Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2020


Vårstjerne

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Tussi2018 skrev:

Tusen takk 😍 Håper virkelig alle spirene her sitter! 🤞 

Jeg har litt av og på med mensmurringer. Flere som har det slik? Syns det er en litt ekkel følelse for det får meg til å tenke på at mensen kommer eller sist da deg gikk gale. Samtidig vet jeg jo at det også er et ganske vanskelig symptom helt i starten.

Blir litt koko i hodet av dette her. Det er så rart å tenke på alt som skjer i livmoren, så mye å glede seg til og å være spent på og samtidig så mye å være redd for 🙈

Jeg har masse murringer jeg også. Det er normalt for meg i alle fall. Hadde det ved forrige graviditet også. Jeg prøver så godt jeg kan å se på det som noe positivt. Jeg har ikke så mange andre symptomer enda, og da er det litt fint også å kjenne på dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Vårstjerne skrev:

Håper dagene frem til 30. Går fort for deg ❤️

Jeg skal til legen nå på onsdag. Vil da være 7+1. Kommer til å be om tidlig ultralyd. Vi var prøvere i 5 år, før det plutselig klaffet i vinter. Mistet i april (missed abortion) . Fikk da høre at jeg kunne be om tidlig ultralyd ved neste graviditet. Håper jeg får en ultralyd kommende uke, eller uken etter. Skal møte mamma og pappa om to uker, og hadde vært så fint å kunne delt noen gode nyheter 🙈❤️

Det var lang tid som prøver! Så godt at endelig gikk nå 😍 

Da håper jeg du får det! Blir så stas å fortelle til foreldrene ❤👏 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Puny skrev:

Jeg har masse murringer jeg også. Det er normalt for meg i alle fall. Hadde det ved forrige graviditet også. Jeg prøver så godt jeg kan å se på det som noe positivt. Jeg har ikke så mange andre symptomer enda, og da er det litt fint også å kjenne på dette. 

Godt å høre 😊 Det som er så forvirrende med starten av en graviditet er jo at man kan ha mange av de samme symptomene som før/under mensen 🙈 mine symptomer er litt fra og til. Men enig i at det er godt å kjenne på noe 😊 hvor langt er du kommet nå?

Jeg har helt ekstremt ømme brystvorter. Spesielt hvis de blir kalde. Blir steinhard og gjør vondt uten at jeg er anig. Hvis noen har noe tips om type bh/innlegg eller noe man kan smøre på så tas det imot med takk 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv masse mens murringer, trodde dette var begynnelsen på mens, men startet så mye tidligere enn normalt :) også på kvelden har jeg kjempe vondt i hode å små kvalm 😕 hadde det ikke slik me guttene, men er jo 10 år siden så er vel alderen som tar meg 😅 

jeg og sliter veldig med ømme bryst, spesielt brystvortene, og har det samme som deg, utrolig vondt når dem blir kalde.. så tips mot det melde jeg meg på 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Tussi2018 skrev:

Godt å høre 😊 Det som er så forvirrende med starten av en graviditet er jo at man kan ha mange av de samme symptomene som før/under mensen 🙈 mine symptomer er litt fra og til. Men enig i at det er godt å kjenne på noe 😊 hvor langt er du kommet nå?

Jeg har helt ekstremt ømme brystvorter. Spesielt hvis de blir kalde. Blir steinhard og gjør vondt uten at jeg er anig. Hvis noen har noe tips om type bh/innlegg eller noe man kan smøre på så tas det imot med takk 😅

Jeg har også veldig ømme bryst😫  trøster meg med at det gav seg i 2. Trimester sist gang. Har ingen tips bortsett fra bh med god støtte. 

Jeg regner at er 4+2 i dag. Jeg har hatt lange sykluser og usikker på når el. Var, så jeg har heller underdrevet litt, for det er så kjipt å bli satt tilbake på ul. 

Det er SÅ koselig å få deg i denne tråden også. Jeg er Mali fra skravletråden, så vet du det😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Tobarnsmorboys skrev:

Har selv masse mens murringer, trodde dette var begynnelsen på mens, men startet så mye tidligere enn normalt :) også på kvelden har jeg kjempe vondt i hode å små kvalm 😕 hadde det ikke slik me guttene, men er jo 10 år siden så er vel alderen som tar meg 😅 

jeg og sliter veldig med ømme bryst, spesielt brystvortene, og har det samme som deg, utrolig vondt når dem blir kalde.. så tips mot det melde jeg meg på 😅 

Har du tvillinggutter fra før? 😊

Huff, håper det med brystvortene roer seg litt snart 🙈 selv om det er greit å ha et symptom å kjenne på 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nai, jeg har en på 11 år og en på 9 år :) 

hadde ingen symptomer når jeg ventet noen av dem, så løye å føle så masse nå😅 er vel kanskje en jente dette da 🤭 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Puny skrev:

Jeg har også veldig ømme bryst😫  trøster meg med at det gav seg i 2. Trimester sist gang. Har ingen tips bortsett fra bh med god støtte. 

Jeg regner at er 4+2 i dag. Jeg har hatt lange sykluser og usikker på når el. Var, så jeg har heller underdrevet litt, for det er så kjipt å bli satt tilbake på ul. 

Det er SÅ koselig å få deg i denne tråden også. Jeg er Mali fra skravletråden, så vet du det😊

Åh Hei, Mali 😍 Så koselig at vi får følge hverandre her også da! 

Ja, det er jo i grunn lurt sånn at man ikke blir satt langt tilbake. Jeg kan ha feil med en dag for når el er. Spent på hvor nøyaktig gyn kan finne det ut på første UL. Det blir kanskje lettere seinere 🤔 har du bestilt time til tidlig ultralyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tobarnsmorboys skrev:

Nai, jeg har en på 11 år og en på 9 år :) 

hadde ingen symptomer når jeg ventet noen av dem, så løye å føle så masse nå😅 er vel kanskje en jente dette da 🤭 

Okei, så kjekt å ha to store gutter som kan passe på den lille da 😍 Blir sikkert gøy å fortelle det til dem! Haha ja det kan jo være 🙊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Tussi2018 skrev:

Hei! Jeg vil gjerne være en del av denne gjengen 😍 Jeg har vært så redd for å begynne å blø at jeg ikke har turt å melde meg inn, men jeg prøver å si til meg selv at jeg ikke får gjort noe fra eller til på hva som kommer til å skje 🤷‍♀️ uansett er det hyggelig å ha noen å skravle med her 😊

Jeg er 29 år og dette er første barnet. Veldig etterlengtet da vi har prøvd i et år. Fant ut at jeg har PCO og fått ulik behandling for det. Ingen eggløsning av meg selv, men letrozol gjorde susen. Ble gravid i mars, men mistet dessverre i uke 6. I august fant jeg ny gynekolog pga flytting og fikk prøve eggløsningssprøyte for første gang. Den gjorde tydeligvis susen og 1 september (10 dpo) fikk jeg en svak strek. Den har heldigvis blitt sterkere og sterkere i uken som gikk og forrige søndag fikk jeg 2-3. Håper på 3+ imorgen 🤞 Terminen i følge Preglife er faktisk 17.mai ❤ Idag er jeg 5+2. 

:nori:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skjæra på tunet

4+5 i dag :) 

HCG har fortsatt å stige og nå er jeg der at jeg ikke tror streken kan bli noe sterkere (jeg har en del tester å bruke opp uansett). :) 

Ømme brystvorter her også. Ellers så har jeg vel hatt en og annen murring og vært litt uvel av og til og jeg synes jeg begynner å få (litt for) god luktesans. 👃 

Voksesmertene bak på lårene er litt sånn av og på, så kanskje det roer seg. Selv om jeg gleder meg over alle symptomer, så håper jeg at jeg slipper unna tett nese fra uke 18 som sist, for det blir jeg helt gal av. 🤧

Endret av Skjæra på tunet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tussi2018 skrev:

Åh Hei, Mali 😍 Så koselig at vi får følge hverandre her også da! 

Ja, det er jo i grunn lurt sånn at man ikke blir satt langt tilbake. Jeg kan ha feil med en dag for når el er. Spent på hvor nøyaktig gyn kan finne det ut på første UL. Det blir kanskje lettere seinere 🤔 har du bestilt time til tidlig ultralyd?

Jeg har ikke bestilt, men skal definitivt det ja. Det gav meg sånn ro i sjelen å se et bankende hjerte sist❤️ Jeg er en litt nervøst anlagt type, så jeg trenger de forsikringene jeg kan få. Vurderer nipt også, men samboer gjør seg litt vanskelig😆 tenker du på nipt? 

Håper jeg slipper å blø i første trimester. Det gjorde jeg sist, og ble selvfølgelig kjemperedd, men det gikk jo veldig bra😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Puny skrev:

Jeg har ikke bestilt, men skal definitivt det ja. Det gav meg sånn ro i sjelen å se et bankende hjerte sist❤️ Jeg er en litt nervøst anlagt type, så jeg trenger de forsikringene jeg kan få. Vurderer nipt også, men samboer gjør seg litt vanskelig😆 tenker du på nipt? 

Håper jeg slipper å blø i første trimester. Det gjorde jeg sist, og ble selvfølgelig kjemperedd, men det gikk jo veldig bra😊

Ja, det samme er jeg. I hvert fall når det gjelder dette her merker jeg 🙈 så her blir det nok en del penger på privat UL 😅 Nei det har vi ikke tenkt på. Hadde ikke hørt om det engang før jeg leste om det her. Må man ikke reise til et av nabolandene og betale flere tusen? 

Ja, blødninger er jo både normalt og kan være helt ufarlig, men skjønner hva du mener! Jeg hadde fått helt panikk hvis det skjedde nå siden det gikk gale sist. Håper vi slipper det 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Tussi2018 skrev:

Ja, det samme er jeg. I hvert fall når det gjelder dette her merker jeg 🙈 så her blir det nok en del penger på privat UL 😅 Nei det har vi ikke tenkt på. Hadde ikke hørt om det engang før jeg leste om det her. Må man ikke reise til et av nabolandene og betale flere tusen? 

