Gå til innhold

Hva er det mest tabubelagte og «mørkeste» du tenker som du ikke kan si til noen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Wow. Jeg tenkte egentlig at jeg skulle bli skutt ned og hjem nå, så jeg takker oppriktig for svaret ditt. Jeg er klar over at innlegget mitt var/er ganske ekstremt og provoserende. 

- Afrika: Nei det har jeg ikke..skal absolutt sjekke det, men rekker det ikke før jobb! Takk for tips!

- Innvandrere: Ja jeg vet at jeg generaliserer mye...det gjør jeg om alle de gruppene jeg skriver om her altså og det er ikke bra, I know. Både flyktninger og innvandrere som er økonomisk motiverte har jeg stor forståelse for. Jeg hadde jo ønsket det samme selv. Det er ikke de som jeg irriterer meg over. Det blir å repetere meg litt fra det jeg skrev om Afrika istad, men problemet er at vi kan ikke ta inn så mange som vi har gjort..det vil være kriger hvert år de neste 30 åra også, det er ikke bærekraftig for Norge. Ja, jeg kjenner flere innvandrere godt (vært forlover for en til og med) og er enig i at de beriker Norge på mange måter kulturelt. Men det er en ekstremt belastet gruppe også og det jeg kanskje egentlig mener er at vi ikke kan ta inn 1000 barn i året som har opplevd drap, krig og hat på nært hold, gi de litt støtte og bumpe de ut i den norske hverdag og tro at det går bra. Da er det bedre å ta inn 200 barn og gi de full støtte hele veien, psykiatrisk oppfølging til de er 18 osv..

- Forsåvidt enig i at det er familien som da må ta mer ansvar enn det de gjør idag. Dessverre er ikke familiemoralen på topp over alt og det er lettere at staten bidrar. Ellers 100% enig i at det bør komme flere tilrettelagte arbeidsplasser, men jeg ser fra leders perspektiv hvor utfordrende det er å ansette noen i 50% og likevell ikke ane noe om hvor mye denne personen kommer til å takle arbeidet/ plutselig være borte resten av tiden. Men at det bør komme flere 20-50% stillinger på markedet er jeg helt enig i. Alle kan gjøre noe og jeg tror dette også kan gi mestring i livet og få psykisk uføre ut i full jobb på sikt. Men de må selvfølgelig ønske det selv og Norge bidrar i alt for stor grad en gigantisk krykke til dette samfunnet.

Igjen, wow. Du er en mye bedre person enn meg...har du noen tips til hvordan jeg kan bli mer positiv? Jeg nevnte det ikke engang fordi jeg orket ikke å starte på dyrevernet i Norge og resten av verden..antall dyr som lider og blir drept hver eneste dag hjelper ikke på mitt negative syn på menneskene akkurat.

Anonymkode: a1aeb...a17

Ja, jeg har ønsket min egen bror død. Så jeg vet ikke hvor bra person jeg er. Bare for å dele noe av mitt eget mørke.

Jeg er også redd jeg vil være giftig i et parforhold hvis jeg ikke begynner i terapi.

Hvis man generelt har et negativt syn, kan man vel bare fortsette med det? Steven pinker hjelper altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine mørkeste tanker, som jeg ALDRI deler med noen, handler om familien...

Jeg har ett søsken som har utrettet null, niks, nada i livet sitt. Fast jobb, men ingen familie. Sitter bare hjemme og spiser seg feitere og feitere. Slanker seg ned, og spiser seg opp igjen. Så lat at tallerkenene hoper seg opp på nattbordet ved TVen... Jeg blir helt oppgitt over mangelen på tiltakslyst og føler meg bedre selv....

Foreldrene mine, som alltid var perfekte under oppveksten, har falt hardt ned fra pidestallen :( Jeg ser nå personlighetstrekk jeg ikke så før, og det plager meg, for jeg likte de best sånn de var når jeg vokste opp.

Jeg gleder meg til svigerfar dør, og vi arver huset hans. Det skal selges asap, og gi oss større økonomisk frihet.

