Gå til innhold

Skyttens skriblerier


Skytte

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen tusen takk for alle besøkene søte damer <3

Det betyr mye å se at dere er innom selv om dagboken min har vært neglisjert av meg i mange dager nå... Ikke har jeg vært på runde hos dere heller på lenge:(

Jeg er så fysisk og psykisk sliten for tiden at jeg har bare ikke orket... Har kun fulgt med i termingruppen min og der har det plutselig kommet fire babyer nå!! Vi er i gang!!

Fysisk er det bare masse vondter og begrensninger som matter meg ut. Sover lite og dårlig og det hjelper liksom ikke på noe.

Men psykisk er det mye vedr snupp og eksen som snart tar knekken på meg:( Håper jeg har ork imorgen til å begynne et sted å få hjelp til div. Blir teit og vanskelig å forstå for dere, men sånn må det desverre bare være..

Det er uansett vondt i mammahjertet for å si det sånn...

I tillegg er jeg et hormonvrak. Jeg gråter flere ganger i døgnet.. For det meste! Enten pga en håpløs situasjon med snupp, eller fordi han er god og koser med magen, eller pga noe på tv, en fin mld, hjelp fra mannen, manglende hjelp fra mannen..! You name it!

De siste dagene har pusten vært pyton. Jeg plages med å få puste skikkelig. Så begynner jeg å tenke på om det er pga babyen eller om det er angsten som har kommet frem pga disse tingene som foregår for tiden...

Jeg håper bare så inderlig at lillesnupp kan bestemme seg for å komme snart... Jeg klarer ikke engang tanken på at det er to og i verste fall fire uker igjen:(

Dette ble bare masse syting men det er liksom ingen andre våkne nå... Ingen vits i å sende mld til noen venninner på denne tiden liksom.

Håper pusten min roer seg snart. Vil så veldig gjerne sove litt... Kontroll og akupunktur imorgen kl elleve. Håper bare jm er grei og at jeg ikke griner ivei der også...

Håper alle har det bra og så skal jeg prøve å komme meg på runde snart...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Skyttevennen! :klemmer:

Jeg forstår at du er utmattet etter et langt svangerskap og babyene i termingruppa har jo kommet ganske tett etter hverandre, noen har sneket seg foran og det hele. :klemmer:

Jeg håper så inderlig for din del at lillesnupp kommer fort, for det er ufattelig slitsomt å gå over tiden, det vet jeg av erfaring. :klemmer: Tror kanskje det å gråte litt foran jm kan hjelpe. Jeg var drittlei og jeg sa jeg var sliten til jm en uke før jeg fødte, da var jeg allerede 40+4. Du har på toppen det med snupp og eksen, og det virker jo ufattelig slitsomt (så derfor håper jeg lillesnupp kommer ut nå).

Sender noe gammelt fødestøv til deg. :fnise:

:klemmer: fra C og meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å lese at du ikke har det noe bra nå! :klemmer:

Håper for din del at det blir bedre snart, og at lillebror kommer snart og bringer med seg masse glede :)

HOLD UT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så trist å lese at du har det vanskelig :klemmer:

Skjønner hvordan det er å være utslitt nå på slutten så håper virkelig at lillesnupp kommer snart. Sliter både på deg fysisk og psykisk.

Vet ikke hva annet jeg kan si enn at ting blir mye bedre når du endelig sitter der med gullet ditt i armene. Da er alt slitet glemt.

Og det med eksen din. Huff, det er slitsomt å måtte hanskes med en vanskelig barnefar når man har så mye annet å slite med. Håper du får litt hjelp :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delph: Takk for gode ord<3 Det er ikke godt når det blir så mye styr på en gang nei... Men jeg greier vel dette også. Fødestøv mottas med stooor takk!

Teita: Holder ut som best jeg kan:) Gleder meg bare til å få unna litt rot og grums og til å forhåpentligvis nyte barseltiden etterhvert <3

Kitsch: De andre tingene hadde vært blåbær om jeg bare hadde sluppet eksen...!

Dagene har egentlig gått fort denne uken i og med at jeg har vært på føden flere ganger og fått akupunktur.

