Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2020


Vårstjerne

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Lissygloss skrev:

Da er det over for oss. 

Blødde så vidt lyserosa i går morges og i dag. Vært på UL og bekreftet stopp i utvikling i uke 7, rett etter vi så hjerteslag egentlig.. Skulle gått inn i uke 10 straks. Blir veldig lett gravid men andre MA i samme tidsrom, så vet ikke helt hvordan vi skal gå frem etter dette. Skulle bare ønske vi kunne fått EN normal graviditet, uten komplikasjoner.. 💔

Lykke til videre alle sammen

Så forferdelig! 

Håper du får hjelp og utredning for å finne ut hvor det går galt. 

Lykke til ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Lissygloss skrev:

Da er det over for oss. 

Blødde så vidt lyserosa i går morges og i dag. Vært på UL og bekreftet stopp i utvikling i uke 7, rett etter vi så hjerteslag egentlig.. Skulle gått inn i uke 10 straks. Blir veldig lett gravid men andre MA i samme tidsrom, så vet ikke helt hvordan vi skal gå frem etter dette. Skulle bare ønske vi kunne fått EN normal graviditet, uten komplikasjoner.. 💔

Lykke til videre alle sammen

Ååå, Lissygloss, så utrolig leit å høre 😢

Det er helt jævlig. Rett og slett. Opplevde det samme selv sist gang. Jeg håper virkelig at du har god støtte i de rundt deg. 

❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Lissygloss skrev:

Da er det over for oss. 

Blødde så vidt lyserosa i går morges og i dag. Vært på UL og bekreftet stopp i utvikling i uke 7, rett etter vi så hjerteslag egentlig.. Skulle gått inn i uke 10 straks. Blir veldig lett gravid men andre MA i samme tidsrom, så vet ikke helt hvordan vi skal gå frem etter dette. Skulle bare ønske vi kunne fått EN normal graviditet, uten komplikasjoner.. 💔

Lykke til videre alle sammen

Oj, så trist å høre💔 masse lykke til videre @Lissygloss 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korleis går det med dokke? 😊

Eg har framleis ikkje sjekka om det er noko inni der. Er 7+6, og har ligamentsmerter innimellom, er morgenkvalm og trøtt. Ellers alt som før egentlig. Har to svangerskap bak meg uten noko kvalme i det heile, så er veldig spent på om dette kan henge ihop med kjønn 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Miranda Hobbes skrev:

Korleis går det med dokke? 😊

Eg har framleis ikkje sjekka om det er noko inni der. Er 7+6, og har ligamentsmerter innimellom, er morgenkvalm og trøtt. Ellers alt som før egentlig. Har to svangerskap bak meg uten noko kvalme i det heile, så er veldig spent på om dette kan henge ihop med kjønn 😄

Hei! 

I dag har jeg fått kvalmestillende fra lege. Har fått etseskader i halsen etter mye oppkast. Så nå blir det dårlig med klementiner fremover 🙈

Ser ikke noe antydning til mage, og klarer heller ikke kjenne livmoren når jeg ligger på rygg. Har noe polstring fra før da ;)

Skal på ordinær ultralyd i slutten av denne måneden, og synes gjerne dagene kan gå fortere 😅

Har kommet mer ovenpå etter den knekken jeg hadde i forrige uke, selv om mange av følelsene fortsatt er der. 

Håper på mindre oppkast og litt mer overskudd nå de nærmeste dagene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Vårstjerne skrev:

Hei! 

I dag har jeg fått kvalmestillende fra lege. Har fått etseskader i halsen etter mye oppkast. Så nå blir det dårlig med klementiner fremover 🙈

Ser ikke noe antydning til mage, og klarer heller ikke kjenne livmoren når jeg ligger på rygg. Har noe polstring fra før da ;)

Skal på ordinær ultralyd i slutten av denne måneden, og synes gjerne dagene kan gå fortere 😅

Har kommet mer ovenpå etter den knekken jeg hadde i forrige uke, selv om mange av følelsene fortsatt er der. 

Håper på mindre oppkast og litt mer overskudd nå de nærmeste dagene :)

 

Har du fått syrenøytraliserende? Hjelper på etseskader i svelg og på tenner ved oppkast :)

Er litt viktig å ta hensyn til. Jeg fikk to hull etter svangerskapet sist fordi miljøet i munnhulen ble surt, og det tålte ikke tennene, selv om jeg var flink med tannpuss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Vårstjerne skrev:

Hei! 

