd akupunktur og vitamintilskudd. Jeg tror at problemet ligger i festeprosessen til egget, men det er ingen som kan gi oss noe svar på hvorfor det ikke funker. Har dere noen tips eller erfaringer med hvordan man kan hjelpe egget med å feste seg? 

Hilsen en som begynner å bli lei av å vente.. 

 

Anonymkode: 73ee7...8a3

Hei. Skal selv i gang med innsett nr. 9. Har blitt gravid på 3 av disse, men så har det gått galt. Siden jeg har blitt gravid, har jeg ikke trodd at implantasjonen har noe å si, men var i kontakt med Hausken som mente det kunne være et implantasjonsproblem, da særlig siden vi har fått tilbakeført flere blastoer som har hatt høy kvalitet. De har derfor tatt to tester, vevsprøver for å sjekke for infeksjoner osv, og en era-test for å undersøke nøyaktig implantasjonsvindu. 

Medicus har også tatt en sperm comet test, som viste dna-skader hos mannen. Det har ikke vanlige sædprøver avdekket, de har vært normale. Dna-skader kan også føre til stopp i utvikling og abortering. Mannen er anbefalt høyt inntak av antioksidanter (og uttak med tesa). Skader hos han kan variere over tid. Og kan bedres forhåpentligvis. Jeg vet ikke om vi noengang får et svar, alle disse testene er vel litt kontroversielle, og sikkert ikke noe de gjør hos Riksen. Det koster en del også. 

Vi har også blitt utredet for habituell abort, uten funn. Det har du også krav på, om du har hatt tre eller flere dokumentere aborter. Kanskje det er gjort? 

Vil bare at jeg deler frustrasjonen din. Har de sagt noe om kvaliteten på de som de tilbakefører? Tenker det også betyr noe. Det er så sammensatt.

Masse lykke til videre! 

Endret av Fiiol
La til noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Neutral90 @Fiiol

Sikkert lurt å ta en test til ja 🤔 💜

Legen skal ringe mandag, eneste som slår meg er om det er pga laparaskopien som jeg tok i januar som kan være grunnen til så voldsomt fall. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen blitt kontaktet av Porsgrunn denne uken? De skriver jo at de ikke ønsker at folk skal kontakte dem sjæl, men begynner å lure på om jeg skal gjøre det. 

Vet noen om Porsgrunn selv kan utføre lapraskopi for å sjekke mulig endo? Det er egentlig neste steg her, men er redd for himla lang ventetid før det kan skje 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TiiBii skrev:

Nesten samme her, 5 innsett, aldri vært gravid, ingen årsak til. Har prøvd akupunktur og alle vitaminer gjennom hele alfabete.. Har sendt mensblod til IVFSerum og fikk bekreftet der at miljøet i livmor ikke er optimalt for et befruktet egg. Har gått på en antibiotikakur og har første PP (etter å ha prøvd hjemme) nå etter kuren. IKM 01.05. Spent på om vi traff eggløsning. Hat på følelsen at vi skulle ha lagt inn flere aksjer over lengre tid 🤨 Ser frem til å få satt inn et befruktet egg i Mai og er veldig nysgjerrige på om den kuren vil utgjøre noen forskjell😊

Du har hatt litt av en reise. Jeg krysser fingrene for deg og at kuren har virket! Blir spennende å høre hvordan det går :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fiiol skrev:

Hei. Skal selv i gang med innsett nr. 9. Har blitt gravid på 3 av disse, men så har det gått galt. Siden jeg har blitt gravid, har jeg ikke trodd at implantasjonen har noe å si, men var i kontakt med Hausken som mente det kunne være et implantasjonsproblem, da særlig siden vi har fått tilbakeført flere blastoer som har hatt høy kvalitet. De har derfor tatt to tester, vevsprøver for å sjekke for infeksjoner osv, og en era-test for å undersøke nøyaktig implantasjonsvindu. 

Medicus har også tatt en sperm comet test, som viste dna-skader hos mannen. Det har ikke vanlige sædprøver avdekket, de har vært normale. Dna-skader kan også føre til stopp i utvikling og abortering. Mannen er anbefalt høyt inntak av antioksidanter (og uttak med tesa). Skader hos han kan variere over tid. Og kan bedres forhåpentligvis. Jeg vet ikke om vi noengang får et svar, alle disse testene er vel litt kontroversielle, og sikkert ikke noe de gjør hos Riksen. Det koster en del også. 

Vi har også blitt utredet for habituell abort, uten funn. Det har du også krav på, om du har hatt tre eller flere dokumentere aborter. Kanskje det er gjort? 

Vil bare at jeg deler frustrasjonen din. Har de sagt noe om kvaliteten på de som de tilbakefører? Tenker det også betyr noe. Det er så sammensatt.

Masse lykke til videre! 

Hei! Takk for svar. Du har virkelig vært gjennom mye, og jeg håper det går den rette veien for dere snart!

Vi har hatt 2 aborter, så venter de sikkert litt med å tilby oss det. Men jeg skal høre med dem ved neste forsøk. Kvaliteten har vært super på alle forsøk både egg og sperm, heldigvis, men det funker jo ikke likevel.. Så jeg er litt usikker på hva vi skal gjøre for å bedre sjansene ved neste forsøk som er frys. Tror det er mye som ligger i implantasjonsvinduet, så vi vurderer å bruke fructus femina denne gangen. Har du prøvd det?

 

Anonymkode: 73ee7...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TiiBii skrev:

Nesten samme her, 5 innsett, aldri vært gravid, ingen årsak til. Har prøvd akupunktur og alle vitaminer gjennom hele alfabete.. Har sendt mensblod til IVFSerum og fikk bekreftet der at miljøet i livmor ikke er optimalt for et befruktet egg. Har gått på en antibiotikakur og har første PP (etter å ha prøvd hjemme) nå etter kuren. IKM 01.05. Spent på om vi traff eggløsning. Hat på følelsen at vi skulle ha lagt inn flere aksjer over lengre tid 🤨 Ser frem til å få satt inn et befruktet egg i Mai og er veldig nysgjerrige på om den kuren vil utgjøre noen forskjell😊

Masse lykke til!! Har du prøvd fructus femina?

Anonymkode: 73ee7...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Molly_ skrev:

Har noen blitt kontaktet av Porsgrunn denne uken? De skriver jo at de ikke ønsker at folk skal kontakte dem sjæl, men begynner å lure på om jeg skal gjøre det. 

Vet noen om Porsgrunn selv kan utføre lapraskopi for å sjekke mulig endo? Det er egentlig neste steg her, men er redd for himla lang ventetid før det kan skje 🙄

De kontaktet meg forrige uke. Fikk avbrutt da de stengte ned. Skal ha innsett av blasto.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Molly_ skrev:

Har noen blitt kontaktet av Porsgrunn denne uken? De skriver jo at de ikke ønsker at folk skal kontakte dem sjæl, men begynner å lure på om jeg skal gjøre det. 

Vet noen om Porsgrunn selv kan utføre lapraskopi for å sjekke mulig endo? Det er egentlig neste steg her, men er redd for himla lang ventetid før det kan skje 🙄

De ringte meg forrige uke for å si at jeg ikke fikk begynne lang protokoll denne syklusen eller neste fordi mensen begynte før 17.mai. tror de tar en ny vurdering da. 

I Porsgrunn henviste de meg til Ullevål for laparaskopi, for Ullevål skal være de med høyest kompetanse på endometriose og laparoskopi. Jeg ba om å stå på ringeliste og fikk tilbud om operasjon allerede etter en måned! 

Endret av Brigid
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.4.2020 den 13.39, Neutral90 skrev:

Vil tro de prioriterer køen bestående av de som er på første barn. Personlig er jeg enig i det, søskenforsøk bør komme i andre rekke frem til covid19 etterslepet er tatt unna :)

Åja! Nå kom jeg på hvorfor det ble opprettet en egen tråd for de som er i prøverørsprosessen men som har barn fra før 🙄 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.4.2020 den 9.17, Avianna skrev:

Hei 😊 jeg brukte også Gonal F og Fyremadel de siste 2 stimuleringsrundene. Akkurat samme opplevelse her med Fyremadel (liker ikke den 😣). Er helt enig at ventetiden er en av de verste delene med denne prosessen. Venting etter innsett og mellom forsøk gjør meg helt gal av og til. 

