Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2020


Vårstjerne

Anbefalte innlegg

Skravletråd for oss som har termin i mai/juni 2020. Håper at flere hiver seg på, slik at vi kan følge, og støtte hverandre gjennom svangerskapet :)

 

:babysmokk:Terminliste:babysmokk:

 

Alvea - 30 år - B2 - Termin 1. mai

Sinsiew - 25 år - B2 - termin 2. Mai :babyjente:

rosaa - 23 år - B1 - termin 4. mai:babyjente:

123aha -  28 år - B1 - Termin 8. Mai :babyjente:

Vårstjerne - 29 år - B1 - termin 8. Mai :babygutt:

Seny - 32 år - B1 - termin 15. Mai :babygutt:

Tussi2018 - 29 år - B1 - termin 17. Mai :babyjente:

Puny - 33 år - B2 - termin 18. Mai

Skjæra på tunet - 30 år - B2 - Termin 22 mai :babygutt:

Crizpo - 27 år - B1 - Termin 23. Mai

Gjest Mai-skatt - 31 år - B1 - Termin 23. Mai :babyjente:

tobarnsmorboys - 29 år - B3 - termin 26. mai 

Lumos_nox - 28 år - B1 - termin 29. Mai

Heidu90 - 26 år - B1 - termin 30. mai

Ivik - 24 år - B1 - termin 1. juni

Lissygloss - 32 år - B2 - termin 2. Juni

Iligoz - 31 år - B2 - termin 13. Juni

Miranda Hobbes - 34 år - B3 - termin 16. Juni

Kaie - 26 år - B1 - termin 26. Juni

Fruhagen19 - 31 år - B1 - termin 26. Juni

Vilblimamma90 - 28 år - B1 - termin 28. Juni - 1. Juli. 

Endret av Vårstjerne
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg starter med å fortelle litt om meg selv. 😊

Jeg er 29 år gammel, gift med verdens tålmodigste mann, og har to hunder. Ingen tidligere barn. 

Jeg og mannen har vært ufrivillige barnløse i flere år, før spiren plutselig satt i februar. Sjokket og gleden var stor, men dessverre kortvarig, da det endte med en missed abortion. 2 runder med medisinsk abort, og til slutt kirurgisk for å fjerne rester. Dette var i april, og livet har vært en berg-og-dal-bane av følelser etter dette. Frykt for å bli gravid og oppleve det samme på nytt, og frykt for å aldri bli gravid igjen... 

Men så ble vi gravide igjen! 2 graviditeter på 7 måneder etter å ha vært ufrivillig barnløse i flere år. Helt utrolig, og så fantastisk! Selv om frykten er der, så håper og tror jeg at det skal gå bra denne gangen. ❤️

Av symptomer opplever jeg å være ueeeendelig trøtt, og blir utrolig for anpusten av ingenting. Begge disse symptomene hadde jeg sist svangerskap, men sist gang var jeg i tillegg fryktelig svimmel. De siste dagene har brystene vært svært ømme, og brystvortene har nesten doblet størrelse 🙈

Menstermin er 9. Mai, men eggløsning kom tidligere, så jeg regner termin til 8. Mai. Kjekt å være en dag lengre frem mtp diverse graviditetsapper nå de første ukene 😅

Jeg håper vi kan bli en fin gjeng som følger hverandre gjennom denne tråden. Underforumet "prøvere og ufrivillig barnløse" har betydd mye for meg i prøveperioden, og jeg håper denne tråden kan være like positiv og støttende 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alvea - 30 år - B2 - Termin 1. mai

 

Jeg og mannen min har vært sammen i åtte år og fra før har vi en liten gutt som blir 2 år neste sommer :) Forhåpentligvis vil han da også være storebror ❤️

Vi har vært veldig heldige for det har klaffet på første forsøk begge gangene. Rakk aldri å få mensen helt tilbake etter forrige graviditet så er ikke helt sikkert på terminen. Antar ut i fra hvilken dato jeg fikk positiv test, eggløsningssmerter osv, så er ca 80% sikker på datoen.

Var heldig med nr 1 og hadde null symptomer bortsett fra litt menssmerter og ligamentsmerter i starten. Nå har jeg følt litt på kvalme, dårlig kondis, smerter og svimmelhet. Kvalmen og svimmelheten kan ha sammenheng med dårlig/manglende søvn. 

