Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2020


Vårstjerne

Anbefalte innlegg

Jeg lurer forresten på om dere har noen tips til gravidbukser! Har prøvd på HM men synes ikke de er så gode som jeg ønsker, føler de glir ned.. Helst til en ganske rimelig penge. Det begynner å bli veldig ubehagelig å tøye den vanlige olabuksa..😅😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, rosaa skrev:

Jeg lurer forresten på om dere har noen tips til gravidbukser! Har prøvd på HM men synes ikke de er så gode som jeg ønsker, føler de glir ned.. Helst til en ganske rimelig penge. Det begynner å bli veldig ubehagelig å tøye den vanlige olabuksa..😅😂

Har dessverre ingen tips, men håper noen har 😂🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skjæra på tunet

Da er jeg 16+0. :) 

Det  som først var en gutt, viser seg å kanskje være en jente. ❤️💙 Det ble plutselig kjempespennende å ikke vite!  Alle plagene jeg hadde i 1. trimester er borte. Jeg er fortsatt trøtt da, men i den graden jeg er det så kan jeg ikke kalle det en plage. Har alltid ett tett nesebor, men det går helt greit. Har ingen bekkenplager å snakke om, men i forrige svangerskap så kom det en låsning som lyn fra klar himmel. Så jeg prøver å være forsiktig med hvordan jeg bruker ryggen så jeg unngår det en gang til. Jeg har kjent spark! Det er veldig koselig. :) 

Endret av Skjæra på tunet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.11.2019 den 19.26, rosaa skrev:

Jeg lurer forresten på om dere har noen tips til gravidbukser! Har prøvd på HM men synes ikke de er så gode som jeg ønsker, føler de glir ned.. Helst til en ganske rimelig penge. Det begynner å bli veldig ubehagelig å tøye den vanlige olabuksa..😅😂

Ingen tips..

Du kan bestille på nett? 😛 De fra HM er skikkelig lite komfy... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.11.2019 den 19.26, rosaa skrev:

Jeg lurer forresten på om dere har noen tips til gravidbukser! Har prøvd på HM men synes ikke de er så gode som jeg ønsker, føler de glir ned.. Helst til en ganske rimelig penge. Det begynner å bli veldig ubehagelig å tøye den vanlige olabuksa..😅😂

Jeg har vært ganske fornøyd med HM sine bukser, men de som har størrelser i bokstaver (S,M osv) syntes jeg sitter myyyye dårligere enn de med tall-størrelser. Kjøpte også en gravidjoggebukse der her om dagen og den er sååååååå god at jeg kommer kanskje aldri til å ta den av. Nå må jeg bare finne noen fine topper, for det syntes jeg er vanskeligere. Mange av de jeg har sett er så kjerring-aktig og jeg hater at samtlige har knyting over magen selv om de er tettsittende fra før... bruker egentlig vanlige topper, men de blir jo fort litt korte når de skal nå over magen også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.12.2019 den 11.08, 123aha skrev:

Jeg har vært ganske fornøyd med HM sine bukser, men de som har størrelser i bokstaver (S,M osv) syntes jeg sitter myyyye dårligere enn de med tall-størrelser. Kjøpte også en gravidjoggebukse der her om dagen og den er sååååååå god at jeg kommer kanskje aldri til å ta den av. Nå må jeg bare finne noen fine topper, for det syntes jeg er vanskeligere. Mange av de jeg har sett er så kjerring-aktig og jeg hater at samtlige har knyting over magen selv om de er tettsittende fra før... bruker egentlig vanlige topper, men de blir jo fort litt korte når de skal nå over magen også. 

Har du sett på Zalando? Nå er det jo en del tilbud. 

Ikke så bra utvalg i Norge, syns jeg. Men amerikanske sider, slik som motherhood, har en del fint 😊 De klærne kan også brukes etter graviditeten. Har masse derfra siden sist svangerskap som jeg fortsatt bruker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Sinsiew skrev:

Har du sett på Zalando? Nå er det jo en del tilbud. 

Ikke så bra utvalg i Norge, syns jeg. Men amerikanske sider, slik som motherhood, har en del fint 😊 De klærne kan også brukes etter graviditeten. Har masse derfra siden sist svangerskap som jeg fortsatt bruker. 

Takk for tips! Skal lete litt men syns bukser er vanskelig å bestille på nett når jeg er så kresen😅 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oul overstått! 

Det er, fortsatt, ei lita jente. 

Jeg startet jo denne reisen med termin 2.5, men ender nå på termin 27.4 😊 Helt greit, mtp overtid sist. 

Alt så fint ut. Hun ligger seteleie, noe som ikke er så bra mtp min delte livmor og hennes mulighet for å snu seg rundt allerede nå. Sjansen blir derfor litt høyere for en setefødsel denne gangen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sinsiew skrev:

Oul overstått! 

Det er, fortsatt, ei lita jente. 

Jeg startet jo denne reisen med termin 2.5, men ender nå på termin 27.4 😊 Helt greit, mtp overtid sist. 

Alt så fint ut. Hun ligger seteleie, noe som ikke er så bra mtp min delte livmor og hennes mulighet for å snu seg rundt allerede nå. Sjansen blir derfor litt høyere for en setefødsel denne gangen. 

Så gøy med ultralyd! Håper hun snur seg riktig vei, da. Blir det ikke KS hvis hun ikke flytter seg fra seteleie? 
 

Du var jo bekymret for overtiden, så da er det jo deilig at du ble flyttet litt frem ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 123aha skrev:

Så gøy med ultralyd! Håper hun snur seg riktig vei, da. Blir det ikke KS hvis hun ikke flytter seg fra seteleie? 
 

Du var jo bekymret for overtiden, så da er det jo deilig at du ble flyttet litt frem ☺️

Ja, det var skikkelig deilig! 

Nei, jeg vet at jeg har stort nok bekken til at setefødsel kan gjennomføres. 

Jeg må velge det, for det kan bli store komplikasjoner ved KS pga min sykdomshistorikk, så forhåpentligvis snur hun seg og om ikke så blir det setefødsel på meg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med alle sammen? 😊

Jeg føler meg så lite gravid om dagen (utenom bekkenplager) at det er vanskelig å tro på at det ligger en baby inni der 😅 Skulle gjerne skrudd tiden frem en uke og fått OUL overstått for å få vite hvordan det står til! Jeg er 17+4 idag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.12.2019 den 14.14, Sinsiew skrev:

Oul overstått! 

Det er, fortsatt, ei lita jente. 

Jeg startet jo denne reisen med termin 2.5, men ender nå på termin 27.4 😊 Helt greit, mtp overtid sist. 

Alt så fint ut. Hun ligger seteleie, noe som ikke er så bra mtp min delte livmor og hennes mulighet for å snu seg rundt allerede nå. Sjansen blir derfor litt høyere for en setefødsel denne gangen. 

Så godt at alt gikk bra med jenten deres 😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er formen opp og ned fra dag til dag, men det virker til at det verste av kvalmen begynner å roe seg. Er 11+1 nå. 

Var på TUL for noen uker siden, men har bestilt en til når jeg er 12+4. Har en tendens til å bli stresset og over tenke ting, så godt å få sjekket at alt fortsatt utvikler seg som det skal 😊

Begynner å glede meg til å fortelle det til mine og samboers søsken i jula nå. 

Og... hurra for små ting, men i dag luktet plutselig kaffe godt igjen 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Vilblimamma90 skrev:

Her er formen opp og ned fra dag til dag, men det virker til at det verste av kvalmen begynner å roe seg. Er 11+1 nå. 

Var på TUL for noen uker siden, men har bestilt en til når jeg er 12+4. Har en tendens til å bli stresset og over tenke ting, så godt å få sjekket at alt fortsatt utvikler seg som det skal 😊

Begynner å glede meg til å fortelle det til mine og samboers søsken i jula nå. 

Og... hurra for små ting, men i dag luktet plutselig kaffe godt igjen 😄

Jeg også er slik at jeg uroer meg mye så jeg hadde UL i uke 7, 10 og 12. Nå stresser jeg litt igjen fordi det er så lenge siden sist. En uke igjen til OUL. 

Det er så gøy å fortelle og helt sikkert ekstra koselig i julen 😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 + 1

Her er formen lik som de siste ukene. Brekninger hver dag og oppkast annenhver, konstant trøtt og ekstreme mengder luft i magen. Var på 12- ukers kontroll i går da, og det var fint. Er jo en liten milepæl å ha kommet så langt.  Legen kunne fortelle meg at alt jeg opplevde var helt normalt 😅 Tok masse blodprøver, veiing og influensavaksinen. Nå gleder jeg meg til å få innkallingen til UL :)  

Ellers ser jeg veldig fram til juleferie. Da skal det soves så mye 😇

 

Håper det går greit med resten av dere inn mot jul nå! Er bare bittelitt sjalu på de av dere som har vært på OUL 👶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.12.2019 den 14.14, Sinsiew skrev:

Oul overstått! 

Det er, fortsatt, ei lita jente. 

Jeg startet jo denne reisen med termin 2.5, men ender nå på termin 27.4 😊 Helt greit, mtp overtid sist. 

Alt så fint ut. Hun ligger seteleie, noe som ikke er så bra mtp min delte livmor og hennes mulighet for å snu seg rundt allerede nå. Sjansen blir derfor litt høyere for en setefødsel denne gangen. 

Gratulerer med jente (selv om du kanskje visste det fra før)! Håper hun snur seg i tide, setefødsel er vel ikke i foretrekke for noen kan jeg tenke meg😳

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, Kaie skrev:

Gratulerer med jente (selv om du kanskje visste det fra før)! Håper hun snur seg i tide, setefødsel er vel ikke i foretrekke for noen kan jeg tenke meg😳

 

Nei, er ikke det. Så blir spennende å se om hun snur seg eller ikke.

Så fælt å høre om kvalmen din.. fikk du ingen ting for den? Sist fikk jeg skrevet ut en type piller som hjalp på de verste kvalmetoppene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sinsiew skrev:

Nei, er ikke det. Så blir spennende å se om hun snur seg eller ikke.

Så fælt å høre om kvalmen din.. fikk du ingen ting for den? Sist fikk jeg skrevet ut en type piller som hjalp på de verste kvalmetoppene. 

Nei, ble ikke nevnt noe om det 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg også vært på oul! Det var en frisk lita jente (med 95% sikkerhet) med alle armer, ben og organer på rett plass ❤️ 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, 123aha skrev:

I dag har jeg også vært på oul! Det var en frisk lita jente (med 95% sikkerhet) med alle armer, ben og organer på rett plass ❤️ 

Å, så koselig å høre! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...