Kjenner ikke noe tegn til fødsel men har fått modningsnåler så vi får se.

Har time der nå kl ti og mannen skal være med.. Fint at han sto opp for fem minutter siden og er i dusjen nå... Av og til får jeg bare så innmari lyst til å hyle av han altså!!!!

Han er så treg at det er til å få magesår av!!! Vi er totalt forskjellige der. Jeg ville dratt nå og vært der noen min før. Men han har all verdens med tid... Prøver bare intenst å ikke bli rasende her jeg sitter...

Ellers har vi pakket ned jula, minus juletre og gardiner. Og vi har sortert all julepynt. Vi har sykt mye julestæsj altså:) Men er jo ikke alt vi bruker så da kan noe pakkes bort. Kan bare ikke kaste julepynt....

Satser på litt husvask idag og resten av helgen.

Er pyton for meg å kjøre bil selv så jeg har blitt litt innestengt på en måte.

Men det går bra for jeg har fått en luftveisinfeksjon så jeg ligger mye. Sover lite og hoster mye. Men idag får jeg penicilin så da håper jeg den forsvinner.

Har ei venninne som skal settes igang idag så i løpet av dagen eller morgendagen får lillesnupp en potensiell kjæreste!!:) Hun er elleve dager på overtid så jeg skal ikke jamre...!

Da var det åtte minutter igjen til timen min og vi blir forsinket... Mannfolk!!!! Han bør altså gjøre det godt igjen...

Vi som liksom skulle ha sex og greier igårkveld... Praktisk om man legger seg samtidig da... Og ikke ligger å spiller på tlf... Jepp, kjenner at jeg er temmelig forbannet på mannen idag...!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med modningsnåler Skytte!! :jepp: Jeg velter lassevis av fødestøv på deg og håper det gir effekt. Tittet du forresten etter teen? :) Gikk timen din fint? :)

Mannfolk altså!! :roll: kjenner til det treige syndromet der :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste akkurat innlegget ditt på termingruppa og innså at jeg glemte teen da jeg var i byen idag:(((( Håper vi kan komme oss en tur imorgen selv om mannen skal jobbe. Jeg klarer omtr ikke kjøre bil lengre pga magen.

Ellers så gikk timen hos jm veldig bra. Hun skravlet og tøyset og var helt topp på å løsne opp mannen! Dette har hun gjort før ja:) Godt! Så vi hadde det veldig fint og gøy der:) Flaks for mannen siden jeg glemte at jeg var irritert på han:)

Etterpå var vi en minirunde i byen og innom jobben min og hilste på. Koselig!

Har gått et par turer og sullet litt i huset, sovet en dupp, spist mye mat og godis, har brodern her på dagsoving siden han jobber natt her i byen i helgen, pappa har vært innom, snupp har knust pepperkakehuset og vi har sett film:)

Ikveld har mannen vasket klær og hengt opp noen bildehyller for meg. Vi har sett film og ledd og spist godis..!

Ikke så mye snakking egentlig. Merker at han følger med på bevegelsene mine for liksom å se om det skjer noe uten å mase tror jeg :) Han er nå søt han tregingen min <3

Venninnen min som ble satt igang idag og skulle få møte sin prinsesse, fikk en prins i steden:) Sånn kan det gå:)

Men godt at hun endelig er ferdig da.

Nå gjenstår det å se om mannen kommer og legger seg snart ig om det blir noe på meg... Føler at jeg tvinger han...

Synd for han :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere, jeg blir så eitrende forbannet på mannen å alt og alle at det koker over for meg snart!!!!!

Ikke helvete om den pokkers mannen orker å legge seg i nærheten av når jeg legger meg. Men når jeg har sovnet, da er det kveld for han. Så da våkner jeg! Og tar han initiativ til noe som helst??? Nei!! Hykler!!

Hvis det frister så jævlig lite å ha sex så kan han vel for fanden bare si det da!!! Aaaaarrrghhh!!!

