Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2020


Vårstjerne

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Tussi2018 skrev:

Syns ikke du det er litt rart å tenke på at det egentlig skulle vært to? Jeg syns det er litt rart, men er bare glad vi ikke først fikk se to bankende hjerter for så å bare finne et. Nå visste vi jo ingenting så da ble det jo ikke så trist, men litt rart. Mannen trodde gyn mente at det var to der inni og ble jo kjempeglad, helt til han innså at den ikke levde 🙈 Håper bare ikke den skaper problemer for den som lever ❤

Nei, jeg har faktisk ikke ofret det en tanke. For meg var det bare ikke meningen at den ene skulle klare seg. Den var mest sannsynlig syk, og da var det til det beste at den forsvant så tidlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Sinsiew skrev:

Nei, jeg har faktisk ikke ofret det en tanke. For meg var det bare ikke meningen at den ene skulle klare seg. Den var mest sannsynlig syk, og da var det til det beste at den forsvant så tidlig. 

Ja det er jo en grei måte å tenke på det på. Var det på første UL dere så det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Ja det er jo en grei måte å tenke på det på. Var det på første UL dere så det? 

Ja. I Uke 6+3 kunne vi se et dødt embryo. I uke 12 var det borte. Det døde embryoet tilsvarte 5+5. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sinsiew skrev:

Ja. I Uke 6+3 kunne vi se et dødt embryo. I uke 12 var det borte. Det døde embryoet tilsvarte 5+5. 

Okei, godt at det gikk bra med den andre 😊 Her kunne ikke gyn måle akkurat når det evt skjedde. Med mindre det var en blodoppsamling som han også vurderte 🤷‍♀️ får høre hva gynekologen min tror neste gang jeg er hos han. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så glad for alle gode nyheter her inne 😊

Er bare oppe en snartur for å tisse, spy og spise. I den rekkefølgen 😂 håper dere sover godt, damer 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skjæra på tunet
7 timer siden, Vårstjerne skrev:

Er så glad for alle gode nyheter her inne 😊

Er bare oppe en snartur for å tisse, spy og spise. I den rekkefølgen 😂 håper dere sover godt, damer 😊

Å huff!😲 Føler du deg bedre nå da? Jeg sov helt greit, men til morgenen var det min tur til å spy. 🤮

Hvordan er energien deres? I dag har det kommet seg litt etter mange dager hvor jeg har vært utrolig sliten. Kanskje man må spy for å ha energi. 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Skjæra på tunet skrev:

Å huff!😲 Føler du deg bedre nå da? Jeg sov helt greit, men til morgenen var det min tur til å spy. 🤮

Hvordan er energien deres? I dag har det kommet seg litt etter mange dager hvor jeg har vært utrolig sliten. Kanskje man må spy for å ha energi. 🤣

De første ukene var jeg stuuuptrøtt. Kunne sove flere timer på dagtid, og gjespet til øynene rant. 

Synes det er bedre nå. Sover ca 30 minutter på dagen. Er som regel i seng rundt klokken 9 da 🤷‍♀️😂

Går på lange turer med hundene hver dag, men med noe tregere tempo, da jeg fort blir tungpustet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Skjæra på tunet skrev:

Å huff!😲 Føler du deg bedre nå da? Jeg sov helt greit, men til morgenen var det min tur til å spy. 🤮

Hvordan er energien deres? I dag har det kommet seg litt etter mange dager hvor jeg har vært utrolig sliten. Kanskje man må spy for å ha energi. 🤣

Jeg spyr lite, men til gjengjeld står jeg og brekker meg og er fyllesjuk 24/7 🤢 jeg er såååå lei av å være kvalm, men holder en liten knapp på at det går over om 3 uker 🤞🏽 Ellers er jeg helt elendig sliten og siden jeg jobber fullt er det også det eneste jeg orker å gjøre. Det blir en liten gåtur her og der, men jeg orker veldig lite i løpet av ettermiddagen og kl 21 er jeg i dyp søvn de aller fleste dager... 

