Gå til innhold

Trude vant over Norge i Strasbourg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De har jo ikke motsatt seg EMD sin beslutning i det hele tatt, hva baserer du det på? EMD har ikke uttalt at adopsjonen skal oppheves eller at Trude skal ha kontakt med barnet. Det er faktisk ikke barnevernet som er dømt i EMD, det er staten Norge. De er dømt til å betale Trude erstatning på omtrent 250.000 kr, og det har ingen motsatt seg.

Anonymkode: b2495...922

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Vera skrev:

Har barnevernet observert henne ifht disse barna?

Det tør jeg faktisk ikke å svare på. 

Anonymkode: ee4db...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Vera said:

Har barnevernet observert henne ifht disse barna?

Ja det virker som hun ble observert i hjemmet da hun fikk sitt andre barn og de mente at hun kunne fungere godt med assistanse, men det var bekymring i forhold til rutiner og struktur. Det har ikke vært tiltak i hjemmet, da mor har så negativ holdning til barnevernet. Så hun nektet dem adgang til hjemmet når det hjalp støttende tiltak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, n_97 skrev:

Ja det virker som hun ble observert i hjemmet da hun fikk sitt andre barn og de mente at hun kunne fungere godt med assistanse, men det var bekymring i forhold til rutiner og struktur. Det har ikke vært tiltak i hjemmet, da mor har så negativ holdning til barnevernet. Så hun nektet dem adgang til hjemmet når det hjalp støttende tiltak. 

Ja, det er helt forferdelig og farlig hvis ikke rutiner og struktur er 100% perfekt. 😄

Anonymkode: 3c598...25a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis barnevernet og myndighetene hadde prøvd å dempe konflikten hadde media ingenting å vise fram.

Nå blir det bare mer og mer skandale og mer interesse til saken. Jeg forstår ikke, hvorfor er bv så sta og så konfronterende? De motsetter seg EMD beslutninger og gjør dette på mest provoserende måte. De setter seg selv i taper-posisjon. Ikke glem at de er i tillegg i dyp krise og det er flere skandaler på gang. (Den nye videoen med gråtende amerikansk jente som spør amerikansk president om hjelpen allerede sprer seg på internett)

Anonymkode: 40720...f0d

Om du har lest dommen fra EMD så ser du også at barnevernet har prøvd å dempe konflikten,tilby en hau med hjelp men mor fortsetter i samme stil..

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er snakk om en noe mindre begavet mor, dét kommer tydelig frem i det intervjuet med Fardal.. De har jo misforstått totalt. 

Endret av Ranunkelen
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, n_97 skrev:

Ja det virker som hun ble observert i hjemmet da hun fikk sitt andre barn og de mente at hun kunne fungere godt med assistanse, men det var bekymring i forhold til rutiner og struktur. Det har ikke vært tiltak i hjemmet, da mor har så negativ holdning til barnevernet. Så hun nektet dem adgang til hjemmet når det hjalp støttende tiltak. 

Når det gjelder det yngre barnet så er det lagt vekt på at det ikke har ekstra behov, slik som sønnen har. I tillegg til det har hun en mann som hun deler omsorgen for de to yngste barna med. 

Anonymkode: dec49...7fa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rabrabara
På 10.9.2019 den 22.05, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er media på Trudes «side»? Har de lest dommen? Ikke én plass i media er det fulle bildet belyst. 

Anonymkode: d6956...224

Det tror jeg er fordi det er lettere for media å "fronte" enkeltindividet enn "maktapparatet". Det er mer tåredryppende og på et vis enklere å vise den menneskelige siden enn etatssiden, og det er det som rører ved folk. Da kan det saklige og objektive drukne i medias ønske om å skape oppmerksomhet om saker. Media er jo godt kjent med at mange er mer enn kritiske til barnevernet og man skal ikke være så naiv at man tror at de ikke bruker dette kynisk. Fortserkede fronter og konflikt selger saker. Så kan man jo spørre seg hva det går på bekostning av...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Adoptivforeldrene sliter etter avgjørelsen. De får SMS med sjikane, den biologiske moren har møtt opp på skolen til gutten etc.

https://www.aftenposten.no/norge/i/50k37X/Adoptivforeldrene-hetses-i-sosiale-medier-Na-er-de-bekymret-for-gutten-sin?spid_rel=2

Anonymkode: 44605...087

Endelig belyses saken fra den andre siden også. Stakkars, stakkars familie, og spesielt stakkars lille gutt. 

Anonymkode: 31e69...e41

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva har skjedd med gruppen «Barnevernet vil vi ha fullstendig fjernet»? Er den slettet, eller er jeg blokkert? Får bare opp en gruppe med 800 medlemmer som heter «Barnevernet vil vi ha fullstendig fjernet vil vi ha fullstendig fjernet». 

Anonymkode: 31e69...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva har skjedd med gruppen «Barnevernet vil vi ha fullstendig fjernet»? Er den slettet, eller er jeg blokkert? Får bare opp en gruppe med 800 medlemmer som heter «Barnevernet vil vi ha fullstendig fjernet vil vi ha fullstendig fjernet». 

Anonymkode: 31e69...e41

Neida, den er der, i all sin skinnende prakt.

Anonymkode: 44605...087

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Adoptivforeldrene sliter etter avgjørelsen. De får SMS med sjikane, den biologiske moren har møtt opp på skolen til gutten etc.

https://www.aftenposten.no/norge/i/50k37X/Adoptivforeldrene-hetses-i-sosiale-medier-Na-er-de-bekymret-for-gutten-sin?spid_rel=2

Anonymkode: 44605...087

Dette er helt forferdelig! De tar overhodet ikke hensyn til gutten! Og denne eksadvokaten! Har ikke ord for hva jeg mener om han! 

Endret av tirben
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, tirben skrev:

Dette er helt forferdelig! De tar overhode ikke hensyn til gutten! Og denne eksadvokaten! Har ikke ord for hva jeg mener om han! 

Er så enig med deg. Dette handler overhodet ikke om barnets beste, viktigste er at foreldrene/advokatene vinner frem. 

Så bra at guttens side også får komme frem gjennom adoptivforeldrene. 

Anonymkode: 14d62...bb0

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.9.2019 den 11.56, AnonymBruker skrev:

Barnevernet rører opp konflikten i denne situasjonen.

Deres oppførselslinje er arrogant og utrolig uprofesjonell.
Hvorfor prøvde de ikke å finne en løsning, kompromiss? Ingen ville dø hvis Trude hadde lov å sende sønnen brev og gratulere med bursdag kanskje under anonymt navn? Hun har lidet og kjempet for dette i så mange år!

Hvorfor all denne grusomheten med politi forbud etc?

Leste intervju til Ropstad (her https://www.tv2.no/a/10852953/), ble også sjokkert.

Da han blir sport om mulighet på beklagelse til Trude, svarer han noe som ja, hun skal få sine penger. Det er som et spyt i ansikt.

Trude har ingenting å tape, og mer oppmerksomhet til henne i media er bare bedre for henne.

Anonymkode: 40720...f0d

Politiet ble involvert fordi Trude absolutt måtte begynne å vise hvorfor hun er uegnet som mor i utgangspunktet. Og de vanlige drittsekkene har fyrt opp under henne og fått henne i denne situasjonen.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 30.9.2019 den 12.54, AnonymBruker skrev:

Hvis barnevernet og myndighetene hadde prøvd å dempe konflikten hadde media ingenting å vise fram.

Nå blir det bare mer og mer skandale og mer interesse til saken. Jeg forstår ikke, hvorfor er bv så sta og så konfronterende? De motsetter seg EMD beslutninger og gjør dette på mest provoserende måte. De setter seg selv i taper-posisjon. Ikke glem at de er i tillegg i dyp krise og det er flere skandaler på gang. (Den nye videoen med gråtende amerikansk jente som spør amerikansk president om hjelpen allerede sprer seg på internett)

Anonymkode: 40720...f0d

Motsetter seg EMD? På hvilken måte?

Hvilken gråtende amerikansk jente?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.9.2019 den 18.07, AnonymBruker skrev:

Ja, det er helt forferdelig og farlig hvis ikke rutiner og struktur er 100% perfekt. 😄

Anonymkode: 3c598...25a

Kan ikke dere barnehatere slutte med denne tåpelige og uærlige stråmannargumentasjonen deres?

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Neida, den er der, i all sin skinnende prakt.

Anonymkode: 44605...087

Men da må jeg være blokket da. Jeg har aldri skrevet noe der. Kanskje jeg har kommet borti en like eller noe sånt. Så utrolig kjipt! Det er jo underholdning i timesvis der.  

Anonymkode: 31e69...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får så vondt av denne saken. Jeg håper virkelig adoptivforeldrene fhar god støtte og hjelp. Jeg får så behov for å fortelle dem at vi er mange som virkelig føler med dem i alt dette. Stakkars familie :( Slik biomor oppfører seg så risikerer jo gutten store traumer. Tenk om hun hadde møtt på han på skolen og han var totalt uforberedt. 

Men, det eneste jeg er litt kritisk til, er at adoptivforeldrene ikke har vært åpne tidligere om at gutten er adoptert. Det synes jeg burde vært lovfestet info allerede fra de var barn. Å få et sånt sjokk i en alder av 10-11 år kan umulig være greit. Dog, med en slik biologisk mor, kunne det jo faktisk blitt farlig om barnet forsøkte å ta kontakt av nysgjerrighet. Når hun truer med kidnapping etc. Forferdelig vanskelig sak, men spesielt ille at biologisk mor har så mange rundt seg som støtter hennes vanvittige oppførsel. 

Hvis dere adoptivforeldre leser her: Vi er mange som står bak dere og føler med dere i dette! Håper dere klarer å leve greit med gutten deres selv om alt er kaos. 

Anonymkode: 4f0fd...b36

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...