I dag har jeg fått kvalmestillende fra lege. Har fått etseskader i halsen etter mye oppkast. Så nå blir det dårlig med klementiner fremover 🙈

Ser ikke noe antydning til mage, og klarer heller ikke kjenne livmoren når jeg ligger på rygg. Har noe polstring fra før da ;)

Skal på ordinær ultralyd i slutten av denne måneden, og synes gjerne dagene kan gå fortere 😅

Har kommet mer ovenpå etter den knekken jeg hadde i forrige uke, selv om mange av følelsene fortsatt er der. 

Håper på mindre oppkast og litt mer overskudd nå de nærmeste dagene :)

 

Å fy søren, etseskader på grunn av oppkast 🤮🤢 Så gale har ikkje eg det. Klarer stort sett å halde meg unna skåla med saltstenger og jamnt påfyll av mat 😅 Ja du er komt så langt at du skal på ordinær ultralyd, heldiggris! 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skjæra på tunet
43 minutter siden, Miranda Hobbes skrev:

Korleis går det med dokke? 😊

Eg har framleis ikkje sjekka om det er noko inni der. Er 7+6, og har ligamentsmerter innimellom, er morgenkvalm og trøtt. Ellers alt som før egentlig. Har to svangerskap bak meg uten noko kvalme i det heile, så er veldig spent på om dette kan henge ihop med kjønn 😄

Jeg har fått vite at vi venter en gutt!💙 Ellers roet kvalmen seg betraktelig rundt 8+5 slik den gjorde sist. Det glimter til litt av og til, men er ikke på langt nær så ille som det var. Blir fortsatt fort andpusten, men ikke like krise som før. Hos meg synes det godt. Ser vel egentlig ut som om jeg er 20 uker på vei hvis jeg sammenlikner med forrige gang... :gravid: 

Edit: Er 11+0 i morgen. 

Endret av Skjæra på tunet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Sinsiew skrev:

Har du fått syrenøytraliserende? Hjelper på etseskader i svelg og på tenner ved oppkast :)

Er litt viktig å ta hensyn til. Jeg fikk to hull etter svangerskapet sist fordi miljøet i munnhulen ble surt, og det tålte ikke tennene, selv om jeg var flink med tannpuss. 

Har ikke fått noe syrenøytraliserende. Kun fått beskjed om å holde meg unna mat med sterk krydder, mye fett og mye syre. 

Tannlege sa at det var viktig at jeg ikke pusser tenner etter oppkast, men kun skyller med vann. :)

26 minutter siden, Miranda Hobbes skrev:

Å fy søren, etseskader på grunn av oppkast 🤮🤢 Så gale har ikkje eg det. Klarer stort sett å halde meg unna skåla med saltstenger og jamnt påfyll av mat 😅 Ja du er komt så langt at du skal på ordinær ultralyd, heldiggris! 🤩

Jaa. 4 uker til. Rart at det kan virke så kort, og så lenge til på samme tid 🙈

5 minutter siden, Skjæra på tunet skrev:

Jeg har fått vite at vi venter en gutt!💙 Ellers roet kvalmen seg betraktelig rundt 8+5 slik den gjorde sist. Det glimter til litt av og til, men er ikke på langt nær så ille som det var. Blir fortsatt fort andpusten, men ikke like krise som før. Hos meg synes det godt. Ser vel egentlig ut som om jeg er 20 uker på vei hvis jeg sammenlikner med forrige gang... :gravid: 

Edit: Er 11+0 i morgen. 

Magen kommer vel ofte fortere når man har vært gravid før 😁❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Vårstjerne skrev:

Har ikke fått noe syrenøytraliserende. Kun fått beskjed om å holde meg unna mat med sterk krydder, mye fett og mye syre. 

Tannlege sa at det var viktig at jeg ikke pusser tenner etter oppkast, men kun skyller med vann. :)

Jaa. 4 uker til. Rart at det kan virke så kort, og så lenge til på samme tid 🙈

Magen kommer vel ofte fortere når man har vært gravid før 😁❤️

Hvis du kaster opp igjen og igjen bør du kjøpe deg noe som nøytraliserer syra ;) Jeg fikk også beskjed av tannlegen at det bare var å drikke vann og pusse morgen og kveld som normalt. 

Så kol jeg til en tannlege i utlandet som syns det var rart at vi nordmenn ville ødelegge tennene våre på den måten 😂

Når har du oul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sinsiew skrev:

Hvis du kaster opp igjen og igjen bør du kjøpe deg noe som nøytraliserer syra ;) Jeg fikk også beskjed av tannlegen at det bare var å drikke vann og pusse morgen og kveld som normalt. 

Så kol jeg til en tannlege i utlandet som syns det var rart at vi nordmenn ville ødelegge tennene våre på den måten 😂

Når har du oul?

Tusen takk for tips! :)

29. November, så fredag om 4 uker 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Vårstjerne skrev:

Tusen takk for tips! :)

29. November, så fredag om 4 uker 😊

Herlig! Jeg har 28 😍 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skjæra på tunet
21 minutter siden, Vårstjerne skrev:

Magen kommer vel ofte fortere når man har vært gravid før 😁❤️

Hehe, ja😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Miranda Hobbes skrev:

Korleis går det med dokke? 😊

Eg har framleis ikkje sjekka om det er noko inni der. Er 7+6, og har ligamentsmerter innimellom, er morgenkvalm og trøtt. Ellers alt som før egentlig. Har to svangerskap bak meg uten noko kvalme i det heile, så er veldig spent på om dette kan henge ihop med kjønn 😄

Jeg er fortsatt kvalm, men ikke spykvalm heldigvis. Har også fått en del halsbrann, men å ha love hearts tilgjengelig er gull. Den siste uka har jeg også hatt smerter i halebeinet, så fokuserer på å gå turer og gjøre tøyeøvelser. 
 

magen har kommet, men jeg syntes jeg ser mer feit enn gravid ut enda, selvom det er bare konsentrert foran på magen. Gleder meg til den blir litt mer definert 😅 i dag er jeg 13+2 og så har jeg fått OUL 11.12, og det syntes jeg er lenge til. Det blir slutten av uke 20, om jeg husker rett... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, 123aha skrev:

Jeg er fortsatt kvalm, men ikke spykvalm heldigvis. Har også fått en del halsbrann, men å ha love hearts tilgjengelig er gull. Den siste uka har jeg også hatt smerter i halebeinet, så fokuserer på å gå turer og gjøre tøyeøvelser. 
 

magen har kommet, men jeg syntes jeg ser mer feit enn gravid ut enda, selvom det er bare konsentrert foran på magen. Gleder meg til den blir litt mer definert 😅 i dag er jeg 13+2 og så har jeg fått OUL 11.12, og det syntes jeg er lenge til. Det blir slutten av uke 20, om jeg husker rett... 

Det blir vel rundt 18+5 gjør det ikke? 

Endret av Sinsiew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Sinsiew skrev:

Det blir vel rundt 18+5 gjør det ikke? 

Telte nedover nå, det er 19+0, så det er jo ikke så galt, men jeg er så nysgjerrig 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

41 minutter siden, 123aha skrev:

Telte nedover nå, det er 19+0, så det er jo ikke så galt, men jeg er så nysgjerrig 🙈

Syns det hørtes litt rart ut med slutten av uke 20 :P

Ja, tiden går sååå sakte 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sinsiew skrev:

Syns det hørtes litt rart ut med slutten av uke 20 :P

Ja, tiden går sååå sakte 🙈

jaaa, da var det heller i begynnelsen av uke 20 🙊 føles då lenge til når man er så nysgjerrig og spent! Denne ventetiden er så spennende, rar og ukomfortabel 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Skjæra på tunet skrev:

Jeg har fått vite at vi venter en gutt!💙 Ellers roet kvalmen seg betraktelig rundt 8+5 slik den gjorde sist. Det glimter til litt av og til, men er ikke på langt nær så ille som det var. Blir fortsatt fort andpusten, men ikke like krise som før. Hos meg synes det godt. Ser vel egentlig ut som om jeg er 20 uker på vei hvis jeg sammenlikner med forrige gang... :gravid: 

Edit: Er 11+0 i morgen. 

Gratulerer med en gutt på vei 😊 Kunne de være sikker på kjønn allerede 11 uker på vei? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ultralyd tidligere i uken, idag er jeg 12+3. Alt så fremdeles bra ut og utifra det gyn kunne se nå så så fosteret friskt ut 😊🙏 Vi skal på OUL i midten av desember. Blir mange uker å vente! Men nå er jeg i hvert fall mye mer avslappet til at dette skal gå bra 😊 Jeg har vært mye trøtt i det siste, men denne uken har jeg kjent på mer overskudd. Travle uker på jobb så når det roer seg håper jeg får litt tid og overskudd til trening også. Kjenner antydning til smerter i bekken allerede. Magen er ikke synlig enda, men jeg er litt oppblåst hele tiden. Føler folk er veldig opptatt av å se og spørre om jeg har fått mage så det blir jo deilig når det vises tydelig 😁 føler ikke jeg har så mye å klage på om dagen og det er veldig deilig 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...