Vårstjerne Skrevet 25. oktober 2019 Forfatter #401 Del Skrevet 25. oktober 2019 3 timer siden, Miranda Hobbes skrev: Hei alle 😄 Eg har ikkje meldt meg inn før pga eg hadde kjemisk forrige mnd, så tenkte eg ville vente for å sjå. Hadde egentlig tenkt å vente enda litt til, men idag er eg så kvalm at eg ville høyre om tips og triks? 🤢😅 Eg er 34år, dette er barn 3. Termin ifølge appene er 16.juni, eg er då ca 7 veker på veg. Eg har ikkje vore kvalm i mine to tidligare svangerskap, så dette er nytt (og forferdelig ubehagelig 😂). Har dokke nokon lure idear der ute? Hei, og velkommen! Har fulgt deg i prøvere-forumet, og har ventet på deg 🙈😁 Jeg er i uke 13 nå, og spyr fortsatt som en gris. Opplever at fet mat kommer fort i retur. Har ikke funnet noe spiselig eller drikkelig som har dempet kvalmen Bruker sjøsykearmband, og føler det hjelper! Spyr fortsatt, men synes absolutt jeg føler meg bedre enn de dagene de ikke er på Legger deg inn i hovedinnlegget Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 25. oktober 2019 #402 Del Skrevet 25. oktober 2019 Tul i dag! Fantastisk opplevelse. Alt ser helt fint ut, og alt er der det skal 😍 Det er ei lita jente inni der ❤ Så mor har tatt feil 😂 Ble satt frem fra 13+2 til 13+5, så termin er 28/4, men jeg fortsetter her inne om det er greit. Føler, etter alle "kjente" at det er her jeg hører hjemme, og med min flaks blir det igangsetting som sist 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vårstjerne Skrevet 25. oktober 2019 Forfatter #403 Del Skrevet 25. oktober 2019 32 minutter siden, Sinsiew skrev: Tul i dag! Fantastisk opplevelse. Alt ser helt fint ut, og alt er der det skal 😍 Det er ei lita jente inni der ❤ Så mor har tatt feil 😂 Ble satt frem fra 13+2 til 13+5, så termin er 28/4, men jeg fortsetter her inne om det er greit. Føler, etter alle "kjente" at det er her jeg hører hjemme, og med min flaks blir det igangsetting som sist Åå, vær her 😁❤️ Så koselig at du har fått sett på lille ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Hobbes Skrevet 25. oktober 2019 #404 Del Skrevet 25. oktober 2019 1 time siden, Sinsiew skrev: Tul i dag! Fantastisk opplevelse. Alt ser helt fint ut, og alt er der det skal 😍 Det er ei lita jente inni der ❤ Så mor har tatt feil 😂 Ble satt frem fra 13+2 til 13+5, så termin er 28/4, men jeg fortsetter her inne om det er greit. Føler, etter alle "kjente" at det er her jeg hører hjemme, og med min flaks blir det igangsetting som sist Så kjekt!! Er så deilig å sjå at det er liv inni der. Og ekstra kjekt å få vite kjønn så tidlig 😍 Er det ei jente du har frå før også?? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 25. oktober 2019 #405 Del Skrevet 25. oktober 2019 10 minutter siden, Miranda Hobbes skrev: Så kjekt!! Er så deilig å sjå at det er liv inni der. Og ekstra kjekt å få vite kjønn så tidlig 😍 Er det ei jente du har frå før også?? Ja, har ei lita som blir to i desember 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilblimamma90 Skrevet 25. oktober 2019 #406 Del Skrevet 25. oktober 2019 Å hjelpes. Satte nettopp på Notting Hill på TVen, og det har knapt gått ti minutter før jeg omtrent er rørt til tårer. Og det bare av å se en søt og forfjamset Hugh Grant 😂 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heidu90 Skrevet 25. oktober 2019 #407 Del Skrevet 25. oktober 2019 4 timer siden, Sinsiew skrev: Tul i dag! Fantastisk opplevelse. Alt ser helt fint ut, og alt er der det skal 😍 Det er ei lita jente inni der ❤ Så mor har tatt feil 😂 Ble satt frem fra 13+2 til 13+5, så termin er 28/4, men jeg fortsetter her inne om det er greit. Føler, etter alle "kjente" at det er her jeg hører hjemme, og med min flaks blir det igangsetting som sist Kunne de allerede se kjønnet? 😱 Gratulerer så mye! Gleder meg så utrolig mye til å få vite kjønnet til baby, så jeg venter utålmodig på at ukene skal gå 😅 Skal på TUL om et par uker (er ca 12 uker da) 😍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 25. oktober 2019 #408 Del Skrevet 25. oktober 2019 1 minutt siden, Heidu90 skrev: Kunne de allerede se kjønnet? 😱 Gratulerer så mye! Gleder meg så utrolig mye til å få vite kjønnet til baby, så jeg venter utålmodig på at ukene skal gå 😅 Skal på TUL om et par uker (er ca 12 uker da) 😍 Takk ❤ Ja, med mindre det er en gutt som er treig til å "reise seg" 😂 Og så hjalp det på at jeg er 13+5 og ikke 13+2 som jeg trodde, tydeligvis 😛 Herlig! Å se den lille sprellende krabaten, høre hjertelydene og se de bittesmå hendene som driver oppi ansiktet er verdens beste følelse😍 Ante ikke at det var mulig å føle minst like sterkt for denne lille som med første, men dette er jo minst like spennende(om ikke mer, siden vi nå har storesøster å dele veien med også). 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi2018 Skrevet 25. oktober 2019 #409 Del Skrevet 25. oktober 2019 2 timer siden, Sinsiew skrev: Takk ❤ Ja, med mindre det er en gutt som er treig til å "reise seg" 😂 Og så hjalp det på at jeg er 13+5 og ikke 13+2 som jeg trodde, tydeligvis 😛 Herlig! Å se den lille sprellende krabaten, høre hjertelydene og se de bittesmå hendene som driver oppi ansiktet er verdens beste følelse😍 Ante ikke at det var mulig å føle minst like sterkt for denne lille som med første, men dette er jo minst like spennende(om ikke mer, siden vi nå har storesøster å dele veien med også). Åh så gode nyheter 🥰🥰 Ble du satt frem pga målene på babyen? Var du usikker på når eggløsning var fra før? Jeg har tippet jente på deg ut i fra det jeg har lest om jente og kvalme 😅 Tipper det hos @Vårstjerne også 🙊 Og gutt på meg selv fordi jeg ikke er kvalm, så det blir spennende å se om den "teorien" holder 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 26. oktober 2019 #410 Del Skrevet 26. oktober 2019 7 timer siden, Tussi2018 skrev: Åh så gode nyheter 🥰🥰 Ble du satt frem pga målene på babyen? Var du usikker på når eggløsning var fra før? Jeg har tippet jente på deg ut i fra det jeg har lest om jente og kvalme 😅 Tipper det hos @Vårstjerne også 🙊 Og gutt på meg selv fordi jeg ikke er kvalm, så det blir spennende å se om den "teorien" holder 😅 Hehe, jeg har jo egentlig ikke vært kvalm i det hele tatt, når jeg sammenligner med sist svangerskap. Var derfor jeg tippet gutt. For fra før har jeg sagt at vi skal være jenteforeldre, for det har jeg følt på meg helt siden vi begynte å prate om barn 🙈 Ja, hun ble målt til 8 cm fra hode til stump. Lundring kunne fortelle at det er vanlig at de underdriver på måling i uke 7, for så i sette frem senere. Så nå har jeg "befruktningsdato" 6/8, og det er jo datoen jeg hadde eggløsning så slik sett passer jo dette mye bedre. Jeg tempet, så eggløsningen var jeg sikker på 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi2018 Skrevet 26. oktober 2019 #411 Del Skrevet 26. oktober 2019 8 timer siden, Sinsiew skrev: Hehe, jeg har jo egentlig ikke vært kvalm i det hele tatt, når jeg sammenligner med sist svangerskap. Var derfor jeg tippet gutt. For fra før har jeg sagt at vi skal være jenteforeldre, for det har jeg følt på meg helt siden vi begynte å prate om barn 🙈 Ja, hun ble målt til 8 cm fra hode til stump. Lundring kunne fortelle at det er vanlig at de underdriver på måling i uke 7, for så i sette frem senere. Så nå har jeg "befruktningsdato" 6/8, og det er jo datoen jeg hadde eggløsning så slik sett passer jo dette mye bedre. Jeg tempet, så eggløsningen var jeg sikker på 😊 Ah okei 😅 men jeg syns du har beskrevet mye kvalme her i starten. Hvordan føler du deg nå da? Jeg føler på meg at det blir en gutt her, men da håper det jeg blir jente neste gang🙊 Jeg har også "befruktningsdato" den dagen jeg tror el skjedde. Dagen etter jeg satt ovitrelle. Kunne ikke teste siden det bare hadde vært positiv pga sprøyten uansett, men tror det skjedde da. Spent på om jeg får beholde samme termindato på UL fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 26. oktober 2019 #412 Del Skrevet 26. oktober 2019 28 minutter siden, Tussi2018 skrev: Ah okei 😅 men jeg syns du har beskrevet mye kvalme her i starten. Hvordan føler du deg nå da? Jeg føler på meg at det blir en gutt her, men da håper det jeg blir jente neste gang🙊 Jeg har også "befruktningsdato" den dagen jeg tror el skjedde. Dagen etter jeg satt ovitrelle. Kunne ikke teste siden det bare hadde vært positiv pga sprøyten uansett, men tror det skjedde da. Spent på om jeg får beholde samme termindato på UL fremover. Joda, var kvalm i starten, men med J o jeg rett ut i flere uker. Nå har jeg kastet opp en håndfull ganger 😂 Det blir spennende! Det er ikke lenge til tul nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi2018 Skrevet 26. oktober 2019 #413 Del Skrevet 26. oktober 2019 1 time siden, Sinsiew skrev: Joda, var kvalm i starten, men med J o jeg rett ut i flere uker. Nå har jeg kastet opp en håndfull ganger 😂 Det blir spennende! Det er ikke lenge til tul nå? Ja det er jo klart en forskjell 🙈😅 Skal på torsdag, da er jeg 12+1. Hvis alt er bra da så venter vi når til den ordinære neste gang 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vårstjerne Skrevet 26. oktober 2019 Forfatter #414 Del Skrevet 26. oktober 2019 I dag er en skikkelig tung dag. Noen som er veldig nær oss har nettopp fått barn, og jeg synes det er skikkelig tøft. Termindato for det første svangerskapet (som endte i MA) er bare dager unna, og jeg synes det er så vondt med alle milepælene og opplevelsene vi har mistet. Frykten for å miste igjen er så stor. Finner ingen trøst i at symptomer fortsatt er, siden jeg vet at de kan vedvare ved en MA. Jeg er sliten av dårlig søvn, og mye kvalme/oppkast de siste månedene. I dag oppdaget jeg at jeg hadde pakket med meg feil genser, og etter det gråt jeg i nesten 2 timer. Så mye vondt som måtte ut. Hadde trodd det skulle bli enklere etter de 12 første ukene. Nå kjenner jeg bare at det er så uendelig lenge til jeg kan forvente å kjenne liv, og trygges på det. Jeg klarer ikke å glede meg på samme måten som jeg gjorde ved første svangerskap, og det er en vond følelse å ha. Sist gang var jeg helt sikker på at det var en gutt. Så for meg hvilke interesser han ville få, hvordan han ville trives på barnehage/skole, ville han ha lett for å få venner, hvem vil han ligne mest på... Jeg så for meg turer, opplevelser, våkenetter. Nå kjenner jeg meg bare distansert. Håper virkelig på en bedre dag i morgen ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi2018 Skrevet 26. oktober 2019 #415 Del Skrevet 26. oktober 2019 1 time siden, Vårstjerne skrev: I dag er en skikkelig tung dag. Noen som er veldig nær oss har nettopp fått barn, og jeg synes det er skikkelig tøft. Termindato for det første svangerskapet (som endte i MA) er bare dager unna, og jeg synes det er så vondt med alle milepælene og opplevelsene vi har mistet. Frykten for å miste igjen er så stor. Finner ingen trøst i at symptomer fortsatt er, siden jeg vet at de kan vedvare ved en MA. Jeg er sliten av dårlig søvn, og mye kvalme/oppkast de siste månedene. I dag oppdaget jeg at jeg hadde pakket med meg feil genser, og etter det gråt jeg i nesten 2 timer. Så mye vondt som måtte ut. Hadde trodd det skulle bli enklere etter de 12 første ukene. Nå kjenner jeg bare at det er så uendelig lenge til jeg kan forvente å kjenne liv, og trygges på det. Jeg klarer ikke å glede meg på samme måten som jeg gjorde ved første svangerskap, og det er en vond følelse å ha. Sist gang var jeg helt sikker på at det var en gutt. Så for meg hvilke interesser han ville få, hvordan han ville trives på barnehage/skole, ville han ha lett for å få venner, hvem vil han ligne mest på... Jeg så for meg turer, opplevelser, våkenetter. Nå kjenner jeg meg bare distansert. Håper virkelig på en bedre dag i morgen ❤️ Så vondt å lese at du har det slik! Det må være veldig tungt. Sender deg en god klem ❤ Får du snakket med samboeren din eller noe andre om hvordan du har det? Kanskje dere skal ta en ekstra TUL slik at du kan bli beroliget av å se at alt er ok? Jeg syns i hvert fall det er vel verdt pengene. Evt snakke med jordmor om dette og der kan du vel få høre hjertelyd nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vårstjerne Skrevet 26. oktober 2019 Forfatter #416 Del Skrevet 26. oktober 2019 29 minutter siden, Tussi2018 skrev: Så vondt å lese at du har det slik! Det må være veldig tungt. Sender deg en god klem ❤ Får du snakket med samboeren din eller noe andre om hvordan du har det? Kanskje dere skal ta en ekstra TUL slik at du kan bli beroliget av å se at alt er ok? Jeg syns i hvert fall det er vel verdt pengene. Evt snakke med jordmor om dette og der kan du vel få høre hjertelyd nå? Jeg har heldigvis en god dialog med mannen min. Godt å kan dele de tingene med han! I tillegg er jeg så priviligert at søsteren min er jordmor. Så hun har absolutt fått en del telefoner i løpet av dette svangerskapet. Bare leit at hun bor så langt unna. Jeg er på jobb akkurat nå, og kommer hjem på mandag. Får se om det blir enda en tidlig UL på oss. Vi må i såfall reise et stykke for å få det til Takk for at du svarer sent på en lørdag, @Tussi2018❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi2018 Skrevet 26. oktober 2019 #417 Del Skrevet 26. oktober 2019 30 minutter siden, Vårstjerne skrev: Jeg har heldigvis en god dialog med mannen min. Godt å kan dele de tingene med han! I tillegg er jeg så priviligert at søsteren min er jordmor. Så hun har absolutt fått en del telefoner i løpet av dette svangerskapet. Bare leit at hun bor så langt unna. Jeg er på jobb akkurat nå, og kommer hjem på mandag. Får se om det blir enda en tidlig UL på oss. Vi må i såfall reise et stykke for å få det til Takk for at du svarer sent på en lørdag, @Tussi2018❤️ Så bra 😊 Er jordmor langt unna for deg også? Det kan vel bli lenge å vente til OUL for deg hvis du er veldig bekymret? Jeg syns det hjalp veldig med den jeg hadde i uke 10. Har ikke vært så utrolig etter det, men nå når det nærmer seg ny UL så tenker jeg jo litt på MA igjen, men ikke i nærheten av så mye som før heldigvis. Oddsene er på vår side, husk det ❤🙏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissygloss Skrevet 28. oktober 2019 #418 Del Skrevet 28. oktober 2019 Da er det over for oss. Blødde så vidt lyserosa i går morges og i dag. Vært på UL og bekreftet stopp i utvikling i uke 7, rett etter vi så hjerteslag egentlig.. Skulle gått inn i uke 10 straks. Blir veldig lett gravid men andre MA i samme tidsrom, så vet ikke helt hvordan vi skal gå frem etter dette. Skulle bare ønske vi kunne fått EN normal graviditet, uten komplikasjoner.. 💔 Lykke til videre alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skjæra på tunet Skrevet 28. oktober 2019 #419 Del Skrevet 28. oktober 2019 43 minutter siden, Lissygloss skrev: Da er det over for oss. Blødde så vidt lyserosa i går morges og i dag. Vært på UL og bekreftet stopp i utvikling i uke 7, rett etter vi så hjerteslag egentlig.. Skulle gått inn i uke 10 straks. Blir veldig lett gravid men andre MA i samme tidsrom, så vet ikke helt hvordan vi skal gå frem etter dette. Skulle bare ønske vi kunne fått EN normal graviditet, uten komplikasjoner.. 💔 Lykke til videre alle sammen Nei huff! Så leit å høre!😔💔 Klem til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi2018 Skrevet 28. oktober 2019 #420 Del Skrevet 28. oktober 2019 4 timer siden, Lissygloss skrev: Da er det over for oss. Blødde så vidt lyserosa i går morges og i dag. Vært på UL og bekreftet stopp i utvikling i uke 7, rett etter vi så hjerteslag egentlig.. Skulle gått inn i uke 10 straks. Blir veldig lett gravid men andre MA i samme tidsrom, så vet ikke helt hvordan vi skal gå frem etter dette. Skulle bare ønske vi kunne fått EN normal graviditet, uten komplikasjoner.. 💔 Lykke til videre alle sammen Neii, så utrolig trist 😣😥 Ingen skulle måtte oppleve det for det er så utrolig vondt💔 Husker du skrev at på forrige UL så ble du satt tilbake en uke og at det kanskje skyldtes at det var noe gale. Må ha vært fælt å gå i to uker og vente på denne timen for så å få den beskjeden! Sender deg en god klem ❤ og lykke til med nytt forsøk 🤞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå