Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2020


Vårstjerne

Anbefalte innlegg

På 9.9.2019 den 10.58, bondekone skrev:

Hvordan ser streken din ut da? Jeg har det helt likt, ingen økning og streken er så svak🙄 (har testet to ganger, torsdag og lørdag/12 og 14 dpo) men fortsatt symptomer (dog ikke like mye som i helga), og ingen tegn til noe blod. Er så redd for at dette ikke går denne gangen heller😩 

Jeg skjønner redselen din. Ble plutselig helt fri for symptomer en hel dag, og var sikker på at nå hadde det gått galt igjen. Dagen etter sov jeg 14 timer, og måtte ha en sokk på dusjhodet siden det var så vondt når dusjstrålen traff brystvortene 😂

På 9.9.2019 den 11.28, Puny skrev:

Øverste er dagens. Nederste er fredagen. Jeg er jo ikke kommet til ikm enda, men hadde trodd den skulle bli sterkere.

 

FE6D5BAE-6CD6-49FD-A33D-1981313FE545.jpeg

0F49CEF2-E7AA-4F83-B054-7FCD6D927A00.jpeg

Min erfaring er at de der testene er svake lenge. Men de er positive, så gravid er du ❤️ prøv å la testene ligge, og dersom du blir usikker, så be om blodprøver til lege. Da får du vite konkret stigning av hcg :)

10 timer siden, Puny skrev:

Velkommen @123aha og @Crizpo 🙋🏼‍♀️

Jeg også er tungpustet for tiden, 123aha, men jeg aner ærlig talt ikke om det er god gammeldags  dårlig form eller graviditeten😆

det er slitsomt å bekymre seg for spontanabort, men jeg så denne i en annen tråd, og det syntes jeg hjalp litt. Bare det å se at faren synker fra dag til dag...

https://datayze.com/miscarriage-chart.php

Den linken er min favoritt. Den er tiø stor trøst hver dag ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 9.9.2019 den 19.29, 123aha skrev:

Hei! 

28 år, første barn og er nå 5+6 (i følge app) og har termin 8.5.20 (også i følge app). 

Denne tiden er så spennende og rar og jeg gleder meg bare enormt til å bikke uke 12. Av symptomer har jeg vært en del kvalm, irritabel, sliten samt at pupper og nipler har vokst. Har også en del «mensensmerter» som kommer og går nesten hver dag... kvalmen startet allerede uken før jeg testet og er ikke til å bli klok av. Reagerer forskjellig fra dag til dag. De siste dagene har jeg også blitt mer kortpustet. 

Selvom alle symptomene får meg til å føle meg litt pjusk og syk så prøver jeg å tenke at det er veldig positivt at jeg kjenner såpass mye til graviditeten

 

10 timer siden, Crizpo skrev:

Hei! Fikk 1-2 på CB digital i dag, så da våger jeg meg inn her. IKM i morgen. Krysser fingrene for at tanta holder seg borte en god stund nå 😀

Crizpo - 27 år - B1 - Termin 23. Mai

Velkommen hit, og gratulerer❤️Jeg skal legge dere begge inn i hivedinnlegget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Vårstjerne skrev:

 

Min erfaring er at de der testene er svake lenge. Men de er positive, så gravid er du ❤️ prøv å la testene ligge, og dersom du blir usikker, så be om blodprøver til lege. Da får du vite konkret stigning av hcg :)

Den linken er min favoritt. Den er tiø stor trøst hver dag ❤️

Greide ikke å holde meg, så tok en ny test i dag, selv om jeg egentlig hadde lovet mannen å holde meg til fredag🙈 den var heldig vis litt sterkere. Det hjalp❤️

Ja, den linken er genial! Litt ro i sjelen, men jeg skal nok komme meg på en tidlig ul i uke 7, jeg gjorde det forrige gang og da greide jeg å senke skuldrene litt. Det å se at  hjertet faktisk slår var helt magisk. 

Hvordan er symptomene dine nå? Tenker du ta tidlig ul? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Puny skrev:

Greide ikke å holde meg, så tok en ny test i dag, selv om jeg egentlig hadde lovet mannen å holde meg til fredag🙈 den var heldig vis litt sterkere. Det hjalp❤️

Ja, den linken er genial! Litt ro i sjelen, men jeg skal nok komme meg på en tidlig ul i uke 7, jeg gjorde det forrige gang og da greide jeg å senke skuldrene litt. Det å se at  hjertet faktisk slår var helt magisk. 

Hvordan er symptomene dine nå? Tenker du ta tidlig ul? 

Det er jo nesten umulig å ikke teste. Testet selv flere ganger om dagen etter første positive 🙈

Jeg er helt ekstremt trøtt, og blir uvel dersom det går for lenge mellom hvert måltid. Har nå flyttet frukt inn på soverommet. Er sikker på at jeg både skal gå i bakken, og spy dersom jeg ikke får i meg noe kort tid etter oppvåkning. Er oppe og tisser et par ganger om natten. Og veldig tungpustet. Morgenturen mes hundene er litt tyngre enn til vanlig kan man si ;)

Skal til lege neste uke, og er da 7+1. Blir å be om tidlig UL. Var gjennom en MA i vår, så manglende blod er ikke noe mer betryggende... Ved sist svangerskap fikk jeg beskjed om at jeg ville få tidlig ul på grunn av tidligere erfaringer. Så håper å få se et lite hjerte om ikke så lenge ❤️

Du må oppdatere når du har vært 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Vårstjerne skrev:

Det er jo nesten umulig å ikke teste. Testet selv flere ganger om dagen etter første positive 🙈

Jeg er helt ekstremt trøtt, og blir uvel dersom det går for lenge mellom hvert måltid. Har nå flyttet frukt inn på soverommet. Er sikker på at jeg både skal gå i bakken, og spy dersom jeg ikke får i meg noe kort tid etter oppvåkning. Er oppe og tisser et par ganger om natten. Og veldig tungpustet. Morgenturen mes hundene er litt tyngre enn til vanlig kan man si ;)

Skal til lege neste uke, og er da 7+1. Blir å be om tidlig UL. Var gjennom en MA i vår, så manglende blod er ikke noe mer betryggende... Ved sist svangerskap fikk jeg beskjed om at jeg ville få tidlig ul på grunn av tidligere erfaringer. Så håper å få se et lite hjerte om ikke så lenge ❤️

Du må oppdatere når du har vært 😁

Så bra du blir fulgt tett opp! Hører så mange som får beskjed om at de må vente på flere spontanaborter for de får ekstra oppfølging🙁 

jeg er bare 3+6 i dag, så det er jo en stund til, men det kan være jeg er lengre på vei. Stilte appen inn på det laveste jeg kunne tenke at det kunne være, bare for å ikke bli skuffet om jeg blir flyttet tilbake på ul🤪

hold oss oppdatert når du har fått sett ❤️-lyd😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Puny skrev:

Velkommen @123aha og @Crizpo 🙋🏼‍♀️

Jeg også er tungpustet for tiden, 123aha, men jeg aner ærlig talt ikke om det er god gammeldags  dårlig form eller graviditeten😆

det er slitsomt å bekymre seg for spontanabort, men jeg så denne i en annen tråd, og det syntes jeg hjalp litt. Bare det å se at faren synker fra dag til dag...

https://datayze.com/miscarriage-chart.php

Tusen takk for den linken! Det var deilig å se. Skal prøve å roe ned bekymringene, da. 

 

Jeg sitter nå og venter på første legetime og har også bestilt TUL på mandag privat. Gleder meg veldig til den! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, 123aha skrev:

Tusen takk for den linken! Det var deilig å se. Skal prøve å roe ned bekymringene, da. 

 

Jeg sitter nå og venter på første legetime og har også bestilt TUL på mandag privat. Gleder meg veldig til den! 

Oj, så spennende! Dette var ditt 1. sant? Ekstra spennende da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, 123aha skrev:

Tusen takk for den linken! Det var deilig å se. Skal prøve å roe ned bekymringene, da. 

 

Jeg sitter nå og venter på første legetime og har også bestilt TUL på mandag privat. Gleder meg veldig til den! 

Så spennende!! Vi må få høre 😁❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skjæra på tunet

Skjæra på tunet - 30 år - B2 - Termin 22 mai 

Hei! :)

Er fortsatt tidlig, men jeg prøver meg allikevel. Er etter hva jeg kan se 4+2 i dag. Har et barn fra før som er 3 år når denne forhåpentligvis kommer. Allerede fått en slags strålende voksesmerteaktig følelse nedover baksiden av lårene. Kan ikke huske å ha hatt det før langt uti svangerskapet sist, så det blir spennende å følge utviklingen. Noen som vet hva det er forresten? 

Kvalmen har ikke meldt seg ennå, og sånn var det sist også. Er ganske trøtt da. Godt å sove. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.9.2019 den 11.02, Puny skrev:

Oj, så spennende! Dette var ditt 1. sant? Ekstra spennende da. 

 

På 11.9.2019 den 11.18, Vårstjerne skrev:

Så spennende!! Vi må få høre 😁❤️

Første barn, ja. Legetimen gikk greit. Legen hadde veeeeeldig dårlig tid, så fikk ikke snakket ordentlig sammen. Hun regnet også ut termin til 7.4, men da jeg talte opp selv så blir det da uke 35-36, så der bomma hun totalt. Har litt større lit til appen som sier 8.5 😅  fikk tatt prøver osv, og har enda ikke hørt noe så regner med alt er i orden

jeg blir dårligere og dårligere for hver dag som går nå. Kvalm hele tiden og stuptrøtt. Har også begynt å våkne hver natt fordi jeg må tisse, og bruker en evighet på å sovne igjen så det er gøy 🙊 

 

neste høydepunkt er TUL på mandag og det skal bli spennende å se, og kanskje vi får hørt litt hjertelyd 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, 123aha skrev:

 

Første barn, ja. Legetimen gikk greit. Legen hadde veeeeeldig dårlig tid, så fikk ikke snakket ordentlig sammen. Hun regnet også ut termin til 7.4, men da jeg talte opp selv så blir det da uke 35-36, så der bomma hun totalt. Har litt større lit til appen som sier 8.5 😅  fikk tatt prøver osv, og har enda ikke hørt noe så regner med alt er i orden

jeg blir dårligere og dårligere for hver dag som går nå. Kvalm hele tiden og stuptrøtt. Har også begynt å våkne hver natt fordi jeg må tisse, og bruker en evighet på å sovne igjen så det er gøy 🙊 

 

neste høydepunkt er TUL på mandag og det skal bli spennende å se, og kanskje vi får hørt litt hjertelyd 💛

Mener lege termin er i april? 7.4, eller 7.5? Spennende hva de sier på ultralyd. Og på mandag allerede! Håper helgen går fort for din del ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Skjæra på tunet skrev:

Skjæra på tunet - 30 år - B2 - Termin 22 mai 

Hei! :)

Er fortsatt tidlig, men jeg prøver meg allikevel. Er etter hva jeg kan se 4+2 i dag. Har et barn fra før som er 3 år når denne forhåpentligvis kommer. Allerede fått en slags strålende voksesmerteaktig følelse nedover baksiden av lårene. Kan ikke huske å ha hatt det før langt uti svangerskapet sist, så det blir spennende å følge utviklingen. Noen som vet hva det er forresten? 

Kvalmen har ikke meldt seg ennå, og sånn var det sist også. Er ganske trøtt da. Godt å sove. :)

Hei, og velkommen hit! Skal legge deg inn i hovedinnlegget :)

Jeg kan sove hele døgnet hvis jeg får mulighet. Sikkert ikke like lett med en liten fra før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vårstjerne skrev:

Mener lege termin er i april? 7.4, eller 7.5? Spennende hva de sier på ultralyd. Og på mandag allerede! Håper helgen går fort for din del ❤️

Ja, hun mente 7. April.. regner med den blir ganske fort justert på ultralyd allerede på mandag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, 123aha skrev:

 

Første barn, ja. Legetimen gikk greit. Legen hadde veeeeeldig dårlig tid, så fikk ikke snakket ordentlig sammen. Hun regnet også ut termin til 7.4, men da jeg talte opp selv så blir det da uke 35-36, så der bomma hun totalt. Har litt større lit til appen som sier 8.5 😅  fikk tatt prøver osv, og har enda ikke hørt noe så regner med alt er i orden

jeg blir dårligere og dårligere for hver dag som går nå. Kvalm hele tiden og stuptrøtt. Har også begynt å våkne hver natt fordi jeg må tisse, og bruker en evighet på å sovne igjen så det er gøy 🙊 

 

neste høydepunkt er TUL på mandag og det skal bli spennende å se, og kanskje vi får hørt litt hjertelyd 💛

Hehe, ikke like lett for disse fastlegene. Du har nok helt rett i å stole på appen din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Skjæra på tunet skrev:

Skjæra på tunet - 30 år - B2 - Termin 22 mai 

Hei! :)

Er fortsatt tidlig, men jeg prøver meg allikevel. Er etter hva jeg kan se 4+2 i dag. Har et barn fra før som er 3 år når denne forhåpentligvis kommer. Allerede fått en slags strålende voksesmerteaktig følelse nedover baksiden av lårene. Kan ikke huske å ha hatt det før langt uti svangerskapet sist, så det blir spennende å følge utviklingen. Noen som vet hva det er forresten? 

Kvalmen har ikke meldt seg ennå, og sånn var det sist også. Er ganske trøtt da. Godt å sove. :)

Jeg er ganske likt som deg 4+0 i dag. Og har et barn som blir ca. 3 når denne kommer. Jeg kjenner halebeinet mitt i nedoverbakker, men driver å prøver å innbille meg selv at det nok ikke er graviditeten, for det KAN jo ikke starte så tidlig😬 i så tilfelle har vi artige måneder fremfor oss🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skjæra på tunet
4 timer siden, Vårstjerne skrev:

Hei, og velkommen hit! Skal legge deg inn i hovedinnlegget :)

Jeg kan sove hele døgnet hvis jeg får mulighet. Sikkert ikke like lett med en liten fra før :)

Takk :) 

Nei, det er ikke så lett. Blir til at jeg legger meg mye tidligere enn jeg pleier. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Skjæra på tunet
15 minutter siden, Puny skrev:

Jeg er ganske likt som deg 4+0 i dag. Og har et barn som blir ca. 3 når denne kommer. Jeg kjenner halebeinet mitt i nedoverbakker, men driver å prøver å innbille meg selv at det nok ikke er graviditeten, for det KAN jo ikke starte så tidlig😬 i så tilfelle har vi artige måneder fremfor oss🤪

Ja, da er vi ganske likt! :) 

Jeg tenkte akkurat det samme. Hvis disse tingene starter allerede nå (i motsetning til forrige gang) så skal dette bli interessant. 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan teller dere graviduke? Det er litt forskjellig rundt på Internett, hvor noen mener man er i uke 7 når man har vært gravid i 6+dager og noen mener man er i uke 7 når man er 7+dager. Ikke lett å bli klok på det som nybegynner i feltet 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skjæra på tunet
24 minutter siden, 123aha skrev:

Hvordan teller dere graviduke? Det er litt forskjellig rundt på Internett, hvor noen mener man er i uke 7 når man har vært gravid i 6+dager og noen mener man er i uke 7 når man er 7+dager. Ikke lett å bli klok på det som nybegynner i feltet 🙊

I dag er jeg 4+3. Det betyr at jeg er ferdig med hele den fjerde uken og har startet på den femte. Kan sammenlikne det med at man på sin 20-årsdag starter på sitt 21 år. :) 

Var kanskje kronglete forklart, men...  

Edit: Men hvis noen spør meg hvor langt jeg er på vei når jeg er 12+1, så sier jeg 12 uker fordi det er nærmest (det er bare meg). Men det korrekte er at jeg er i 13. uke. 

Endret av Skjæra på tunet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Skjæra på tunet skrev:

I dag er jeg 4+3. Det betyr at jeg er ferdig med hele den fjerde uken og har startet på den femte. Kan sammenlikne det med at man på sin 20-årsdag starter på sitt 21 år. :) 

Var kanskje kronglete forklart, men...  

Edit: Men hvis noen spør meg hvor langt jeg er på vei når jeg er 12+1, så sier jeg 12 uker fordi det er nærmest (det er bare meg). Men det korrekte er at jeg er i 13. uke. 

 Okei, det gir jo mening. Jeg er 6+3 i dag og derfor midt i den syvende uka. 

 

Hva slags apper bruker dere? 

 

Her kommer det mange spørsmål kjenner jeg 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...