Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2020


Vårstjerne

Anbefalte innlegg

Så fantastisk å ha hørt hjerteslag @Sinsiew😍

Jeg var helt sikker på gutt sist svangerskap (som endte i MA). Denne gangen aner jeg ikke. Halve familien tipper gutt, andre halvdel tipper jente. Leste en slik liste med overtro på symptomer og hvordan kjønn det ville bli. Det ble ca 50/50 😂

 

Du må oppdatere oss i morgen @Tussi2018 lykke til ❤️

@123aha så spennende med time til jordmor 😁 Jeg er i bevegelse hver dag pga hundene, og forsøker få inn litt svømming også. Har gått ned ca 4 kilo grunnet kvalme og dårlig matlyst. Det skal sies at jeg hadde en del å ta av før svangerskapet, så det er nok ingen krise... De kiloene kommer nok på igjen 😂

Hadde en venninne som sa at når man er gravid kan man spise hva man vil med god samvittighet. Men det er jo nesten motsatt. Vil jo gi bebis beste utgangspunkt 😅 Men for all del. Er det riskaker med syltetøy jeg får ned, så er det det som blir frokost. Ferdig snakket 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i 11+5, og det føles veldig godt å snart være ferdig med første trimester. Formen derimot er helt elendig og jeg føler meg ganske nedfor pågrunn av at jeg ikke strekker til på noe som helst for tiden. Håper så inderlig at det snart blir bedre, men er også redd for at jeg kommer til å være like sliten en stund fremover. Har gått ned i vekt og får nesten ikke i meg mat. 

Nå har vi begynt så smått å fortelle det til de rundt oss, og det er både skummelt og gøy. Vi vurderer å dra på tidlig ultralyd snart, bare for å se om alt er i orden og få en bekreftelse på at det er liv der inne, selvom jeg som nevnt så hjerteaktivitet i uke 7😊

Føler også at det er en liten gutt i magen, men navn har vi ingen aning om enda. Jeg er fryktelig kresen på navnevalg, og tror det blir vanskelig å komme frem til😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, rosaa skrev:

Jeg er i 11+5, og det føles veldig godt å snart være ferdig med første trimester. Formen derimot er helt elendig og jeg føler meg ganske nedfor pågrunn av at jeg ikke strekker til på noe som helst for tiden. Håper så inderlig at det snart blir bedre, men er også redd for at jeg kommer til å være like sliten en stund fremover. Har gått ned i vekt og får nesten ikke i meg mat. 

Nå har vi begynt så smått å fortelle det til de rundt oss, og det er både skummelt og gøy. Vi vurderer å dra på tidlig ultralyd snart, bare for å se om alt er i orden og få en bekreftelse på at det er liv der inne, selvom jeg som nevnt så hjerteaktivitet i uke 7😊

Føler også at det er en liten gutt i magen, men navn har vi ingen aning om enda. Jeg er fryktelig kresen på navnevalg, og tror det blir vanskelig å komme frem til😅

Skjønner hva du mener. Akkurat nå er den viktigste jobben å ta vare på deg selv og baby. Så får andre ting komme litt i 2. Rekke. 

Håper du får et skikkelig bra 2. Trimester, med energi og overskudd ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk se to små bankende hjerter på privat UL i dag, 8+6 😍 Hadde ingen anelse om at det kunne være tvillinger. Dette er så spennende og veldig skummelt 🙈 Gyn skulle henvise meg til sykehuset for en tidlig ultralyd til om ikke så lenge.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Crizpo skrev:

Fikk se to små bankende hjerter på privat UL i dag, 8+6 😍 Hadde ingen anelse om at det kunne være tvillinger. Dette er så spennende og veldig skummelt 🙈 Gyn skulle henvise meg til sykehuset for en tidlig ultralyd til om ikke så lenge.

Så stas ❤️❤️ tenk at så mange går frem til 18. Uke før de finner ut at de bærer på 2 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Tussi2018 skrev:

Så utrolig deilig det må være å få høre hjerteslag 😍😍 Du fullfører vel uke 12 denne uken du? 

Jeg er 9+6 idag, skal på ny UL i morgen og både gruer og gleder meg. Føler meg ikke mye gravid om dagen (utenom trøtthet og sulten konstant), men vet jo at det kan være normalt. Håper så inderlig at alt er bra 🙏

Jeg har jo bekkenløsningen som minner meg om graviditeten, men ellers er det sykt lite som minner meg på det som skjer i kroppen 😅

12+0 i morgen 😀

13 timer siden, 123aha skrev:

Jeg er 10+6 i dag, så i morgen er den første dagen i uke 12 (11+0) og det blir godt å komme over den kneika. Skal til jordmor i morgen og grugleder meg litt. Føler jeg ikke har trent nok, spist bra nok osv. Føler dere andre også litt på det presset til å gjøre en bra nok innsats nå? jeg har vært veldig kvalm og så sliten som jeg aldri har vært før i hele mitt liv, så jeg har egentlig ikke fått til å gjøre det bedre enn jeg har gjort men føler uansett på det. Sikkert også en blanding av veldig mye hormoner... 

 

har mange navn klare til både gutt og jente, men jeg er som deg; ganske sikker på at det er en liten gutt der inne. Har det på følelsen! 

Herlig! 

Jeg har gått én tur siden august. Jeg er helt gåen om kvelden når velsetupp har lagt seg. Så da blir det serier i senga 🙈

Spennende! Blir moro å se om vi har rett 😀

12 timer siden, Vårstjerne skrev:

Så fantastisk å ha hørt hjerteslag @Sinsiew😍

Jeg var helt sikker på gutt sist svangerskap (som endte i MA). Denne gangen aner jeg ikke. Halve familien tipper gutt, andre halvdel tipper jente. Leste en slik liste med overtro på symptomer og hvordan kjønn det ville bli. Det ble ca 50/50 😂

 

Hadde en venninne som sa at når man er gravid kan man spise hva man vil med god samvittighet. Men det er jo nesten motsatt. Vil jo gi bebis beste utgangspunkt 😅 Men for all del. Er det riskaker med syltetøy jeg får ned, så er det det som blir frokost. Ferdig snakket 😂

Jeg har også tatt sånne testee 🙈 Veldig 50/50 😛

Haha, nei det er vel ca 200 kcal ekstra man treger, og da på slutten av svangerskapet. Jeg motiveres veldig til å spise sunt av å vite at det jeg spiser er hva som "metter" babyen også. Da er det lettere å begrense seg. 

10 timer siden, rosaa skrev:

Jeg er i 11+5, og det føles veldig godt å snart være ferdig med første trimester. Formen derimot er helt elendig og jeg føler meg ganske nedfor pågrunn av at jeg ikke strekker til på noe som helst for tiden. Håper så inderlig at det snart blir bedre, men er også redd for at jeg kommer til å være like sliten en stund fremover. Har gått ned i vekt og får nesten ikke i meg mat. 

Nå har vi begynt så smått å fortelle det til de rundt oss, og det er både skummelt og gøy. Vi vurderer å dra på tidlig ultralyd snart, bare for å se om alt er i orden og få en bekreftelse på at det er liv der inne, selvom jeg som nevnt så hjerteaktivitet i uke 7😊

Føler også at det er en liten gutt i magen, men navn har vi ingen aning om enda. Jeg er fryktelig kresen på navnevalg, og tror det blir vanskelig å komme frem til😅

Usj 😥 Jeg har også gått ned i vekt pga lite matlyst, og så blir jeg så fort mett 😱

Vi klarer jo som sagt ikke å vente til oul, så her er det tul om litt over en uke 😥 

Haha, godt man har god tid på seg. Vi har en liten tass i familien som ble født i juni, og han har fortsatt ikke navn 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei ☺️ 

Vært lite aktiv her inne, men kjekt å lese om alle og kjenne seg igjen me mange av dere☺️ Jeg er 9 uker (8+3) idag og var på TUL når jeg var 7+1 og fikk sett ett bankende hjerte ❤️ Det gjorde kjempe godt, da sist graviditet jeg hadde endte i en abort grunnet svangerskap utenfor livmor, så håper denne gang at det går fint! ❤️ 

Jeg er utrolig kvalm, spesielt på kvelden, spyr ikke men føler det er hakket før hele tiden 😅 dårlig matlyst og blir fort mett og like fort sulten igjen 😅 sliter også med at jeg er utrolig sliten og trøtt og en enorm hodeverk😣 

jeg har to barn ifra før, 2 gutter som er 9 og 11, og de svangerskapene var ikke i nærheten så slitsomme som denne er til nå😅 burde kanskje være en jente da alt er så annerledes men tror innerst inne at det er en liten gutt inni der, samboer tror det er jente, så får vente til rundt jul for å få vite det❤️ 

Ellers har jeg enda ømme bryst, og utrolig med luft i magen.. knip til tider (mens smerter) og buksene begynner og bli veldig trange 😅 har ikke vært på vekta så vet ikke om jeg hat gått verken opp eller ned i vekt ☺️ 

Navn synes jeg er utrolig vanskelig, da jeg har to barn ifra før, og min samboer har også to barn ifra før så dette blir det 5 barnet i familien 😅 godt vi har godt tid på å finne utav det 😆 

ble forresten satt en dag frem, så har termin 27 mai ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tobarnsmorboys skrev:

Hei ☺️ 

Vært lite aktiv her inne, men kjekt å lese om alle og kjenne seg igjen me mange av dere☺️ Jeg er 9 uker (8+3) idag og var på TUL når jeg var 7+1 og fikk sett ett bankende hjerte ❤️ Det gjorde kjempe godt, da sist graviditet jeg hadde endte i en abort grunnet svangerskap utenfor livmor, så håper denne gang at det går fint! ❤️ 

Jeg er utrolig kvalm, spesielt på kvelden, spyr ikke men føler det er hakket før hele tiden 😅 dårlig matlyst og blir fort mett og like fort sulten igjen 😅 sliter også med at jeg er utrolig sliten og trøtt og en enorm hodeverk😣 

jeg har to barn ifra før, 2 gutter som er 9 og 11, og de svangerskapene var ikke i nærheten så slitsomme som denne er til nå😅 burde kanskje være en jente da alt er så annerledes men tror innerst inne at det er en liten gutt inni der, samboer tror det er jente, så får vente til rundt jul for å få vite det❤️ 

Ellers har jeg enda ømme bryst, og utrolig med luft i magen.. knip til tider (mens smerter) og buksene begynner og bli veldig trange 😅 har ikke vært på vekta så vet ikke om jeg hat gått verken opp eller ned i vekt ☺️ 

Navn synes jeg er utrolig vanskelig, da jeg har to barn ifra før, og min samboer har også to barn ifra før så dette blir det 5 barnet i familien 😅 godt vi har godt tid på å finne utav det 😆 

ble forresten satt en dag frem, så har termin 27 mai ☺️ 

Merkelig hvor ulike svangerskap kan være. 

 

Så godt at du har fått sett hjerteaktivitet på UL ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Vårstjerne skrev:

Så stas ❤️❤️ tenk at så mange går frem til 18. Uke før de finner ut at de bærer på 2 🙈 

Veldig glad for at vi fant ut av det så tidlig. Tror sjokket hadde vært enda større om det ble oppdaget på OUL 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Crizpo skrev:

Veldig glad for at vi fant ut av det så tidlig. Tror sjokket hadde vært enda større om det ble oppdaget på OUL 😅

Ja, det får jo bedre tid til å forberede dere 😁 Har dere tvillinger i familien? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Vårstjerne skrev:

Ja, det får jo bedre tid til å forberede dere 😁 Har dere tvillinger i familien? 

Ja, og mest sannsynlig en ultralyd ekstra i uke 12 😊 Min farmor var toegget tvilling og jeg har hørt det kan være arvelig og forekomme i annenhver generasjon. Har to søskenbarn som er tvillinger, men de ble til ved prøverør. På ultralyd i går helte gyn mest mot eneggede, så blir spennende å se neste gang. Eneggede er isåfall helt tilfeldig etter hva jeg har skjønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på første jordmorkontroll og alt stod bra til. Hjertet dunket akkurat slik det skulle og livmoren min har kommet rett over beinet og er on track i veksten. Tok også influensavaksinen for da er både jeg og baby beskyttet mot ekle bassilusker fremover. Nå føler jeg tiden begynner å gå fort, men det er nok fordi bekymringene har dempet seg veldig 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Crizpo skrev:

Ja, og mest sannsynlig en ultralyd ekstra i uke 12 😊 Min farmor var toegget tvilling og jeg har hørt det kan være arvelig og forekomme i annenhver generasjon. Har to søskenbarn som er tvillinger, men de ble til ved prøverør. På ultralyd i går helte gyn mest mot eneggede, så blir spennende å se neste gang. Eneggede er isåfall helt tilfeldig etter hva jeg har skjønt.

Veldig spennende med tvillinger! Familien min er krydret med tvillinger, men de er alltid siste barnet, så jeg får sikkert tvillinger når vi skal ha nr tre 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Skjæra på tunet

Jeg har hatt så lyst på mozzarella i det siste, men så leste jeg et sted at man måtte være forsiktig med det (var det her tro?). Jeg hadde ikke tenkt over det, så jeg slo det bare fra meg uten å sjekke ordentlig. I natt drømte jeg at noen fortalte meg at den var pasteurisert, og jeg ble så glad! 🤣 Men nå satte jeg med ned på kolonial.no og fant ut at joda, den er pasteurisert. 

I morgen skal den kombineres med mitt enorme behov for tomater om dagen. 😃

Endret av Skjæra på tunet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Skjæra på tunet skrev:

Jeg har hatt så lyst på mozzarella i det siste, men så lest jeg et sted at det kunne man måtte være forsiktig med det (var det her tro?). Jeg hadde ikke tenkt over det, så jeg slo det bare fra meg uten å sjekke ordentlig. I natt drømte jeg at noen fortalte meg at den var pasteurisert, og jeg ble så glad! 🤣 Men nå satte jeg med ned på kolonial.no og fant ut at joda, den er pasteurisert. 

I morgen skal den kombineres med mitt enorme behov for tomater om dagen. 😃

Fantastisk 😂😂

Jeg spiser nok klementiner om dagen til st jeg har vondt i magen nesten hele tiden 😂 Men det et det jeg er fysen på 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skjæra på tunet
53 minutter siden, Vårstjerne skrev:

Fantastisk 😂😂

Jeg spiser nok klementiner om dagen til st jeg har vondt i magen nesten hele tiden 😂 Men det et det jeg er fysen på 😅

Åh! Klementiner ja... kanskje jeg må kjøpe det også. 😅 Forrige svangerskap så drakk jeg sikkert en halv liter ferskpresset juice hver dag i første trimester. Hadde helt dilla. 🍊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

56 minutter siden, Skjæra på tunet skrev:

Åh! Klementiner ja... kanskje jeg må kjøpe det også. 😅 Forrige svangerskap så drakk jeg sikkert en halv liter ferskpresset juice hver dag i første trimester. Hadde helt dilla. 🍊

Det er så godt. Og de er overraskende gode til at det er så tidlig i sesongen 😁

Virkelig ikke det verste å ha dilla på😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å lese oppdateringer fra dere her 😊 Jeg var på ny UL denne uken og fikk se en sprellende liten bamsemums 😍 Alt så bra ut og vi fikk høre hjertelyd! Helt magisk! Er 10+2 idag. Nå føler jeg at jeg kan slappe mer av siden jeg har vært så bekymret. 

Jeg tror nok at det er en gutt her inne siden jeg ikke er kvalm 😅 Jeg syns det er vanskelig med guttenavn da. Har mange flere jentenavn på listen min😂

Terminen er fremdeles 16.mai. Gyn sa at han for ikke håpet det ble fødsel på 17.mai fordi det alltid er "verre" å føde på helligdager med tanke på bemanning. Det hadde ikke jeg tenkt på 🙈 men tipper den kommer litt før!

Jeg har ingen spesielle cravings, men frukt frister hele tiden så det er jo bra 😁 

Angående vekt så har jeg gått ned 1,5 kg, men det kommer sikkert snart på igjen for jeg har hatt mye mer matlyst den siste tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Gøy å lese oppdateringer fra dere her 😊 Jeg var på ny UL denne uken og fikk se en sprellende liten bamsemums 😍 Alt så bra ut og vi fikk høre hjertelyd! Helt magisk! Er 10+2 idag. Nå føler jeg at jeg kan slappe mer av siden jeg har vært så bekymret. 

Jeg tror nok at det er en gutt her inne siden jeg ikke er kvalm 😅 Jeg syns det er vanskelig med guttenavn da. Har mange flere jentenavn på listen min😂

Terminen er fremdeles 16.mai. Gyn sa at han for ikke håpet det ble fødsel på 17.mai fordi det alltid er "verre" å føde på helligdager med tanke på bemanning. Det hadde ikke jeg tenkt på 🙈 men tipper den kommer litt før!

Jeg har ingen spesielle cravings, men frukt frister hele tiden så det er jo bra 😁 

Angående vekt så har jeg gått ned 1,5 kg, men det kommer sikkert snart på igjen for jeg har hatt mye mer matlyst den siste tiden. 

Så gøy med ny UL, og så deilig at du klarer å slappe mer av ❤️

 

Jeg er i uke 12 nå, og kvalmen har virkelig TATT SEG OPP(?!???!) denne uken. 😩 Her om dagen var jeg overbevist om at jeg hadde fått omgangssyke, men det er nok svangerskapskvalme 🤮

Jeg har også dilla på frukt. Primært klementiner som nevnt tidligere. Virkelig ikke det verste hvis man først skal crave noe 😅

Endret av Vårstjerne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på tidlig UL. Hjertet banket fint og vi fikk høre det også 🥰 men ble satt tilbake 1 uke ca. Enten på grunn av seinere eggløsning eller fordi noe er galt... så ny Ul om 2 uker. Det er litt stressende.. Han sa også at det kunne være fordi de måler feil så tidlig, så får vel beskjed om 2 uker hva ståa er. Irriterende, for ble jo ikke mer avslappet nå, heller tvert om! 
 

men har hatt ujevne sykluser etter baby nr 1, uregelmessig lengde så kan være derfor også. Typisk å stresse sånn 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...