Gjest Rognebær Skrevet 19. juni 2006 #4182 Skrevet 19. juni 2006 Heia! Må bare innom og si tittei og hei og alt sammen. Morsomt at lillegull hilser tilbake! Jeg lurer også fælt på det med ammepute, så jeg skal følge med litt og se hva slags tilbakemeldinger du får. Jeg synes det ser veldig lurt ut, da, og de billige er jo ikke så dyre. (Kommentar på linje med det disse fotballkommentatorene får vrengt ut av seg!)
Tulipan Skrevet 19. juni 2006 #4184 Skrevet 19. juni 2006 Hei på deg Skytte-snuppa!!! Ser du lurer på om du skal kjøpe deg ammepute. Ikke nøl et øyeblikk . Den er hvert hver eneste krone. Og er du lur, kjøper du en som er veeeldig fast. Og har du penger, kjøper du en tvillingpute. Den ligger bedre rundt magen enn en enkel-pute. Tvillingputene er litt dyrere enn de enkle. Bare et lite tips fra meg til deg snuppa!!! Ha en super fin dag
Skytte Skrevet 19. juni 2006 Forfatter #4185 Skrevet 19. juni 2006 Wasabi;Det var billig gitt! Kjekt å vite at det finnes der!Vanskelig med sånne ting man ikke vet om man trenger! Er sjelden mer kos å re opp enn når det er til lillegull! Så er det jo så lett med disse bittesmå madrassene og teppene!*sukk* Pondusa;Oi! Enn hvis du trenger den med neste da?!? Snorket nok ikke da nei! Var tidlig oppe idag...sambo lurte på om vi ikke hadde sykt barn idag for da kunne han godt være hjemme MrsP;Han overgikk nesten seg selv igår ja! Er langt fra hver dag han er sååå effektiv! Men han er god å ha ja.Og muligens han driver å øker på med ting han gjør frem mot fødselen og etterpå..Jeg gjør mindre og mindre,han mer og mer Nei huff..jeg er bare glad for at det blir sånn av seg selv og at jeg slipper å skjenne og mase! Jeg har kjøpt en Nokia 6280! Syns den er very nice! Men må kjøpe større minnekort of course.Irriterende at det alltid er så lite plass! Må jo ha masse musikk og bilder.......... Cr@sh;Takk for det du!! Rognebær; Du er flink! Enten kjøper jeg en sånn billig på kid for som du sa så var de jo ikke dyre Evt kan jeg få Pondusa sin! Evt så kommer jeg til å glemme av hele greiene........!! MissS;*kosepå* >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Tidlig oppe imorges og sambo lurte, som jeg skrev her isted,på om vi ikke hadde sykt barn så kunne han være hjemme Huff,han begynner å bli så enormt lei av jobbing nå...Skjønner han godt jeg ja! Men når lillegull kommer får han være hjemme lenge!Pappaukene pluss ferie blir godt for oss alle! Han var veldig magekosete også for han hadde våknet tiiidlig imorges av at lillegull sparket mot ryggen hans og det var så stor stas! Sambo er defintivt inne i en eller annen forandringsfase for tiden.Han hater å bli vekket før klokka ringer! Samt at han begynner å bli en liten helt på husarbeide...I LIKE! Håper utviklingen holder seg! Var på behandling etter jeg hadde kjørt han på jobb.Det var så vondt Jeg klarte ikke holde tårene tilbake for fyttikatta...så nå gruer jeg litt til fødselen som sikkertnok er hundre ganger værre...Men vondt skal vondt fordrive så...Pleier jo å bli bedre etter noen ganger så. Leverte bilen til sambo som skulle til tannlegen og han kjørte meg hjem.Jeg gikk rett og la meg for jeg var helt kvalm etter så mye au... Sto opp kl ellerve igjen og følte meg mye bedre! Spiste lunsj og skravlet på msn med Rognis!*koselig* Har tatt halve runden men nå er formen helt elendig igjen Så begynner det å bli så tungt å puste når jeg sitter..enda jeg lener meg bakover..*syt og klag* Mamma kommer på besøk om en stund,skulle bare til tannlegen og hudpleier først.Brodern skulle være med og vente her imens men han har jeg ikke sett..hmm...Ja,ja.Får ta resten senere! Takk for alle koselige besøk!