Ja, blødninger er jo både normalt og kan være helt ufarlig, men skjønner hva du mener! Jeg hadde fått helt panikk hvis det skjedde nå siden det gikk gale sist. Håper vi slipper det 🤞

Ja, man må reise til Sverige eller Danmark. Evt. Få noen til å ta en blodprøve av deg her, som så sendes utenlands. Er litt usikker på om vi skal gjøre det...

vi kommer i alle fall til å ta ul i uke 7 og 14. Så får vi se. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Denne dagen er ikke bra... Ved forrige missed abortion hadde jeg en blødning natten 6+4. Våkent av magesmerter, og hadde blod på papiret da jeg var på toalettet. Ultralyd senere viste liv, men avlang, og til slutt sammenfalt fostersekk. 

Det var liv nesten 4 uker senere, før det ikke var liv lengre. Gikk da gjennom 2 runder medisinsk abort, og en kirurgisk for å få fjernet alle fosterrester. Følte at alt startet med den blødningen. 

I dag er jeg 6+4 i følge menstermin (6+5 ut fra egne beregninger). Og jeg er så redd. Har hatt masse mensmurringer i hele dag, og kjenner ikke noe til kvalme eller denne typiske trøttheten jeg har hatt tidligere. Har også hatt følelsene på utsiden og grått for ingenting de siste ukene. Men ingenting i går eller i dag. Gruer meg så til i natt. Redd for å våkne med smerter og blod 😭

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Vårstjerne skrev:

Uff. Denne dagen er ikke bra... Ved forrige missed abortion hadde jeg en blødning natten 6+4. Våkent av magesmerter, og hadde blod på papiret da jeg var på toalettet. Ultralyd senere viste liv, men avlang, og til slutt sammenfalt fostersekk. 

Det var liv nesten 4 uker senere, før det ikke var liv lengre. Gikk da gjennom 2 runder medisinsk abort, og en kirurgisk for å få fjernet alle fosterrester. Følte at alt startet med den blødningen. 

I dag er jeg 6+4 i følge menstermin (6+5 ut fra egne beregninger). Og jeg er så redd. Har hatt masse mensmurringer i hele dag, og kjenner ikke noe til kvalme eller denne typiske trøttheten jeg har hatt tidligere. Har også hatt følelsene på utsiden og grått for ingenting de siste ukene. Men ingenting i går eller i dag. Gruer meg så til i natt. Redd for å våkne med smerter og blod 😭

 

Huff, det er jo ingen trøst, men jeg skjønner nøyaktig hva du mener. Man blir liksom litt overtroisk, som at når det gikk galt akkurat der, akkurat da, så skjer det sikkert igjen. 

Min SA startet da jeg gjorde en spesiell fysisk aktivitet ( som er såppass spesiell at jeg ikke vil nevne den i frykt for gjenkjenning). Dette er noe jeg elsker å drive med, men nå syntes jeg det er litt vanskelig. Prøvde meg en gang, men måtte avbryte, var overbevist om at jeg kjente blod i trusa. Jeg vet jo kognitivt sett at dette mest sannsynlig var et foster som ikke var friskt nok til å leve, men det er en bitteliten stemme inni meg som sier «hva hvis du ikke hadde gjort ... hadde den overlevd da?» 

At symptomer kommer og går litt er helt normalt, men det vet du helt sikkert. Håper du greier å sove og hold oss oppdatert😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff så fælt å kjenne på de følelsene @Vårstjerne 😔 Jeg tenker også slik. Jeg begynte å blø på denne dagen ved graviditeten i vår. Jeg tror det er en ganske vanlig redsel når man har opplevd å miste. Din opplevde hørtes forferdelig ut siden man får opp håpet igjen og så går det gale. Sannsynligheten for at det går fint er heldigvis større enn for at det går gale igjen ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Puny skrev:

Ja, man må reise til Sverige eller Danmark. Evt. Få noen til å ta en blodprøve av deg her, som så sendes utenlands. Er litt usikker på om vi skal gjøre det...

vi kommer i alle fall til å ta ul i uke 7 og 14. Så får vi se. 

 

Hvilken uke er du i nå? 

Jeg klarte ikke vente lengre enn uke 7 jeg 🙈 Men helt ærlig ble jeg jo ikke beroliget, for det kan jo skje noe.. 🙄 

Det her har vært, og kommer til å være, noen laaaange uker.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Sinsiew skrev:

Hvilken uke er du i nå? 

Jeg klarte ikke vente lengre enn uke 7 jeg 🙈 Men helt ærlig ble jeg jo ikke beroliget, for det kan jo skje noe.. 🙄 

Det her har vært, og kommer til å være, noen laaaange uker.. 

Jeg er 4+3 og tenker ikke vente et sekund lenger enn uke 7 jeg heller🤪 hvilken uke er du i nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Puny skrev:

Jeg er 4+3 og tenker ikke vente et sekund lenger enn uke 7 jeg heller🤪 hvilken uke er du i nå? 

7+4 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...