Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2020


Vårstjerne

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Miranda Hobbes skrev:

For meg kjentes det ut som forsiktig «tapping» med ein liten finger frå innsida. Litt på sida. Eg kjente det rundt veke 15 fyste gang, meiner eg 🤩

Da er det kanskje den lille jeg kjenner, da?! Det er jo skikkelig spennende 🤩❤️ Det er litt som om noen kiler med en forsiktig finger, nemlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :) 

Jeg har vert leser av denne gruppen lenge, men ikke helt tørt å skrive noe.  I dag er jeg i uke 8 (7+5), men pga. blødning og HCG som stiger sakte har jeg holdt tilbake.  

Er det noen her som har erfaring med å måle HCG så sent som i uke 8?  

I dag fikk jeg henvisning til ultralyd på sykehuset, men er redd det kan ta lang tid :S  Det frister veldig å dra til Volvat. Jeg vil så gjerne se et hjerte som banker. 

Mine målinger: 

Prøve 1= mandag -  uke 6+5 - 56044

Prøve 2 = Onsdag - uke 7+0 - 68822

Prøve 3 = Fredag  - uke 7+2  - 88 823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nommy skrev:

Hei :) 

Jeg har vert leser av denne gruppen lenge, men ikke helt tørt å skrive noe.  I dag er jeg i uke 8 (7+5), men pga. blødning og HCG som stiger sakte har jeg holdt tilbake.  

Er det noen her som har erfaring med å måle HCG så sent som i uke 8?  

I dag fikk jeg henvisning til ultralyd på sykehuset, men er redd det kan ta lang tid :S  Det frister veldig å dra til Volvat. Jeg vil så gjerne se et hjerte som banker. 

Mine målinger: 

Prøve 1= mandag -  uke 6+5 - 56044

Prøve 2 = Onsdag - uke 7+0 - 68822

Prøve 3 = Fredag  - uke 7+2  - 88 823

Hei og velkommen i gruppen 😍 krysser fingrene for at du blir værende🤞

Jeg har dessverre ingen erfaring å hjelpe deg med når det gjelder hcg måling. Men jeg syns det absolutt er verdt pengene å gå til privat UL for å få raskt svar på hvordan det står til. Jeg hadde en blødning i uke 7 og bestilte time på Volvat samme dag. Ble tatt veldig godt imot der 😊 

Kunne ikke legen si noe om hva han/hun tenkte om hcg nivåene da du målte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da melder jeg meg dessverre ut... jeg har vært på tidlig ultralyd idag som viste at jeg har hatt en missed abortion. Jeg skulle egentlig vært 11+5 idag.. Dette har vært den jævligste dagen på lenge, jeg har ikke ord.

Lykke til til alle dere andre, dere er heldige! 💗 Gleder meg til det blir min tur 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skjæra på tunet
1 time siden, Heidu90 skrev:

Da melder jeg meg dessverre ut... jeg har vært på tidlig ultralyd idag som viste at jeg har hatt en missed abortion. Jeg skulle egentlig vært 11+5 idag.. Dette har vært den jævligste dagen på lenge, jeg har ikke ord.

Lykke til til alle dere andre, dere er heldige! 💗 Gleder meg til det blir min tur 💗

Uff! Så leit å høre! 😢 klem til deg 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Heidu90 skrev:

Da melder jeg meg dessverre ut... jeg har vært på tidlig ultralyd idag som viste at jeg har hatt en missed abortion. Jeg skulle egentlig vært 11+5 idag.. Dette har vært den jævligste dagen på lenge, jeg har ikke ord.

Lykke til til alle dere andre, dere er heldige! 💗 Gleder meg til det blir min tur 💗

Så utrolig trist å lese 😔😔 Det er det absolutt ingen som burde måtte oppleve! Helt forferdelig at det kan stoppe opp og at kroppen ikke får det med seg før det gjerne har gått mange uker 💔 Føler virkelig med deg! Håper du har noen å støtte deg på og at det går veien for deg ved neste graviditet ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Heidu90 skrev:

Da melder jeg meg dessverre ut... jeg har vært på tidlig ultralyd idag som viste at jeg har hatt en missed abortion. Jeg skulle egentlig vært 11+5 idag.. Dette har vært den jævligste dagen på lenge, jeg har ikke ord.

Lykke til til alle dere andre, dere er heldige! 💗 Gleder meg til det blir min tur 💗

😥 så utrolig trist. Jeg har heller ikke ord. MA er så urettferdig. Håper du har gode folk rundt deg nå ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Tussi2018 skrev:

Hei og velkommen i gruppen 😍 krysser fingrene for at du blir værende🤞

Jeg har dessverre ingen erfaring å hjelpe deg med når det gjelder hcg måling. Men jeg syns det absolutt er verdt pengene å gå til privat UL for å få raskt svar på hvordan det står til. Jeg hadde en blødning i uke 7 og bestilte time på Volvat samme dag. Ble tatt veldig godt imot der 😊 

Kunne ikke legen si noe om hva han/hun tenkte om hcg nivåene da du målte?

Jeg klarte ikke vente ☺️ I kvell så jeg et lite hjerte som banket hos Volvat. Ifølge jordmor var det å måle HCG tull i 8 uke. Jeg hadde også en liten blodansamling som sikkert stammer fra min blødning. Det var bare å ta det helt med ro, ingen løft og sånn, så ville den nok bli absorbert av livmoren.  
 

Jeg er så lykkelig og lettet i dag!  ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Nommy skrev:

Jeg klarte ikke vente ☺️ I kvell så jeg et lite hjerte som banket hos Volvat. Ifølge jordmor var det å måle HCG tull i 8 uke. Jeg hadde også en liten blodansamling som sikkert stammer fra min blødning. Det var bare å ta det helt med ro, ingen løft og sånn, så ville den nok bli absorbert av livmoren.  
 

Jeg er så lykkelig og lettet i dag!  ❤️

Så deilig med så gode nyheter 😍😍 Godt å bare få svar på alle bekymringene og slippe ventetiden på offentlig time! Nyt det 😊

Dumt at ikke legen har den samme informasjonen om at man ikke bør måle det så seint da. 

Når er terminen? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tussi2018 skrev:

Så deilig med så gode nyheter 😍😍 Godt å bare få svar på alle bekymringene og slippe ventetiden på offentlig time! Nyt det 😊

Dumt at ikke legen har den samme informasjonen om at man ikke bør måle det så seint da. 

Når er terminen? 😊

Det er dumt at legen min gjorde meg så bekymret, men han er jo ingen spesialist. Jeg skal ikke gå til han videre, det blir nok jordmor for min del. Termin ble ikke fastsatt, men hun bekreftet at jeg var 7+4, som er helt rett ut i fra mine beregninger. Ut i fra preglife har jeg da termin 28.06.2020 :) 

Nå skal jeg nye ❤️ og ta det helt med ro 😄 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Heidu90 skrev:

Da melder jeg meg dessverre ut... jeg har vært på tidlig ultralyd idag som viste at jeg har hatt en missed abortion. Jeg skulle egentlig vært 11+5 idag.. Dette har vært den jævligste dagen på lenge, jeg har ikke ord.

Lykke til til alle dere andre, dere er heldige! 💗 Gleder meg til det blir min tur 💗

Så vondt å høre. Har selv opplevd MA, og det er helt jævlig. Håper du har mange gode folk rundt deg? ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Nommy skrev:

Hei :) 

Jeg har vert leser av denne gruppen lenge, men ikke helt tørt å skrive noe.  I dag er jeg i uke 8 (7+5), men pga. blødning og HCG som stiger sakte har jeg holdt tilbake.  

Er det noen her som har erfaring med å måle HCG så sent som i uke 8?  

I dag fikk jeg henvisning til ultralyd på sykehuset, men er redd det kan ta lang tid :S  Det frister veldig å dra til Volvat. Jeg vil så gjerne se et hjerte som banker. 

Mine målinger: 

Prøve 1= mandag -  uke 6+5 - 56044

Prøve 2 = Onsdag - uke 7+0 - 68822

Prøve 3 = Fredag  - uke 7+2  - 88 823

Hei! 

Min lege sa at det ikke er vits å sjekke stigning av hcg så langt i svangerskapet. Da skal stigningen begynne å flate ut :)

Legg gjerne ved alder, barn i rekken og termin, så legger Jeg deg inn i hovedinnlegget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.11.2019 den 17.45, Heidu90 skrev:

Da melder jeg meg dessverre ut... jeg har vært på tidlig ultralyd idag som viste at jeg har hatt en missed abortion. Jeg skulle egentlig vært 11+5 idag.. Dette har vært den jævligste dagen på lenge, jeg har ikke ord.

Lykke til til alle dere andre, dere er heldige! 💗 Gleder meg til det blir min tur 💗

Uff, så trist 😟 

Håper du får god støtte❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer! 

Jeg har et dilemma og lurer på om noen her har innspill.

Saken er som følger; dette svangerskapet har jeg blitt fulgt opp to ganger hos samme gynekolog, og fikk der i uke 13+5 en termin som stemmer spot on med eggløsningstidspunkt. 

I mitt forrige svangerskap fikk jeg det samme på denne klinikken, men fikk på 18 ukers kontroll i utlandet en dato som var 5 dager senere enn kontrollen ved 13+3. Dvs; termin ved uke 13 var 7 desember, og termin ved uke 18(som ikke stemte med eggløsning) ble satt til 12 desember. Den gang gikk vi for termin satt i Norge, for det var det jordmor fant best. 

Forrige svangerskap ble jeg satt igang i uke 42+0, og var helt umoden. Hadde jeg hatt terminen fra oul, ville jeg først blitt satt igang i uke 42+5. 

Fra en venninnes erfaring vet jeg at de går etter termin satt ved sykehus på oul, uansett hva tidligere ul viser. 

Nå er jeg redd for at det skal skje igjen. Og at de skal gå etter det som etter eggløsning blir feil termin, med påfølgende sen igangsetting.

