Gå til innhold

Skyttens skriblerier


Skytte

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Teri: Ja plutselig bare fløy tiden!! Og jeg ser veldig frem til å føde... Eller kanskje mer til å være akkurat ferdig og ha han på brystet og se på han for første gang <3

Teita, Kitch og Tutta: <3 Snart blir det må vi håpe!!

Med snupp gikk vannet halv tolv på formiddagen. Ingen rier.

Ringte føden kl to, fortsatt ingen smerter eller rier. Avtalte å ringe kl fire.

Ringte kl fire. Litt menssmerter. Avtalte å komme til registrering kl 18. Dusjet og pakket ferdig, ryddet hus og var der i sekstiden. Mente selv jeg hadde ca 15 min mellom hver gang jeg kjente noe.

Registreringen viste rier hvert 6. min og da fikk vi beskjed om å dra til det andre sykehuset her.

Akkurat da i 2006 ble fødeavd gjort om til fødestue her og da fikk ikke førstegangsfødende føde her så vi måtte kjøre ca en time til det andre sykehuset.

Men mellom her og der bor mamma og pappa:) Så jeg måtte innom der en tur!

Da begynte riene å kjennes og jeg glemmer aldri min brors forpinte ansiktsuttrykk før han strøk på dør:)

Kom til fødeavd ca kl 20 og hadde da 3 cm åpning.

Hadde intense rier i ett og klarte såvidt å få i meg litt vann underveis. Husker jeg forbannte den jm som hadde snakket om disse riepausene hvor man kunne spise og sove!! Jommen sa jeg smør!

Snupp satt veldig fast og jeg hadde litt i overkant av lang tid med pressrier. De tilkalte gyn for sugekopp men så falt hjertelyden og barnepleieren la seg over magen min mens jm klippet og dro han ut akkurat i det legen sto i døra!

Han scorte dårlig på første apgaren og hadde knekt ene kragebeinet men apgaren var topp etter fem min og bruddet grodde fort.

Har ingen traumatiske tanker rundt fødselen og tenker at det vil gå fortere og lettere denne gangen. Skal være på fødestuen nå så dersom det er minste antydning til trøbbel vil de sende meg videre. Bekymrer meg over hodet ikke for det:)

Har selv vært med å kjempet mye mot nedlegging av fødestuen her så håper jeg får bidratt med mitt nå:)

Hatt bedre effekt av nålene ikveld, flere og sterkere kynnere! Så nå blir det spasertur før kveldsmat og tv!

Krysser fingrene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 uker! :strix:

Hørtes ut som en tøff fødsel du hadde ja, men bra du ikke er noe redd for neste gang. :) Det gir meg godt mot i forhold til meg selv også, at jeg ikke kommer til å grue meg neste gang jeg går gravid.

Får håpe fødselen blir kjempebra! :jepp:

Nå blir det spennende framover :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte forresten å skrive at han kom kl 02.43 på termindatoen sin:)

Nei, det er fint å ikke grue seg. Brukes nok fryktelug mye energi på det dersom man begynner å grue. Men det er klart, det er jo ikke noe man kan bestemme helt over heller.

Har gått en rask tur som resulterte i mange harde kynnere. Men nå har de gitt seg og jeg kjenner meg faktisk sulten for første gang på lenge!!

Er urolig og urven i kroppen. Sikkert fordi at jeg er veldig trøtt og absolutt burde legge meg...

Burdeburde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

*sniker seg inn og :hoppe: litt sent for 39 uker*

fødselen med snupp hørtes ganske så grusom ut, sett fra mitt ståsted. Jeg synes jo ikke fødselen jeg hadde med C var ille, det eneste jeg ikke likte var ineffektive rier og så riestorm. :fnise: Jaja, du er jo tøff som ikke ser på fødselen din som traumatisk.

Får håpe lillesnupp følger storebror og dytter vannet ut dagen før termin, slik at han kommer nøyaktig på termindatoen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delphina: Hopper sammen med deg jeg:) Og håper det virker!!

Tja, i lang tid føltes det som om fødselen hadde tatt en evighet og jeg vet jeg tenkte at jeg kom til å bli gal på riktig av smerten da han satt fast.

Men har snakket mye om fødselen i ettertid både med venninner og jordmødre så jeg føler egentlig at den var grei på en måte:)

Imorges våknet jeg halv åtte av vooondt i underlivet/symfyseområdet. Ble bare liggende og kjenne etter på hva det kunne være, helt til snupp sto opp kl åtte.

Hjalp han litt på badet men mannen måtte kjøre han i bhagen.

Har hatt omtr sammenhengende kynnere siden i ni tiden.

De ga seg litt over elleve så da gikk jeg en tur og måkte litt snø etterpå..! Da var de tilbake:)

Skal legge meg og hvile/duppe nå. Er livredd for å våkne og så er alt stille... Jeg vil våkne av at alt er verre:)

Spennende men jeg tørr ikke håpe på noe... Måtte bare få det fortalt til noen liksom. Uten å gire opp mamma eller noen av venninnene mine:)

Krysser alt jeg har for at det vil skje noe idag!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intet nytt i snøværet... Hadde en deilig dupp på 2,5 t men ikke verre vondter... Aaarghh!! Skal se om jeg ikke kan finne på noe husarbeid. Men mannen har shinet kåken nettopp så for en gangs skyld var det ikke så mye å gjøre...!! Orker jo ikke vaske for gøy heller liksom:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille før stormen? Hehe. Det skjer, det skjer! Vi bare vet ikke helt når :) En ting er ihvertfall HELT sikkert; Lillebror kommer ut! Enten denne uken, eller om 3-4. Innen februar er omme, så har du han garantert på utsiden, og det er litt sykt å tenke på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiller meg bak Teitas utsagn om stille før stormen. Plutselig er han utenfor Skytte! :jepp: *venter i spenning* :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hohoooooiiiiii som jeg kjeder meg...... Nei og nei og neeeei!!!

Enda vi har vært ute og gått og sparket tur. Og jeg har spist sterk Mexicansk tomatsuppe.. Som kun ga meg forferdelug vond halsbrann!

Brodern er på besøk så det redder meg litt, men han skal på jobb nå. Mannen har kun vært hjemme en times tid etter arb før han dro avgårde til foreldrene med fresen... Og der ble han gitt!! Han var så trøtt og sliten stakkars.. Bah!

Nå er jeg veldig urettferdig for den tiden han har vært hjemme idag gar han brukt på snupp og oppvask og snørydding... Men jeg er gullvinner i OL for sure megger idag så...:(

Trøtt som fy er jeg også.. Enda jeg sov 2,5 t dupp idag.

Men hvis jeg legger meg nå kommer jeg jo til å ha morgen kl tre inatt! Det blir kjedelig det!

Håper mannen kommer hjem og underholder litt snart...

Kjenner at jeg trenger en boost av positiv energi!!

Vanskelig å få det når man sitter på dette viset gitt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... føler seg sulten - får spist ordentlig med mat, bygd opp lagrene - så en periode med sterke kynnere før rolig igjen?! Her er det i ferd med å skje ting ja! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutta: tror du det skjer snart? Jeg tror egentlig det, men det skjer bare ikke fort nok! Frøken utålmodig her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du nevnte jo også vondt i underlivet/symfysen - kan det være noe form for nedpress syns du? Er du noe hyppigere på do fx?

Det kan absolutt være noe på gang... :jepp: Når plutselig status begynner å endre seg, så har jeg trua på det. Men utålmodig forstår jeg at man blir uansett ;)

Jeg følte selv nå med M at det var noe som skjedde den siste uken. Kroppen sa mye mer i fra, jeg var litt mer søvning, hadde litt nedpress og bare en diffus følelse av at dette her ikke kom til å holde på helt til termin. Jeg sa faktisk til venninnene mine som jeg hadde kollokvie med ca 6 timer før det begynte å skje ting, at jeg følte det var noe på gang. Så de måtte jo le litt da de plutselig neste morgen fikk melding om at hun var kommet! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt av samme tankene men tørr ikke håpe på noen ting..

Er helt klart mye mye trettere og spisetrangen har økt. Er ofte på do og kjenner at han er langt nedi der. Det kan umulig være behagelig så jeg ville kommet ut om jeg var han:)

Kroppen er trøtt og sliten..

Mannen begynner sju på jobb imorgen så da må jeg ordne snupp men gudskjelov kan brodern kjøre han i bhagen når han kommer fra nattevakten sin! Flaks!

Ellers blir vel morgendagen som idag med noen spaserturer og mye slumring og kjedsomhet! Hadde jeg enda likt å stirre på tv.. Eller spille alle disse iphonspillene..:) Men, men nå skal jeg ikke jamre mer idag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du får bare prøve å slappe mest mulig av :) jeg drev på med mye husarbeid og dermed en del trappegåing kvelden før, 12 timer senere gikk vannet. Men tror nå egentlig det er helt tilfeldig.

Blir spennende å se :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg alt for sent, snupp våknet og var livredd takraset som stadig bråkte og mannen var lysvåken..!

Pjusket mannen i søvn og tok så med meg snupp ned i kjelleren så vi skulle få noe søvn som helst.. Da var kl tre..

Men han sluttet å gråte og krøllet seg inntil meg og det var et priceless øyeblikk<3 Litt kontrast til ettermiddagens hendelser hvor han var rasende på verdens verste mamma fordi han ikke fikk se Thriller med Michael Jackson.. Så jeg sparer sånne øyeblikk innerst i hjertet<3

Ble ymse soving på meg da men.. Våknet da brodern kom fra nattevakt. Ordnet snupp og brodern kjørte han i bhagen.

Nå har vi skravlet og spist frokost og blitt trøtte. Så planen for dagen er å sove og orke en dusj senere!

Ny runde med nåler sent ikveld for den akujm har nattevakt! Skal be om dobbel dose! Ingen kynnere eller noe her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...