Gå til innhold

Trude vant over Norge i Strasbourg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når så små er undervektige så skal de veies før og etter hvert måltid for å kunne kontrollere hvor mye de spiser

Anonymkode: 19b70...a90

Så de var vel da ekstra ofte på helsestasjonen også??

Anonymkode: 85cf4...74f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så de var vel da ekstra ofte på helsestasjonen også??

Anonymkode: 85cf4...74f

Barnet og biologisk mor bodde på institusjon frem til biologisk mors neglekt av barnets behov gjorde barnet så sykt at biologisk mor ikke lenger fikk ha omsorgen. 

Anonymkode: 605f8...e8f

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, The Kitten said:

Jeg har oppfattet det annerledes.

Det sa hun selv at hun ønsker å hjelpe andre:

"Jeg ønsket å bane vei for andre"

https://www.tv2.no/v/1493023/

Kanskje, hun også tenker på at sønnen hennes kan se henne i avisa og ta kontakt selv...

Anonymkode: 40720...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker said:

Barnet og biologisk mor bodde på institusjon frem til biologisk mors neglekt av barnets behov gjorde barnet så sykt at biologisk mor ikke lenger fikk ha omsorgen. 

Anonymkode: 605f8...e8f

Det er det som barnevernet skrev i sine papirer, men det ble bevist at dette ikke stemte.

Anonymkode: 40720...f0d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...det ble bevist i EMD at gutten begynte å legge på seg med en gang Trude flyttet hjem fra institusjonen (og dette ble dokumentert), men bv nektet å legge disse dkumentene til i saken. Gutten fikk øyeinfeksjon på Vilde mødrehjem og derfor hadde han dårlig appetitt og virket slapp. Det var sikkert dårlig sanitet der, som er ikke overraskende hvis det bor mange familier samtidig med barn i barnehagealder. Alle vet at det er forbudt for småbarn å komme på fødeavdelingen på sykehus fordi nyfødte får infeksjon veldig lett.

Anonymkode: 40720...f0d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnet og biologisk mor bodde på institusjon frem til biologisk mors neglekt av barnets behov gjorde barnet så sykt at biologisk mor ikke lenger fikk ha omsorgen. 

Anonymkode: 605f8...e8f

Nå har BV underslått mange sakkyndig-rapporter som er uenige i dette.

Hvis vi et øyeblikk ser bort fra selve tvangsadopsjonen:

Kan noen forklare hvorfor mor ikke fikk lov til å ha mer kontakt med barnet etter adopsjonen? Hun ikke er voldelig, og regnes som bra nok mor for andre barn. Det er dette EMD reagerer på.

Hva med saksbehandleren som nærmest ble venninne med fostermor, midt oppe i prosessen. Hvor uprofft er ikke det? De tekstet om vært og vind og under bordet krysset fingrene for det ville "gå bra", altså at de ville få tvangsadoptert gutten til denne "venninnen". Burde ikke hun holdt en armlengdes avstand? Denne chat'en ble lagt frem som bevis. Tipper EMD ikke ble spesielt imponert over barnevernet.

Håper det fikk konsekvenser for saksbehandleren, men tviler på om BV har kultur for å innrømme feil. Skal man bli bedre må man først klare å innrømme at feil skjer. Ingen skam i det. Det blir gjort feil i alle store organisasjoner. Forskjellen er om man feier ting under teppet eller tar tak i det.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...det ble bevist i EMD at gutten begynte å legge på seg med en gang Trude flyttet hjem fra institusjonen (og dette ble dokumentert), men bv nektet å legge disse dkumentene til i saken. Gutten fikk øyeinfeksjon på Vilde mødrehjem og derfor hadde han dårlig appetitt og virket slapp. Det var sikkert dårlig sanitet der, som er ikke overraskende hvis det bor mange familier samtidig med barn i barnehagealder. Alle vet at det er forbudt for småbarn å komme på fødeavdelingen på sykehus fordi nyfødte får infeksjon veldig lett.

Anonymkode: 40720...f0d

Du spekulerer jo i vei, ingenting av dette vet du, du bare vet at «det sikkert var sånn»? 😂 

Helt usaklig. «Alle vet» at på mødrehjem tar de høyde for alder på forskjellige barn og hensynet som må tas.

Ser du hvor dumt det er når jeg skriver sånn..? 

Anonymkode: f27d9...f76

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Isambard skrev:

Nå har BV underslått mange sakkyndig-rapporter som er uenige i dette.

Hvis vi et øyeblikk ser bort fra selve tvangsadopsjonen:

Kan noen forklare hvorfor mor ikke fikk lov til å ha mer kontakt med barnet etter adopsjonen? Hun ikke er voldelig, og regnes som bra nok mor for andre barn. Det er dette EMD reagerer på.

Hva med saksbehandleren som nærmest ble venninne med fostermor, midt oppe i prosessen. Hvor uprofft er ikke det? De tekstet om vært og vind og under bordet krysset fingrene for det ville "gå bra", altså at de ville få tvangsadoptert gutten til denne "venninnen". Burde ikke hun holdt en armlengdes avstand? Denne chat'en ble lagt frem som bevis. Tipper EMD ikke ble spesielt imponert over barnevernet.

Håper det fikk konsekvenser for saksbehandleren, men tviler på om BV har kultur for å innrømme feil. Skal man bli bedre må man først klare å innrømme at feil skjer. Ingen skam i det. Det blir gjort feil i alle store organisasjoner. Forskjellen er om man feier ting under teppet eller tar tak i det.

 

Du har ingen bevis for at barnevernet har underslått noe som helst. 

At mor skal ha kontakt med barnet etter adopsjon er vel ikke vanlig ved noen form for adopsjon? 

Anonymkode: f27d9...f76

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

...det ble bevist i EMD at gutten begynte å legge på seg med en gang Trude flyttet hjem fra institusjonen (og dette ble dokumentert), men bv nektet å legge disse dkumentene til i saken. Gutten fikk øyeinfeksjon på Vilde mødrehjem og derfor hadde han dårlig appetitt og virket slapp. Det var sikkert dårlig sanitet der, som er ikke overraskende hvis det bor mange familier samtidig med barn i barnehagealder. Alle vet at det er forbudt for småbarn å komme på fødeavdelingen på sykehus fordi nyfødte får infeksjon veldig lett.

Anonymkode: 40720...f0d

Jeg kan avkrefte at det er dårlig hygiene på Vilde mødrehjem.

Anonymkode: 7f7e6...d2c

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du spekulerer jo i vei, ingenting av dette vet du, du bare vet at «det sikkert var sånn»? 😂 

Helt usaklig. «Alle vet» at på mødrehjem tar de høyde for alder på forskjellige barn og hensynet som må tas.

Ser du hvor dumt det er når jeg skriver sånn..? 

Anonymkode: f27d9...f76

Hva spekulerer jeg om?

At gutten fikk øyeinfeksjon på Vilde Mødrehjem ble det skrevet i avisene.

At det kan ikke være god nok hygiene for nyfødte på et lite hus med mange småbarn er åpenbart.

(jeg leste også at de som bodde der sa at rommene på Vilde var skitne og at de  måtte vaske dem selv, så tenk hvor lett det er å overføre infeksjon til nyfødte barn)

Anonymkode: 40720...f0d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kan avkrefte at det er dårlig hygiene på Vilde mødrehjem.

Anonymkode: 7f7e6...d2c

Er det sant at beboerne må vaske alt selv?

Anonymkode: 40720...f0d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva spekulerer jeg om?

At gutten fikk øyeinfeksjon på Vilde Mødrehjem ble det skrevet i avisene.

At det kan ikke være god nok hygiene for nyfødte på et lite hus med mange småbarn er åpenbart.

(jeg leste også at de som bodde der sa at rommene på Vilde var skitne og at de  måtte vaske dem selv, så tenk hvor lett det er å overføre infeksjon til nyfødte barn)

Anonymkode: 40720...f0d

En øyeinfeksjon hos et spebarn går meget sjelden utover allmentilstanden og matinntak.  Det er en lokal infeksjon. Har aldri opplevd at dette har påvirket et spedbarns allmentilstand gjennom alle de årene jeg har jobbet med nyfødte! 

Anonymkode: 14d62...bb0

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

En øyeinfeksjon hos et spebarn går meget sjelden utover allmentilstanden og matinntak.  Det er en lokal infeksjon. Har aldri opplevd at dette har påvirket et spedbarns allmentilstand gjennom alle de årene jeg har jobbet med nyfødte! 

Anonymkode: 14d62...bb0

Det trenger ikke å være bare øyeinfeksjon. Vilde Mødrehjem er et lite hus med minst 11 barn i alder 0-6, nesten som i barnehagen. Og barnehagen er en inkubator for alle typer foskjellige infeksjoner. Man kan lett få flere ting samtidig. Alle vet 🙂

Anonymkode: 40720...f0d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det trenger ikke å være bare øyeinfeksjon. Vilde Mødrehjem er et lite hus med minst 11 barn i alder 0-6, nesten som i barnehagen. Og barnehagen er en inkubator for alle typer foskjellige infeksjoner. Man kan lett få flere ting samtidig. Alle vet 🙂

Anonymkode: 40720...f0d

Altså; først så skriver du at det var en øyeinfeksjon som gjorde at barnet var slapt og ikke hadde matlyst, og når du får en motkommentar på at spedbarns allmentilstand ikke påvirkes av dette, så er det plutselig andre infeksjoner som er årsaken? Du spekulerer jo bare her, og er veldig lite troverdig. Synes det er merkelig at du får lov til å spekulere slik, og det om et navngitt sted uten å dokumentere noe som helst! 

Anonymkode: 14d62...bb0

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva spekulerer jeg om?

At gutten fikk øyeinfeksjon på Vilde Mødrehjem ble det skrevet i avisene.

At det kan ikke være god nok hygiene for nyfødte på et lite hus med mange småbarn er åpenbart.

(jeg leste også at de som bodde der sa at rommene på Vilde var skitne og at de  måtte vaske dem selv, så tenk hvor lett det er å overføre infeksjon til nyfødte barn)

Anonymkode: 40720...f0d

Hvorfor er det åpenbart? Det der er bare spekulering. 

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det sant at beboerne må vaske alt selv?

Anonymkode: 40720...f0d

Ja? Det er da ikke et hotell. Å vaske etter seg selv er da normalt i eget hjem også.

Anonymkode: 7f7e6...d2c

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Altså; først så skriver du at det var en øyeinfeksjon som gjorde at barnet var slapt og ikke hadde matlyst, og når du får en motkommentar på at spedbarns allmentilstand ikke påvirkes av dette, så er det plutselig andre infeksjoner som er årsaken? Du spekulerer jo bare her, og er veldig lite troverdig. Synes det er merkelig at du får lov til å spekulere slik, og det om et navngitt sted uten å dokumentere noe som helst! 

Anonymkode: 14d62...bb0

Jeg sier først og fremst at hygiene er dårlig for et nyfødt som er åpenbart.

At Trude valgte å ta hensyn til sit barns helse og flytte fra et skittent plass viser at hun er en god mor.

Og disse sinnsyke mennesker straffet henne for livet for å være uenig med dem.

Anonymkode: 40720...f0d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja? Det er da ikke et hotell. Å vaske etter seg selv er da normalt i eget hjem også.

Anonymkode: 7f7e6...d2c

Ja, å vaske både etter seg selv og andre barn som spytter, gulper, bæsjer og spreder infeksjon.

Anonymkode: 40720...f0d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, å vaske både etter seg selv og andre barn som spytter, gulper, bæsjer og spreder infeksjon.

Anonymkode: 40720...f0d

Helt normalt når man er på en instutisjon, at det høres ille ut for noen som åpenbart er ute etter å ta mødrehjemmet er vel ikke noe sjokk.

Anonymkode: 7f7e6...d2c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier først og fremst at hygiene er dårlig for et nyfødt som er åpenbart.

At Trude valgte å ta hensyn til sit barns helse og flytte fra et skittent plass viser at hun er en god mor.

Og disse sinnsyke mennesker straffet henne for livet for å være uenig med dem.

Anonymkode: 40720...f0d

Men det er jo foreldrenes oppgave, blant annet, og holde det rent rundt spebarnet. Man skal dekke barnets behov, og da er det å holde det rent rundt barnet, en av de oppgavene man må beherske når man skal ha ansvaret for et barn. Det var en av flere ting hun ikke klarte mens hun var på mødrehjemmet. 

Anonymkode: 14d62...bb0

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har ingen bevis for at barnevernet har underslått noe som helst. 

At mor skal ha kontakt med barnet etter adopsjon er vel ikke vanlig ved noen form for adopsjon? 

Anonymkode: f27d9...f76

https://www.dagbladet.no/nyheter/barnevernet-hevdet-det-sto-om-babyens-liv-papirene-viser-noe-annet/70952604

Her er beviset. BV hevdet barnet hadde et livstruende vekttap, og så bort fra overveldende dokumentsjon på at vekten var normal. (veiing hos jordmor, kontrollert etc).

Jeg trenger ikke bevise noe for deg. Bevisene jeg nevner her og alle bevis som støtter BV er lagt frem for EMD. BV ble dømt.

Deal with it.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...