 

hvordan er jobben deres? Jobber dere fullt og har dere sagt noe til overordnede for å få noe tilrettelegging? Jeg vurderer å si i fra om ikke så lenge for jeg har en del ansvar og føler ikke jeg klarer å følge det opp 100%. Dessuten vil det bare ta seg opp fremover og typisk toppe seg ang stress og leveringer rundt termin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skjæra på tunet

Jeg har fått helt dilla på tomater! MÅ. HA. TOMATER. 🍅 Og jeg er vanligvis ingen storforbruker... 

Noen andre som har fått noen rare behov i det siste? Utover tomat så er det ikke noe spesielt jeg må ha, men merker jeg skifter mening veldig ofte med tanke på hva jeg klare å spise. Først vil jeg ha avokado, så brekker jeg meg bare ved tanken... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, 123aha skrev:

Jeg spyr lite, men til gjengjeld står jeg og brekker meg og er fyllesjuk 24/7 🤢 jeg er såååå lei av å være kvalm, men holder en liten knapp på at det går over om 3 uker 🤞🏽 Ellers er jeg helt elendig sliten og siden jeg jobber fullt er det også det eneste jeg orker å gjøre. Det blir en liten gåtur her og der, men jeg orker veldig lite i løpet av ettermiddagen og kl 21 er jeg i dyp søvn de aller fleste dager... 

 

hvordan er jobben deres? Jobber dere fullt og har dere sagt noe til overordnede for å få noe tilrettelegging? Jeg vurderer å si i fra om ikke så lenge for jeg har en del ansvar og føler ikke jeg klarer å følge det opp 100%. Dessuten vil det bare ta seg opp fremover og typisk toppe seg ang stress og leveringer rundt termin. 

Jeg jobber også fult, men siste uken har jeg vært sykemeldt pga en kraftig hoste. Tenker at jeg gjerne merker forskjell på hvordan hverdagen blir når jeg kommer tilbake til uken. Tror jeg skal fortelle om graviditeten på jobb da. Jeg har ikke vært så mye kvalm enda, men det kan jo plutselig komme og da er det greit at de vet det så tar folk gjerne litt mer hensyn. Du har jo rett på tilrettelegging hvis det er ting som ikke fungerer for deg nå 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Skjæra på tunet skrev:

Jeg har fått helt dilla på tomater! MÅ. HA. TOMATER. 🍅 Og jeg er vanligvis ingen storforbruker... 

Noen andre som har fått noen rare behov i det siste? Utover tomat så er det ikke noe spesielt jeg må ha, men merker jeg skifter mening veldig ofte med tanke på hva jeg klare å spise. Først vil jeg ha avokado, så brekker jeg meg bare ved tanken... 

Haha grei ting å ha fått dilla på da 😅 Jeg har foreløpig bare variert veldig, slik som du sier. I to dager var det fiskepudding jeg bare måtte ha! Nå orker jeg ikke tanken på det 😂 har ikke så veldig lyst på sjokolade om dagen og det er veldig ulikt meg, men klager jo ikke på det 😁 blir spennende å se om man får noen cravings som varer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Skjæra på tunet skrev:

Å huff!😲 Føler du deg bedre nå da? Jeg sov helt greit, men til morgenen var det min tur til å spy. 🤮

Hvordan er energien deres? I dag har det kommet seg litt etter mange dager hvor jeg har vært utrolig sliten. Kanskje man må spy for å ha energi. 🤣

Huff jeg føler sånn med dere som er kvalme.

Her er energien helt ok. Jeg tåler hverdagen, men i går hadde jeg vært på et kjøpesenter på dagtid OG var på dugnad i barnehagen på kvelden. Var helt kake etterpå! Jeg hadde nesten glemt det at jeg ikke kan presse meg selv, ikke litt en gang. Det er fremdeles uvant for meg, men minnene fra forrige graviditet kom strømmende på på sofaen i går😑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Skjæra på tunet skrev:

Jeg har fått helt dilla på tomater! MÅ. HA. TOMATER. 🍅 Og jeg er vanligvis ingen storforbruker... 

