Gå til innhold

Skyttens skriblerier

Fremhevede innlegg

Gjest miiip
Skrevet

Jeg lurer på hvordan det skal gå når alle gravide her inne er blitt mammaer, hvis ingen forventer at mammaene skal besøke de andre...?! Da blir det besøkstørke!!! :overrasket: Og det vil vi ikke ha noe av, så mammaer må putte inn litt besøk innimellom de også! :ler:

Lykke til hos jordmor i dag! (Du er der vel faktisk nå?!)

Når du skriver svskkurs så leser jeg alltid "svenskkurs" først. Og så lurer jeg på hva i alle dager du skal på svenskkurs å gjøre, før jeg skjønner at det ikke var svensk det var snakk om... :ler2:

Jeg lurer på om det er fast at man får litt ekstra sånn "lei av svigermor"-følelser før man skal bli mamma? Det er jo naturlig at man tenker ekstra på hvordan forholdet til henne kommer til å endre seg når man blir mor. Jaja, jeg har i alle fall også tenkt sånne tanker.

Håper du har en strålende dag! :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper du hadde en veldig fin jordmortime med masse ny og spennende informasjon. Skjønner godt at det kan være litt vanskelig for mannen å ta seg fri til alle mulige timer, men det er jo godt å ha ham med også. Og bare 6 uker igjen!

Skrevet

Er ikke flink til å legge igjen spor her for tiden altså!! Men er stadig innom ;)

Skrevet

Rognebær;Jeg hadde en mistanke om hvordan h*n lå og jeg hadde rett! Var nok rumpa som jeg har kjent mot ribbena! Lillegull liker nok allerede å danse med rumpa i været :ler:

Svigermor er veldig grei altså,men det er akkurat som om hun hele tiden må ha tonnevis av anerkjennelse og skryt for det hun lager eller har kjøpt.Det blir jeg så lei av.........

Miip;Vi må besøke hverandre fortsatt ja! Men i starten blir det kanskje litt glissent pga lite pctid?! Jeg aner ikke...Men jeg kommer ikke til å forsvinne altså! Men driver å psyker meg opp til å få mindre pctid....!!Aner ikke hvordan det blir.

Men det er veeeldig koselig å lese hos dere som er nybakte mammaer så jeg er glad det finnes tid!

:ler: Svenskkurs ja!! Det holder vel med at stesvigers er svensk tenker jeg!Har tenkt på det,men fant ut jeg skippa å sette punktum mellom..tar så lang tid ;)

Bra det er flere som tenker litt sånn som meg!Da er jeg ikke helt på villspor!

Fjellrypa;Var helt greit hos JM.Sambo får fri altså,er bare at jeg syns det er så ekkelt at han skal være så mye borte...Og idag visste jeg at det ikke ble noe spes kontroll så!

Iss;Syns du er kjempeflink jeg vennen!

Skrevet

JM kontrollen gikk bare bra!

Nå har jeg lagt på meg 10kg til sammen...Men også JM og tante sier jeg er tynnere i kroppen enn før.Men det kan da umulig være helt sant.Eller har jeg ti kg på magen og hoftene.....?! Ja,ja tenker ikke så hardt på det.

Urinen var fin og BT like så(115/70)

Ingen ødemer(var hoven i hendene igår men det var borte idag!)

Gullet lå i hodeleie men hadde ikke festet seg enda.Men lå godt nedi er så hun trodde nok det kom til å skje når h*n har vokst litt mer nå!

SF målet lå mellom 33 og 34 og hadde helt fin og jevn vekst!

Men idag var hjerterytmen bare 134 så den har gått ned til "gutterytme".Har ligget på 155 hele tiden ellers! Spennende!

Vi snakket nesten ikke om noen ting...vet ikke hvorfor egentlig.Jeg lurte ikke på noe og hun informerte ikke om noe.Var jo på kurs igår så...Ikke så nøye!

Neste gang tar legen min kontroll når jeg er der den 26. Deretter skal jeg gå en gang i uka til JM...Da kommer tiden til å fly! Hjelpe meg!!!

Ellers så har jeg vært på besøk ja! Koselig det!

Har lagt sammen klær og vasket mer.Ryddet vekk verktøy fra stua så nå er det litt mer levelig her! Skal snart vaske av karmene og gjøre det klart så sambo kan male hvis han orker ikveld! Han er ute i pissregnet og snekrer nå...Flinke flinke mannen min!*nusse på*

Sitter å ser på Hedda Kises Turklar på tv2,om å ha barn i forskjellige aldersgrupper med på tur.Men er mest om litt større barn...Men litt okei å se læll!

Men oioi så trett som jeg ble her.......... :sjenert:

Gjest Mrs. Potter
Skrevet (endret)

Hei snuppa!

Så fint at alt er bra med lillegull!

Nå ble jeg litt sånn: :overrasket: her!

Er det virkelig bare 6 uker igjen??

Innbilte meg at det var leeenge igjen jeg,men det er jo straks det jo!

Det må være spennende og skummelt og fint å tenke på...alt på en gang!

Skal bli spennende å følge med fremover(det er det alltid da)

Men nå ble jeg litt stresset for at du har termin midt i ferien min.

Det går ikke an! Da må jeg flytte ferien da! Hehe,sjefen hadde nok falt for forklaringen om at "skytte har termin skjønner du" :ler:

Går nok bra. Finner meg alltids en pc sånn at jeg kan følge deg.

Ha en fin kveld vennen!! :klem:

Endret av Mrs. Potter
Skrevet

:vinke: Fint å lese at alt var bra med både deg og bebise i magen... :sjarmor:

Det går fort framover nå, ja... :hoppe: Superspennende!

Skrevet

JM time på deg og i dag :) Den hørtes litt ut som min. Vi snakket om så lite, jeg hadde lite å spørre om og hun hadde ikke noe å sette fingeren på, så den timen gikk kjapt unna :)

Kanskje det er en liten gutt i magen din da? Det blir spennende å se. Jeg skal ikke ha mer ferie så jeg kommer til å følge med når det nærmer seg. Det blir spennende :hoppe:

:klem:

Skrevet

Så fin jordmorrapport!!! Selv om hun ikke akkurat er så innmari informativ :roll:

Tenk, nå er det ikke lenge igjen...tiden går så sinnsykt fort! Nå er jeg snart 30 fullgåtte uker :overrasket:

Du ser sikkert nyyydelig ut :Nikke:. Og det er utrolig hvor godt man gjemmer vekten n¨r man er gravid - så jormor kan godt ha rett!

Er veeeeeldig trøtt selv nå...

Skrevet

:legrine: Nydelige skyttemagen, som forøvrig ser veldig "jentete" ut... ;)

Kjempefint at alt sto bra til på ktrl da. Vettu hodet behøver ikke feste seg, på lillemor gjorde det ikke det. Men hun la jo godt skvisa ned i bekkenet da.

Pussig at pondus klarte å feste hodet sitt... :forvirret:

Gjest Mrs. Potter
Skrevet

Åhh,for en kjempefin mage!

Sånn har jeg også lyst på... :sjenert:

Gjest Mrs. Potter
Skrevet

God morgen snuppa!

Håper du får en superfin dag!

:kose:

Gjest gjesta
Skrevet

Kjempefin mage!! :hjerte::)

Godt JM time gikk bra!

På tur med små ja? det virker så kos, gleder meg til det! :-D

Gjest Rognebær
Skrevet

Slenger meg med i koret og sier FIN MAGE! Synes den så så liten og nett ut! :legrine:

Ellers hørtes det jo ut som en ålreit JM-kontroll. Det er ikke alltid jeg har så mye jeg lurer på, heller. Får jo svar på mange av spørsmålene mine av å lese på nett eller i noen av de maange bøkene mine, eller å spørre mannen. Men jordmor pleier nå å pludre litt likevel, da, det er koselig og litt betryggende.

Tenk, ikke lenge igjen til du er mamma nå! Er helt enig med miiip, vi kan jo ikke ha det sånn at ALLE som føder blir helt borte, for hvem skal besøke de gravide da? :ler:

Skrevet

Kjempefin mage! :)

Du ser jo veldig slank ut ellers, så er nok bare magen ja! :klem:

Skrevet
Tenk, ikke lenge igjen til du er mamma nå! Er helt enig med miiip, vi kan jo ikke ha det sånn at ALLE som føder blir helt borte, for hvem skal besøke de gravide da?  :ler:

Og hvem skal besøke meg??? :overrasket::grine: som ikke er i nærheten av å være gravid engang. DERE MÅ IKKE BLI BORTE FRA MEG.

Skrevet

MrsP; :ler: Ja du må flytte ferien din!! Hehehe! Å du får det nok med deg,og hvis du skal langt av gårde fårdu bare gi meg nr ditt så får jeg sende deg en sms hvis det blir riktig ille!

Ja det er uvirkelig kort tid igjen....Og jeg er uvirkelig lite stressa...Hmmm!

Cr@sh;Her går det i reneste formel1 fart!! Og du er hakk i hæl! Et skikkelig babyrace :ler:

IdaC;Hadde du å kontroll?! Vi har det alltid på samme dag!Morsomt!