Sist revnet jeg en sterk grad 2 nedover, og rev også over muskel ut mot lår på begge sider i tillegg til fremover mot klitoris. Jeg slet egentlig ikke i ettertid, og alt føles og kjennes helt fint ut. Men vi har store barn i familien, og hun neste som kommer blir nok ikke så særlig mye mindre enn storesøster. Jeg vil jo helst ikke revne mer 😛

I tillegg kom jo nå denne studien ut, og jeg ble ikke beroliget. 

Så, til det egentlige spm. Ville dere gått privat til samme gyn og tatt oul der, eller sjanset på sykehus og stabil termin utregning? 

Haha, jeg overtenker nok mer enn jeg burde, men det er jo en risiko ser jeg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2019 den 20.53, Sinsiew skrev:

Hei damer! 

Jeg har et dilemma og lurer på om noen her har innspill.

Saken er som følger; dette svangerskapet har jeg blitt fulgt opp to ganger hos samme gynekolog, og fikk der i uke 13+5 en termin som stemmer spot on med eggløsningstidspunkt. 

I mitt forrige svangerskap fikk jeg det samme på denne klinikken, men fikk på 18 ukers kontroll i utlandet en dato som var 5 dager senere enn kontrollen ved 13+3. Dvs; termin ved uke 13 var 7 desember, og termin ved uke 18(som ikke stemte med eggløsning) ble satt til 12 desember. Den gang gikk vi for termin satt i Norge, for det var det jordmor fant best. 

Forrige svangerskap ble jeg satt igang i uke 42+0, og var helt umoden. Hadde jeg hatt terminen fra oul, ville jeg først blitt satt igang i uke 42+5. 

Fra en venninnes erfaring vet jeg at de går etter termin satt ved sykehus på oul, uansett hva tidligere ul viser. 

Nå er jeg redd for at det skal skje igjen. Og at de skal gå etter det som etter eggløsning blir feil termin, med påfølgende sen igangsetting.

Sist revnet jeg en sterk grad 2 nedover, og rev også over muskel ut mot lår på begge sider i tillegg til fremover mot klitoris. Jeg slet egentlig ikke i ettertid, og alt føles og kjennes helt fint ut. Men vi har store barn i familien, og hun neste som kommer blir nok ikke så særlig mye mindre enn storesøster. Jeg vil jo helst ikke revne mer 😛

I tillegg kom jo nå denne studien ut, og jeg ble ikke beroliget. 

Så, til det egentlige spm. Ville dere gått privat til samme gyn og tatt oul der, eller sjanset på sykehus og stabil termin utregning? 

Haha, jeg overtenker nok mer enn jeg burde, men det er jo en risiko ser jeg. 

 

Oj, det skjønner jeg du tenker på. Jeg tror kanskje jeg ville gått til den samme private gynekologen. I hvert fall hvis dette er noe du tenker mye på og som stresser deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen andre som syntes graviditet er utrolig hardt psykisk? Jeg gråter av ingenting, tåler stress dårlig, overreagerer på ting, er irritabel, og føler meg litt sånn generelt nedstemt. Gleder meg så sykt til å bli ferdig, jeg kjenner ikke meg selv igjen.
 

Var litt sånn forrige gang også, og vet jo at det går over, men skulle så gjerne bare få glede meg over graviditeten. Har dårlig samvittighet for min mann og barn nr. 1 som må holde ut med meg😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Puny skrev:

Oj, det skjønner jeg du tenker på. Jeg tror kanskje jeg ville gått til den samme private gynekologen. I hvert fall hvis dette er noe du tenker mye på og som stresser deg. 

Takk for svar 😊 

Jeg syns dette er skikkelig vanskelig.. Jeg er jo så hormonell, sliten, sover dårlig og har mye vondt. Så en del av meg tenker jo bare at jeg overreagerer pga alt som skjer, og de jeg har spurt er litt delte. Min mor vet ikke hva hun skal mene, min svigerfar mener jeg bør dra på sykehuset(han har lav tiltro til det private) og min svigermor sier at hun gjerne legger ut for ul privat om det hjelper på bekymringene mine 😂 

Nei, jeg ender nok med å ta det privat, kjenner jeg. Lundring er jo kjent for å være svært god.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Puny skrev:

Noen andre som syntes graviditet er utrolig hardt psykisk? Jeg gråter av ingenting, tåler stress dårlig, overreagerer på ting, er irritabel, og føler meg litt sånn generelt nedstemt. Gleder meg så sykt til å bli ferdig, jeg kjenner ikke meg selv igjen.
 

Var litt sånn forrige gang også, og vet jo at det går over, men skulle så gjerne bare få glede meg over graviditeten. Har dårlig samvittighet for min mann og barn nr. 1 som må holde ut med meg😕

Hvor langt er du kommet nå? Jeg kjenner dette blir et mye lengre svangerskap enn med førstemann, både psykisk og fysisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sinsiew skrev:

Hvor langt er du kommet nå? Jeg kjenner dette blir et mye lengre svangerskap enn med førstemann, både psykisk og fysisk. 

Snart uke 14. Ja, jeg tror også dette blir lengre. Jeg teller ned dager allerede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...