Gleder meg veldig til tiden fremover og krysser alt jeg har for at det går bra med oss :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Alvea skrev:

Alvea - 30 år - B2 - Termin 1. mai

 

Jeg og mannen min har vært sammen i åtte år og fra før har vi en liten gutt som blir 2 år neste sommer :) Forhåpentligvis vil han da også være storebror ❤️

Vi har vært veldig heldige for det har klaffet på første forsøk begge gangene. Rakk aldri å få mensen helt tilbake etter forrige graviditet så er ikke helt sikkert på terminen. Antar ut i fra hvilken dato jeg fikk positiv test, eggløsningssmerter osv, så er ca 80% sikker på datoen.

Var heldig med nr 1 og hadde null symptomer bortsett fra litt menssmerter og ligamentsmerter i starten. Nå har jeg følt litt på kvalme, dårlig kondis, smerter og svimmelhet. Kvalmen og svimmelheten kan ha sammenheng med dårlig/manglende søvn. 

Gleder meg veldig til tiden fremover og krysser alt jeg har for at det går bra med oss :) 

Velkommen hit, og gratulerer så mye med nummer 2 på vei 😊 Blir fint å følge deg fremover! Planlegger dere tidlig ultralyd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Vårstjerne skrev:

Velkommen hit, og gratulerer så mye med nummer 2 på vei 😊 Blir fint å følge deg fremover! Planlegger dere tidlig ultralyd? 

Vi er litt usikre enda. Har fått time til oul i november, men ja.. det er litt lenge til. I alle fall synes jeg det. Mannen synes det var "oii allerede". 

Forrige gang hadde vi privat ultralyd både i uke 8 og 14, veldig fin opplevelse. Var så redd for ma etter å ha lest på diverse forum at jeg ikke greide å slappe helt av. Slapper heldigvis litt mer denne gangen, men frykten er jo der enda selvsagt. 

Hva med dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.9.2019 den 21.14, Alvea skrev:

Vi er litt usikre enda. Har fått time til oul i november, men ja.. det er litt lenge til. I alle fall synes jeg det. Mannen synes det var "oii allerede". 

Forrige gang hadde vi privat ultralyd både i uke 8 og 14, veldig fin opplevelse. Var så redd for ma etter å ha lest på diverse forum at jeg ikke greide å slappe helt av. Slapper heldigvis litt mer denne gangen, men frykten er jo der enda selvsagt. 

Hva med dere? 

November ja. Det virker både kort og lenge til! Den lengste tiden er vel frem til de magiske 12 ukene er fullgåtte. 

Jeg skal til lege om 1.5 uker. Vil da være 7+1. Kommer til å spørre om tul grunnet MA i forrige svangerskap. Alternativet blir å ta det privat 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig at det finnes eg gruppe! Jeg har menstermin 18 mai. Kan jo fort bli 17. Det🇳🇴 

Jeg er 33 og dette er barn nr. 2. Det klaffet i pp5 begge gangene, så føler nesten det er litt magisk grense for oss. Nå gjelder det bare at den klorer seg fast. Har vært igjennom en SA før og DET unner jeg ingen! Satser alt på at det går denne gangen🤞🏻

Endret av Puny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Puny skrev:

Så koselig at det finnes eg gruppe! Jeg har menstermin 18 mai. Kan jo fort bli 17. Det🇳🇴 

Jeg er 33 og dette er barn nr. 2. Det klaffet i pp5 begge gangene, så føler nesten det er litt magisk grense for oss. Nå gjelder det bare at den klorer seg fast. Har vært igjennom en SA før og DET unner jeg ingen! Satser alt på at det går denne gangen🤞🏻

Velkommen hit! La deg til i hovedinnlegget 😁

Gratulerer med graviditeten. Hvor gammel er din eldste? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Vårstjerne skrev:

Velkommen hit! La deg til i hovedinnlegget 😁

Gratulerer med graviditeten. Hvor gammel er din eldste? 

Takk. Eldste er 2 så det blir spennende å se hvordan han takler dette😬

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lister meg inn her og håper jeg får bli værende! 27 år, første barn, termin 19 mai☺ 

Dette er resultat av vårt andre IVF forsøk. Første forsøk endte i SA rett før uke 6, men da var det dårlig med symptomer og svake tester i forkant. 