Lykke til med forsøket ditt 🤞😊

Tusen takk☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.4.2020 den 9.48, Dovendyr1 skrev:

@Cas og @Avianna av alle sprøytene er Fyremadel den jeg merket minst av. Husker jeg gruet meg skikkelig til å sette den fordi nåla var tykkere, men så merket jeg ingenting. Rart vi reagerer så forskjellig 🙈 Menopur derimot, den synes jeg svir mye når jeg setter den. 

Haha. Ja, syntes det er forskjell fra dag til dag og hva som gjør vondt. Kommer sikkert litt an på hvor man stikker, teknikk osv. Har time til ultralyd på tirsdag så krysser fingrene for at jeg slipper mange flere dager med stikking🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, dere!

Reisen vår har vært lang og vi skal snart gjennomføre vårt 10.forsøk (når Riks'n åpner igjen). Vi har gjort både IUI og IVF, og har hatt 2 SA og flere kjemiske. Har prøvd akupunktur og vitamintilskudd. Jeg tror at problemet ligger i festeprosessen til egget, men det er ingen som kan gi oss noe svar på hvorfor det ikke funker. Har dere noen tips eller erfaringer med hvordan man kan hjelpe egget med å feste seg? 

Hilsen en som begynner å bli lei av å vente.. 

 

Anonymkode: 73ee7...8a3

Er akkurat i gang med ivf karusellen så har dessverre ingen tips å komme med. Ønsker deg lykke til i neste forsøk, krysser fingre og tær for at det er deres tur denne gang!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.4.2020 den 11.06, AnonymBruker skrev:

Hei, dere!

Reisen vår har vært lang og vi skal snart gjennomføre vårt 10.forsøk (når Riks'n åpner igjen). Vi har gjort både IUI og IVF, og har hatt 2 SA og flere kjemiske. Har prøvd akupunktur og vitamintilskudd. Jeg tror at problemet ligger i festeprosessen til egget, men det er ingen som kan gi oss noe svar på hvorfor det ikke funker. Har dere noen tips eller erfaringer med hvordan man kan hjelpe egget med å feste seg? 

Hilsen en som begynner å bli lei av å vente.. 

 

Anonymkode: 73ee7...8a3

Har lest at vitamin E kan hjelpe, så det er jo verdt et forsøk? Husker ikke hvor jeg har lest det for leser så utrolig mye 🙈 Tar selv vitamin E kapsler på 300 mg, dette er en stor dose så nå har jeg pause. De er jo fettløselige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Takk for svar. Du har virkelig vært gjennom mye, og jeg håper det går den rette veien for dere snart!

Vi har hatt 2 aborter, så venter de sikkert litt med å tilby oss det. Men jeg skal høre med dem ved neste forsøk. Kvaliteten har vært super på alle forsøk både egg og sperm, heldigvis, men det funker jo ikke likevel.. Så jeg er litt usikker på hva vi skal gjøre for å bedre sjansene ved neste forsøk som er frys. Tror det er mye som ligger i implantasjonsvinduet, så vi vurderer å bruke fructus femina denne gangen. Har du prøvd det?

 

Anonymkode: 73ee7...8a3

Takk i like måte ♥️ 

Har prøvd, har også prøvd å spise ananas med kjerne i 5 dager, grapefruktjuice, osv, bare for å føle at jeg gjør noe. 

Jeg personlig tror ikke det finnes enkle grep man kan gjøre for å få embryoet til å feste seg dessverre. Babyklister sies det vel at øker blodgjennomstrømning til livmoren, kanskje en aktiv livsstil er like bra? Har prøvd blodfortynnende også, uten at det var noe som skulle tilsi at det var nødvendig for min del, og har heller ikke lykkes med det. 
 

 

Endret av Fiiol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Har lest at vitamin E kan hjelpe, så det er jo verdt et forsøk? Husker ikke hvor jeg har lest det for leser så utrolig mye 🙈 Tar selv vitamin E kapsler på 300 mg, dette er en stor dose så nå har jeg pause. De er jo fettløselige. 

Det er gjort forsøk i USA (tror jeg det var) på høyde vitamin E og om det gir tykkere slimhinne. Det var oppløftende resultater på det 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...