Noen andre som har fått noen rare behov i det siste? Utover tomat så er det ikke noe spesielt jeg må ha, men merker jeg skifter mening veldig ofte med tanke på hva jeg klare å spise. Først vil jeg ha avokado, så brekker jeg meg bare ved tanken... 

Ingen dilla! Derimot har jeg avsmak på mer og mer. De tingene som kommer i retur mister jeg fullstendig lysten på. Ingen matlyst, men blir kjenpekvalm hvis jeg ikke spiser 😅

Frukt og puffet ris med melk har gått fint. Sjokoladen jeg kjøpte for en uke siden står fortsatt i skapet 🤷‍♀️😂

 

Angående jobb, så jobber jeg som miljøterapeut i medleverturnus. Det vil si at jeg er på jobb døgnet rundt i 1 uke, før jeg har fri i 2 uker. Sist periode var tung. Jeg gjespet meg gjennom dagene, og kolleger plukket fort opp hva som var årsaken ;)

Kommende periode skal jeg bare jobbe 4 døgn grunnet ferie. Kjenner jeg er veldig spent på kommende periode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.9.2019 den 13.43, Vårstjerne skrev:

Ingen dilla! Derimot har jeg avsmak på mer og mer. De tingene som kommer i retur mister jeg fullstendig lysten på. Ingen matlyst, men blir kjenpekvalm hvis jeg ikke spiser 😅

Frukt og puffet ris med melk har gått fint. Sjokoladen jeg kjøpte for en uke siden står fortsatt i skapet 🤷‍♀️😂

 

Angående jobb, så jobber jeg som miljøterapeut i medleverturnus. Det vil si at jeg er på jobb døgnet rundt i 1 uke, før jeg har fri i 2 uker. Sist periode var tung. Jeg gjespet meg gjennom dagene, og kolleger plukket fort opp hva som var årsaken ;)

Kommende periode skal jeg bare jobbe 4 døgn grunnet ferie. Kjenner jeg er veldig spent på kommende periode. 

En sånn turnus høres tung ut i graviditeten. Du må huske å passe på deg selv neste periode og de neste. I følge alle mine venner med barn er ikke dette tiden man skal «stå i det» så det er viktig å høre på kroppen. 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått dilla på lakris jeg 🙄 Så nå legges dagsdosen forsiktig opp etter hvor mye lakris som er trygt i løpet av en uke... 

Ellers har jeg dilla på supper! Alle slags. Potetsuppe, rekesuppe, fiskesuppe, (toro)tomatsuppe, grønnsakssuppe. Bare det er suppe, er jeg glad til. 😎 

Er det noen andre her som sliter med bekkenet? Jeg slet med bekkenet sist, og ble aldri helt bra etter fødsel, men nå pines jeg! Verst på ene siden, så jeg kan kun ligge på venstre side om natta. Kan bare glemme å sitte på gulvet med vesla, og går jeg en tur på butikken er jeg ødelagt resten av dagen. Det er VONDT! Og jeg er bare 9+5 😬😭

Endret av Sinsiew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Sinsiew skrev:

Jeg har fått dilla på lakris jeg 🙄 Så nå legges dagsdosen forsiktig opp etter hvor mye lakris som er trygt i løpet av en uke... 

Ellers har jeg dilla på supper! Alle slags. Potetsuppe, rekesuppe, fiskesuppe, (toro)tomatsuppe, grønnsakssuppe. Bare det er suppe, er jeg glad til. 😎 

Er det noen andre her som sliter med bekkenet? Jeg slet med bekkenet sist, og ble aldri helt bra etter fødsel, men nå pines jeg! Verst på ene siden, så jeg kan kun ligge på venstre side om natta. Kan bare glemme å sitte på gulvet med vesla, og går jeg en tur på butikken er jeg ødelagt resten av dagen. Det er VONDT! Og jeg er bare 9+5 😬😭

Når du nevnte suppe så fikk jeg skikkelig lyst på fiskesuppe!! Det tror jeg må bli en av middagene denne uka 😅 

jeg har ikke merket noe til bekkenet enda, og håper jeg slipper unna. Det hørtes fryktelig slitsomt ut. Orker du å jobbe med det? Jeg har mer småsmerter i mage og kropp, samt en forferdelig kvalme som jeg føler bare blir verre for hver eneste uke. Jeg kjente ikke så mye på den i helga, så det er verst når jeg må oppføre meg som et vanlig menneske på jobb, og er bedre når jeg kjører helt mitt eget løp hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, 123aha skrev:

Når du nevnte suppe så fikk jeg skikkelig lyst på fiskesuppe!! Det tror jeg må bli en av middagene denne uka 😅 

jeg har ikke merket noe til bekkenet enda, og håper jeg slipper unna. Det hørtes fryktelig slitsomt ut. Orker du å jobbe med det? Jeg har mer småsmerter i mage og kropp, samt en forferdelig kvalme som jeg føler bare blir verre for hver eneste uke. Jeg kjente ikke så mye på den i helga, så det er verst når jeg må oppføre meg som et vanlig menneske på jobb, og er bedre når jeg kjører helt mitt eget løp hjemme. 

Denne uken har jeg satt opp kinesisk dumplingsuppe og Jamie Olivers rekesuppe på menyen :spise:

Jeg mistet jobben pga konkurs for litt siden, så heldigvis jobber jeg ikke. Jeg kunne ikke jobbet, for jeg klarer ikke gå om jeg går de 5 minuttene det tar å gå til butikke. Det er som om hele bekkenet stivner. Vet ikke hva jeg skulle gjort om jeg hadde hatt jobb. Knaske smertestillende går jo ikke nå. 

Jeg har fått beskjed om å svømme. Desverre har vi kun basseng én dag i uka her jeg bor. 

Var hos både kiro og fysio sist svangerskap, men opplevde da å bli verre.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihe! Melder meg inn her, akkurat bestemt oss for barn nr. 2. Satt som et skudd denne gangen og! Foreløbig termin 02/06-20 :)😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skjæra på tunet
7 timer siden, Sinsiew skrev:

Er det noen andre her som sliter med bekkenet? Jeg slet med bekkenet sist, og ble aldri helt bra etter fødsel, men nå pines jeg! Verst på ene siden, så jeg kan kun ligge på venstre side om natta. Kan bare glemme å sitte på gulvet med vesla, og går jeg en tur på butikken er jeg ødelagt resten av dagen. Det er VONDT! Og jeg er bare 9+5 😬😭

Uff! Det høres ikke godt ut. Jeg har vel ikke direkte vondt, men som sist en sånn følelse av at noe ikke er helt som det skal bak i rygg. Sist var jeg vel rundt 20 uker når det var full stopp på vei opp av en stol.😣 Der sto jeg. Tok noen dager med museskritt og kiropraktor før jeg ble fin igjen. Noen som vet hva det kan ha vært? Er det det som er bekkenlåsning? 🤔

Velkommen @Lissygloss! 🌸😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Skjæra på tunet skrev:

Uff! Det høres ikke godt ut. Jeg har vel ikke direkte vondt, men som sist en sånn følelse av at noe ikke er helt som det skal bak i rygg. Sist var jeg vel rundt 20 uker når det var full stopp på vei opp av en stol.😣 Der sto jeg. Tok noen dager med museskritt og kiropraktor før jeg ble fin igjen. Noen som vet hva det kan ha vært? Er det det som er bekkenlåsning? 🤔

Velkommen @Lissygloss! 🌸😊

Låsning kanskje? Hvis du ble helt bra etter behandling? 

Her ble jeg bare verre etter behandlingen jeg ble anbefalt, så vet ikke om jeg tørr gå gjennom det en gang til. I hvert fall ikke så tidlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...