Gå til innhold

Hva er det mest tabubelagte og «mørkeste» du tenker som du ikke kan si til noen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg døper barnet mitt i tradisjon, men også for at barnet kan velge hva de vil tro på som voksne. Jeg syns det er egoistisk å ikke føle barnet kun fordi jeg ikke tror.

Anonymkode: a64b7...d66

Om et barn vokser opp og finner ut av at de er troende så kan de jo døpe seg som voksne? Det å ikke døpe gir dem jo mer fritt valg enn å plassere dem i en religion før de kan ta avgjørelsen selv. Når du tar dette valget for barnet så gir du jo mindre valgfrihet enn om du ikke døper barnet, da må de jo være medlem av den norske kirke helt til de evt. melder seg ut da. Retorikken din sånn sett er jo baklengs.

Anonymkode: cebea...860

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble seksuelt misbrukt av et familiemedlem i veldig ung alder og sa det aldri til noen da jeg ikke forsto hva han hadde gjort mot meg før jeg ble eldre. Jeg håper han dør en sakte og grusom død med smerter og skal le den dagen han havner i grava. 

Anonymkode: d34cc...9a6

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg døper barnet mitt i tradisjon, men også for at barnet kan velge hva de vil tro på som voksne. Jeg syns det er egoistisk å ikke føle barnet kun fordi jeg ikke tror.

Anonymkode: a64b7...d66

Men når du døper barnet så begår du jo en handling som krenker barnets religiøse frihet. Du burde vente med dåpen til barnet kan bestemme selv.

Anonymkode: 61975...c31

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

En ting til.

Ser flere både i media og vennekretsen som har levd lenge i heterofile forhold og elsket sine partner så mye..
Plutselig ut fra det blå bryter de forholdet, finner en partner av samme kjønn og er sååå homofile.

Altså, er det rart enkelte mener homofili kan kureres når det helt tydelig fint kan gå den andre veien?

For min del kan folk få lov til å elske hvem de selv vil, men syns det blir litt feil av "alle" som skifter kaller seg homofile og ikke bifile. 

Anonymkode: e0e3f...86b

Da var de aldri heterofile. De har sikkert vokst opp i hjem der homofili var tabu og de hR derfor levd i skapet og gjort det som ble forventet av de. Før de kom ut av skapet var de sikkert ikke lykkelige

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater å jobbe. Vil bare gå turer med hunden, reise, trene med PT, hudpleie, være frivillig, være friii.  Kunne lett vært housewife. 

Anonymkode: 4d51a...67d

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg døper barnet mitt i tradisjon, men også for at barnet kan velge hva de vil tro på som voksne. Jeg syns det er egoistisk å ikke føle barnet kun fordi jeg ikke tror.

Anonymkode: a64b7...d66

Du døper fordi da kan de velg som voksene? Det gir jo ingen mening? Hvordan kan man ikke velge hva man vil tro på som voksen om man ikke er døpt??

Anonymkode: 0dcf7...afc

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hater å jobbe. Vil bare gå turer med hunden, reise, trene med PT, hudpleie, være frivillig, være friii.  Kunne lett vært housewife. 

Anonymkode: 4d51a...67d

Som Anna Anka? :) 

Anonymkode: c151e...c3f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble seksuelt misbrukt av et familiemedlem i veldig ung alder og sa det aldri til noen da jeg ikke forsto hva han hadde gjort mot meg før jeg ble eldre. Jeg håper han dør en sakte og grusom død med smerter og skal le den dagen han havner i grava. 

Anonymkode: d34cc...9a6

Hvorfor anmelder du ikke jævelen?!

Anonymkode: 9a909...cb2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som Anna Anka? :) 

Anonymkode: c151e...c3f

Ja bare å gifte seg med en rik gubbe som er 30 år eldre,  husk avsugning hver morgen. Det hører visst med. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at det er sykt at både kvinner og menn skal jobbe 100% fra barnet nærmest er født. Jeg nekter å tro at det er bra for barn å bli sendt i barnehage allerede fra de er 1 år bare fordi at mor skal selvrealisere seg og hige etter topplederjobber. Er man alenemor er det en ting, men kvinner som lever i partnerskap burde la mannen være " the breadwinner " mens hun selv er hjemme for å ta seg av ungene i småskolealder. Unger trenger foreldrene sine, og særlig mor da det er mor barnet er nærmest knyttet til. Slik som det er nå så er det barnehagetanter og skolen som er våre barns nye foreldre. Mor og far ser de som regel få timer etter skolen også er det rett i seng.

Og ja, jeg er kvinne selv.

Anonymkode: 01fe0...88e

Dessverre flere av deg som tenker dette. For meg er ikke mye tabubelagt. Snakker rett frem og ut om mye. Har ikke noe problem med å si at jeg ikke angrer en dag på at jeg har tatt abort f.eks., og da kommer jeg innpå mitt som kanskje ikke er så populær mening, og grunnen til at jeg tok abort i utgangspunktet når prevensjonen sviktet.

Jeg hatet, virkelig hatet å være hjemme med barn. Det var absolutt ikke noe liv for meg, og jeg mislikte tilværelsen sterkt. Jeg er mektig glad for at jeg har en jobb som oppholder meg om dagene, og at jeg slipper å være hjemme med barnet dag ut og inn hele dagen. Trenger vi noen som må jobbe ekstra en helg? Jeg stiller opp. Ingen tvil. Jeg kunne ikke levd i en annen tid. Den dagen jeg kunne levere 1-åringen i barnehagen var en av de lykkeligste dagene i mitt liv.

Anonymkode: 17b04...291

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er betatt av ene bestekompisen min men det kan aldri bli noe mellom oss.

Jeg har også vurdert å skille meg noe mannen vet, men vi holder på å jobbe oss gjennom det 😊

Anonymkode: 42f34...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at sykdommer og naturkatastrofer eksisterer av en grunn, og det er for å holde bestanden av mennesker ved like. Så det at vi forsøker å redde "hele" verden vil kun få negative og fatale følger, og naturen finner på andre mindre skånsomme metoder i takt med hvordan vi mennesker finner kur for sykdom, tar i mot flyktninger, sender u-hjelp ++. Er selvsagt for å hjelpe, men i mange tilfeller tror jeg lidelsene kun blir forlenget, og at vi har blitt for "smarte"/dumme for vårt/klodens beste og at det om ikke mange generasjoner vil alt går til helvete pga for mye mennesker og forurensing.

Anonymkode: 4d57b...ea3

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistenker også at mange av problemene vi har i dag, spesielt oppblomstringen av psykiske sykdommer de seneste årene kommer av at vi har det alt for bra og ikke har noen utfordringer, og at mange med svært dårlig psyke faker "usynlige" diagnoser som leger ikke kan fastslå for å få uføretrygd og sympati.

Anonymkode: 4d57b...ea3

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, SupaWoman skrev:

Ja bare å gifte seg med en rik gubbe som er 30 år eldre,  husk avsugning hver morgen. Det hører visst med. 

🤮

Anonymkode: c151e...c3f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mistenker også at mange av problemene vi har i dag, spesielt oppblomstringen av psykiske sykdommer de seneste årene kommer av at vi har det alt for bra og ikke har noen utfordringer, og at mange med svært dårlig psyke faker "usynlige" diagnoser som leger ikke kan fastslå for å få uføretrygd og sympati.

Anonymkode: 4d57b...ea3

Ja, jeg hadde det så alt for bra som allerede i barnehagealder ble solgt til pappas venner som sexdukke på spillkveldene deres og skåret i under satanistiske ritualer i kjelleren deres , dyttet ned trapper av mamma og forlatt ute i hagen alene mens foreldrene mine fikk være inne i varmen sammen. Fikk uføretrygd for kompleks PTSD , borderline og dissosiativ lidelse, noe som sikkert mange slike som deg tror jeg faker hvis du ikke hører hva som faktisk førte til at jeg fikk disse lidelsene ( det er jo blant de klassiske lidelsene som så mange mener bare er tullete, moderne diagnoser for snyltere )

Anonymkode: 01fe0...88e

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, jeg hadde det så alt for bra som allerede i barnehagealder ble solgt til pappas venner som sexdukke på spillkveldene deres og skåret i under satanistiske ritualer i kjelleren deres , dyttet ned trapper av mamma og forlatt ute i hagen alene mens foreldrene mine fikk være inne i varmen sammen. Fikk uføretrygd for kompleks PTSD , borderline og dissosiativ lidelse, noe som sikkert mange slike som deg tror jeg faker hvis du ikke hører hva som faktisk førte til at jeg fikk disse lidelsene ( det er jo blant de klassiske lidelsene som så mange mener bare er tullete, moderne diagnoser for snyltere )

Anonymkode: 01fe0...88e

Tror absolutt ikke alle på langt nær, men som jeg skrev; mange, da jeg har møtt noen som klarer alt som er krevende bortsett jobb, og må ha flere turer til syden hvert år for å lindre litt. Litt som Wenche i Kongsvik. De er også sleipe som fy og takler motgang svært dårlig og legger skylden på alt og alle rundt, det forbinder jeg med svak psyke.

Helt jævlig å høre om hva du har måttet gjennomgå. Helt grusomt!

Anonymkode: 4d57b...ea3

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At jeg verken er mørkredd eller har fobier, og er sikker på at det ikke er noe liv etter døden. Da er det rett og slett slutt. Prøver derfor å gjøre det mest mulig her og nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg hadde det så alt for bra som allerede i barnehagealder ble solgt til pappas venner som sexdukke på spillkveldene deres og skåret i under satanistiske ritualer i kjelleren deres , dyttet ned trapper av mamma og forlatt ute i hagen alene mens foreldrene mine fikk være inne i varmen sammen. Fikk uføretrygd for kompleks PTSD , borderline og dissosiativ lidelse, noe som sikkert mange slike som deg tror jeg faker hvis du ikke hører hva som faktisk førte til at jeg fikk disse lidelsene ( det er jo blant de klassiske lidelsene som så mange mener bare er tullete, moderne diagnoser for snyltere )

Anonymkode: 01fe0...88e

Vanvittig å høre. Ingen tvil om at du rettferdiggjør uføretrygd. Likevel, person du tagget har et godt poeng, og jeg er helt enig med han/hun.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du døper fordi da kan de velg som voksene? Det gir jo ingen mening? Hvordan kan man ikke velge hva man vil tro på som voksen om man ikke er døpt??

Anonymkode: 0dcf7...afc

Velge på konfirmasjon  

Anonymkode: a64b7...d66

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, rebella81 skrev:

Vanvittig å høre. Ingen tvil om at du rettferdiggjør uføretrygd. Likevel, person du tagget har et godt poeng, og jeg er helt enig med han/hun.

Problemet er vel at man aldri vet hvem som har gjennomgått slike ting. Folk ler litt av meg når jeg sier jeg er uføretrygdet pga av angst. Jeg virker oppegående, pen, smilende og forsiktig så folk tror jeg bare har dårlig selvtillit. Ingen vet om volden, det seksuelle misbruket gjennom hele oppveksten, og at jeg etter å ha vært redd for å dø hver dag i så mange år våkner opp med panikkanfall flere ganger hver natt. 

Anonymkode: eb0de...43d

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...