Gå til innhold

Hva er det mest tabubelagte og «mørkeste» du tenker som du ikke kan si til noen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tråden er ryddet for selvmordstanker.

Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). 

Vi vil oppfordre dere som sliter med disse tankene til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113.

Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

  • Mental Helse: 116 123
  • Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år)
  • Kirkens SOS: 22 40 00 40

Kragebein, adm

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, Anonymus Notarius skrev:

Fyren er jo over 80 år, så det sier seg jo selv at han kommer til å dø om ikke så altfor lenge. Man trenger ikke være synsk for å ha det på følelsen... 

Han er ganske ok til å være snart 83. hans far ble 88, og farfaren 85. Han kan trappe ned litt, og overlate mer til sønnen så kan han ha mange gode år ennå. Ikke noen Man. - Fre.  8-16 jobb å være Konge.

Anonymkode: eb558...c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er ganske ok til å være snart 83. hans far ble 88, og farfaren 85. Han kan trappe ned litt, og overlate mer til sønnen så kan han ha mange gode år ennå. Ikke noen Man. - Fre.  8-16 jobb å være Konge.

Anonymkode: eb558...c87

Nei, det er jo ikke det...men kongen vår har jo hatt hjelp i representasjon etc av sin konge, sin sønn, svigerdatter, sin datter og sine søstre... jeg tenker nå litt på kronprinsregenten som ikke har en datter som enda er gammel nok til å ta sin del av arvebelastningen, hvis kone er syk og mor også begynner å bli eldre. ..

Anonymkode: 61975...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er jo ikke det...men kongen vår har jo hatt hjelp i representasjon etc av sin konge, sin sønn, svigerdatter, sin datter og sine søstre... jeg tenker nå litt på kronprinsregenten som ikke har en datter som enda er gammel nok til å ta sin del av arvebelastningen, hvis kone er syk og mor også begynner å bli eldre. ..

Anonymkode: 61975...c31

Hvis du i stedet sammenligner med kong Olav, så var han enkemann når han ble konge. Han hadde ingen søsken. Han fikk bare hjelp fra sin ene datter Astrid og etter hvert fra Harald.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.11.2019 den 14.44, PallePalle skrev:

Dette klarte jeg ikke helt å koble til noe konkret.. men ble litt nysgjerrig. har du eksempler? 

Ja. Skjønte ikke helt hva hun mente jeg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.1.2020 den 19.45, AnonymBruker skrev:

Har skrevet og slettet dette innlegget mange ganger i kveld...bestemmer meg for å poste. 

At jeg føler på meg at vår kjære Konge kommer til å gå bort i løpet av kort tid. Så han på nyheter i sommer, og utover høsten, vinteren. Får vondt, synes han ser sliten ut, smiler ikke så mye, skøyer ikke med Glimt i øye...Har vondt for å bevege seg, kjenner jeg er redd for hvert skritt han må ta i trapper.

 

Får flashback til 1991, Sonja i sort slør....Hester, kiste...lammende landesorg. 

 

Så ble Kongen dårlig før jul og jeg tenkte NÅ...huff. Var så satt ut, hadde jeg rett? Håpet virkelig ikke det. Så skjedde dette med svigersønnen til Kongen. Selv da var jeg lettet, at det ikke var Kongen vi sørget over...skammer meg for bare å ha tenkt slike tanker. Det overskygget liksom litt av denne ekle følelsen jeg har.... Og jeg tenkte det skulle gå over helt. Men den er her hos meg ennå. Håper jeg ikke ser Kongen på TV  i noe kirkerom annen enn konfirmasjon neste gang... eller noe hyggelig. 

Ser for meg små glimt som fryktelige vonde bruddstykker....sykesengen, ledninger i sengen og på gulvet, sterkt lys fra operasjonslamper, operasjonsutstyr strødd på gulvet, maskiner som slåss av, noen som rydder alt i operasjonssalen, nedbrutte sykehusansatte, ett lyst bomullsteppe med kniplinger i hjørnene tilhørende sykehuset halvt trukket over magen til pasienten. En eller annen tenner stearinlys  i slottskappellet, det er tåkete og mørkt ute....pressen vet ikke noe om det som er skjedd, men har fått forberedt en pakke informasjon, sørgebånd og stor sort skrift trykket på helsider....Flagget files opp ved soloppgang, halv stang. Og hovedstaden blir møtt med dette på vei til sine opptatte liv, stopper opp, leter etter mobilen, kontakter noen. Googler. Kan ikke tro det...Virkelig ekkelt å bære på dette. Følelsen. 

Så kom det fra soffa’n i kveld fra mannen min at vår Konge er på sykehus. Grøsser jeg. Jeg holder pusten, tenner lys. Føler vi har unngått katastrofe noen ganger, at Kongen er syk og får legehjelp, men holder det denne gangen? 

Anonymkode: 8a494...f63

Har den samme følelsen/ tankene som deg. At det kan snart være over for vår kjære Konge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal ha barn, så drar jeg til Danmark for å ta fostervannsprøve for å sjekke om fosteret er friskt. Om det ikke er det tar jeg abort. Skal spesielt sjekke etter turner syndrom. Vil ikke ha et sykt barn

Anonymkode: 0e80f...75a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.At jeg faktisk tror en del (ikke alle) utlendinger spiller dum bare for å få sympati eller klare å lure seg unna noe. F.eks ved å late som de ikke forstår hva som blir sagt. Også er de jævlig god på dette spillet slik at de får økt støtte av nordmenn som med STORT HJERTE for flyktninger/utlendinger tar de inn under sine armer fordi de er "stakkarslige" og så får de mer gratis hjelp enn de kanskje trenger i stedet for å få fingen ut selv. Jeg tror man lærer best av å bli kastet ut i det, selvsagt med oppfølging, men det må være visse forventninger og krav så ikke man må leve lenge på andres hjelp. 

2.Ellers synes jeg også det er feil at ofte utenlendinger får så mye hjelp som ikke alle nordmenn får en gang. F.eks får de lett skoleplass for å ta seg en utdanning. Gjerne uten å kunne det som er helt basic slik vi lærer på barne-og ungdomsskolen. Jeg har selv gått yrkesrettet utdanning sammen med utenlandske. De kunne verken engelsk og matte. Og hadde veldig lite kunnskaper. De skulle bli helsefagarbeidere. Jeg mener ikke man må kunne alt og være god i alt, men det blir tydelig når man hopper over så mange steg i en utdanning. I tillegg så måtte vi norske bruke ekstremt mye tid på å samarbeide med de. Samarbeid er for så vidt ok, men ikke ok når samarbeidet går ut på at de som er norsk skal bruke all sin tid på å lære andre norsk, forklare begreper, skrive så og si hele oppgaven selv uten bidrag. Så da blir de gratispassasjerer. Og ja, dette tok vi opp med skolen, men gud forby de som mener dette er feil. Når det er sagt så gjaldt ikke dette problemet bare utlendinger, men også andre som slet. F.eks med sterk dysleksi eller rett og slett ikke klarte å plusse sammen 2+2 på vgs. Disse ble også gratispassasjerer. Og jeg mener heller de burde fått ekstrahjelp av spesiallærer. 

3. Me too - hysteriet. Ja, det er bra dette kommer fram i lyset, men jeg synes fokuset er blitt for stort. Hallo, det blir for dumt å spørre "du, nå tenkte jeg å stryke deg på låret, men jeg må nesten spørre om lov først. Får jeg lov?" (feks en date). Ellers synes jeg også det er mye gråsoner og mener faktisk jenter bør ta litt ansvar selv. Ja, noen kan fryse til og bli lammet, det er forståelig. Men om den som f.eks prøver å forgripe seg ikke er helt sinnsyk, voldelig, holder deg nede osv, så bør man forsøke komme seg unna / si tydelig i fra. Ikke la han ta på deg for så å kalle det voldtekt bare fordi man ikke turte å stå litt opp for seg selv. Det er ikke alltid like lett å tolke alt. Eller feks bare fordi man angrer... (jeg er jente selv forresten). 

4. At ikke alle pasienter skal behandles likt og like "hyggelig" av helsepersonell. Ja, noen kan ha det vanskelig og det ser som regel helsepersonell gjennom fingrene. Men du har de som er ekstremt kravstor, kjefter, klager på alt, tror de er den eneste og mest viktigste personen i verden, sier stygge ting til helsepersonell. Også har du de som f.eks er fengslet og har voldtatt, misbrukt barna sine, forsøkt å drepe, Breivik f.eks. Nei, jeg synes ikke de fortjener like god omsorg og behandling. De fortjener hvert fall ikke forståelse og bør heller ikke være prioritert. Slike folk trenger ikke det norske folk å ta vare på. Og hvorfor skal vi være så jævlig "hyggelig" falsk mot de bare fordi loven sier man skal behandle alle likt....?

 

Anonymkode: 0dbf6...df9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Jeg er imot dagens feminisme fordi de klarer å vri alt til å være kvinneundertrykking samtidig som de ignorerer menn. Samtidig er jeg imot "den andre siden" som totalt ignorerer at menn har fått mye gratis kun i egenskap av å være menn (eks: blir automatisk respektert og hørt o.l)

2. Jeg liker ikke Greta Thunberg, venstrevridde klimafanatikere og veganer. Ikke som personer, men som gruppe da jeg anser dem som litt "militante" i tilærmelsene sine og GT er bare en hvit priveligert snart voksen jente som blir kledd barnslig for å falle inn under "ung jente" kategorien slik at man ikke kan diskutere med henne som en voksen fordi man angivelig "angriper" et barn.

3. Er lei alle typiske bloggerjenter som snakker om angst og depresjon og nærmest normaliserer det. At det ikke skilles mellom dyp depresjon og annet. Det gjør at de som er dypt deprimerte føler seg tilsidesatt når ressursene skal brukes på jenter som blir deppa fordi de ikke ligner på Kim Kardashian og andre kjendiser.

4. Lei av maset om sære matvaner. Forstår at folk har gluten etc, men lei av å se/høre om det overalt.

5. Lei av menn som hevder kvinner er kravstore når det er de som setter de høyeste kravene.

6. Lei av statusjaget der alle skal ha master og gode jobber. At man blir sett ned på hvis man har lavere utdannelse og selvom du er fornøyd så skal folk mene noe annet. Du er fornøyd fordi du ikke vet bedre/du er ikke fornøyd du bare later som/du er for dum til å "bli noe bedre" osv.

7. Lei av at 50% av nyhetene er click-bait, bloggeromtaler og annen drit. Vil heller lese mer om hva som skjer ute i verden ift samfunn og politikk fremfor at en kjendis har gått ned i vekt eller "se denne UTROLIGE videoen!"

Anonymkode: 4ff59...824

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janteloven eksisterer ikke, det er bare en unnskyldning folk som ikke tåler kritikk bruker.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

5. Lei av menn som hevder kvinner er kravstore når det er de som setter de høyeste kravene.

 

Anonymkode: 4ff59...824

Menn og kvinner er like kravstore.

 

Anonymkode: 522c3...a0e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes yoga er litt teit.. Bevegelsene i seg selv er bra, men dette mystiske og åndelige og nå-skal-vi-kose-oss som omgir det blir så falskt. Det er bare noen bevegelser som hjelper kroppen å fungere bedre. Enkelt og greit.

Anonymkode: 522ae...e2a

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Promqueen
På 9.1.2020 den 14.13, AnonymBruker skrev:

Han er ganske ok til å være snart 83. hans far ble 88, og farfaren 85. Han kan trappe ned litt, og overlate mer til sønnen så kan han ha mange gode år ennå. Ikke noen Man. - Fre.  8-16 jobb å være Konge.

Anonymkode: eb558...c87

83 år er ingenting. Bestemoren min er 91 år går tur hver dag og kjører fortsatt bil 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Janteloven eksisterer ikke, det er bare en unnskyldning folk som ikke tåler kritikk bruker.

Haters gonna hate

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Promqueen skrev:

83 år er ingenting. Bestemoren min er 91 år går tur hver dag og kjører fortsatt bil 

Hvordan kan man sammeligne å gå tur og kjøre bil med det jetset-livet kongen MÅ leve??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kågebruker skrev:

Jeg liker ikke melkepulver.

Åj, det der kommer du til å komme i skikkelig trøbbel for!  😁

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

3. Me too - hysteriet. Ja, det er bra dette kommer fram i lyset, men jeg synes fokuset er blitt for stort. Hallo, det blir for dumt å spørre "du, nå tenkte jeg å stryke deg på låret, men jeg må nesten spørre om lov først. Får jeg lov?" (feks en date). Ellers synes jeg også det er mye gråsoner og mener faktisk jenter bør ta litt ansvar selv. Ja, noen kan fryse til og bli lammet, det er forståelig. Men om den som f.eks prøver å forgripe seg ikke er helt sinnsyk, voldelig, holder deg nede osv, så bør man forsøke komme seg unna / si tydelig i fra. Ikke la han ta på deg for så å kalle det voldtekt bare fordi man ikke turte å stå litt opp for seg selv. Det er ikke alltid like lett å tolke alt. Eller feks bare fordi man angrer... (jeg er jente selv forresten). 

Anonymkode: 0dbf6...df9

Man kan gå i frys selv om personen ikke er voldelig eller utøver makt. Mennesker som allerede er traumatiserte eller som f.eks opplevde overgrep som barn og har ‘freeze’ som sin automatiske reaksjoner, kan være ute av stand til å motsette seg handlingen og bli lammet bare noen nærmer seg fysisk. 
 

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...