Gå til innhold

Trude vant over Norge i Strasbourg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men, man kan da ikke si hva man vil til unger. Du vet det er veldig mange forhold som tar slutt nettopp fordi den ene parten bruker den andre som søppelbøtte? Hvordan tror du unger som vokser opp slik har det? Vet du egentlig hva pedagogikk går ut på? 

Anonymkode: 88fff...146

Man kan si nøyaktig hva man vil til barna jo. Har man blitt utsatt for urett så er det rett og rimelig at de får vite om det også. Hvorfor blander du inn forhold i oppløsning og pedagogikk? Hold deg til tema.

Anonymkode: 8ec2c...af1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skremmende at så mange her inne ville sagt til barna at deres eldre bror var kidnappet av det farlige barnevernet 😳 

Mildt sagt lite ivaretagende og VELDIG lite konstruktivt. Å skape en frykt i barn for noe som de ikke kan forstå eller verge seg mot 😳 Vitner om veldig lite innsikt i barns behov. Man kan tenke alt mulig, men å utsette barn for alt man tenker som voksen er veldig veldig ugreit. 

Anonymkode: f27d9...f76

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan si nøyaktig hva man vil til barna jo. Har man blitt utsatt for urett så er det rett og rimelig at de får vite om det også. Hvorfor blander du inn forhold i oppløsning og pedagogikk? Hold deg til tema.

Anonymkode: 8ec2c...af1

Man KAN det, men det er veldig dårlig omsorg å gjøre det.

Barn er ikke små voksne.

Anonymkode: f27d9...f76

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan si nøyaktig hva man vil til barna jo. Har man blitt utsatt for urett så er det rett og rimelig at de får vite om det også. Hvorfor blander du inn forhold i oppløsning og pedagogikk? Hold deg til tema.

Anonymkode: 8ec2c...af1

Jeg nevnte det psykologiske aspektet at voksne mennesker ikke finner seg i slikt. Da er jo det bare flott at barna har et visst vern mot slikt?

Anonymkode: 88fff...146

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man KAN det, men det er veldig dårlig omsorg å gjøre det.

Barn er ikke små voksne.

Anonymkode: f27d9...f76

Har ikke en dritt med omsorg å gjøre. Barn fortjener å høre sannheten, nemlig at bv kan gjøre alvorlige feil.

Anonymkode: 8ec2c...af1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skremmende at så mange her inne ville sagt til barna at deres eldre bror var kidnappet av det farlige barnevernet 😳 

Mildt sagt lite ivaretagende og VELDIG lite konstruktivt. Å skape en frykt i barn for noe som de ikke kan forstå eller verge seg mot 😳 Vitner om veldig lite innsikt i barns behov. Man kan tenke alt mulig, men å utsette barn for alt man tenker som voksen er veldig veldig ugreit. 

Anonymkode: f27d9...f76

Nettopp. Og dette viser at flere av disse barnevernsmotstanderne ikke bryr seg om sine egne barns beste så lenge de får svertet og hevnet seg.  At det skaper angst og uro i en liten barnekropp gir de fullstendig faen i, og jo mer jeg ser disse menneskene her på KG og anti-barnevernsgruppene på facebook uttale seg, jo mer takknemlig blir jeg for at vi har ett barnevern.

Anonymkode: 6c489...a35

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Og dette viser at flere av disse barnevernsmotstanderne ikke bryr seg om sine egne barns beste så lenge de får svertet og hevnet seg.  At det skaper angst og uro i en liten barnekropp gir de fullstendig faen i, og jo mer jeg ser disse menneskene her på KG og anti-barnevernsgruppene på facebook uttale seg, jo mer takknemlig blir jeg for at vi har ett barnevern.

Anonymkode: 6c489...a35

Barnevernsmotstandere? Rart hvordan enkelte av dere her inne har de verste fordommene mot andre mennesker. Til info, jeg tror de aller færreste er mot et barnevern, det folk derimot reagerer på er uretten man kan bli utsatt for.

Anonymkode: 8ec2c...af1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke en dritt med omsorg å gjøre. Barn fortjener å høre sannheten, nemlig at bv kan gjøre alvorlige feil.

Anonymkode: 8ec2c...af1

Har bv gjort en alvorlig feil? 

Sier du at barnet skulle vokst opp hos en mor som ikke kunne yte grunnleggemde omsorg? 

Anonymkode: 66b66...66d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har bv gjort en alvorlig feil? 

Sier du at barnet skulle vokst opp hos en mor som ikke kunne yte grunnleggemde omsorg? 

Anonymkode: 66b66...66d

Er ikke tvangsadopsjon alvorlig nok for deg?

Anonymkode: 8ec2c...af1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke en dritt med omsorg å gjøre. Barn fortjener å høre sannheten, nemlig at bv kan gjøre alvorlige feil.

Anonymkode: 8ec2c...af1

Der sa du det. Det har ikke en dritt med omsorg å gjøre. Men alt du foretar deg i forhold til barna dine bør ha med omsorg å gjøre. 

Dette er voksensaker, eller tenker du at barn skal utsettes for ALT som voksne tenker og mener? Hvor går grensa? 

 

Anonymkode: f27d9...f76

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke tvangsadopsjon alvorlig nok for deg?

Anonymkode: 8ec2c...af1

Mener du barnet skulle bodd hos en mor som utførte omsorgssvikt? 

Anonymkode: 66b66...66d

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mener du barnet skulle bodd hos en mor som utførte omsorgssvikt? 

Anonymkode: 66b66...66d

Det har jeg ikke sagt så slutt å putt ord i munnen på meg. Tvangsadopsjon er en alvorlig feil, hvis du ikke klarer å forstå det så sier det vel sitt.

Anonymkode: 8ec2c...af1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg ikke sagt så slutt å putt ord i munnen på meg. Tvangsadopsjon er en alvorlig feil, hvis du ikke klarer å forstå det så sier det vel sitt.

Anonymkode: 8ec2c...af1

Ja, det er en alvorlig feil som ikke blir gjort rett ved at gutten må flytte fra adoptivfamilien.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg ikke sagt så slutt å putt ord i munnen på meg. Tvangsadopsjon er en alvorlig feil, hvis du ikke klarer å forstå det så sier det vel sitt.

Anonymkode: 8ec2c...af1

Ah, så det går på at ungen har det bedre av å bli kastet fra fosterfamilie til fosterfamilie da? 

Anonymkode: 66b66...66d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fru Uperfekt skrev:

Mener du seriøst at 250k er høy erstatning?

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Latterlig lavt spør du meg😊

Anonymkode: 57df7...e45

 

Hvorfor mener dere det? Hvorfor mener dere at biologisk mor bør få erstatning overhodet? Biologisk mor fikk gjentatte sjanser over flere år, men var ikke interessert i å bygge en relasjon til barnet. Dersom noen har lidd tap i denne saken må det være barnet (ikke at jeg mener at han bør tilkjennes erstatning). 

Anonymkode: 605f8...e8f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fordi feil skjer, og normale oppegående foreldre er redde for å bli ofre for barnevernets maktmisbruk, når det først forekommer. 

Anonymkode: 8ec2c...af1

Feil! Normale, oppegående foreldre er IKKE redd for å barnevernet, tvert i mot! 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Fjugur skrev:

Feil! Normale, oppegående foreldre er IKKE redd for å barnevernet, tvert i mot! 

Javel. Du vel kjennskap til alle foreldre i Norge du. 

Anonymkode: 8ec2c...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fjugur skrev:

Feil! Normale, oppegående foreldre er IKKE redd for å barnevernet, tvert i mot! 

Joda, feil skjer. Også i bv. 

Anonymkode: 44605...087

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Hvorfor mener dere det? Hvorfor mener dere at biologisk mor bør få erstatning overhodet? Biologisk mor fikk gjentatte sjanser over flere år, men var ikke interessert i å bygge en relasjon til barnet. Dersom noen har lidd tap i denne saken må det være barnet (ikke at jeg mener at han bør tilkjennes erstatning). 

Anonymkode: 605f8...e8f

Mitt var svar til en annen som mente hun hadde fått veldig høy erstatning.

Har ikke tatt stilling til erstatnings spørsmålet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Fjugur skrev:

Feil! Normale, oppegående foreldre er IKKE redd for å barnevernet, tvert i mot! 

Har jobbet for de i flere år og jo normalt oppegående mennesker vet at de ikke er trygge om de kommer ut for feil saksbehandling

Anonymkode: c09b7...69c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...