Av og til håper jeg mannen min er utro, så jeg kan kaste han ut... vi har det veldig fint, så det skjer nok neppe. (husk mørke tanker, dette skyldes ikke at jeg ikke er glad i han).

Jeg håper hunden vår dør "før tiden" siden den krever mye tid og koster oss mye hver mnd.

Anonymkode: c8756...693

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksne folk kan ha sex med hvem de vil så lenge det er frivillig og begge parter er voksne, 

Anonymkode: 522c3...a0e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til ser jeg for meg at jeg stikker noen jeg kjenner med kniv. Jeg kan se for meg vedkommende helt konkret. Ser for meg hvordan vedkommende hadde reagert og hvilke konsekvenser det hadde fått. Både hva som hadde skjedd rett etterpå, politi, familie/pårørende, rettsak, fengsel osv.

Det sykeste er at det kan være noen som står meg helt nær, f.eks familie.

Greia er at jeg aldri, aldri, aldri ville ha gjort det. Og jeg tror at det er derfor jeg får de tankene iblant. Det er så usannsynlig at jeg må liksom se for meg hva som kunne ha skjedd.

Ellers ser jeg ned på funksjonshemmede som ikke kan ta ansvar for livet sitt og være selvstendige. Og da mener jeg ikke folk med psykisk utviklingshemming, men type fult oppegående folk med f.eks nedsatt syn/hørsel. Og jeg er selv av sistnevnte kategori. Ser andre sitter på ræva og syter og klager, men løfter ikke en j*vla finger selv.

Anonymkode: 910ca...ab8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.8.2020 den 12.24, AnonymBruker skrev:

Enig.

Jeg synes også det er ganske idiotisk at vi tar imot voksne analfabeter som ikke har intensjon om å bidra økonomisk til staten. I USA er 90% av alle somaliere i jobb, gode jobber også, mens vi her i Norge skal redde mennesker som ikke har evne eller lyst til å yte. Vi tar imot folk som kan NAVsystemet bedre enn NAVansatte selv, og som utnytter oss. Folk som hater vårt levesett og vår kultur, men som vil ha pengene våres. Helt utrolig naivt.

Anonymkode: e3ab6...6d6

100% Enig !   Så skulle vi hatt et skikkelig kontrollsystem. Både asyl og oppholdstillatelse skulle behovprøves på en eller annen måte etter innvilgelse. 

Ellers så har jeg en ganske så tabubelagt seksuell hemmelighet. Kompisen min skulle bare ha visst at jeg pulte mora hans flere ganger i fylla når vi var i midten av 20-åra.

Anonymkode: eb558...c87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.11.2019 den 12.00, AnonymBruker skrev:

Ingen mennesker er mer verdt enn andre mennesker. Du kan mislike noen, eller være skeptisk, men du er ikke mer verdt. Alle mennesker er like verdifulle.

Anonymkode: c151e...c3f

Dette er feilaktig. Vi kan godt diskutere og være uenige om hva og hvem som er mer verdifulle enn andre, og etter hvilke kriterier. Men å si at alle er like mye verdt er nihilisme og relativisme.

Jeg tror en Røde Kors-lege er mye mer verdt enn meg. Jeg tror en kriminell er mye mindre verdt enn meg.

Anonymkode: b4fb2...c85

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes bare begavede, sunne og moralske mennesker burde få lov til å få barn. De som faktisk har gener det er verdt å videreføre til neste generasjon. For de øvrige burde det forbys.

Jeg synes de fleste kriminelle burde vært sendt til fjerne fengselsøyer, hvor de må tilbringe resten av sitt liv og surre rundt. Bare la dem jobbe eller la være, få den mat de trenger. Totalt avskåret fra samfunnet, uten å gjøre noe forsøk på «rehabilitering». Rømningsforsøk burde straffes med døden i alle tilfelle. Slik kan vi andre lovlydige folk få leve i fred. 

Voldtektsmenn, mordere og medlemmer av organisert kriminalitet fortjener dødsstraff.
 

 

Anonymkode: b4fb2...c85

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...