Gå til innhold

Hva er det mest tabubelagte og «mørkeste» du tenker som du ikke kan si til noen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, SupaWoman skrev:

At jeg syns det er merkelig at vi har 100 000 fattige barn i Norge og likevel tar en tusenvis av innvandrere.  Syns det er forkastelig at vi ikke heller først hjelper våre egne barn!

Der er vi helt enige.

Anonymkode: c151e...c3f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mange av de fattige barn i Norge er ikke norske

Anonymkode: c761b...971

Mange fler enn du tror er nettopp det, men kun innvandrerbarna trekkes fram av media i slike saker.

Anonymkode: c151e...c3f

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper at en kollega ikke kommer tilbake etter endt permisjon. Hun har laget ett skikkelig dårlig arbeidsmiljø de årene hun har jobbet der. 

Anonymkode: e3000...eb4

Det er din versjon. Håper for hennes skyld at hun heller ikke gjør det, så hun slipper å se deg. Håper hun får en bedre jobb i stedet, med god lønn.

Anonymkode: c151e...c3f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, SupaWoman skrev:

At jeg syns det er merkelig at vi har 100 000 fattige barn i Norge og likevel tar en tusenvis av innvandrere.  Syns det er forkastelig at vi ikke heller først hjelper våre egne barn!

Mange norske barn er fattige. Vi burde hjulpet alle norske før vi engang begynner å tenke på å hjelpe andre. Likevel så importerer vi flere fattige barn og lurer på hvorfor barnefattigdom ikke forsvinner, men heller øker. Det er jo helt tullete. Barnefattigdom, hvis vi tar vekk innvandrere, er ganske stabil. Økningen skyldes i all hovedsak innvandring. 

Innvandring er er tapsprosjekt. Arbeidsinnvandring kan være positivt, men da må det være slik at de ikke kan bo her for evig. Eneste innvandring som burde være lov er på grunn av kjærlighet, (slekt av) utvandrede nordmenn som ønsker å komme hjem og tidsbegrenset arbeidsinnvandring. 

Og statsborgerskap burde aldri gis til noen som ikke får det ved fødsel.

Anonymkode: f860a...dca

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det burde vært en eksamen og en mental vurdering av psykolog før man fikk lov å få barn. Krav til en viss lønn også. Vis man ikke består og likevel får barn så kunne barnevernet gått inn og tatt barna. 

 Alt for mange barn som vokser opp med foreldre som ikke skulle ha hatt barn. Omsorgssvikt fattigdom vold rusmisbruk etc. Alt for mange ting som ikke blir oppdaget før barna begynner å bli store.

Anonymkode: d2426...fed

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SoWhat? skrev:

De som da kommer hit og faktisk tror på noe større enn oss, de blir en trussel.

Tror på noe større enn oss? Ikke akkurat det som er greia her... De lever og tror slik vi gjorde for flere hundre år siden, og har et middelaldersk menneskesyn som ikke er forenlig med vestlige demokratiske verdier. Hadde de villet innrette seg våre verdier, hadde det jo vært greit, men det vil de ikke. Da synes jeg det er best om de drar tilbake til sine egne land, og gjør den samme jobben der som vi har gjort her med å utvikle demokratiet.

Anonymkode: 34ec6...56b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror på noe større enn oss? Ikke akkurat det som er greia her... De lever og tror slik vi gjorde for flere hundre år siden, og har et middelaldersk menneskesyn som ikke er forenlig med vestlige demokratiske verdier. Hadde de villet innrette seg våre verdier, hadde det jo vært greit, men det vil de ikke. Da synes jeg det er best om de drar tilbake til sine egne land, og gjør den samme jobben der som vi har gjort her med å utvikle demokratiet.

Anonymkode: 34ec6...56b

Nei, du lever i Scandinavia. 

Det et mange religiøse land i Europa også. Som Italia og Irland

 Du er bare kunnskapsløs 🙂 USA er også religiøst. Skandinavia skiller seg ut.  

Så du må få deg kunnskap rett og slett. Ut over hva som gjelder i Scandinavia 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er din versjon. Håper for hennes skyld at hun heller ikke gjør det, så hun slipper å se deg. Håper hun får en bedre jobb i stedet, med god lønn.

Anonymkode: c151e...c3f

Det er mangen som mener det samme som meg. 

Anonymkode: e3000...eb4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd voldtekt. Og nå jobber jeg med forebygging og andre utsatte, feks å få ned tiden det tar å melde inn, som er på 17 år. Nå har jeg selv snart gått over den tiden. Aldri sagt noe til noen. 

Anonymkode: 89d93...5eb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes saksbehandlere i BV som har bevisst gjort grove feil burde få strenge fengselsstraff for å ha ødelagt familier da de mest sannsynlig gjorde det for egen prestisje.

 

Anonymkode: 9a909...cb2

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mangen som mener det samme som meg. 

Anonymkode: e3000...eb4

Ok, men da kunne det sikkert vært godt for henne å skifte miljø. Kanskje for hennes egens del, og deres. Hvem vet. Kanskje hun har følt på det samme selv.

kan godt være det er arbeidsmiljøet det er noe galt med også, bare at dere har grodd så fast at dere ikke ser det selv. Håper uansett på beste utfall for dere alle sammen.

Anonymkode: c151e...c3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, men da kunne det sikkert vært godt for henne å skifte miljø. Kanskje for hennes egens del, og deres. Hvem vet. Kanskje hun har følt på det samme selv.

kan godt være det er arbeidsmiljøet det er noe galt med også, bare at dere har grodd så fast at dere ikke ser det selv. Håper uansett på beste utfall for dere alle sammen.

Anonymkode: c151e...c3f

Det er best for alle parter. Ønsker henne godt med babyen og alt det der. Før hadde vi ett godt miljø på jobb. 

Anonymkode: e3000...eb4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

En ting til.

Ser flere både i media og vennekretsen som har levd lenge i heterofile forhold og elsket sine partner så mye..
Plutselig ut fra det blå bryter de forholdet, finner en partner av samme kjønn og er sååå homofile.

Altså, er det rart enkelte mener homofili kan kureres når det helt tydelig fint kan gå den andre veien?

For min del kan folk få lov til å elske hvem de selv vil, men syns det blir litt feil av "alle" som skifter kaller seg homofile og ikke bifile. 

Anonymkode: e0e3f...86b

Kan jo være at disse menneskene har levd på en løgn hele livet, og prøvd å passe inn i A4-tilværelsen pga nettopp fordommer fra samfunnet? Jo eldre en blir jo tryggere blir en på seg selv, og en dag er de klare for å vise hvem de egentlig er ❤️

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er ekkelt når barn over ett år blir ammet.

Anonymkode: 4737a...739

Jeg ammet min sønn til han var 4,5😁👍

Anonymkode: 92681...20f

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skulle ønske mamma døde så jeg kunne arve pengene hennes.

Det er ikke nok oppreisning for en helt forjævlig barndom og de traumer og «hjerneskader» det medførte, men det er en start.

Anonymkode: c2e82...66e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ammet min sønn til han var 4,5😁👍

Anonymkode: 92681...20f

Æsj.

Anonymkode: c2e82...66e

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper at min tungt alkoholiserte mor dør veldig snart, og ikke lever "i det uendelige" slik som jeg ser mange av brukerene på sykehjemmet der jeg jobber gjør.

En ting er det at hun forpester tilværelsen til alle rundt seg, men jeg vil ikke bli baksnakket av pleierene i fremtiden for at hun sitter der uten pårørende på besøk. Har ikke lyst å støtte henne når hun en dag lider pga. leversvikt eller andre selvpåførte sykdommer. Tough shit, liksom.

Føler det er verdt å nevne at hun er voldelig, og har utsatt meg og søsteren min for livsfare gjentatte ganger i barndommen, så i midt hode er det helt fair å ville slippe henne. Den dagen hun dør kommer jeg til å gråte av lettelse.

Anonymkode: 4b90c...a53

Forklar det til de på sykehjemmet, det vil de forstå. 

Anonymkode: d95c7...5b7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er dårlig gjort at familien prøver å gi meg dårlig samvittighet for at jeg vil feire jul med kjæresten min. De bruker mammas dødsfall mot meg. Bestemor sin psyke brukes i mot meg. 

På julaften skjer det ingenting annerledes enn en vanlig helg, bare at det er et tre i stua med pakker under.. 

Skal jeg aldri få lov til å være lykkelig? (Er 26år og helt siden jeg var 10år har jeg ikke kjent på glede eller noen lykkefølelse, frem til jeg møtte kjæresten min i februar) 

Anonymkode: ac1cc...c8a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...