Skytte Skrevet 19. juni 2006 Forfatter #4186 Skrevet 19. juni 2006 Og der hadde Tulipan også vært innom! Det var nå koselig du! Og takker for tips! Alle erfaringer mottas med stor takk,har jo null peiling på hva det er jeg driver med
magolia Skrevet 19. juni 2006 #4187 Skrevet 19. juni 2006 Du fortjener å bli bortskjemt av mannen! Merker selv allerede at sambo begynner å ta litt ekstra ansvar....og...det er jammen på tide Ang. ammepute har Kid denne: http://www.kid.no/Kid/Product/AcProduct.as...d=4&AcpId=10500 (...gjett om jeg gleder meg til å begynne å kjøpe ting ) Håper du har en fin dag med mamsen på besøk!
Fibonacci Skrevet 19. juni 2006 #4188 Skrevet 19. juni 2006 Jeg kan også anbefale ammepute! Selv om jeg ikke brukte den til å la babyen ligge oppå, jeg hadde den heller som støtte for min egen arm når jeg holdt ham, men den egnet seg bedre til det enn vanlige sofaputer osv. Et råd kan være å prøve ammepute på sykehuset (der jeg var sist hadde de det i hvert fall) og se om det er noe for deg! Og så kan mannen din kjøpe det inn hvis du liker det! Håper dagen din blir fin!
Gjest Rognebær Skrevet 19. juni 2006 #4189 Skrevet 19. juni 2006 Det var et lurt tips La Traviata hadde med å prøve ammepute på sykehuset! Kanskje jeg skal spørre i dag om de har det på ABC. Koselig å msn-skravles i dag! Kjipt at den behandlingen skal være så vond, men forhåpentligvis gjør den jo at du fungerer bedre etterpå. Jeg har forresten også ei yndlingstante (som ikke er tante, men fadder, men altså liksom-tante) som er veldig dårlig i rygg og hofter. Og hun har noen ganger gått til behandling som er sånn at hun gruer seg i ukesvis fordi det er så grusomt, men så blir hun mye bedre etterpå. Så det er vel kanskje sånn som du sier: Vondt skal vondt fordrive? Men i tilfellet fødsel er det vel heller sånn at vondt skal godt fordrive... Eller noe sånt. Koselig at din kjære er så omsorgsfull og aktiv for tiden! Du trenger det vet du.
Gjest miiip Skrevet 19. juni 2006 #4190 Skrevet 19. juni 2006 Jeg har kjøpt ammepute og er kjempefornøyd med den. Har brukt den fra første stund på sykehuset. Hvis du tilogmed kan FÅ Pondusa sin er det vel ingenting å lure på? Men prøve på sykehuset og se om du trives med det høres jo lurt ut. Et annet argument for er at det er greit med en pute som er dedikert til gulp og melkesøl. Veldig bra at sambo passer godt på deg og har blitt flinkere til husarbeid. Og ikke noe vits i å grue seg til fødevondt. Det er en annen type vondt og det kommer en ny type krefter fra et mystisk sted du ikke visste fantes. Og hvis du blir som meg så blir du så konsentrert og oppsatt på å puste rolig at du glemmer tid og sted. Pass på deg sjøl!
Gjest Myztica Skrevet 19. juni 2006 #4191 Skrevet 19. juni 2006 Har hørt flere har anbefalt ammepute.. Og hvis du kan arve en, så er det vel ingen sak..? får ammepute jeg også, tenkte jeg skulle ta ed den på sykehuset. Greit å se begynne med en gang kanskje...? Så bra at sambon din har blitt flinkere til husarbeid ha en strålende kveld
Cr@sh Skrevet 19. juni 2006 #4192 Skrevet 19. juni 2006 Ammepute er genialt... Jeg greide meg ikke uten da Lillegutt var baby - var veldig praktisk å ha han liggende på - ikke bare under ammingen!
