AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #1541 Skrevet 26. april 2020 6 timer siden, Cas skrev: Er akkurat i gang med ivf karusellen så har dessverre ingen tips å komme med. Ønsker deg lykke til i neste forsøk, krysser fingre og tær for at det er deres tur denne gang!! Tusen takk ❤️ Håper dere lykkes raskere enn oss! Anonymkode: 73ee7...8a3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #1542 Skrevet 26. april 2020 5 timer siden, Dovendyr1 skrev: Har lest at vitamin E kan hjelpe, så det er jo verdt et forsøk? Husker ikke hvor jeg har lest det for leser så utrolig mye 🙈 Tar selv vitamin E kapsler på 300 mg, dette er en stor dose så nå har jeg pause. De er jo fettløselige. Takk for tips! Det skal jeg prøve Anonymkode: 73ee7...8a3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #1543 Skrevet 26. april 2020 5 timer siden, Fiiol skrev: Takk i like måte ♥️ Har prøvd, har også prøvd å spise ananas med kjerne i 5 dager, grapefruktjuice, osv, bare for å føle at jeg gjør noe. Jeg personlig tror ikke det finnes enkle grep man kan gjøre for å få embryoet til å feste seg dessverre. Babyklister sies det vel at øker blodgjennomstrømning til livmoren, kanskje en aktiv livsstil er like bra? Har prøvd blodfortynnende også, uten at det var noe som skulle tilsi at det var nødvendig for min del, og har heller ikke lykkes med det. Takk ❤️ Kjenner igjen det behovet for å gjøre noe og har prøvd å spise granateple ofte, øke smoothie-frekvensen og andre kostholdsendringer. Man blir jo veldig sunn så det er jo bra uansett, men det virker ikke som at det hjelper i forsøkene. Aktivitet er sikkert like bra, ja. Vi prøver å gå tur hver dag og gjøre litt styrkeøvelser. Men man blir lei av å være så "flink" og sunn hele tiden for dette varer og rekker viser det seg.. Ønsker meg veldig en vidunderkur som bare fikser det, hehe. Anonymkode: 73ee7...8a3 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #1544 Skrevet 26. april 2020 På 25.4.2020 den 7.53, Cas skrev: Hei dere☺️ Min samboer og jeg har prøvd å bli gravide i 1,5 år. Fikk påvist azoospermi hos mannen, men fant heldigvis sædceller ved tese. Nå er jeg i gang med stimulering med gonal f. startet med fyremadel i dag. den svir skikkelig, og fikk utslett/ hevelse med en gang. Leste at det er vanlig, men kjipt likevel. Er spent på resten av forløpet, men er innstilt på at det blir tøft. Er likevel godt å være i gang. Syntes ventetiden er grusom😩😂 ha en strålende helg alle! Har hatt et par runder med fyremadel og har funnet ut at det er veldig viktig å stikke den inn skikkelig skrått. Nålen er også litt skrå og dess riktigere vinkel, dess lettere sklir den inn og mindre irritasjon. Men den glir absolutt ikke så fint som gonal f gjør 😔 Anonymkode: 96ecd...71e
Cas Skrevet 27. april 2020 #1545 Skrevet 27. april 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Har hatt et par runder med fyremadel og har funnet ut at det er veldig viktig å stikke den inn skikkelig skrått. Nålen er også litt skrå og dess riktigere vinkel, dess lettere sklir den inn og mindre irritasjon. Men den glir absolutt ikke så fint som gonal f gjør 😔 Anonymkode: 96ecd...71e Takk. Det ble bedre faktisk😀👍
TiiBii Skrevet 27. april 2020 Forfatter #1546 Skrevet 27. april 2020 På 25.4.2020 den 13.32, Skeiv stork skrev: Du har hatt litt av en reise. Jeg krysser fingrene for deg og at kuren har virket! Blir spennende å høre hvordan det går Takk for det, snille deg💖 Glemte å nevnte at jeg er utredet for endometriose og fikk påvist moderat mengde etter laparskopi. Det går litt i glemmeboken å denne lange reisen🤦🏼♀️ Nå er jeg på symtomjakt, venter mens til helgen. Var veldig forkjølet og uvel under eggløsning så som sakt skulle jeg ønske vi hadde mer sex men måtte lytte til kroppen. Er ped.medarbeider og måtte ta koronatest og det er den eneste gangen på veldig, veldig lenge at jeg har vært så lettet over en negativ test 🥰 2
Neutral90 Skrevet 27. april 2020 #1547 Skrevet 27. april 2020 Hvordan gikk det med eggene dine @Avianna? 🤞🤞
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #1548 Skrevet 27. april 2020 7 timer siden, Cas skrev: Takk. Det ble bedre faktisk😀👍 Så bra det hjalp for deg også ☺️ 👌 Anonymkode: 96ecd...71e
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #1549 Skrevet 27. april 2020 På 22.4.2020 den 20.18, AnonymBruker skrev: Hei Jeg skal ha innsett for første gang imorgen, er fryseforsøk i naturlig syklus. Gleder meg, men grubler også mye. Er det mange det klaffer for på første fryseforsøk? Har ikke forventninger til det, men håper selvfølgelig. Anonymkode: d4ecd...67f Hei! Masse lykke til! Vil bare si at det er mulig. Jeg ble gravid på første ivf og deretter første frys, nå er jeg 14 uker på vei med tvillinger 😄 Anonymkode: 354cb...893
Neutral90 Skrevet 27. april 2020 #1550 Skrevet 27. april 2020 Uff innimellom synes jeg alt dette prøveriet er så vanskelig... Vi har prøvd i 2.5 år nå. Jeg føler det vanskelig å ha noe annet å leve for enn prøvingen. Det er jo kjempetrist, spesielt siden det tar så lang tid. Innimellom går det greit da... Hvordan greier dere å koble av? Føler alt for mye av selvverdien min er knytt opp til dette, og vi failer jo, så da... 1
Molly_ Skrevet 27. april 2020 #1551 Skrevet 27. april 2020 10 minutter siden, Neutral90 skrev: Uff innimellom synes jeg alt dette prøveriet er så vanskelig... Vi har prøvd i 2.5 år nå. Jeg føler det vanskelig å ha noe annet å leve for enn prøvingen. Det er jo kjempetrist, spesielt siden det tar så lang tid. Innimellom går det greit da... Hvordan greier dere å koble av? Føler alt for mye av selvverdien min er knytt opp til dette, og vi failer jo, så da... Dette er vonde greier ❤️ Hele livet er satt på vent. Jeg fyller dagene med alt jeg kan for å holde meg opptatt. Og det funket fint, helt til korona kom å gav meg husarrest fra jobb og annet sosialt liv, pluss pause fra sykehusprøving. Så akkurat nå er livet bare vanskelig synes jeg, veldig klar for at ting begynner igjen. I mellomtiden håper jeg noen andre her har noen gode tips til hvordan man kan få tankene over til andre ting.
Cas Skrevet 27. april 2020 #1552 Skrevet 27. april 2020 17 minutter siden, Molly_ skrev: Dette er vonde greier ❤️ Hele livet er satt på vent. Jeg fyller dagene med alt jeg kan for å holde meg opptatt. Og det funket fint, helt til korona kom å gav meg husarrest fra jobb og annet sosialt liv, pluss pause fra sykehusprøving. Så akkurat nå er livet bare vanskelig synes jeg, veldig klar for at ting begynner igjen. I mellomtiden håper jeg noen andre her har noen gode tips til hvordan man kan få tankene over til andre ting. 34 minutter siden, Neutral90 skrev: Uff innimellom synes jeg alt dette prøveriet er så vanskelig... Vi har prøvd i 2.5 år nå. Jeg føler det vanskelig å ha noe annet å leve for enn prøvingen. Det er jo kjempetrist, spesielt siden det tar så lang tid. Innimellom går det greit da... Hvordan greier dere å koble av? Føler alt for mye av selvverdien min er knytt opp til dette, og vi failer jo, så da... Jeg strikker og går mye på fjellet. Det hjelper meg. Pluss skjermer meg fra ting som jeg vet jeg blir lei meg av. Det funker enn så lenge🤪 har dere hørt podcasten barn ønskes? Hørte igjen episodene «et ivf forsøk fra start til slutt» i dag, og det viser seg at begge er gravide nå. Det gav meg håp. Begge damene som er med der har mange forsøk bak seg( typ 8 stk). Anbefales☺️ 1
Cas Skrevet 27. april 2020 #1553 Skrevet 27. april 2020 Er på dag 7 med gonal f nå. Har begynt å få mye verk i magen, pluss at det er vondt å sitte. Er dette normalt? Skal på ultralyd kontroll i morgen.
Neutral90 Skrevet 27. april 2020 #1554 Skrevet 27. april 2020 21 minutter siden, Cas skrev: Jeg strikker og går mye på fjellet. Det hjelper meg. Pluss skjermer meg fra ting som jeg vet jeg blir lei meg av. Det funker enn så lenge🤪 har dere hørt podcasten barn ønskes? Hørte igjen episodene «et ivf forsøk fra start til slutt» i dag, og det viser seg at begge er gravide nå. Det gav meg håp. Begge damene som er med der har mange forsøk bak seg( typ 8 stk). Anbefales☺️ Takk for tips om podkast! Er også glad i strikking og slikt, men føler at da er det lett å tenke. Noe kroppslig gjør godt, da slipper hodet unna 🤯 42 minutter siden, Molly_ skrev: Dette er vonde greier ❤️ Hele livet er satt på vent. Jeg fyller dagene med alt jeg kan for å holde meg opptatt. Og det funket fint, helt til korona kom å gav meg husarrest fra jobb og annet sosialt liv, pluss pause fra sykehusprøving. Så akkurat nå er livet bare vanskelig synes jeg, veldig klar for at ting begynner igjen. I mellomtiden håper jeg noen andre her har noen gode tips til hvordan man kan få tankene over til andre ting. Gode tanker fra meg 🌼 vi er tøffe.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #1555 Skrevet 28. april 2020 Jeg hører på en britisk pod som heter "Big fat negative". Den har gitt meg litt ro gjennom alle forsøkene og de som har den er så flotte folk! Anbefaler den veldig 💗 Anonymkode: 73ee7...8a3 1
Melie Skrevet 28. april 2020 #1556 Skrevet 28. april 2020 11 timer siden, Cas skrev: Er på dag 7 med gonal f nå. Har begynt å få mye verk i magen, pluss at det er vondt å sitte. Er dette normalt? Skal på ultralyd kontroll i morgen. Er på dag 7 selv, kjenner en del murring og kjenner av og til et press ved eggstokkene når jeg sitter. Kjennes ganske likt ut som første runde for min del, var mye verre etter uttak den gangen. Velger å tenke det er normalt, det er jo trangere om plassen der nede😊 men høres ikke godt ut om det er for vondt. Fint du skal på UL i dag, det er godt å vite hvordan det ligger an😊lykke til!
Cas Skrevet 28. april 2020 #1557 Skrevet 28. april 2020 8 minutter siden, Melie skrev: Er på dag 7 selv, kjenner en del murring og kjenner av og til et press ved eggstokkene når jeg sitter. Kjennes ganske likt ut som første runde for min del, var mye verre etter uttak den gangen. Velger å tenke det er normalt, det er jo trangere om plassen der nede😊 men høres ikke godt ut om det er for vondt. Fint du skal på UL i dag, det er godt å vite hvordan det ligger an😊lykke til! Tusen takk har egentlig bare plager på ene siden av magen. Er større på den siden også. Tydelig at det skjer mer der enn på andre siden😂 Så lenge jeg vet at alt er normalt er det null stress lykke til til deg også☺️
Brigid Skrevet 28. april 2020 #1558 Skrevet 28. april 2020 (endret) 13 timer siden, Neutral90 skrev: Uff innimellom synes jeg alt dette prøveriet er så vanskelig... Vi har prøvd i 2.5 år nå. Jeg føler det vanskelig å ha noe annet å leve for enn prøvingen. Det er jo kjempetrist, spesielt siden det tar så lang tid. Innimellom går det greit da... Hvordan greier dere å koble av? Føler alt for mye av selvverdien min er knytt opp til dette, og vi failer jo, så da... Enig, 2,5 år for oss og, det er vanskelig å ikke la det bli altoppslukende. Og det klassiske er jo: hva om vi ikke lykkes? Er jo ingen garantier.. det jeg kjenner mest på nå. Jeg har siden sist avbrutte forsøk hatt en dominerende følelse at vi ikke vil lykkes, men er jo i gang med forsøk nå. Vurderer å snakke med noen, har lest om Tone Bråten, Johanne Tonga og Mari Heger. Noen som kjenner noe til noen av disse? Ellers prøver jeg å se for meg et godt liv uten barn (er ikke der nå for å si det sånn 😢), og syns av og til det hjelper å lese litt om de som har stoppet og lever godt feks på Instagram er det noen # som feks mstiagendusa. For å minne meg om at det faktisk går an å leve godt om ikke vi lykkes, det gir meg en litt mer ro (av og til). Men dette er selvsagt veldig individuelt, andre vil kanskje bli mer motløs av det igjen. I tillegg prøver vi å gjøre ting vi har lyst til og ikke utsette det (så kom korona 😝). Endret 28. april 2020 av Brigid
Avianna Skrevet 28. april 2020 #1559 Skrevet 28. april 2020 16 timer siden, Neutral90 skrev: Hvordan gikk det med eggene dine @Avianna? 🤞🤞 Har fått telefon i dag og de sa jeg har 3 blasto på frys. 1 med 4AA kvalitet og 2 på 4AB 😊 Vurderer sterkt å sette inn 2 denne gangen i juni (dette skal være min 6. Innsett). Jeg har lest at det gir omtrent 5% bedre sjanse å bli gravid, så det er jo egentlig å offre 1 embryo for 5% sjanse til denne måneden, men så sparer vi penger til 1 ekstra fryseforsøk og må vente 1 måned mindre... er ikke helt sikker enda. 14 timer siden, Neutral90 skrev: Uff innimellom synes jeg alt dette prøveriet er så vanskelig... Vi har prøvd i 2.5 år nå. Jeg føler det vanskelig å ha noe annet å leve for enn prøvingen. Det er jo kjempetrist, spesielt siden det tar så lang tid. Innimellom går det greit da... Hvordan greier dere å koble av? Føler alt for mye av selvverdien min er knytt opp til dette, og vi failer jo, så da... Jeg har blitt mer interessert i å gå tur alene eller med samboeren min. Og har funnet interesser som kan ta bort tankene om IVF - strikker en del og leser mye om spiselige vekster og mat i naturen, samt å gå ut og høste mat fra skogen / ta bilder osv. For meg er det noen ganger bedre å prøve og ignorere alle IVF tanker og det hjelper av og til også å ikke lese forumet her en liten stund 😆 Vi har blant annet begynt å drikke alkohol igjen og leve som normalt (som vi gjorde før IVF), bortsatt fra at jeg drikker decaf kaffe istedenfor vanlig. Jeg kan si at dette hjalp mye. Tankene kommer selvfølgelig tilbake hele tiden, spesielt når man er midt i et forsøk eller altfor lang ventetid. Jeg tenker at for meg er det ingenting som virkelig kan hjelpe bortsatt fra et vellykket forsøk. 1
Avianna Skrevet 28. april 2020 #1560 Skrevet 28. april 2020 13 timer siden, Cas skrev: Er på dag 7 med gonal f nå. Har begynt å få mye verk i magen, pluss at det er vondt å sitte. Er dette normalt? Skal på ultralyd kontroll i morgen. Jeg hadde det vondt når jeg gikk og når jeg måtte sitte med hver av mine 3 forsøk. Legene sa at dette var pga for mange egg siden det blir litt trangt. Jobbet fra sofaen i semi-liggende stilling de siste dagene før uttak 😆 Følte meg alltid bedre etter at jeg tok eggløsningssprøyte og etter uttak, selv om man ikke pleier å miste alt av vannet til litt senere. Lykke til med kontroll 🤞😊
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå