Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2020


Vårstjerne

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Sinsiew skrev:

Jeg tar det tilbake. I dag har jeg vært kjempekvalm, hatt fossevis med utflod og vært helt kake. 

Æsj. Hurra! Men æsj.. 

Hehe, ja da blir det jente da💃🏼  Bra, men kjipt. 

Jeg er uforskammet pigg, men er jo bare 5+0 i morgen, då alt kan skje...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Puny skrev:

Hehe, ja da blir det jente da💃🏼  Bra, men kjipt. 

Jeg er uforskammet pigg, men er jo bare 5+0 i morgen, då alt kan skje...

Haha, bare jeg slipper å henge over dass hver bidige dag, slik som sist, tar jeg til takke med litt kvalme :) 

5+0 er jo snart milepæl! Det er spennende 😀 Frem til uke 6 følte jeg var de mest nervepirrende. Størst sjanse for sa og alt det der..

Nå som jeg har sett hjertet, har jeg roet meg litt(men bare litt) ned. Det er deilig :) Jeg kan nyte litt mer. Vi har funnet et kallenavn inntil vi får vite kjønn, og smått begynt å diskutere navn. 

Nå blir det mer virkelig for hver dag som går 😀

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Sinsiew skrev:

Haha, bare jeg slipper å henge over dass hver bidige dag, slik som sist, tar jeg til takke med litt kvalme :) 

5+0 er jo snart milepæl! Det er spennende 😀 Frem til uke 6 følte jeg var de mest nervepirrende. Størst sjanse for sa og alt det der..

Nå som jeg har sett hjertet, har jeg roet meg litt(men bare litt) ned. Det er deilig :) Jeg kan nyte litt mer. Vi har funnet et kallenavn inntil vi får vite kjønn, og smått begynt å diskutere navn. 

Nå blir det mer virkelig for hver dag som går 😀

 

Å! Jeg gleder meg SÅNN til å se ❤️. Vi diskuterer også navn nå, men foreløpig kaller vi den bare «bønna». Vi har egentlig et jentenavn klart, men strever med guttenavn. Sist var det omvendt...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Puny skrev:

Å! Jeg gleder meg SÅNN til å se ❤️. Vi diskuterer også navn nå, men foreløpig kaller vi den bare «bønna». Vi har egentlig et jentenavn klart, men strever med guttenavn. Sist var det omvendt...

Vi kaller også vår for bønna 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skjæra på tunet
12 timer siden, Puny skrev:

Jeg er uforskammet pigg, men er jo bare 5+0 i morgen, då alt kan skje...

Jeg er 5+2 i dag og er egentlig uforskammet pigg jeg også. Kvalmen var mye mer stabil sist, mens nå kommer den sånn av og til, men blir borte igjen. 5+1 begynner visst hjertet å slå. ❤️ Det var rart å tenke på i går. :) 

Endret av Skjæra på tunet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+1. Lurer på om det er morgenkvalmen eller spysjuka som har tatt meg i dag 😂

Forrige uke kastet jeg opp tirsdag, onsdag, torsdag og fredag. Etter det har jeg ikke kjent på noe særlig kvalme. Blitt uvel dersom det har tatt lang tid mellom måltidene. Men i dag... Er helt kake. Er så kvalm, og produserer så mye spytt at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Akkurat plassert meg i sofaen med en pakke ritz 😂

 

Kan jeg spørre hvordan dere jobber? 

Selv er jeg miljøterapeut og går en medleverturnus hvor jeg er på jobb 1 uke, og hjemme 2 uker. Aner ikke hvordan jeg overlevde sist arbeidsperiode. Hadd heldigvis en sjef og en makker som lot meg ta ut ekstra hviletid. Setter så pris på å kunne ha fri på dager som dette 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag er jeg 6+0 og trer inn i uke 7 👏 Formen min har vært veldig bra så langt. Ingen betydelig kvalme, utenom litt på morgenen før jeg får i meg mat. Mer slapp og føler meg litt svimmel på morgenen. Mye magevondt på kveldene. Mensmurringer. Resten av dagen er jeg bare støl nederst i magen. Kondisen er betydelig dårligere og jeg er ganske trøtt. Men skal ikke klage! 11 dager til UL 🤞🤞

Er det noen som har fortalt nyheten til noen enda? 

Jeg fortalte det til en venninne denne uken fordi mange vet hvor lenge vi har prøvd og jeg har snakket åpent med dem rundt om det. Hun ble så glad så det var veldig gøy! Vi kommer til å fortelle det til foreldrene våre etter UL. Da har vi fullført uke 8. Det er jo tidlig og mye kan skje, men går det gale er det mye lettere å fortelle om det når de allerede vet. Bare håper så inderlig at gyn finner liv!🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Puny skrev:

Å! Jeg gleder meg SÅNN til å se ❤️. Vi diskuterer også navn nå, men foreløpig kaller vi den bare «bønna». Vi har egentlig et jentenavn klart, men strever med guttenavn. Sist var det omvendt...

Det skjønner jeg godt! Det er en så deilig følelse å høre det bittelille hjertet slå ❤ 

Vi har også hele fem jentenavn, og ingen guttenavn 🙈 Vi har snakket om guttenavn, men blir ikke enige.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Idag er jeg 6+0 og trer inn i uke 7 👏 Formen min har vært veldig bra så langt. Ingen betydelig kvalme, utenom litt på morgenen før jeg får i meg mat. Mer slapp og føler meg litt svimmel på morgenen. Mye magevondt på kveldene. Mensmurringer. Resten av dagen er jeg bare støl nederst i magen. Kondisen er betydelig dårligere og jeg er ganske trøtt. Men skal ikke klage! 11 dager til UL 🤞🤞

Er det noen som har fortalt nyheten til noen enda? 

Jeg fortalte det til en venninne denne uken fordi mange vet hvor lenge vi har prøvd og jeg har snakket åpent med dem rundt om det. Hun ble så glad så det var veldig gøy! Vi kommer til å fortelle det til foreldrene våre etter UL. Da har vi fullført uke 8. Det er jo tidlig og mye kan skje, men går det gale er det mye lettere å fortelle om det når de allerede vet. Bare håper så inderlig at gyn finner liv!🤞

Jeg var akkurat lik i symptomene rundt den tiden 😊

Vi har delt nyheten med våre foreldre, søsken og nærmeste venner. I tillegg måtte vi fortelle i bhg hvorfor eldste blir levert til litt rare tider enkelte dager. I tilleg har hun begynt å si "mamma bebi mage" i bhg, og er utrolig opptatt av dokker. Så hun hadde spoila det selv om vi ikke var i forkant 😂 

Krysser fingrene for deg og lille spira! Dette går bra ❤

Endret av Sinsiew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Idag er jeg 6+0 og trer inn i uke 7 👏 Formen min har vært veldig bra så langt. Ingen betydelig kvalme, utenom litt på morgenen før jeg får i meg mat. Mer slapp og føler meg litt svimmel på morgenen. Mye magevondt på kveldene. Mensmurringer. Resten av dagen er jeg bare støl nederst i magen. Kondisen er betydelig dårligere og jeg er ganske trøtt. Men skal ikke klage! 11 dager til UL 🤞🤞

Er det noen som har fortalt nyheten til noen enda? 

Jeg fortalte det til en venninne denne uken fordi mange vet hvor lenge vi har prøvd og jeg har snakket åpent med dem rundt om det. Hun ble så glad så det var veldig gøy! Vi kommer til å fortelle det til foreldrene våre etter UL. Da har vi fullført uke 8. Det er jo tidlig og mye kan skje, men går det gale er det mye lettere å fortelle om det når de allerede vet. Bare håper så inderlig at gyn finner liv!🤞

da er du nøyaktig en uke før meg, jeg er 5+0 i dag. Det må være ekstra spesielt når det er første og dere har prøvd så lange! 

Vi delte nyheten med foreldrene våre nesten med en gang. Vi ventet veldig lenge sist, så følte litt at vi skyldte dem å fortelle tidligere nå. De er jo uansett folk som det ville vært naturlig å dele en spontanabort med om det skulle gå galt. Det er min greie i alle fall. 

Får du UL av det offentlige på grunn av at dere har sitt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har delt nyheten med nærmeste familie og nærmeste venner. Venninnen min skulle gifte seg og med matrestriksjonene så måtte jeg få litt tilrettelagt mat i bryllupet så da ble det sånn. Det er uansett fint at de vet, tenker jeg. Går det galt håper (og vet) jeg at de kommer med en flaske vin og trøst 💛 

 

jeg jobber vanlig enda, men passer på å ikke jobbe for mye overtid, jobbe i vanlig fart og ikke stresse så mye. Sniker meg også unna litt tidligere på fredager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar på hcg som ble tatt 6+6 (iflg første dag i siste mensturasjon). Den var på 65805 😁

Har fortalt det til mine søsken, bestevenninnen min, sjefen og et par kollega. Det har vært nødvendig å informere på arbeidsplassen grunnet arbeidets art. 

Tenkte å fortelle til mine foreldre neste helg. 

De fikk vite det mye tidligere sist svangerskap, og det var ganske godt at de nærmeste visste når det gikk galt. Den støtten var ubeskrivelig ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skjæra på tunet

Vi har informert nærmeste familie. :) Jeg har holdt på å forsnakke meg flere ganger, og dessuten tror jeg det er godt å ha noen å snakke med dersom det skulle gå galt. 

Har bestilt TUL i uke 8. Det gleder jeg meg til :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt å høre at det er flere her som har fortalt det allerede 😊 Jeg er for åpenhet og har gode erfaringer med å fortelle om at det gikk galt sist, på jobb. Men krysser fingrene for at jeg slipper det nå. Skal ha trivselsamtale med sjefen neste uke så da tenker jeg det er naturlig å si det. Jeg begynte jo i ny jobb for to mnd siden så håper hun tar det greit 😅 men jeg er kommet dit hen at tar ikke lederen det greit så er det ikke et sted jeg vil jobbe uansett. 

@Puny nei vi får ikke noe dekket. Det er kun for å berolige oss selv at vi sjekker tidlig 😊 

Har dere tenkt på hvor ofte dere vil ha UL? Det er jo kjempedyrt, men samtidig så er ikke dette som skjer ofte i livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Så godt å høre at det er flere her som har fortalt det allerede 😊 Jeg er for åpenhet og har gode erfaringer med å fortelle om at det gikk galt sist, på jobb. Men krysser fingrene for at jeg slipper det nå. Skal ha trivselsamtale med sjefen neste uke så da tenker jeg det er naturlig å si det. Jeg begynte jo i ny jobb for to mnd siden så håper hun tar det greit 😅 men jeg er kommet dit hen at tar ikke lederen det greit så er det ikke et sted jeg vil jobbe uansett. 

@Puny nei vi får ikke noe dekket. Det er kun for å berolige oss selv at vi sjekker tidlig 😊 

Har dere tenkt på hvor ofte dere vil ha UL? Det er jo kjempedyrt, men samtidig så er ikke dette som skjer ofte i livet. 

Skjønner. Ja det er jo uproft av sjefen å si noe annet enn «gratulerer.» jeg kommer til å vente med å ta det med min sjef til etter uke 12, rett og slett fordi vi ikke har noe nært forhold, og da ville det ikke føles naturlig å dele en evt. Spontanabort med den personen. 

Vi skal ta en i uke 7 for å se etter hjertelyd og en i 14 for å se etter tegn på downs ( og kaaaanskje kjønn hvis vi er heldig). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tussi2018 skrev:

Så godt å høre at det er flere her som har fortalt det allerede 😊 Jeg er for åpenhet og har gode erfaringer med å fortelle om at det gikk galt sist, på jobb. Men krysser fingrene for at jeg slipper det nå. Skal ha trivselsamtale med sjefen neste uke så da tenker jeg det er naturlig å si det. Jeg begynte jo i ny jobb for to mnd siden så håper hun tar det greit 😅 men jeg er kommet dit hen at tar ikke lederen det greit så er det ikke et sted jeg vil jobbe uansett. 

@Puny nei vi får ikke noe dekket. Det er kun for å berolige oss selv at vi sjekker tidlig 😊 

Har dere tenkt på hvor ofte dere vil ha UL? Det er jo kjempedyrt, men samtidig så er ikke dette som skjer ofte i livet. 

Jeg fikk faktisk innkallingen til ordinær UL i posten i dag, og skal dit 11.12! Vet ikke hvor langt jeg er da, men det er nok rundt 18 uker siden det er standard. Tror ikke jeg kommer til å ta fler enn det. Det var viktig for meg å se hjertelyd og så lenge jeg vet at det spreller en liten bønne der så er det greit. I dag merker jeg han godt for i dag er han ikke glad i mora si 🤢😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og der begynte jeg å blø😫😭😱 foreløpig bare litt og det er på ca. Samme tidspunkt som i forrige svangerskap som endte med ett friskt barn, men FY så redd jeg blir! Prøvde da å lese litt om tidlig blødning i svangerskapet og det var jo ikke lystig lesning😰 kryss alle fingre dere har for meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Puny skrev:

Og der begynte jeg å blø😫😭😱 foreløpig bare litt og det er på ca. Samme tidspunkt som i forrige svangerskap som endte med ett friskt barn, men FY så redd jeg blir! Prøvde da å lese litt om tidlig blødning i svangerskapet og det var jo ikke lystig lesning😰 kryss alle fingre dere har for meg! 

Krysser alt jeg har ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skjæra på tunet
50 minutter siden, Puny skrev:

Og der begynte jeg å blø😫😭😱 foreløpig bare litt og det er på ca. Samme tidspunkt som i forrige svangerskap som endte med ett friskt barn, men FY så redd jeg blir! Prøvde da å lese litt om tidlig blødning i svangerskapet og det var jo ikke lystig lesning😰 kryss alle fingre dere har for meg! 

🤞🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh @Puny 😫🤞🤞 Små blødninger kan jo være helt ufarlig og heldigvis har du hatt en god erfaring med det selv? Men skjønner veldig godt at du er bekymret. Var det brunt eller friskt? 

Krysser fingrene for deg 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...