Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2020


Vårstjerne

Anbefalte innlegg

Så godt å lese at de fleste har sett bankende hjerter og liv! Min plan var egentlig å vente til ordinær ultralyd, men nå klarer jeg ikke å vente lenger. Så derfor blir det ultralyd neste uke - og jeg gleder meg såå! Da er jeg i uke 14, og kan forhåpentligvis få vite kjønnet! Først og fremst håper jeg alt ser bra ut inne der, og at det er en frisk bebi som utvikler seg.😍

Startet dagen i dag med å kaste opp. Så det er vi flere om @Vårstjerne.. Håper det snart går over!! Nå jeg er 12+1, og har fått nok av å være dårlig 😂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, rosaa skrev:

Så godt å lese at de fleste har sett bankende hjerter og liv! Min plan var egentlig å vente til ordinær ultralyd, men nå klarer jeg ikke å vente lenger. Så derfor blir det ultralyd neste uke - og jeg gleder meg såå! Da er jeg i uke 14, og kan forhåpentligvis få vite kjønnet! Først og fremst håper jeg alt ser bra ut inne der, og at det er en frisk bebi som utvikler seg.😍

Startet dagen i dag med å kaste opp. Så det er vi flere om @Vårstjerne.. Håper det snart går over!! Nå jeg er 12+1, og har fått nok av å være dårlig 😂 

Så spennende at du også tar en tidlig UL ❤️

Selv om det er kjipt, så er det godt å ikke være alene 😅 Har hørt fra så mange at nå blir det bare bedre. Men denne uken tror jeg faktisk har vært den verste 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Vårstjerne skrev:

Så spennende at du også tar en tidlig UL ❤️

Selv om det er kjipt, så er det godt å ikke være alene 😅 Har hørt fra så mange at nå blir det bare bedre. Men denne uken tror jeg faktisk har vært den verste 🙈

Ja, det er en trøst i det faktisk😅 Det får jeg høre også, så jeg håper det stemmer.. Kanskje du bare får det skikkelig nå før det gir seg helt. Kan hvertfall håpe, haha 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har en følelse på hvilke kjønn det blir; har dere sjekket sånne myter/kjerringråd eller er det kun en "følelse"? Jeg syns det er så spennende å tenke på hvem det er som ligger inni magen 😅🙊 Ble liksom mye mer reelt etter forrige UL, at jeg faktisk skal bli mamma 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tussi2018 skrev:

Dere som har en følelse på hvilke kjønn det blir; har dere sjekket sånne myter/kjerringråd eller er det kun en "følelse"? Jeg syns det er så spennende å tenke på hvem det er som ligger inni magen 😅🙊 Ble liksom mye mer reelt etter forrige UL, at jeg faktisk skal bli mamma 😍

I følge alle myter så bør vel dette være en jente, men jeg har en ordentlig følelse av at det er en gutt. Bare en hunch rett og slett. Skal ha OUL i begynnelsen av desember og da får vi kanskje vite sikkert 🙊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 123aha skrev:

I følge alle myter så bør vel dette være en jente, men jeg har en ordentlig følelse av at det er en gutt. Bare en hunch rett og slett. Skal ha OUL i begynnelsen av desember og da får vi kanskje vite sikkert 🙊

Spennende 🙊 Ut i fra min form og myter så bør jeg få en gutt 😅 Har liksom ikke klart å gjøre meg opp noe mening om hva jeg tror det er enda 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Da melder jeg meg gjerne inn her med dere om det er greit 😇

Jeg er nå 5 +0 på vei, såer enda tidlig og nytt, men veldig spennende! Det er første baby og det klaffet i pp 2, så føler meg veldig heldig. Mannen og jeg er begge midt i 20-årene og veldig tradisjonelle med tanke på hva vi trives med i livet. Vi har nå jobb, bil, hus med hage, en katt og gleder oss nå til vi får et lite nurk. Kjedelig tenker noen, helt perfekt tenker vi O:) 

Menstermin som jeg har funnet på app er satt til 26. juni, så ligger jo litt bak dere første her, men veldig spennende å lese om hva jeg kan forvente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skjæra på tunet
3 timer siden, Kaie skrev:

Hei!