Skytte Skrevet 19. juni 2006 Forfatter #4193 Skrevet 19. juni 2006 For en slappis dag....har jo ikke gjort noen ting...sa det til sambo ista og da så han bare strengt på meg og sa;"nehei?Å så? Du SKAL faktisk ikke gjøre noen ting heller!" Men det er jo så kjedelig å ikke gjøre noen ting!!! Eller,har gjort litt da,men bare sånne koseting.Hjulpet pappa med noe pcgreier da de ko på besøk hele gjengen her idag! Og han er jo bare så søt når han stolt proklamerer at nå kan han koke kaffen selv og jeg må bare sitte i ro Kokte middag til dem da,og det var kjempekoselig med en hel storfamilie rundt bordet! Eneste problemet er bare at vi har bare 4 stoler og ergo må noen vente på tur Skulle hatt noen sånne ikeastoler på lur til sånne anledninger.Er jo ikke ofte,men når det er så trenger man det så sårt! De syntes jo selvsagt at senga var sååå nydelig og mamma måtte titte gjennom alle skuffene i stellekommoden! Samtidig som hun innrømte at det hadde hun gjørt flere ganger før når hun har vært her på besøk Begynner å gå opp for meg nå hvor mye de faktisk gleder seg! Pappa bare kniser og de er så rare!Godt! Ellers så hadde de med seg alle bildene sine som ikke har blitt satt i album! Dvs bilder fra de siste 20 årene ca Lurer virkelig på hvem jeg har organiserergenet mitt fra....hmmm... Jeg har i allefall bedt dem om å få bildene sånn at jeg kan kjøpe album og sette dem inn for dem! Jeg greier ikke tenke på at de bar ligger og flyter.......... Jepp;tvangstanker! Så jeg har enormt med bildegreier pågang for tiden!Venter fortsatt på bildene fra Elkjøp og når dem kommer skal jeg bestille MANGE fler! Mange må jeg først scanne inn så jeg blir ikke arbledig ser dere! Men planen er å begynne for fullt neste uke! Ikveld har jeg satt inn resten av mine egne bilder.Måtte selvsagt dukke opp noen konvolutter i en skuff.Men nå er i allefall alt mitt på G! Har ligget mye på sofaen idag.Er så ekkelt å sitte over lengre tid..Greier ikke lengre å ta runden min i en smell...Men er nok bare å venne seg til!
Murmelmy Skrevet 19. juni 2006 #4194 Skrevet 19. juni 2006 Hei snuppa Vedr. ammepute. Snakket med pappas sambo om det i går og hun sa at det er gull verdt i begynnelsen så du slipper å krøke deg ned eller løfte barenet opp til brystet. De kan jo amme lenge om gangen. Jeg får låne hennes da det er vaskbart trekk på den. Kjempe greit . Jeg blir også å ta den med på sykehuset tror jeg Og tenk at du er SÅÅÅ langt på vei nå. Helt utrolig. Blir nesten litt skremt av å se hvor fort det går Så koselig med mannen som er i ferd med å bli en skikkelig redebygger. Mannen min har tatt seg fri de to første ukene i august så han kan hjelpe meg med alt hjemme. Vi har jo bl.a. en voff som trenger lufteturer. Er litt (veldig) lat på skrivesiden for tiden...skal prøve å skjerpe meg.
Skytte Skrevet 19. juni 2006 Forfatter #4195 Skrevet 19. juni 2006 Kanskje jeg skulle svare dere litt også...! Magolia;Hehe,ja kan hende det! Er bare så uvant for jeg er så glad i å skjemme bort folk selv! Takk for link! Klart du gleder deg ja!! Det er jo bare sååå sinnsykt herlig å liste seg rundt å kjøpe ting! Det beste er å svare "nei" når de spørr om det skal pakkes inn LT;Er ikke helt inne på hvordan disse putene funker,men de har sånne på helsestasjonen og de hadde sånne på sykehuset når vi var på omvisning! Men kan nesten tro at jeg vil ha bruk for en sånn for støtte! Rognebær;Godt med lure tips fra erfarne mammaer ja! Det har blitt bedre før så jeg satser på det blir det nå også! Må bare bite tennene sammen til det værste er over! Går nok bra! Miip;Takk for at du deler erfaring med meg! Og sier at jeg ikke skal grue meg.Det hjelper å høre på andre! Skulle ha skrevet det ønskebrevet mitt snart...lurer på om jeg ubevisst driver å utsetter det... LinKri;Ja det høres veldig lurt ut med en sånn! Og det er flott med en husarbeidende mann Dog litt uvant! Er noe med at jeg må lære meg til at han også kan ting like godt som meg! I allefall nesten Cr@sh;Tror jeg er overbevist ja! Nå har jeg hatt lyst på alt i verden halve kvelden og sambo erter meg siden jeg igår befalte null godis i ukedagene! Jeg vil ikke legge på meg så mye mer.... Og hvem er godis sjuk som en elg nå..............?! Tagg meg til pottis og dipp for det har vi ikke spist siden krigen brant,og nå kom sambo med det til meg...Så fikk jeg DEN elendige samvittigheten selvsagt...Snakk om å være schizofren Jeg spiser så lite godis at jeg skal prøve å fortrenge den dårlige samvittigheten!! Hadde bare de søte små 8 stk nabobarn kunne gått inn og legge seg nå så hadde idyllen vært perfekt...Den minste er jo bare et par år...og den største er kanskje 8-9........Klokken er tross alt ti på kvelden...Er dette vanlig?Det kan jeg ikke tro! *knis*Nå ble jeg overfallt av nuss og kos...!!Og en sambo som jamrer seg som en unge på julaften;"Jeg vil ha nybilen nååååå........"
Skytte Skrevet 19. juni 2006 Forfatter #4196 Skrevet 19. juni 2006 Heia Murmelmy!! Har hørt 90% godord om ammepute og da er jeg overbevist! Er helt sant som du sier,kan jo bli helt gåen i armen av mindre liksom! Er trygt og godt å tenke på at sambo skal være en del hjemme ja! Og lillevoffsen må jo få litt oppmerksomhet! Blir spennende å se om han blir sjalu eller beskyttende ovenfor babyen! Er ikke så helt overstadig på skriving selv så det skal du ikke tenke på! Blir av og til litt skremt selv over disse ukene som flyr fortere enn lysets hastighet
IdaC Skrevet 20. juni 2006 #4197 Skrevet 20. juni 2006 Så snill sambo er for tiden da Min prøver å være det, men jeg er sånn som liker å få gjort ting på min måte, og jeg går og retter på det han har gjort, så jeg tror han rett og slett ikke tørr å gjøre så mye Men jeg prøver å skjerpe meg Nå ble jeg overbevist om å ha ammepute jeg og. Tror jeg må høre med søs om hun har. Ingen av hennes har villet ha pupp, så jeg husker ikke om hun har den. Ha en super dag snuppa
Gjest miiip Skrevet 20. juni 2006 #4198 Skrevet 20. juni 2006 (endret) Innom med en liten hilsen på morgenkvisten. (Ehem, klokka er jo halv ni.. Men det er lenge siden jeg har vært våken på denne tiden av døgnet.) Ukene går virkelig racerfort, snart er du også mamma!!! Endret 20. juni 2006 av miiip
pondusa Skrevet 20. juni 2006 #4200 Skrevet 20. juni 2006 av sambo din som etterlyste syke barn. Han er jo bare så morsom! Ammeputa skal du få om du vil, jeg syntes den ble for stor og klumpete. Brukte en sofapute, eller brette en hodepute når jeg ammet. Håper dere har en flott tirsdag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå