Gå til innhold

Trude vant over Norge i Strasbourg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Isambard skrev:

https://www.dagbladet.no/nyheter/barnevernet-hevdet-det-sto-om-babyens-liv-papirene-viser-noe-annet/70952604

Her er beviset. BV hevdet barnet hadde et livstruende vekttap, og så bort fra overveldende dokumentsjon på at vekten var normal. (veiing hos jordmor, kontrollert etc).

Jeg trenger ikke bevise noe for deg. Bevisene jeg nevner her og alle bevis som støtter BV er lagt frem for EMD. BV ble dømt.

Deal with it.

Si meg? Vet du hva saken i EMD handlet om? Den handlet ikke om omsorgsovertakelsen, for den har det ikke vært noe feil med. Den handler om at ungen ble adoptert av fosterfamilien istedenfor å "bare" være et fosterbarn der, strengt talt det faktum at det ble gjort for tidlig

Anonymkode: 19b70...a90

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Si meg? Vet du hva saken i EMD handlet om? Den handlet ikke om omsorgsovertakelsen, for den har det ikke vært noe feil med.

Anonymkode: 19b70...a90

Ikke fordi "den har det ikke vært noe feil med", men fordi " it is not for the Court to assess ".

https://www.nhri.no/wp-content/uploads/2018/02/EMDs-avgjørelse-i-Strand-Lobben-og-andre-mot-Norge-2017.pdf

side 43 §18

Anonymkode: 40720...f0d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Isambard skrev:

Nå har BV underslått mange sakkyndig-rapporter som er uenige i dette.

Hvis vi et øyeblikk ser bort fra selve tvangsadopsjonen:

Kan noen forklare hvorfor mor ikke fikk lov til å ha mer kontakt med barnet etter adopsjonen? Hun ikke er voldelig, og regnes som bra nok mor for andre barn. Det er dette EMD reagerer på.

Hva med saksbehandleren som nærmest ble venninne med fostermor, midt oppe i prosessen. Hvor uprofft er ikke det? De tekstet om vært og vind og under bordet krysset fingrene for det ville "gå bra", altså at de ville få tvangsadoptert gutten til denne "venninnen". Burde ikke hun holdt en armlengdes avstand? Denne chat'en ble lagt frem som bevis. Tipper EMD ikke ble spesielt imponert over barnevernet.

Håper det fikk konsekvenser for saksbehandleren, men tviler på om BV har kultur for å innrømme feil. Skal man bli bedre må man først klare å innrømme at feil skjer. Ingen skam i det. Det blir gjort feil i alle store organisasjoner. Forskjellen er om man feier ting under teppet eller tar tak i det.

 

Hva med journalisten som skrev saken om «venninneforholdet». Han er nær venn av Trudes advokat.. Ikke helt riktig av han å skrive en sånn artikkel uten å informere om at han selv har interesser i saken. 

Jeg antar at mor ikke fikk ha mer tid med sønnen fordi det fremkommer i dokumentene at hun brukte tiden på å skjelle ut fostermor og barnevernets representant, skulle holde saken sin for dem, og ignorerte barnet. Hun ble også så sinna at hun forlot samværet førti minutter før det var planlagt over. Hun hadde med seg venner på samvær, selv om det ble anbefalt at hun kom alene på grunn av gutten. Gutten hadde alvorlige reaksjoner etter hvert møte med moren, hvor han gråt utrøstelig hele kvelden. Gutten hadde det generelt ikke bra etter treff, og mor var mer opptatt av å kjempe saken enn å tilbringe tid med barnet sitt. 

Anonymkode: dec49...7fa

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

 Hun hadde med seg venner på samvær, selv om det ble anbefalt at hun kom alene på grunn av gutten. Gutten hadde alvorlige reaksjoner etter hvert møte med moren, hvor han gråt utrøstelig hele kvelden. Gutten hadde det generelt ikke bra etter treff, og mor var mer opptatt av å kjempe saken enn å tilbringe tid med barnet sitt.  

Anonymkode: dec49...7fa

Oh, kom igjen.

BV-Saksbehandleren som skrev dette hadde selv kastet viktig dokumentasjon (om gutens vektoppgang etter at Trode flyttet fra Vilde Mødrehjem) fra saksmappen og ga uriktige opplysninger. Hun kunne godt gjøre det samme da hun skrev om uheldige samvær for å skaffe fosterbarn til veninna si.

Anonymkode: 40720...f0d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hva med journalisten som skrev saken om «venninneforholdet». Han er nær venn av Trudes advokat..

Anonymkode: dec49...7fa

Man trenger ikke å være vennen til advokat for å legge merke til at "klemmmmer" og andre mi-mi-mi går utover offisiell kommunikasjon.

Anonymkode: 40720...f0d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

...det ble bevist i EMD at gutten begynte å legge på seg med en gang Trude flyttet hjem fra institusjonen (og dette ble dokumentert), men bv nektet å legge disse dkumentene til i saken. Gutten fikk øyeinfeksjon på Vilde mødrehjem og derfor hadde han dårlig appetitt og virket slapp. Det var sikkert dårlig sanitet der, som er ikke overraskende hvis det bor mange familier samtidig med barn i barnehagealder. Alle vet at det er forbudt for småbarn å komme på fødeavdelingen på sykehus fordi nyfødte får infeksjon veldig lett.

Anonymkode: 40720...f0d

Say what?

Har ammet søsken på besøk når jeg har lagt på føden med minste så det praktiseres nok ikke så veldig strengt

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 hours ago, AnonymBruker said:

Når så små er undervektige så skal de veies før og etter hvert måltid for å kunne kontrollere hvor mye de spiser

Anonymkode: 19b70...a90

Hvis denne dama har så lav intelligens pg dårlig hukommelse som de sier, så skjønner jeg ikke hvorfor ikke persponale på mødrehjemmet hjalp henne med veiing og notering. Altså, her er da alltid personalet på helsestasjonen med på veiing av de minste, så det skal bli rett.

Anonymkode: 64861...05a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Si meg? Vet du hva saken i EMD handlet om? Den handlet ikke om omsorgsovertakelsen, for den har det ikke vært noe feil med. Den handler om at ungen ble adoptert av fosterfamilien istedenfor å "bare" være et fosterbarn der, strengt talt det faktum at det ble gjort for tidlig

Anonymkode: 19b70...a90

Jeg vet det godt, og jeg skrev det lenger oppe i tråden.

For alt jeg vet kan det hende Trude ikke var i stand til å ta vare på ungen. Det er vanskelig å vite hva man skal tro om det. BV har vært så uryddige i den saken at man til slutt tviler på alt de sier. Uansett hvor dårlige omsorgsevner hun hadde bør man kunne forvente at BV opptrer profesjonelt og ikke sorterer bort fakta som ikke passer inn i deres agenda.

Jeg har ingen erfaring med BV selv, men antar at de er vanlige mennesker. Av mange tusen ansatte er det garantert noen som er på feil plass og gjør dumme ting. Spørsmålet er om man skal rydde opp i det eller late som om de aldri kan gjøre feil.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Isambard skrev:

https://www.dagbladet.no/nyheter/barnevernet-hevdet-det-sto-om-babyens-liv-papirene-viser-noe-annet/70952604

Her er beviset. BV hevdet barnet hadde et livstruende vekttap, og så bort fra overveldende dokumentsjon på at vekten var normal. (veiing hos jordmor, kontrollert etc).

Jeg trenger ikke bevise noe for deg. Bevisene jeg nevner her og alle bevis som støtter BV er lagt frem for EMD. BV ble dømt.

Deal with it.

Dette beviser absolutt ingenting... antar at «beviset» du sikter til er jordmoren som bekrefter at 11% vektnedgang ikke er kritisk.

neida, men da mitt barn mistet vekt etter fødsel, gjorde jeg som de aller fleste mødre ville gjort: fulgte veiledningen om mat hver tredje time.

denne moren gjorde jo ikke det. De ansatte måtte sitte inne hos henne for å vekke henne til mating. Derfor blir vekten holdt imot henne...

Anonymkode: 1f1bf...938

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest dommen, som flere har lagt ut her....Det er jo bare tragikomisk om noen syns det er blitt gjort en stor urett mot urett etter infoen som står veldig klar og tydelig der. Makan til familie! Både foreldrene til Trude og Trude selv. Det er jo helt forferdelige omstendigheter det er snakk om. Nesten så man lurer på om foreldrene hennes også er litt tilbakestående? 

Anonymkode: 93c45...277

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har lest dommen, som flere har lagt ut her....Det er jo bare tragikomisk om noen syns det er blitt gjort en stor urett mot urett etter infoen som står veldig klar og tydelig der. Makan til familie! Både foreldrene til Trude og Trude selv. Det er jo helt forferdelige omstendigheter det er snakk om. Nesten så man lurer på om foreldrene hennes også er litt tilbakestående? 

Anonymkode: 93c45...277

Jeg er enig. På grunn av bv slette jobb er det nå barnet som blir skadelidende. 

Anonymkode: 7f7e6...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har lest dommen, som flere har lagt ut her....Det er jo bare tragikomisk om noen syns det er blitt gjort en stor urett mot urett etter infoen som står veldig klar og tydelig der. Makan til familie! Både foreldrene til Trude og Trude selv. Det er jo helt forferdelige omstendigheter det er snakk om. Nesten så man lurer på om foreldrene hennes også er litt tilbakestående? 

Anonymkode: 93c45...277

det er veldig mye mer til denne saken enn bare ett "ikke alarmerende vekttap" ja...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brasiliansk media vil skrive om Norges tap i storkammersaken,under emnet "Norge kidnapper barn

Anonymkode: 74e65...cb8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barnevernkritikk :

Mer krystallklart går det ikke an å si det. Advokat Fritjof Gundersen i Dagbladet i dag: Rikets høyeste domstol (Høyesterett) har med andre ord abdisert i saker hvor barns liv og framtid avgjøres.

"EMD har felt en dom over norsk barnevern. Den er også en dom over Norge som rettsstat. Når Strand Lobbens sønn ble tvangsadoptert, var det fordi hun noen år tidligere var blitt fratatt omsorgen for sønnen. Den tragiske omsorgsovertagelsessaken er gjennområtten og et klart overgrep. Enda mer tragisk er det at den også er en typisk norsk barnevernsak.

Norge har på kort tid gått fra å være et fyrtårn for menneskerettigheter til å få et frynsete rykte. Strand Lobbens sak er en av 26 norske barnevernssaker som for tiden er til behandling i EMD. Etter fellelsen er det sannsynlig at Norge kommer til å bli dømt i mange av disse sakene. At alle sakene gjelder ett forvaltningsområde (barnevern) er eksepsjonelt. Det er bare Russland og Tyrkia som kan vise til tilsvarende søkelys i EMD. Men forskjellen i folketall gjør at Norge i dag står som klar vinner av klassen for antall mulige menneskerettsbrudd.

Det er en stille katastrofe, som har ødelagt mange norske familier. Ofrene glemmes, mens forvaltning og politikere lever i en boble – frakoblet en brutal virkelighet. Mediene har også forsømt sin rolle, det er lang tradisjon i norsk presse for ikke å skrive om barnevern. Katastrofen tilsløres aktivt av barneforvaltningen, for eksempel uttrykt ved Bufdir-direktør Mari Trommalds insistering på at norsk barnevern er godt. Barneombudet gir uttrykk for at hun – ut fra sin erfaring som dommer – ikke ser noen problemer knyttet til domstolenes håndtering av barnevernssaker.

Høyesterett er uinteressert i disse sakene: Bare noen få av barnevernssakene i EMD er behandlet av Høyesterett. Rikets øverste domstol har med andre ord abdisert i saker hvor barns liv og framtid avgjøres (og samtidig tilsidesatt sin plikt etter EMK til å prøve menneskerettsbrudd nasjonalt)."

https://www.dagbladet.no/…/norsk-barnevern-er-ute-…/71597343

Anonymkode: 74e65...cb8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge bryter loven allerede her d skjedde en lignende sak for 23 år siden. Norge ble dømt her og av EDM. Ble aldri fulgt opp av norske stat så Norge bryter menneskerettigheter. Synd d er Norske barn d skal gå utover. Staten er da superflink på å hjelpe sulteramnede barn i utlandet. Hva med å stille opp for våre egne ?

Anonymkode: 57df7...e45

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: 74e65...cb8

tror du at innlegget ditt blir bedre med stor og glorete skrift?

Anonymkode: ee4db...c5f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 16.9.2019 den 0.04, AnonymBruker skrev:

Hva med journalisten som skrev saken om «venninneforholdet». Han er nær venn av Trudes advokat.. Ikke helt riktig av han å skrive en sånn artikkel uten å informere om at han selv har interesser i saken. 

Interessant, har du en kilde på dette?

For da må denne journalisten henges ut offentlig til spott og spe, og man må kreve at vedkommende får sparken og aldri får jobbe som journalist igjen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Brasiliansk media vil skrive om Norges tap i storkammersaken,under emnet "Norge kidnapper barn

Anonymkode: 74e65...cb8

Brasiliansk media er åpenbart inkompetente tullinger, med andre ord.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: 

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2535836129843627&id=535078393252754

 

Dennne videoen er bare tragisk.

Mor evner seg ikke til å sette seg inn i barnets situasjon, hun tenker kun på seg selv og sine egne behov. 

Hverken mor eller rune fardal ser barnets beste!

 

At dei kan spekulere så stygt om fostermoren sier mer enn nok for min del, og jeg håper barnet vil bli skjermet fra morens hevnlyst og fardals ekstreme selvdekkende behov.

Legg merke til hvordan hun bruker sine egne barn i saken som pågår og legg også merke til hvor mye hun ser i kameraet og gir skjulte trussler.

 

 

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...