Da melder jeg meg gjerne inn her med dere om det er greit 😇

Jeg er nå 5 +0 på vei, såer enda tidlig og nytt, men veldig spennende! Det er første baby og det klaffet i pp 2, så føler meg veldig heldig. Mannen og jeg er begge midt i 20-årene og veldig tradisjonelle med tanke på hva vi trives med i livet. Vi har nå jobb, bil, hus med hage, en katt og gleder oss nå til vi får et lite nurk. Kjedelig tenker noen, helt perfekt tenker vi O:) 

Menstermin som jeg har funnet på app er satt til 26. juni, så ligger jo litt bak dere første her, men veldig spennende å lese om hva jeg kan forvente.

Velkommen! 🎉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kaie skrev:

Hei!

Da melder jeg meg gjerne inn her med dere om det er greit 😇

Jeg er nå 5 +0 på vei, såer enda tidlig og nytt, men veldig spennende! Det er første baby og det klaffet i pp 2, så føler meg veldig heldig. Mannen og jeg er begge midt i 20-årene og veldig tradisjonelle med tanke på hva vi trives med i livet. Vi har nå jobb, bil, hus med hage, en katt og gleder oss nå til vi får et lite nurk. Kjedelig tenker noen, helt perfekt tenker vi O:) 

Menstermin som jeg har funnet på app er satt til 26. juni, så ligger jo litt bak dere første her, men veldig spennende å lese om hva jeg kan forvente.

Gratulererså mye, og velkommen 😁

Hvis du skriver hvor gamnel du er, så legger jeg deg inn i hovedinnlegget 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Da tror jeg også at jeg henger meg på her (foreløpig i hvert fall). Jeg er akkurat nå 4+3, men ulike kalkulatorer/apper plasserer menstermin en eller annen plass mellom 28. juni og 1. juli. 

Jeg er selv 28 år gammel, og samboer er 31. Vi har vært sammen i 12 år nå. Vi har snakket om barn ei stund, og jeg sluttet på p-piller for litt over to år siden. Vi har siden da brukt kondom som prevensjon fram til vi bestemte oss for å prøve. Det var for 3(!) uker siden. Dette var omtrent rett før eggløsning, så da var det bare å kjøre på. 10 dpo sto jeg med en positiv test i hånda. Så her gikk ting virkelig fort i svingene 😅

Nå er det jevnt over mye spenning for oss begge to, blandet med nervøsitet for om den lille spiren blir sittende. Noe av det vi ser fram til er å kunne fortelle det til de kommende besteforeldrene etter hvert. For hans foreldre blir det barnebarn nr. 2 (det første kommer nå i november), mens det for mine foreldre blir det aller første 😊 Om alt går som det skal, og vi klarer å holde oss så lenge, så tenker vi å fortelle det når vi er hjemme i jula da vi bor et stykke unna det meste av familie.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 
 

Melder meg på 🙂 

Har vert gift i 12 år, prøvere i 7 år. Begge er 32 år. Var i gang med vårt 4 prøverørsforsøk da vi ble gravide naturlig. Er i dag 10+5, var på ultralyd i uke 8 der vi såg ett bankende hjerte. Skal på ultralyd igjen i morgen 🤞🏻

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skjæra på tunet
3 minutter siden, Seny skrev:

Hei! 
 

Melder meg på 🙂 

Har vert gift i 12 år, prøvere i 7 år. Begge er 32 år. Var i gang med vårt 4 prøverørsforsøk da vi ble gravide naturlig. Er i dag 10+5, var på ultralyd i uke 8 der vi såg ett bankende hjerte. Skal på ultralyd igjen i morgen 🤞🏻

Velkommen! Så spennende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Seny skrev:

Takk! Glemte å skrive at ultralyd ble satt til 15.mai. 

Mente termin 🤦🏻‍♀️ Opphengt i ultralyder her ja 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skjæra på tunet
14 minutter siden, Seny skrev:

Mente termin 🤦🏻‍♀️ Opphengt i ultralyder her ja 😅

Null stress, jeg hang med! 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Skjæra på tunet skrev:

Velkommen! 🎉 

Takk takk ☺️

 

4 timer siden, Vårstjerne skrev:

Gratulererså mye, og velkommen 😁

Hvis du skriver hvor gamnel du er, så legger jeg deg inn i hovedinnlegget 😊😊

Tusen takk 😀 Jeg er 26 år! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Vilblimamma90 skrev:

Hei!