Og i tillegg har snupp til sport å sparke dyna i gulvet og rope på meg at jeg må bre på han... Skal kjøpe sovepose til han hvis han ikke slutter!! Han hyler og vræler hvis mannen går inn til han. Det er bare tull fra ende til annen:(

Hadde det vært sommer ute hadde jeg kommet til å trampet ut og gått meg en tur så sinna er jeg. Men i femten minus frister det ikke helt.. Har lagt meg på sofaen og er lys forbanna våken og så sinna så sinna. Og lei meg:(

Blir jo skikkelig trivelig med mannens mongo døgnrytme og baby og våken femåring og meg uten søvn alltid...

Kjenner at alt av surhet og sinne koker i meg nå og jeg vil bare være barnslig:(

Flott å føle seg stygg og svær som en flodhest og ha en mann som tydeligvis ikke er intr... Enn hvis det er sånn det blir etterpå? At han aldri tar initiativ eller har lyst på meg...

Akkurat nå syns jeg bare mannen er en forbaska stor egodott som ikke skjønner en pøkk...

Gud jeg er glad for dagboken her ellers vet jeg ikke hvor jeg skulle skrevet av meg litt sinne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da har jeg vært innom dere damene og oppdatert meg litt og roet meg ned:) Men jeg er sur enda altså!

Sulten har jeg blitt og ønsker veldig at jeg hadde en hushjelp som bare sto der og kokte kakao og lagde nattmat til meg:p

Vurderer å bli en uke på sykehuset når jeg har født. Bare for å være borte og ikke irritere meg...:) Må virkelig håpe alt går seg til og blir godt og bra når lillen kommer... Jeg liker ikke å være sint og sur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Jeg hadde gjerne vært hushjelpa nå jeg. :sjenert: Er bare litt synd jeg er så langt vekke. :fnise:

Nå kjenner jeg til alt det med mannen, han her likte jo hvordan jeg så ut, men sex var til tider veldig skremmende.. :sukk: Han var redd for at C skulle få litt 'gel' på hodet. :fnise:

Det kommer nok sikkert til å gå seg til nå ganske så raskt, håper det hvertfall for din del. Det nærmer seg jo virkelig nå. Jøsses! Synes ikke det er så lenge siden jeg gratulerte deg for en positiv test.

Gir deg en kjempestor og kjempevarm :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig å se deg, Delphina:)

Hehe, nå må j le litt når jeg leser innleggene over her:)

Men fy så frustrert man blir...!!

Heldigvis sto gutta opp imorges og jeg har ikke hørt en lyd fra dem! Sov litt av og på fra fem til tolv og det var deilig.

Hadde tenkt meg ut en tur idag men her er bortimot tjue minus så det blir innedag!

Skulle ønske jeg klarte å bake... Men men!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må le litt av deg da søta ;)

Leste først innlegget om hvor fint dere hadde hatt det på fredag og ble så glad for deg :) Så kom nattetrollet :fnise: Skjønner godt at du blir skuffet over mannen, men har dere snakket om det? Er ikke sikkert han har så lyst nå, kanskje han er redd for å gjøre noe galt? Det kommer nok helt sikkert til å løse seg når lillegutt kommer ut :Nikke:

Da må bare mannen legge seg litt tidligere slik at han kan hjelpe deg mer!

Så deilig at mannen og snupp lot deg sove lenge da :)

Ha en fin søndag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med besøk fra deg Lucky:)

Og jo, nå har vi snakket om det. Jeg luktet liksom lunta inatt da vi skulle legge oss og han atter en gang kom en time etter meg og bare lå som en pinne.

Det fine var at jeg klarte å snakke om det på en helt fin måte, uten å være frustrert eller sur.

Mannen sa ikke så mye da, han var ikke redd for å gjøre babyen noe eller noe sånt. Men han følte bare at det blir litt meningsløst og lite givende på en måte.

Jeg snakket masse og kosa masse på han og det var i grunnen en veldig fin stund<3

Etterpå ble jeg uvel og utrolig dårlig i pusten:( Måtte sitte lenge på sengekanten og puste. Da lå han bak meg og strøk på ryggen min hele tiden<3

Er så godt når man bare kan prate og finne ut av ting! I steden for å være en overhormonell dramaqueen....:)

Sto opp kl sju idag pga hoste... Og hostet til jeg spydde som en gris:( Fytti rakkern det er tungt og vondt å spy når man er høygravid!! Djizezz, nesten umulig å bøye seg fremover!

