Gå til innhold

Hva er det mest tabubelagte og «mørkeste» du tenker som du ikke kan si til noen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

hvordan ser dere forskjell på en 11 måneder gammel gutt og en på 13 måneder da?

Anonymkode: 6b5d4...fd7

Selvfølgelig skal det kveruleres..

Anonymkode: 9a909...cb2

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle ønske mamma døde så jeg kunne arve pengene hennes.

Det er ikke nok oppreisning for en helt forjævlig barndom og de traumer og «hjerneskader» det medførte, men det er en start.

Anonymkode: c2e82...66e

Samme her. Dessverre er hun ung og dør nok ikke med det første.

Anonymkode: c867b...e37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det er sykt at både kvinner og menn skal jobbe 100% fra barnet nærmest er født. Jeg nekter å tro at det er bra for barn å bli sendt i barnehage allerede fra de er 1 år bare fordi at mor skal selvrealisere seg og hige etter topplederjobber. Er man alenemor er det en ting, men kvinner som lever i partnerskap burde la mannen være " the breadwinner " mens hun selv er hjemme for å ta seg av ungene i småskolealder. Unger trenger foreldrene sine, og særlig mor da det er mor barnet er nærmest knyttet til. Slik som det er nå så er det barnehagetanter og skolen som er våre barns nye foreldre. Mor og far ser de som regel få timer etter skolen også er det rett i seng.

Og ja, jeg er kvinne selv.

Anonymkode: 01fe0...88e

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for hatefulle innlegg, brukerdebatt, selvmordstanker og svar til dette.

Refererer til tidligere ryddemelding om hvorfor selvmordstanker blir ryddet, og oppfordrer dere som sliter med disse tankene til å lese dette.

Kragebein, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig over om å sende de ut. Nå bygger de moskeer og tar sakte men sikkert over!! Tror dere vi hadde fått bygd en kirke i tykkeste Iran fks? Om 100 år er statsministeren muslim og landet er tapt.. 

Anonymkode: f9925...2cc

Det er da ganske mange kristne i Irak (tror ca. 2 % er kristne, med en befolkning på 40 millioner blir det ganske mange mennesker), regner med de har kirker.

Det er nok Saudi-Arabia, Emiratene og lignende land du tenker på, der har ikke andre enn muslimer rett til religionsutøvelse. Jeg ser imidlertid virkelig ikke hvordan dette er et argument for å minske religionsfriheten i Norge. 

Dere som er så redde for muslimer/islam bør skaffe dere litt mer kunnskap om tema...

6 timer siden, SupaWoman skrev:

At jeg syns det er merkelig at vi har 100 000 fattige barn i Norge og likevel tar en tusenvis av innvandrere.  Syns det er forkastelig at vi ikke heller først hjelper våre egne barn!

Husk at en stor andel av disse barna er innvandrere/barn av innvandrere. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns vi "norske" er late. Og ustabile. Og kravstore.
Det må være en eller annen årsak til at jødene er utmerket på forretningsarbeid, mens arbeidsmoralen til folk fra midt-østen ofte er langt over vår egen. De jobber jo gjerne hele døgnet og vel så det. Vi sukker og akker oss hvis vi må jobbe de 37,5 timene i uka vi skal. Det er ikke fordi de utenlandske "tar" jobbene våre. Det er ikke slik at du hadde fått den advokaten/legen/politikeren med mørk hud sin jobb hvis vedkommende ikke hadde vært her. Det er ikke sånn at den mørkhuda kom inn på kiwi og bare tok jobben din i kassa - du hadde den jo ikke, og de fleste blir jo valgt ut fra en bunke med søknader. Man må jo jobbe for å komme seg ett sted her i livet. Og vi norske, vi er ganske late - for vi trenger jo strengt tatt ikke å jobbe siden AS Norge betaler uansett.

Når det er sagt så liker ikke jeg heller å fylle landet med sinte, unge menn som kommer hit for det er ett godt land å leve i. Bemerkelsesverdig at det er så mange menn i forhold til kvinner og barn. Men vi må se på oss selv. Jeg tror, bortsett fra Storbritanina, at vi er det landet som har flest mennesker på velferdsordninger og trygdeytelser. Stadig flere blir uføre, og stadig flere går på AAP og sosiale ytelser. Jeg nekter å tro at alle disse uføre og alle disse med psykiske og fysiske lidelser faktisk har det så jævlig at de ikke kan møte på ett arbeidssted.

Anonymkode: 61975...c31

👏🏻

Anonymkode: 9f0a5...4ad

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at det er sykt at både kvinner og menn skal jobbe 100% fra barnet nærmest er født. Jeg nekter å tro at det er bra for barn å bli sendt i barnehage allerede fra de er 1 år bare fordi at mor skal selvrealisere seg og hige etter topplederjobber. Er man alenemor er det en ting, men kvinner som lever i partnerskap burde la mannen være " the breadwinner " mens hun selv er hjemme for å ta seg av ungene i småskolealder. Unger trenger foreldrene sine, og særlig mor da det er mor barnet er nærmest knyttet til. Slik som det er nå så er det barnehagetanter og skolen som er våre barns nye foreldre. Mor og far ser de som regel få timer etter skolen også er det rett i seng.

Og ja, jeg er kvinne selv.

Anonymkode: 01fe0...88e

Omfg 😂

Anonymkode: 61975...c31

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mange mørke tanker jeg, annet enn om det jeg selv har opplevd, ting som hjemsøker meg fortsatt. Men selv om andre har tullet med mitt liv, min hjerne -ja virkelig skadet, så forsøker jeg å holde fokus på at jeg fortjener et bedre liv, og ikke på dem. Selvsagt kunne jeg gått i svart og brukt tid på å hate, men for å være helt ærlig har det vært tøft nok å overleve konsekvensene av det som har skjedd. Om jeg fokuserer på dem, så ødelegger de tankene meg mer enn det de skader dem. Om jeg hadde fokusert på dette så hadde jeg nok virkelig hatt ekstreme tanker om, ja, ting jeg ikke vil ønske noen, selv om de ødela meg.. Høres kanskje sært ut. Men jeg vil bare holde meg unna, ikke tenke, og heller fokusere på å få det bra selv. (gjentar meg selv her nå..). Kan si jeg tar det så langt at jeg kun ønsker at Karma skal komme og bite de som fortjener det, men jeg vil ikke ha de tankene i hodet.

Ingen ekstreme tabulagte tanker tror jeg, husker jeg var redd for å få tabu-tanker, men har aldri faktisk hatt så mye av dette. Har møtt mennesker i alle livssituasjoner, fra de rikeste til de fattigste og i den "ikke-voldelige" verden så dømmer jeg lite, jeg har forståelese for de fleste, bare ønsker ikke kontakt med alle, og da i hvertfall ikke de som utøver vold, psykisk, fysisk og allle andre former for vold som eksisterer.

Vet ikke om jeg er helt ærlig i denne posten, men det er i allefall sant at jeg forsøker å bare ikke tenke på det, holde det på avstand. Så da blir svaret mitt slik jeg skriver.

 

Anonymkode: cebea...860

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at det er sykt at både kvinner og menn skal jobbe 100% fra barnet nærmest er født. Jeg nekter å tro at det er bra for barn å bli sendt i barnehage allerede fra de er 1 år bare fordi at mor skal selvrealisere seg og hige etter topplederjobber. Er man alenemor er det en ting, men kvinner som lever i partnerskap burde la mannen være " the breadwinner " mens hun selv er hjemme for å ta seg av ungene i småskolealder. Unger trenger foreldrene sine, og særlig mor da det er mor barnet er nærmest knyttet til. Slik som det er nå så er det barnehagetanter og skolen som er våre barns nye foreldre. Mor og far ser de som regel få timer etter skolen også er det rett i seng.

Og ja, jeg er kvinne selv.

Anonymkode: 01fe0...88e

Enn de tilfellene hvor far tjener vesentlig mindre enn mor og i praksis ikke fungerer som breadwinner? Bør han skjemmes over at han ikke kan forsørge familien etter din standard?

Anonymkode: 89983...ce0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

At jeg oppriktig mener at pedofile som forgriper seg (enten fysisk eller som laster ned overgrep mot barn eller lignende) burde kjemisk kastreres. 

Anonymkode: 65e3b...17b

Eller skytes

Anonymkode: 6b393...6a4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enn de tilfellene hvor far tjener vesentlig mindre enn mor og i praksis ikke fungerer som breadwinner? Bør han skjemmes over at han ikke kan forsørge familien etter din standard?

Anonymkode: 89983...ce0

Da bør de bytte om. Mor jobber og far er hjemme. Jeg mener primært at barn har det  best av å ha mor hjemme, men at far er hjemme og tar seg av ungene er bedre enn det opplegget som er idag hvor unger skal være mest mulig på statlige institusjoner. 

Anonymkode: 01fe0...88e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske stefaren min fikk et langt og grusomt liv. At han skal lide både fysisk og psykisk for alt det Jævlig han har gjort mot meg.  Jeg tørr knapt ikke gå ut døra, har hatt mange tunge depresjoner nå i voksen alder pga han.  Jeg sliter meg gjennom dagene. Mens han nå får omsorg og penger fra staten den krukken! 

Anonymkode: 7adf5...c37

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det irriterer livet av meg hver gang jeg ser en norskpakistansk brun lege/jurist/økonom/advokat. Det var ikke sånn jeg hadde sett det for meg, at de skulle ta kremjobbene mens vi hvite nordmenn skal gå på NAV og være sykemeldt med fibromyalgi/me og de har tatt over universitetene våre og akademika. 

Anonymkode: a2df0...c52

😂 De kommer til å ta over det meste. Fordi de er ambisiøse og hardtarbeidende. En pakistaner som på 70-tallet jobbet på fabrikk har i dag barn med gode utdannelser i jobber, mens nordmannens barn selv ble fabrikkarbeider. De er ikke interessert i liksomsykdommer.

Anonymkode: 6b393...6a4

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Ikke spesielt begeistra for religion selv, men det siste der er ganske drøyt. Vet du at det er det samme man gjorde med såkalte "tyskerjenter" etter andre verdenskrig? Mange kvinner som hadde vært kjæreste med tyske soldater (de fleste av dem helt vanlige menn og ikke nazister) ble fratatt sitt norske statsborgerskap og sendt til Tyskland. Synd vi tydeligvis ikke klarer å lære av historien...

Ikke meg du svarer, men jeg mener virkelig ikke at vi burde gitt "tyskerjentene" noen unnskyldning. De var landssvikere. Barna deres er en annen sak, de var jo helt uskyldige.

Anonymkode: 0a303...f7d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke å se på amming. Det kan være så naturlig det bare vil, men jeg åååååå-er meg ikke over synet

Jeg er kvinne, uten mye kontakt med eget barn, som er under fem år. Jeg synes det er greit. Slet med tunge fødselsdepresjoner, og var bort 1 uke fra barnet når det var 3 måneder. 

Jeg synes keisersnitt burde vært et valg man selv tar

Når menn og kvinner skriver at kvinner burde være hjemme med barna, fordi kvinnen er bedre egnet, kun i kraft av å besitte en livmor, tenker jeg at de er dumme. Uten innsikt i min historie. Samtidig blir jeg fylt av en redsel for at det kan bli sånn (jeg synes norske mødre nå virker mer konservative enn for 40 år siden; de skal være mer omsorgsfulle og "på")

 

Anonymkode: 14ad1...4ef

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk som ikke tror på det som står i bibelen, men likevel døper ungene sine.. «fordi det er tradisjon» syntes dere bare er en gjeng sauer som bare følger flokken

Anonymkode: 0dcf7...afc

Jeg døper barnet mitt i tradisjon, men også for at barnet kan velge hva de vil tro på som voksne. Jeg syns det er egoistisk å ikke føle barnet kun fordi jeg ikke tror.

Anonymkode: a64b7...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg døper barnet mitt i tradisjon, men også for at barnet kan velge hva de vil tro på som voksne. Jeg syns det er egoistisk å ikke føle barnet kun fordi jeg ikke tror.

Anonymkode: a64b7...d66

Ikke døpe *

Anonymkode: a64b7...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for du gjør det så lett med den reaksjonen din som du har her. Dette er en tråd om nettopp tabuer og ting som folk ikke tør å snakke om, og din reaksjon er "herregud". Godt jobba. Da blir det så enkelt å ta med dette til noen og SNAKKE om det. 

Det finnes virkelig så mange bedre måter du kunne ha fått frem det budskapet der på.

Anonymkode: 99044...4c9

Kan godt hende det. Jeg reagerte sånn fordi det er et lite barn inne i bildet, prisgitt omsorgen det får fra sin mor. Derfor "herregud". Dersom hun hadde skrevet alt mulig annet, at hun er rasist, at hun synes gamlinger er ekle og bare kan dø eller at hun håper eksens nye flamme som han var utro mot henne med, blir overkjørt av toget; fair enough. Men når du har fått et barn og har sånne mørke tanker: klem til deg, men oppsøk for Guds og alt som er helligs skyld; - profesjonell hjelp. Kanskje er det en barselsdepresjon. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

hvordan ser dere forskjell på en 11 måneder gammel gutt og en på 13 måneder da?

Anonymkode: 6b5d4...fd7

Det er nesten ikke forskjell, men på høy tid å begynne å avvende da. 

Anonymkode: c151e...c3f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...