Da tror jeg også at jeg henger meg på her (foreløpig i hvert fall). Jeg er akkurat nå 4+3, men ulike kalkulatorer/apper plasserer menstermin en eller annen plass mellom 28. juni og 1. juli. 

Jeg er selv 28 år gammel, og samboer er 31. Vi har vært sammen i 12 år nå. Vi har snakket om barn ei stund, og jeg sluttet på p-piller for litt over to år siden. Vi har siden da brukt kondom som prevensjon fram til vi bestemte oss for å prøve. Det var for 3(!) uker siden. Dette var omtrent rett før eggløsning, så da var det bare å kjøre på. 10 dpo sto jeg med en positiv test i hånda. Så her gikk ting virkelig fort i svingene 😅

Nå er det jevnt over mye spenning for oss begge to, blandet med nervøsitet for om den lille spiren blir sittende. Noe av det vi ser fram til er å kunne fortelle det til de kommende besteforeldrene etter hvert. For hans foreldre blir det barnebarn nr. 2 (det første kommer nå i november), mens det for mine foreldre blir det aller første 😊 Om alt går som det skal, og vi klarer å holde oss så lenge, så tenker vi å fortelle det når vi er hjemme i jula da vi bor et stykke unna det meste av familie.

Velkommen så mye! Jeg legger deg til i hovedinnlegget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Seny skrev:

Hei! 
 

Melder meg på 🙂 

Har vert gift i 12 år, prøvere i 7 år. Begge er 32 år. Var i gang med vårt 4 prøverørsforsøk da vi ble gravide naturlig. Er i dag 10+5, var på ultralyd i uke 8 der vi såg ett bankende hjerte. Skal på ultralyd igjen i morgen 🤞🏻

Velkommen og gratulerer!! 

Vi prøvde selv i 5 år før det plutselig klaffet ❤️ Du må oppdatere når du hsr vært på UL. Er det noen grunn til at dere tar en ny, eller er det bare nysgjerrigheten? 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vårstjerne skrev:

Velkommen og gratulerer!! 

Vi prøvde selv i 5 år før det plutselig klaffet ❤️ Du må oppdatere når du hsr vært på UL. Er det noen grunn til at dere tar en ny, eller er det bare nysgjerrigheten? 😁

Takk ❤️ 
Som sagt så var vi i gang med ivf og var inne i nedregulering fasen når testen viste positivt så fekk tilbud om ultralyd i uke 8. Men hvorfor jeg skal i morgen spurte jeg ikke om, fekk bare tilbud om det så takket ja. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skjæra på tunet
3 timer siden, Vilblimamma90 skrev:

Hei!

Da tror jeg også at jeg henger meg på her (foreløpig i hvert fall). Jeg er akkurat nå 4+3, men ulike kalkulatorer/apper plasserer menstermin en eller annen plass mellom 28. juni og 1. juli. 

Jeg er selv 28 år gammel, og samboer er 31. Vi har vært sammen i 12 år nå. Vi har snakket om barn ei stund, og jeg sluttet på p-piller for litt over to år siden. Vi har siden da brukt kondom som prevensjon fram til vi bestemte oss for å prøve. Det var for 3(!) uker siden. Dette var omtrent rett før eggløsning, så da var det bare å kjøre på. 10 dpo sto jeg med en positiv test i hånda. Så her gikk ting virkelig fort i svingene 😅

Nå er det jevnt over mye spenning for oss begge to, blandet med nervøsitet for om den lille spiren blir sittende. Noe av det vi ser fram til er å kunne fortelle det til de kommende besteforeldrene etter hvert. For hans foreldre blir det barnebarn nr. 2 (det første kommer nå i november), mens det for mine foreldre blir det aller første 😊 Om alt går som det skal, og vi klarer å holde oss så lenge, så tenker vi å fortelle det når vi er hjemme i jula da vi bor et stykke unna det meste av familie.

Velkommen! 🎉😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...