Nå er det symptomer i fleng, og forhåpentligvis en bedre stigning på testene. Mye bedre følelse denne gang☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Puny skrev:

Takk. Eldste er 2 så det blir spennende å se hvordan han takler dette😬

Høres ut som fin alder mellom de to. Jeg drømmer om tette søsken. Vokst opo med det selv ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, bondekone skrev:

Lister meg inn her og håper jeg får bli værende! 27 år, første barn, termin 19 mai☺ 

Dette er resultat av vårt andre IVF forsøk. Første forsøk endte i SA rett før uke 6, men da var det dårlig med symptomer og svake tester i forkant. 

Nå er det symptomer i fleng, og forhåpentligvis en bedre stigning på testene. Mye bedre følelse denne gang☺

Velkommen 😊

Hvilke symptomer har du denne gang? Deilig å ha godfølelsen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Vårstjerne skrev:

Velkommen 😊

Hvilke symptomer har du denne gang? Deilig å ha godfølelsen! 

Veldig oppblåst, murringer og småuggen/halsbrann. ☺ er jo veldig tidlig, så syns egentlig det var tidlig å være småkvalm, men tar det jeg får🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, bondekone skrev:

Veldig oppblåst, murringer og småuggen/halsbrann. ☺ er jo veldig tidlig, så syns egentlig det var tidlig å være småkvalm, men tar det jeg får🙈 

Både jeg og mannen setter pris på de symptomene jeg har. Det gjør liksom alt mer ekte. Har ikke blitt kvalm enda, og håper jeg slipper den biten 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Vårstjerne skrev:

Høres ut som fin alder mellom de to. Jeg drømmer om tette søsken. Vokst opo med det selv ❤️

Ja, jeg også! Det var veldig fint. Vi hadde nok fått de enda tettere, hvis ikke jeg hadde vært så dårlig etter forrige fødsel. Jeg hadde egentlig planer om maks 2 år i mellom, og nå blir det nesten 3, men merker at akkurat nå virker det helt perfekt😊

hvor mange uker er du på vei nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, bondekone skrev:

Lister meg inn her og håper jeg får bli værende! 27 år, første barn, termin 19 mai☺ 

Dette er resultat av vårt andre IVF forsøk. Første forsøk endte i SA rett før uke 6, men da var det dårlig med symptomer og svake tester i forkant. 

Nå er det symptomer i fleng, og forhåpentligvis en bedre stigning på testene. Mye bedre følelse denne gang☺

Da har vi termin nesten akkurat likt. Jeg har prøvd litt forskjellige kalkulatorer på nett og får opp alt fra 18. Mai til 22. Mai. 

Så utrolig godt at du ble gravid igjen på forsøk nr.2! All ære til dere IVF-ere dere er sterke damer💪🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, Vårstjerne skrev:

Både jeg og mannen setter pris på de symptomene jeg har. Det gjør liksom alt mer ekte. Har ikke blitt kvalm enda, og håper jeg slipper den biten 😅

Eneste gang man ønsker å være litt dårlog dette😛 men satser på å unngå den værste kvalmem ja😛

56 minutter siden, Puny skrev:

Da har vi termin nesten akkurat likt. Jeg har prøvd litt forskjellige kalkulatorer på nett og får opp alt fra 18. Mai til 22. Mai. 

Så utrolig godt at du ble gravid igjen på forsøk nr.2! All ære til dere IVF-ere dere er sterke damer💪🏻

Så spennende☺ hvordan er formen din? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bondekone skrev:

Eneste gang man ønsker å være litt dårlog dette😛 men satser på å unngå den værste kvalmem ja😛

Så spennende☺ hvordan er formen din? 

Formen er fin, det var den forrige gang også. 1. trimester var mitt beste, var ikke kvalm i det hele tatt, kun trøtt. Jeg fikk det igjen i 2. og 3. trimester da. Da var det full bekkenløsning og ryggen gav opp :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Puny skrev:

Formen er fin, det var den forrige gang også. 1. trimester var mitt beste, var ikke kvalm i det hele tatt, kun trøtt. Jeg fikk det igjen i 2. og 3. trimester da. Da var det full bekkenløsning og ryggen gav opp :( 

Heldig da! Håper du slipper unna bekkenløsning denne gang da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, bondekone skrev:

Heldig da! Håper du slipper unna bekkenløsning denne gang da!

ja, har ingen forhåpninger da jeg har hypermobile ledd som slår ut i full blomst med relaksin (eller hva det nå heter) i kroppen. Men jeg var, og foreløpig er, veldig heldig med kvalmen ja :) 

Sitter og lurer litt på om vi skal ta en NIPT test denne gangen, vi gjorde det ikke sist, men nå er vi jo litt eldre.... Har dere andre tenkt på det?  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...