Har spist litt men er uggen i magen og ingen ting frister. Det svir av magesyre hele veien nedover fra munnen til magen:(

Men tross sånt blæ så har jeg faktisk bakt åtte brød i formiddag! Jeg bare måtte! Klarte ikke tanken på kjøpingsbrød i en evighet fremover... Sånn er det å være kjærring:)

Mannen strålte da han våknet og kjente lukten og det er lønn for strevet <3 Pluss at han tar oppvasken:)

Nå skal jeg bare ligge på sengen og håpe kvalmen gir seg mens snupp leker og mannen har overtatt fyringsvakten.

I ettermiddag blir det ny runde med nåler på føden så wish me luck..! Hadde noen tak her i sted men tror det er mest innbildning så det er egentlig ikke verdt å nevne engang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så godt dere fikk snakket om det :) Er nok ikke lett å være mann når kona er gravid, synes stadig synd på mannen min :sjenert:

Flink du er som har bakt på morgenen da! Jeg har kun spist frokost og nå ligger jeg i senga igjen....jaja....

Lykke til med nåler i dag, håper de gjør susen ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du blir irritert på mannen.. :klemmer: Det blir vi vel alle innimellom. Men, når lillebror kommer til verden, så har han ikke så veldig mye valg lenger :fnise: Har han lyst til å legge seg midt på natten, går det jo bare utover han.. Regner jo med at han også kommer til å ta en stor del i sønnens liv? Og da blir han nok så sliten, at han bare priser seg lykkelig når han endelig får en liten pause til å sove på. Tror jeg ihvertfall.

Du er vel 39 uker i morgen, så nå kan det jo skje når som helst :) Håper du får hvilt deg litt før det braker løs, og at du får en fin fødsel, og masse støtte og kjærlighet rundt deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucky: Hehe, ja de får gjennomgå litt:) Men jeg har vært flink til å frese i dagboka mi og ikke la alt gå utover mannen! Bare akkurat passelig:)

Veldig glad for at jeg orket bakingen. Da vet jeg at vi har brødmat for lange tider fremover, både brød og resten av det jeg bakte til jul. Godt!

Og du, det er såååå godt med sånne sengedager så det skal du nyte i fulle drag med god samvittighet:)

Teita: Jeg antar han vil få seg et par overraskelser etterhvert som lillen kommer ja:) Blir spennende å se!

Han er veldig flink med snupp og onkelbarna så jeg tenker han vil bli en god og engasjert pappa:) Mulig han lærer mye nytt når han får sin egen krabat. Må le litt inni meg når han kommenterer andres måter å håndtere barn på inni mellom.

Husker jeg tenkte mye selv på ting som jeg aaaldri skulle gjøre når jeg fikk barn:) Mhm, har ledd litt av meg selv noen ganger ja! Men det finner han ut:)

Ellers har det vært leking, dupp og tvsport på meg!

Mannen har lagd middag og støvsuget og ryddet så nå er det fornøyelig fint her:)

Eneste jeg har tenkt på som skulle vært gjort noe med er bilen... Den ser virkelig for j***** ut:( Men å vaske den i femten minus er utelukket så...!

Nå er det et par timer med tv, boklesing, dusj, kveldsmat og legging før timen på føden! Er stadig like spent!

Skal ha med svigerinnen min som er jmstudent. Har ikke ork til å kjøre selv.

39 uker imorgen ja! Tenk at jeg er så og si ferdig! Bare innspurten igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig at du er 39 uker ja :hakeslepp: Husker da jeg var 39 uker..åå så spent jeg var..I motsetning til mange andre så synes jeg ikke den siste tiden var så veldig ille. Joda jeg var jo lei, men det var jo så spennende å gå rundt og vente :fnise:

Ser du fram til fødselen? Hvordan var forresten snupp sin fødsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...