Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2020


Vårstjerne

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Tussi2018 skrev:

Ååh @Puny 😫🤞🤞 Små blødninger kan jo være helt ufarlig og heldigvis har du hatt en god erfaring med det selv? Men skjønner veldig godt at du er bekymret. Var det brunt eller friskt? 

Krysser fingrene for deg 🤞

Jeg har hatt både gode og dårlige erfaringer med det. Det var slik spontanaborten startet, men jeg har også opplevd at det har gått bra. Jeg får vel svaret mitt innen 3-4 dager. Skal bestille time hos legen i morgen for å få målt HCG nivået...

det var litt brunt blod. Spontanaborten min begynte med mer og friskere blod enn dette, men hvem vet🤷🏼‍♀️ Akkurat nå sitter jeg jo bare og kjenner etter om jeg ikke har litt vondt også, og jo mer jeg kjenner etter jo mer syntes jeg at jeg kanskje har litt vondt, men jeg kan jo innbille meg det også. Jeg blir gal! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Puny skrev:

Jeg har hatt både gode og dårlige erfaringer med det. Det var slik spontanaborten startet, men jeg har også opplevd at det har gått bra. Jeg får vel svaret mitt innen 3-4 dager. Skal bestille time hos legen i morgen for å få målt HCG nivået...

det var litt brunt blod. Spontanaborten min begynte med mer og friskere blod enn dette, men hvem vet🤷🏼‍♀️ Akkurat nå sitter jeg jo bare og kjenner etter om jeg ikke har litt vondt også, og jo mer jeg kjenner etter jo mer syntes jeg at jeg kanskje har litt vondt, men jeg kan jo innbille meg det også. Jeg blir gal! 

Huff 😫 går du til privat lege imorgen da? Godt du får sjekket opp i det, men dumt at man må vente en stund for å få svar. Mener jeg har lest at brunt blod er et bedre tegn enn friskt? 

Krysser alt jeg har! 🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Huff 😫 går du til privat lege imorgen da? Godt du får sjekket opp i det, men dumt at man må vente en stund for å få svar. Mener jeg har lest at brunt blod er et bedre tegn enn friskt? 

Krysser alt jeg har! 🤞🤞

Mente mandag, tenkte meg til fastlegen. Håper du har rett at det er bedre med brunt blod. Takk for krysninger❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Puny skrev:

Og der begynte jeg å blø😫😭😱 foreløpig bare litt og det er på ca. Samme tidspunkt som i forrige svangerskap som endte med ett friskt barn, men FY så redd jeg blir! Prøvde da å lese litt om tidlig blødning i svangerskapet og det var jo ikke lystig lesning😰 kryss alle fingre dere har for meg! 

 

Jeg blødde en del i mitt forrige svangerskap, og det gikk fint. Det trenger ikke å være begynnelsen på slutten. 

Krysser fingre(og tær) for at dette ikke er en begynnende sa, men bare litt normale små blødninger :)

edit: så ikke at du har svart på det jeg spurte om. 

Endret av Sinsiew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sinsiew skrev:

 

Jeg blødde en del i mitt forrige svangerskap, og det gikk fint. Det trenger ikke å være begynnelsen på slutten. 

Krysser fingre(og tær) for at dette ikke er en begynnende sa, men bare litt normale små blødninger :)

edit: så ikke at du har svart på det jeg spurte om. 

Ble så sykt redd av denne: 

https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/komplikasjoner-i-svangerskapet/svangerskapsblodning/

 

«Rundt en av fire av alle gravide opplever blødning i de første ukene av svangerskapet, og halvparten vil abortere»

altså 50/50 sjanse da😰😰😰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Puny skrev:

Ble så sykt redd av denne: 

https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/komplikasjoner-i-svangerskapet/svangerskapsblodning/

 

«Rundt en av fire av alle gravide opplever blødning i de første ukene av svangerskapet, og halvparten vil abortere»

altså 50/50 sjanse da😰😰😰

Husk at det bare er tall :)

Så lenge det bare er brunt utflod, kan det være en gammel blødning etter at du måtte stresse på butikken, eller gikk deg en tur på en litt sensitiv dag for underlivet. 

livmortappen og alt rundt, blir svært blodfylt og lettblødende. 

Ta det med ro, pust med magen. Inntil videre er du gravid og blodet er bare litt blod som kommer fordi du produserer mer blod, og kroppen din fokuserer mer blod ned til underliv enn den gjør til normalt. 

Som gynekologen min sa forrige uke : litt blod er så normalt at det ville jeg ikke bekymret meg for. Jeg ville værter bekymret om symptomeme plutselig ble helt borte. 

❤ 

Dette går fint. Og går det ikke fint, er det desverre ingen ting man kan gjøre med det annet enn å forsøke på nytt - selv om det er sårt og vondt. Dette kommer til å gå helt, helt fint, uansett utfall. Men mest sannsynlig er det bare litt gammelt blod og ikke noe å bekymre seg for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Sinsiew skrev:

Husk at det bare er tall :)

Så lenge det bare er brunt utflod, kan det være en gammel blødning etter at du måtte stresse på butikken, eller gikk deg en tur på en litt sensitiv dag for underlivet. 

livmortappen og alt rundt, blir svært blodfylt og lettblødende. 

Ta det med ro, pust med magen. Inntil videre er du gravid og blodet er bare litt blod som kommer fordi du produserer mer blod, og kroppen din fokuserer mer blod ned til underliv enn den gjør til normalt. 

Som gynekologen min sa forrige uke : litt blod er så normalt at det ville jeg ikke bekymret meg for. Jeg ville værter bekymret om symptomeme plutselig ble helt borte. 

❤ 

Dette går fint. Og går det ikke fint, er det desverre ingen ting man kan gjøre med det annet enn å forsøke på nytt - selv om det er sårt og vondt. Dette kommer til å gå helt, helt fint, uansett utfall. Men mest sannsynlig er det bare litt gammelt blod og ikke noe å bekymre seg for. 

Jeg gjorde den aktiviteten i dag (som jeg skrev om tidligere i tråden.) Den samme aktiviteten som jeg gjorde første gang jeg hadde sa. Jeg har jo blitt forsikret om at det er helt trygt, men gjett hvem som har verdens dårligste samvittighet😭

Ellers tusen takk for fine ord Sinsiew! Det hjelper faktisk veldig❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Puny skrev:

Jeg gjorde den aktiviteten i dag (som jeg skrev om tidligere i tråden.) Den samme aktiviteten som jeg gjorde første gang jeg hadde sa. Jeg har jo blitt forsikret om at det er helt trygt, men gjett hvem som har verdens dårligste samvittighet😭

Ellers tusen takk for fine ord Sinsiew! Det hjelper faktisk veldig❤️❤️❤️

Det går fint! Det skal mye til før du selv kan gjøre noe som fører til sa! Sex er greit, trening er greit, jogging er greit. Tenk så godt beskyttet klumpen er i livmora, godt gjemt bak bein, muskler og fett enn så lenge. Men alt overnevnte kan føre til småblødninger fordi slimhinnende er skjøre og lettblødende. 

Vi fokuserer ikke på at 50% av alle som opplever blødning mister. Vi fokuserer heller på at 3 av 10 av alle som føder til termin har opplevd blødninger i svangerskapet. Det er mye penere tall! 💪 

Håper det blir med dette brune. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Sinsiew skrev:

Det går fint! Det skal mye til før du selv kan gjøre noe som fører til sa! Sex er greit, trening er greit, jogging er greit. Tenk så godt beskyttet klumpen er i livmora, godt gjemt bak bein, muskler og fett enn så lenge. Men alt overnevnte kan føre til småblødninger fordi slimhinnende er skjøre og lettblødende. 

Vi fokuserer ikke på at 50% av alle som opplever blødning mister. Vi fokuserer heller på at 3 av 10 av alle som føder til termin har opplevd blødninger i svangerskapet. Det er mye penere tall! 💪 

Håper det blir med dette brune. 

Ja! Takk for gode ord! Det hjelper veldig❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg @Punyskjønner gidt at dette må være svært skremmende.

Blir du veldig urolig, så ber du om en vaginal UL på legevakt. Det er lenge å gå til mandag, og det kan gjerne ta et par dager før du får svar på blodprøver ❤️

Tenker også at mange blør, og at det ofte er helt ufarlig. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Vårstjerne skrev:

Kjære deg @Punyskjønner gidt at dette må være svært skremmende.

Blir du veldig urolig, så ber du om en vaginal UL på legevakt. Det er lenge å gå til mandag, og det kan gjerne ta et par dager før du får svar på blodprøver ❤️

Tenker også at mange blør, og at det ofte er helt ufarlig. ❤️

Kan de se noe på ul når jeg bare er 5+1? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Puny skrev:

Kan de se noe på ul når jeg bare er 5+1? 

Lite, men man kan se om livmorhalsen er lukket eller åpen i hvert fall. Og se plommesekk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Puny skrev:

Kan de se noe på ul når jeg bare er 5+1? 

 

Det som sinsiew sier. De kan se om livmorhalsen er lang og lukket, eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Vårstjerne skrev:

 

Det som sinsiew sier. De kan se om livmorhalsen er lang og lukket, eller ikke. 

Ok, og det er bra om den er lang lukket antar jeg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, Puny skrev:

Ikke noe mer blod! Spent på de neste par dagene...

Det var godt å høre. 

Krysser fingrene for at det bare var et skremmeskudd fra bøllefrøet ❤️😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Vårstjerne skrev:

Det var godt å høre. 

Krysser fingrene for at det bare var et skremmeskudd fra bøllefrøet ❤️😁

Ja håper på det, men føler meg ikke helt sikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...