Gå til innhold

Prøverør 2020


TiiBii

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Brigid skrev:

Enig, 2,5 år for oss og, det er vanskelig å ikke la det bli altoppslukende. Og det klassiske er jo: hva om vi ikke lykkes? Er jo ingen garantier.. det jeg kjenner mest på nå. Jeg har siden sist avbrutte forsøk hatt en dominerende følelse at vi ikke vil lykkes, men er jo i gang med forsøk nå. Vurderer å snakke med noen, har lest om Tone Bråten, Johanne Tonga og Mari Heger. Noen som kjenner noe til noen av disse? 

Ellers prøver jeg å se for meg et godt liv uten barn (er ikke der nå for å si det sånn 😢), og syns av og til det hjelper å lese litt om de som har stoppet og lever godt feks på Instagram er det noen # som feks mstiagendusa. For å minne meg om at det faktisk går an å leve godt om ikke vi lykkes, det gir meg en litt mer ro (av og til). Men dette er selvsagt veldig individuelt, andre vil kanskje bli mer motløs av det igjen. I tillegg prøver vi å gjøre ting vi har lyst til og ikke utsette det (så kom korona 😝). 

Virker som vi to er på samme plan (dessverre) 😥 jeg føler også at det er utrolig vanskelig å se for seg et godt liv uten barn. Ikke fordi jeg ikke tror vi kan ha det, men fordi ivf krever all in. Jeg greier ikke gå gjennom alt dette med ivf hvis jeg like godt kunne levd uten barn - om du skjønner. 

Klamrer meg til håpet som er at de aller fleste vil lykkes til slutt ❤️ har du hørt noe om nytt forsøk? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Avianna skrev:

Har fått telefon i dag og de sa jeg har 3 blasto på frys. 1 med 4AA kvalitet og 2 på 4AB 😊

Vurderer sterkt å sette inn 2 denne gangen i juni (dette skal være min 6. Innsett). Jeg har lest at det gir omtrent 5% bedre sjanse å bli gravid, så det er jo egentlig å offre 1 embryo for 5% sjanse til denne måneden, men så sparer vi penger til 1 ekstra fryseforsøk og må vente 1 måned mindre... er ikke helt sikker enda.

Jeg har blitt mer interessert i å gå tur alene eller med samboeren min. Og har funnet interesser som kan ta bort tankene om IVF - strikker en del og leser mye om spiselige vekster og mat i naturen, samt å gå ut og høste mat fra skogen / ta bilder osv.

For meg er det noen ganger bedre å prøve og ignorere alle IVF tanker og det hjelper av og til også å ikke lese forumet her en liten stund 😆 

Vi har blant annet begynt å drikke alkohol igjen og leve som normalt (som vi gjorde før IVF), bortsatt fra at jeg drikker decaf kaffe istedenfor vanlig. Jeg kan si at dette hjalp mye.

Tankene kommer selvfølgelig tilbake hele tiden, spesielt når man er midt i et forsøk eller altfor lang ventetid. Jeg tenker at for meg er det ingenting som virkelig kan hjelpe bortsatt fra et vellykket forsøk.

Jippi for fine egg på frys! 😁 

Høres ut som du har en god strategi. Det hjelper jo ikke å la dette oppta alle tanker døgnet rundt... Vanskelig å la vær 😅 

Legen min sa en gang at jeg må finne mindfullness. Lett å si, vanskelig å nå 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Neutral90 skrev:

Virker som vi to er på samme plan (dessverre) 😥 jeg føler også at det er utrolig vanskelig å se for seg et godt liv uten barn. Ikke fordi jeg ikke tror vi kan ha det, men fordi ivf krever all in. Jeg greier ikke gå gjennom alt dette med ivf hvis jeg like godt kunne levd uten barn - om du skjønner. 

Klamrer meg til håpet som er at de aller fleste vil lykkes til slutt ❤️ har du hørt noe om nytt forsøk? 

Skjønner veldig! 💜

Jeg er igang med nesespray, var ikke mulig å få det i Porsgrunn før sommeren, så nå går vi til Hausken. Godt i det minste å kunne gjøre noe! Om det så betyr en hel haug med medisiner og hormoner man skal stappe i seg 🙈 hva med fryseforsøk for deg? Noe mer beskjed?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Brigid skrev:

Skjønner veldig! 💜

Jeg er igang med nesespray, var ikke mulig å få det i Porsgrunn før sommeren, så nå går vi til Hausken. Godt i det minste å kunne gjøre noe! Om det så betyr en hel haug med medisiner og hormoner man skal stappe i seg 🙈 hva med fryseforsøk for deg? Noe mer beskjed?

Sant, det er litt som catch 22 med de medisinene. Forhåpentligvis betyr det baby til slutt :)

Ja, vi får laparoskopi. St Olavs er fortsatt stengt for Innsett, men de kan da ikke hale det ut så mye lengre håper jeg... Rekker vi ett innsett før operasjon så gjør vi det. Kjipeste er å vente uten å vite! Vente på brev om dato for operasjon, vente på status på fb om at de åpner for fryseforsøk. Ja, du skjønner 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Neutral90 skrev:

Sant, det er litt som catch 22 med de medisinene. Forhåpentligvis betyr det baby til slutt :)

Ja, vi får laparoskopi. St Olavs er fortsatt stengt for Innsett, men de kan da ikke hale det ut så mye lengre håper jeg... Rekker vi ett innsett før operasjon så gjør vi det. Kjipeste er å vente uten å vite! Vente på brev om dato for operasjon, vente på status på fb om at de åpner for fryseforsøk. Ja, du skjønner 🙄

Æsj all den ventinga.. 👎 jeg ble operert på Ullevål og fikk raskt time når jeg sto på ringeliste, så går an å gjøre det eventuelt så det er noe som skjer.. håper de åpner for frys ASAP. 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Brigid skrev:

Æsj all den ventinga.. 👎 jeg ble operert på Ullevål og fikk raskt time når jeg sto på ringeliste, så går an å gjøre det eventuelt så det er noe som skjer.. håper de åpner for frys ASAP. 🤞

Takk 🌼 lykke til med stimulering 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Har dere valgt å bruke folsyre eller folat? Er det noen som vet om det ene er bedre enn det andre?

🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble visst en hjemmelaget på oss mens vi ventet på nytt forsøk ❤️ Tok to tester idag og begge viste tydelige streker. Håper bare lille spiren klamrer seg fast. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Skeiv stork skrev:

Hei!

Har dere valgt å bruke folsyre eller folat? Er det noen som vet om det ene er bedre enn det andre?

🌸

Jeg trodde begge var samme navn for b9 vitamin 🤔

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så lyst til å klage til st Olavs på et vis. De begrunner stoppen for innsett med at de ikke vet hvordan covid19 er for gravide. Men alle andre klinikker har innsett. De bør da følge samme reglene. 

Hadde de sagt "vi prioriterer uttak for å redusere kø" så hadde jeg blitt sur, men forstått det. Denne unnskyldningen er bare helt skivebom når alle andre har innsett. 

Samtidig, jeg vil ikke være den vanskelige pasienten. Men gudene skal vite jeg er irritert. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Neutral90 skrev:

Jeg har så lyst til å klage til st Olavs på et vis. De begrunner stoppen for innsett med at de ikke vet hvordan covid19 er for gravide. Men alle andre klinikker har innsett. De bør da følge samme reglene. 

Hadde de sagt "vi prioriterer uttak for å redusere kø" så hadde jeg blitt sur, men forstått det. Denne unnskyldningen er bare helt skivebom når alle andre har innsett. 

Samtidig, jeg vil ikke være den vanskelige pasienten. Men gudene skal vite jeg er irritert. 

Jeg tenker at du fint kan si hva du mener om den saken 😬 Hvis ingen sier noe, så er det jo på en måte «greit» da 🤷‍♀️ Kjør!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Patriotpaula skrev:

Jeg tenker at du fint kan si hva du mener om den saken 😬 Hvis ingen sier noe, så er det jo på en måte «greit» da 🤷‍♀️ Kjør!

Jooo, glad du skriver det! Har allerede sagt det til sykepleier på crypho, men "hva hjelper det". Vurderer sterkt å skrive en klage via helsenorge... 🙈

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Skeiv stork skrev:

Hei!

Har dere valgt å bruke folsyre eller folat? Er det noen som vet om det ene er bedre enn det andre?

🌸

Det er det samme

Anonymkode: c7fcd...817

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jeg trenger hjelp. Er testene positive? 😯 Har mensdag i morgen. Skulle starte med medisiner da. Men tror jammen meg jeg er gravid. Jeg som tullet med samboeren min og sa at det er typisk hvis jeg er gravid nå som jeg har søkt på heltids studie 🙈 omg. What to do.. Hehe. D har gått dårlig før.. Så lurer på om jeg skal satse på studie for det selvom det kan blir hardt. 

 

 

IMG_20200430_045635.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Maja92 skrev:

Hei, jeg trenger hjelp. Er testene positive? 😯 Har mensdag i morgen. Skulle starte med medisiner da. Men tror jammen meg jeg er gravid. Jeg som tullet med samboeren min og sa at det er typisk hvis jeg er gravid nå som jeg har søkt på heltids studie 🙈 omg. What to do.. Hehe. D har gått dårlig før.. Så lurer på om jeg skal satse på studie for det selvom det kan blir hardt. 

 

 

IMG_20200430_045635.jpg

Jeg var gravid gjennom et helt skoleår når vi hadde ivf så man kan få det til! Måtte ta en eksamen et år etter da (1 av 6) siden det ble akkurat rundt fødsel.  Gratulerer så mye å håper den holder seg ❤️

Anonymkode: 9315c...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, TiiBii skrev:

@Dovendyr1 Så fantastiske nyheter, gratulerer så masse! Kjempe glad på deres vegne🥰💖 Hurra🎊

Tusen takk ❤️ Håper du og alle dere andre kommer etter snart 🤞😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Noen som vil dele erfaringer fra innsett etter totalfrys (grunnet fare for overstimulering)? Når fikk du mensen etter uttak og hvor lenge/mange sykluser måtte du vente før du fikk sette inn?

Jeg hadde mitt første egguttak nå nylig og fikk mensen allerede dag seks etter uttak. Kjenner det er leenge å vente til neste syklus..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg var gravid gjennom et helt skoleår når vi hadde ivf så man kan få det til! Måtte ta en eksamen et år etter da (1 av 6) siden det ble akkurat rundt fødsel.  Gratulerer så mye å håper den holder seg ❤️

Anonymkode: 9315c...455

Godt å høre 😀 takk ❤️ Tørr ikke glede meg før jeg har tatt blodprøve og ultralyd 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Limonade skrev:

Hei! Noen som vil dele erfaringer fra innsett etter totalfrys (grunnet fare for overstimulering)? Når fikk du mensen etter uttak og hvor lenge/mange sykluser måtte du vente før du fikk sette inn?

Jeg hadde mitt første egguttak nå nylig og fikk mensen allerede dag seks etter uttak. Kjenner det er leenge å vente til neste syklus..

Er akkurat i samme situasjon. Har fått mensen på tirsdag, 5 dager etter uttak. Skal ha insett med naturlig syklus rundt begynnelsen av juni.

Synes også det er lenge å vente når jeg hadde håpet å ha insett denne uken egentlig 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...