Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2020


Vårstjerne

Anbefalte innlegg

Gjest Skjæra på tunet
1 minutt siden, 123aha skrev:

 Okei, det gir jo mening. Jeg er 6+3 i dag og derfor midt i den syvende uka. 

 

Hva slags apper bruker dere? 

 

Her kommer det mange spørsmål kjenner jeg 😅

Ja, stemmer :) 

Jeg bruker preglife. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker også preglife, liker den godt, men husker jeg hadde en annen en forrige gang som jeg likte bedre, men funker den ikke igjen...

jeg testet i dag igjen og nå ser det endelig ut til at  HCGen stiger som den skal. Tydelig kraftigere strek🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Puny skrev:

Jeg bruker også preglife, liker den godt, men husker jeg hadde en annen en forrige gang som jeg likte bedre, men funker den ikke igjen...

jeg testet i dag igjen og nå ser det endelig ut til at  HCGen stiger som den skal. Tydelig kraftigere strek🥳

Herlig Puny! Det er godt å lese ^^ 

Jeg må melde meg inn her jeg også. Tul i dag viste termin 29.04 etter internasjonal standard, og 02.05 etter Ahus' beregning. Med min flaks, og familiehistorikk kommer vel ungen rundt 15.05 😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må desverre melde meg ut. Gikk galt denne gangen også, desverre. Mistenkte det raskt pga manglende økning på testene, og nå begynte jeg å blø.

 

Lykke til alle dere andre☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, bondekone skrev:

Jeg må desverre melde meg ut. Gikk galt denne gangen også, desverre. Mistenkte det raskt pga manglende økning på testene, og nå begynte jeg å blø.

 

Lykke til alle dere andre☺

Så utrolig trist å høre💔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Sinsiew skrev:

Herlig Puny! Det er godt å lese ^^ 

Jeg må melde meg inn her jeg også. Tul i dag viste termin 29.04 etter internasjonal standard, og 02.05 etter Ahus' beregning. Med min flaks, og familiehistorikk kommer vel ungen rundt 15.05 😅

 

Yey!🥳🥳🥳  kjenner meg igjen. Med min flaks  og historikk skal jeg sikkert føde 15.06🤣

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, bondekone skrev:

Jeg må desverre melde meg ut. Gikk galt denne gangen også, desverre. Mistenkte det raskt pga manglende økning på testene, og nå begynte jeg å blø.

 

Lykke til alle dere andre☺

Så utrolig leit å høre :( håper du er raskt tilbake i en ny terminklubb ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Tobarnsmorboys skrev:

Hei! 

Er ny innpå denne siden, fikk positiv test igår kveld :) mulighet for å være me innpå her? :) 

Selvfølgelig! Slmkriv brukernavn, alder, hvilket barn det er (1. 2. 3....) og termin, sp legger jeg deg inn i hovedinnlegget. Velkommen, og gratulerer ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Sinsiew skrev:

Herlig Puny! Det er godt å lese ^^ 

Jeg må melde meg inn her jeg også. Tul i dag viste termin 29.04 etter internasjonal standard, og 02.05 etter Ahus' beregning. Med min flaks, og familiehistorikk kommer vel ungen rundt 15.05 😅

 

Gratulerer så mye ❤️ Skal jeg legge deg inn i hovedinnlegget? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Vårstjerne skrev:

Gratulerer så mye ❤️ Skal jeg legge deg inn i hovedinnlegget? 

Takk 😀 

Gjerne

Sinsiew - 25 - b2 - termin 02.05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tobarnsmorboys  29 år, barn nr 3, termin 26 mai 

Jeg er 29 år, samboer med en på 31, fra før har jeg to gutter, 9 og 11 år, han har også to barn ifra før, to jenter på 4 og 5 år :) så er første barn ilag :) lenge siden siste jeg gikk gravid så dette er nesten helt nytt for meg igjen 😅 prøvde i over 1 år før vi fikk det til, så var gledens dag da det endelig var to streker :) 

det er enda tidlig så har ikke mange symptomer enda, men ømme bryst, trøtt og sliten også noe småkvalm på kvelden :) 

syns det kan være greit å snakke me noen innpå her siden ingen av mine venner eller familie vet enda, og det er heller ingen som venter små nå som jeg kan skravle me, og mannen har vel alt fått sin dose me skravling ifra meg ang baby og graviditet! Er bare så LYKKELIG at jeg klarer ikke tenke på annet eller snakke om annet 😜 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tobarnsmorboys skrev:

tobarnsmorboys  29 år, barn nr 3, termin 26 mai 

Jeg er 29 år, samboer med en på 31, fra før har jeg to gutter, 9 og 11 år, han har også to barn ifra før, to jenter på 4 og 5 år :) så er første barn ilag :) lenge siden siste jeg gikk gravid så dette er nesten helt nytt for meg igjen 😅 prøvde i over 1 år før vi fikk det til, så var gledens dag da det endelig var to streker :) 

det er enda tidlig så har ikke mange symptomer enda, men ømme bryst, trøtt og sliten også noe småkvalm på kvelden :) 

syns det kan være greit å snakke me noen innpå her siden ingen av mine venner eller familie vet enda, og det er heller ingen som venter små nå som jeg kan skravle me, og mannen har vel alt fått sin dose me skravling ifra meg ang baby og graviditet! Er bare så LYKKELIG at jeg klarer ikke tenke på annet eller snakke om annet 😜 

Gratulerer så mye, og velkommen hit ❤️Jeg legger deg inn i hovedinnlegget 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg vil gjerne være en del av denne gjengen 😍 Jeg har vært så redd for å begynne å blø at jeg ikke har turt å melde meg inn, men jeg prøver å si til meg selv at jeg ikke får gjort noe fra eller til på hva som kommer til å skje 🤷‍♀️ uansett er det hyggelig å ha noen å skravle med her 😊

Jeg er 29 år og dette er første barnet. Veldig etterlengtet da vi har prøvd i et år. Fant ut at jeg har PCO og fått ulik behandling for det. Ingen eggløsning av meg selv, men letrozol gjorde susen. Ble gravid i mars, men mistet dessverre i uke 6. I august fant jeg ny gynekolog pga flytting og fikk prøve eggløsningssprøyte for første gang. Den gjorde tydeligvis susen og 1 september (10 dpo) fikk jeg en svak strek. Den har heldigvis blitt sterkere og sterkere i uken som gikk og forrige søndag fikk jeg 2-3. Håper på 3+ imorgen 🤞 Terminen i følge Preglife er faktisk 17.mai ❤ Idag er jeg 5+2. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Hei! Jeg vil gjerne være en del av denne gjengen 😍 Jeg har vært så redd for å begynne å blø at jeg ikke har turt å melde meg inn, men jeg prøver å si til meg selv at jeg ikke får gjort noe fra eller til på hva som kommer til å skje 🤷‍♀️ uansett er det hyggelig å ha noen å skravle med her 😊

Jeg er 29 år og dette er første barnet. Veldig etterlengtet da vi har prøvd i et år. Fant ut at jeg har PCO og fått ulik behandling for det. Ingen eggløsning av meg selv, men letrozol gjorde susen. Ble gravid i mars, men mistet dessverre i uke 6. I august fant jeg ny gynekolog pga flytting og fikk prøve eggløsningssprøyte for første gang. Den gjorde tydeligvis susen og 1 september (10 dpo) fikk jeg en svak strek. Den har heldigvis blitt sterkere og sterkere i uken som gikk og forrige søndag fikk jeg 2-3. Håper på 3+ imorgen 🤞 Terminen i følge Preglife er faktisk 17.mai ❤ Idag er jeg 5+2. 

Velkommen så mye! Har fulgt deg litt tidligere, og er så glad for at det endelig har klaffet for deg 😊❤️ Jeg legger deg til i hovedinnlegget. Satser på at spiren sitter! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Vårstjerne skrev:

Velkommen så mye! Har fulgt deg litt tidligere, og er så glad for at det endelig har klaffet for deg 😊❤️ Jeg legger deg til i hovedinnlegget. Satser på at spiren sitter! 

Tusen takk 😍 Håper virkelig alle spirene her sitter! 🤞 

Jeg har litt av og på med mensmurringer. Flere som har det slik? Syns det er en litt ekkel følelse for det får meg til å tenke på at mensen kommer eller sist da deg gikk gale. Samtidig vet jeg jo at det også er et ganske vanskelig symptom helt i starten.

Blir litt koko i hodet av dette her. Det er så rart å tenke på alt som skjer i livmoren, så mye å glede seg til og å være spent på og samtidig så mye å være redd for 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tussi2018 skrev:

Tusen takk 😍 Håper virkelig alle spirene her sitter! 🤞 

Jeg har litt av og på med mensmurringer. Flere som har det slik? Syns det er en litt ekkel følelse for det får meg til å tenke på at mensen kommer eller sist da deg gikk gale. Samtidig vet jeg jo at det også er et ganske vanskelig symptom helt i starten.

Blir litt koko i hodet av dette her. Det er så rart å tenke på alt som skjer i livmoren, så mye å glede seg til og å være spent på og samtidig så mye å være redd for 🙈

Jeg hadde masse murringer de første ukene. Det kan komme nå og da, og jeg er selvfølgelig bekymret hele tiden. Plutselig er det en dag helt uten symptomer, dagen etter trenger jeg 4 powernapper i løpet av en dag, og henger over toalettskålen 🙈

De første ukene kan ikke gå fort nok!! 

Har du tenkt noe på tidlig ultralyd? Har du vært til lege? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Vårstjerne skrev:

Jeg hadde masse murringer de første ukene. Det kan komme nå og da, og jeg er selvfølgelig bekymret hele tiden. Plutselig er det en dag helt uten symptomer, dagen etter trenger jeg 4 powernapper i løpet av en dag, og henger over toalettskålen 🙈

De første ukene kan ikke gå fort nok!! 

Har du tenkt noe på tidlig ultralyd? Har du vært til lege? 

Godt å høre at andre kjenner på de samme følelsene rundt dette 😅

Jeg skal på kontroll hos gynekologen jeg har gått til, 30 september. Da er jeg 7+4. Han ville egentlig se meg to uker etter positiv test, men han var dessverre vekkreist i to uker akkurat nå 🙈 tror det er litt for å følge opp pga letrozol og sprøyten. Man har jo også litt større sjanse for spontanabbort med eggløsningssprøyte og med PCO. Nå syns han at cystene var blitt vesentlig færre sist gang jeg var der så det lover jo bra. Men tenker ekstra på muligheten for SA pga sprøyten. Heldigvis er det snart bare to uker til jeg skal dit og da skal jeg spørre om alt mulig 😅

Jeg ringte til legen på torsdag for å høre om muligheten for en tidlig svangerskapskontroll, men hun mente at det var litt uvanlig så tidlig. Så jeg kunne heller får en i slutten av mnd. Men da skal jeg uansett til gyn så da venter jeg litt.

Hva med deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tussi2018 skrev:

Godt å høre at andre kjenner på de samme følelsene rundt dette 😅

Jeg skal på kontroll hos gynekologen jeg har gått til, 30 september. Da er jeg 7+4. Han ville egentlig se meg to uker etter positiv test, men han var dessverre vekkreist i to uker akkurat nå 🙈 tror det er litt for å følge opp pga letrozol og sprøyten. Man har jo også litt større sjanse for spontanabbort med eggløsningssprøyte og med PCO. Nå syns han at cystene var blitt vesentlig færre skisportt gang jeg var der så det lover jo bra. Men tenker ekstra på muligheten for SA pga sprøyten. Heldigvis er det snart bare to uker til jeg skal dit og da skal jeg spørre om alt mulig 😅

Jeg ringte til legen på torsdag for å høre om muligheten for en tidlig svangerskapskontroll, men hun mente at det var litt uvanlig så tidlig. Så jeg kunne heller får en i slutten av mnd. Men da skal jeg uansett til gyn så da venter jeg litt.

Hva med deg? 

Håper dagene frem til 30. Går fort for deg ❤️

Jeg skal til legen nå på onsdag. Vil da være 7+1. Kommer til å be om tidlig ultralyd. Vi var prøvere i 5 år, før det plutselig klaffet i vinter. Mistet i april (missed abortion) . Fikk da høre at jeg kunne be om tidlig ultralyd ved neste graviditet. Håper jeg får en ultralyd kommende uke, eller uken etter. Skal møte mamma og pappa om to uker, og hadde vært så fint å kunne delt noen gode nyheter 🙈❤️

Endret av Vårstjerne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...