Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2020


Vårstjerne

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 timer siden, Sinsiew skrev:

Fortsatt ikke noe blod? 

 

Jo noen dråper er kommet nå, akkurat som i går. Noen få brune dråper. Litt ekkelt, men sjokket etter i går har lagt seg litt. Jeg heller mer mot at dette var sånn småblødninger som jeg hadde i sist svangerskap som jo gikk kjempebra, og ikke som da jeg hadde en sa. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Puny skrev:

Jo noen dråper er kommet nå, akkurat som i går. Noen få brune dråper. Litt ekkelt, men sjokket etter i går har lagt seg litt. Jeg heller mer mot at dette var sånn småblødninger som jeg hadde i sist svangerskap som jo gikk kjempebra, og ikke som da jeg hadde en sa. 

Så bra du har endret innstillingen din :)

Så lenge det er brunt blod, og bare litt, ville jeg ikke bekymret meg så mye. 

Håper det gir seg, og at du slipper å se mer blod på papiret. Det er jo så skummelt og lett å bli pessimistisk fordi man vil stålsette seg for det verste. Vært der selv, og det føles langt fra greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har tips mot kvalmen? 🙈  Jeg har vært syk hele helgen så jeg er litt usikker på om det er derfor eller om kvalmen kom akkurat denne helgen. Reagerer veldig på lukter nå og det er ikke mye mat som frister. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tussi2018 skrev:

Er det noen av dere som har tips mot kvalmen? 🙈  Jeg har vært syk hele helgen så jeg er litt usikker på om det er derfor eller om kvalmen kom akkurat denne helgen. Reagerer veldig på lukter nå og det er ikke mye mat som frister. 

Ligg så stille du klarer i senga. For guds skyld ikke utsett deg for lukter. Helst ikke beveg deg. Og selv da, er kvalmen ganske irriterende. 

Neida, joda, neida. 

Ritzkjeks, eller annen salt kjeks og lakris er det som har hjulpet meg de siste dagene. Ikke spise for mye på en gang, og ikke ha for langt opphold mellom måltidene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Er det noen av dere som har tips mot kvalmen? 🙈  Jeg har vært syk hele helgen så jeg er litt usikker på om det er derfor eller om kvalmen kom akkurat denne helgen. Reagerer veldig på lukter nå og det er ikke mye mat som frister. 

Jeg skulle AKKURAT til å skrive et innlegg om dette! 

Begynner å bli på grensen til desperat her. Er kvalm, og spyr døgnet rundt. Har ikke lyst på noe son helst, og det er kun med mat i magen at jeg ikke blir altfor uvel. 

Har prøvd salte kjeks, te brygget på ingefær og sitron, frukt, ristet brød. 

Verst på morgenen når jeg har vært mange timer uten mat, men i går kastet jeg opp så det kostet etter mellom 20:00 og 21:00.

Så! Er dt noen som klarer å få i seg noe på morgenen? Trenger tips!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Sinsiew skrev:

Ligg så stille du klarer i senga. For guds skyld ikke utsett deg for lukter. Helst ikke beveg deg. Og selv da, er kvalmen ganske irriterende. 

Neida, joda, neida. 

Ritzkjeks, eller annen salt kjeks og lakris er det som har hjulpet meg de siste dagene. Ikke spise for mye på en gang, og ikke ha for langt opphold mellom måltidene. 

Haha må le litt av det første der 😂 

Men huff det er fælt! Og jeg har det bare litt så jeg kan ikke klage. Idag morges ble det Ritz kjeks og eplebiter i sengen og så ristet skive med Nugatti. Eneste som fristet 🙈 et glass melk hjelper meg også faktisk. 

Lakris har jeg ikke prøvd, er veldig glad i det, men man skal jo ikke spise veldig mye av det i svangerskapet heller. 

Jeg har fått en sånn voldsom hoste. På natten hoster jeg til jeg gold er på å spy og det er virkelig slitsomt. Men det er jo en forkjølelse som forhåpentligvis går over snart. Blir kanskje verre fordi jeg er gravid? 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vårstjerne skrev:

Jeg skulle AKKURAT til å skrive et innlegg om dette! 

Begynner å bli på grensen til desperat her. Er kvalm, og spyr døgnet rundt. Har ikke lyst på noe son helst, og det er kun med mat i magen at jeg ikke blir altfor uvel. 

Har prøvd salte kjeks, te brygget på ingefær og sitron, frukt, ristet brød. 

Verst på morgenen når jeg har vært mange timer uten mat, men i går kastet jeg opp så det kostet etter mellom 20:00 og 21:00.

Så! Er dt noen som klarer å få i seg noe på morgenen? Trenger tips!! 

Ååh det høres grusomt ut 😫 Hvor lenge har du hatt det sånn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vårstjerne skrev:

Jeg skulle AKKURAT til å skrive et innlegg om dette! 

Begynner å bli på grensen til desperat her. Er kvalm, og spyr døgnet rundt. Har ikke lyst på noe son helst, og det er kun med mat i magen at jeg ikke blir altfor uvel. 

Har prøvd salte kjeks, te brygget på ingefær og sitron, frukt, ristet brød. 

Verst på morgenen når jeg har vært mange timer uten mat, men i går kastet jeg opp så det kostet etter mellom 20:00 og 21:00.

Så! Er dt noen som klarer å få i seg noe på morgenen? Trenger tips!! 

Nå er jeg pessimist her, men det eneste som hjalp for meg forrige svangerskap var å få ungen ut. Desverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Sinsiew skrev:

Nå er jeg pessimist her, men det eneste som hjalp for meg forrige svangerskap var å få ungen ut. Desverre. 

oj, var du kvalm hele graviditeten!? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Sinsiew skrev:

Nå er jeg pessimist her, men det eneste som hjalp for meg forrige svangerskap var å få ungen ut. Desverre. 

😳 snakket du med legen/jordmor om det? Finnes det ikke kvalmestillende for gravide som kan fungere litt? Fikk du i deg nok mat til å fungere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tussi2018 skrev:

😳 snakket du med legen/jordmor om det? Finnes det ikke kvalmestillende for gravide som kan fungere litt? Fikk du i deg nok mat til å fungere?

Jeg fikk noen tabletter hvis jeg skulle ut å kjøre. 

Ellers er det lite annet enn å passe på matinntaket og å få i seg mest mulig væske. 

Endret av Sinsiew
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Ååh det høres grusomt ut 😫 Hvor lenge har du hatt det sånn? 

Kvalmen startet 6+0, men den siste uken har vært helt grusom (er 7+5 i dag). Er jo oppe noen ganger på natten for å gå på do, og spyr da også 🙈

Ved forrige svangerskap (som endte i en MA), fantes jeg ikke kvalm, men var svimmel hele tiden. Jeg foretrekker faktisk kvalme, enn følelsen av å svime av hele tiden 😅

 

@Sinsiew jeg må bare le, men velger å tro  (og håpa!!) at kvalmen gir seg etter første trimester 😂🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Puny skrev:

oj, var du kvalm hele graviditeten!? 

Så godt som. 

Var kvalm fra uke 6-10, så hadde jeg et opphold til uke 15. Etter det var jeg stabilt kvalm, med blodtrykksfall, helt til jenta ble født. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sinsiew skrev:

Så godt som. 

Var kvalm fra uke 6-10, så hadde jeg et opphold til uke 15. Etter det var jeg stabilt kvalm, med blodtrykksfall, helt til jenta ble født. 

Ojoj, for en hard turn! Herlighet det er mye vi damer skal igjennom! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Puny skrev:

Ojoj, for en hard turn! Herlighet det er mye vi damer skal igjennom! 

Det er heldigvis fort glemt :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! 

Det er med glede jeg melder meg inn i denne gruppen 🙋🏼‍♀️

Fant ut på fredag at jeg hadde klart det denne gangen - pp4 på letrozol 😊 rett etter en undersøkelse med kontrastvæske av egglederene vel og merke. Selvfølgelig umulig å si om det var dette som var utslagsgivende 🤷🏼‍♀️

Testet positiv første gang fredag. Testet igjen søndag og streken var tydelig sterkere, så dette virker lovende 😊

Har fått time hos gyn for tidlig ultralyd grunnet pcos 16.10. Altså over tre uker til 😩 føles ut som en evighet, så håper disse ukene går fort! Er 4+3 idag, så vil være 7+5 når jeg er på min første UL. 

Ber om at dette går fint, og at barnet er friskt 🙏🏻

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Ivik skrev:

Hei! 

Det er med glede jeg melder meg inn i denne gruppen 🙋🏼‍♀️

Fant ut på fredag at jeg hadde klart det denne gangen - pp4 på letrozol 😊 rett etter en undersøkelse med kontrastvæske av egglederene vel og merke. Selvfølgelig umulig å si om det var dette som var utslagsgivende 🤷🏼‍♀️

Testet positiv første gang fredag. Testet igjen søndag og streken var tydelig sterkere, så dette virker lovende 😊

Har fått time hos gyn for tidlig ultralyd grunnet pcos 16.10. Altså over tre uker til 😩 føles ut som en evighet, så håper disse ukene går fort! Er 4+3 idag, så vil være 7+5 når jeg er på min første UL. 

Ber om at dette går fint, og at barnet er friskt 🙏🏻

hei @Ivik! Så gøy å inderlig få det til når man har prøvd lenge. når er ca. termin? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...