Murmelmy;Hun er grei nok liksom,men skulle ønske jeg hadde ei som jeg har truffet et par ganger og hun er sååå grei og skikkelig engasjert i alle! Men,men,kan ikke få alt man vil ha!Er nå ikke så mange kontroller igjen nå....hjelp!

Pondusa;Takk for hjelpen! Og komplimentet...blir sjenert jeg nå!

Er det jentemage? Så spennende!!! Jeg gleder meg altså så til å finne det ut!

MrsP;Takk vennen! Det blir nok en sånn på deg etterhvert! Og den blir sikkert enda finere!

Epica;Takk takk du! Gleder meg også så mye til å ta med babyen på forskjellige ting! Det blir koselig tror jeg!

Pondusa;Mårn du!

Iss;Heeeeiiiia!!! Takk skal du ha!

Rognebær;Takk så mye! Ja alle sier den er ganske nett så jeg må vel bare tro på det! Ingen som har sagt den er spes stor! Og det er jo bare helt greit!

Føler meg ikke alltid så liten og nett selv da :ler:

Nei dt er ikke alltid jeg kommer på noe å lure på! Og hvis jeg gjør det så har jeg jo dere og nylander osv!Kan ikke være like undrende hver gang!

Jeg skjønner ikke helt denne mammabiten...at jeg faktisk skal ha denne babyen ut av magen og passe på den...Det må jeg begynne å tenke på tror jeg.Eller mulig jeg skjønner det uten at jeg vet at jeg gjør det :ler: Bra setning eller?!

MissS;Takk skal du ha! Nåja det ligger vel litt her og litt der! Men det er nå så,forhåpentligvis så forsvinner det fort!

Pi@; :klem: Skal ikke bli borte fra deg nei!!! Aldri i verden!!!!

Skrevet

Hellu hellu!

Idag ble jeg vekket av tlf kl halv ni.Var legen min som var litt bekymret pga SR(senkningsreaksjonen)min var veldig høy.De hadde fått resultatet av blodprøvene jeg to igår altså.

Så hun hadde snakket med føden og ville ha meg mer undersøkt.Jeg måtte ringe dit og avtale med dem.

Ble litt forfjamset kan man trygt si! Men ringte føden og jeg skulle bare komme når jeg var klar,var ingen fare og jeg måtte ikke stresse!

Så etter dusj og frokost kom sambo med bilen! Jeg grua meg selvsagt litt ellers hadde ikke hjernen min fungert normalt :ler: Men sambo var som alltid roligheten selv!

Måtte ta nye blodprøver på sykehuset.

Så skulle ei måle BT...Huff,stakkars jente! Hun plagde og svetta og ble helt gåen pga hun strevde så fælt.Jeg fant ut at jeg måtte snakke litt med henne og fant ut at hun var student og ikke noe flink til dette...sist hun prøvde hadde hun ikke hørt noen ting...

Jeg syns så utrolig synd i henne og ba henne bare om å slappe helt av,så viste jeg henne hvordan jeg pleier å gjøre det og da ble hun helt flau stakkar...jeg sa at hun bare måtte prøve så lenge hun ville.Trengte ikke hente noen andre for hun kom til å få det til!

Og det gjorde hun! Så da ble jeg litt glad for at jeg kunne hjelpe henne,og for at hun slapp å hente noen andre.Er ikke noe gøy å være ny og fersk og bli så plaget.Da går værtfall alt i surrball! EN liten hverdagsglede!

Etterpå ble jeg lagt til registrering! JM satt hos meg hele tiden og snakket ivei! Hun snakket egentlig mest med babyen :ler: Det morsomme var at hver gang hun snakket om "mormor som strikker og gleder seg"osv,så sprella lillegull som bare det! Det hadde hun ikke sett maken til og syns det var en morsom baby!

Noen ganger hørte vi på hjertelyden at den gikk fortere og den rørte litt på seg,da sa hun at den nok gjerne ville snakke sammen med oss!

Det var en oppmerksom og intelligent baby som fulgte veldig godt med......

Og mammaen er jo bare sånn bittelitt stolt nå ja...... :sjenert:

Merkelig hvor lite som skal til for å røre et morshjerte! Lurer på hvor stolt jeg kommer til å klare å bli fremover når den kommer ut! Revner vel til slutt i sømmene :ler:

Fikk svar på de andre blodprøvene og Hb,leuc og crp var fin så fin!

Ingen fare med det! Senkningen er nok så høy både pga graviditeten og pga den mulige Behterevsen.Men veldig fint at de følger så godt opp syns jeg!

Etterpå var jeg innom sambo på jobb og nå er jeg her!Skal spise ei skive og hvile meg litt.Etterpå er det middag og hente sambo! Etterhvert kommer jeg nok innom igjen iløpet av ettermiddagskvelden ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...