Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2020


Vårstjerne

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Puny skrev:

ja, har ingen forhåpninger da jeg har hypermobile ledd som slår ut i full blomst med relaksin (eller hva det nå heter) i kroppen. Men jeg var, og foreløpig er, veldig heldig med kvalmen ja :) 

Sitter og lurer litt på om vi skal ta en NIPT test denne gangen, vi gjorde det ikke sist, men nå er vi jo litt eldre.... Har dere andre tenkt på det?  

Håper du slipper å bli veldig plaget av bekkenløsning denne gangen. Spesielt siden du har en liten fra før 😊

Har ikke tenkt på NIPT test, og det er ikke noe jeg ser for meg å ta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Terminliste:

Alvea - 30 år - B2 - Termin 1. mai

rosaa - 23 år - B1 - termin 4. mai

Vårstjerne - 29år - B1 - menstermin 9. Mai

 Puny - 33 år - B2 - menstermin 18. Mai

 Bondekone - 27 år - B1 - menstermin 19. mai

 

Melder meg på her! Er 6+3 i dag og vært skikkelig uggen form hele helgen. Føler alle symptomer bare har kastet seg på meg. Vonde pupper, kvalm og trøtt. Har vært trøtt en stund nå, og kjent en del ubehag i livmor men ikke noe særlig mer enn det. Både godt og vondt at symptomene viser endelig seg😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, rosaa skrev:

Terminliste:

Alvea - 30 år - B2 - Termin 1. mai

rosaa - 23 år - B1 - termin 4. mai

Vårstjerne - 29år - B1 - menstermin 9. Mai

 Puny - 33 år - B2 - menstermin 18. Mai

 Bondekone - 27 år - B1 - menstermin 19. mai

 

Melder meg på her! Er 6+3 i dag og vært skikkelig uggen form hele helgen. Føler alle symptomer bare har kastet seg på meg. Vonde pupper, kvalm og trøtt. Har vært trøtt en stund nå, og kjent en del ubehag i livmor men ikke noe særlig mer enn det. Både godt og vondt at symptomene viser endelig seg😅

Hei Rosaa, og velkommen hit ❤️ Jeg skal legge deg inn i hovedinnlegget :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Vårstjerne skrev:

Hei Rosaa, og velkommen hit ❤️ Jeg skal legge deg inn i hovedinnlegget :)

Tusen takk🥰👏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, rosaa skrev:

Tusen takk🥰👏🏼

Hei @rosaa! Og velkommen. Når begynte symptomene dine?

Jeg er i uke 4, tror jeg, og har lite symptomer. Stresset litt med det, så jeg tok en ny graviditetstest (to dager siden sist) fordi jeg tenkte jeg skulle bli litt roligere av at streken hadde blitt sterkere, men streken var den samme. Så da stresser jeg jo bare mer😆  Huff, dette skal bli et laaangt 1. Trimester merker jeg🤪

Endret av Puny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Puny skrev:

Hei @rosaa! Og velkommen. Når begynte symptomene dine?

Jeg er i uke 4, tror jeg, og har lite symptomer. Stresset litt med det, så jeg tok en ny graviditetstest (to dager siden sist) fordi jeg tenkte jeg skulle bli litt roligere av at streken hadde blitt sterkere, men streken var den samme. Så da stresser jeg jo bare mer😆  Huff, dette skal bli et laaangt 1. Trimester merker jeg🤪

Tusen takk🥰

Har du nettopp funnet det ut da eller? Jeg tror jeg fikk positiv test dagen før ikm, og da var jeg vel 3+6 eller noe sånt. Jeg har hatt veldig lite symptomer egentlig! Har hatt en del ubehag i livmora, noe som føles som menssmerter til tider, og en del utflod! Utenom det har jeg vært helt fin. Begynte å kjenne trøtthet i uke 5-6. Går og gjesper hele tiden😴

Har også tatt tester jevnlig men nå tror jeg streken er så sterk som den får blitt, så da er det egentlig ikke noe poeng i å gjøre det.  Men er likevel godt med den bekreftelsen når man ikke kjenner noe ellers😅 Nå derimot føler jeg meg skikkelig dritt.. Var sikker på at jeg begynte å bli syk men det er nok kvalmen som har bestemt seg for å inntreffe.. Trodde jeg skulle slippe unna men! Håper det gir seg fort, hvis ikke blir det et langt og kjipt første trimester ja😅 Tiden går så sakte men likevel så fort!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Puny skrev:

Hei @rosaa! Og velkommen. Når begynte symptomene dine?

Jeg er i uke 4, tror jeg, og har lite symptomer. Stresset litt med det, så jeg tok en ny graviditetstest (to dager siden sist) fordi jeg tenkte jeg skulle bli litt roligere av at streken hadde blitt sterkere, men streken var den samme. Så da stresser jeg jo bare mer😆  Huff, dette skal bli et laaangt 1. Trimester merker jeg🤪

Hvordan ser streken din ut da? Jeg har det helt likt, ingen økning og streken er så svak🙄 (har testet to ganger, torsdag og lørdag/12 og 14 dpo) men fortsatt symptomer (dog ikke like mye som i helga), og ingen tegn til noe blod. Er så redd for at dette ikke går denne gangen heller😩 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, bondekone skrev:

Hvordan ser streken din ut da? Jeg har det helt likt, ingen økning og streken er så svak🙄 (har testet to ganger, torsdag og lørdag/12 og 14 dpo) men fortsatt symptomer (dog ikke like mye som i helga), og ingen tegn til noe blod. Er så redd for at dette ikke går denne gangen heller😩 

Øverste er dagens. Nederste er fredagen. Jeg er jo ikke kommet til ikm enda, men hadde trodd den skulle bli sterkere.

 

FE6D5BAE-6CD6-49FD-A33D-1981313FE545.jpeg

0F49CEF2-E7AA-4F83-B054-7FCD6D927A00.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Puny skrev:

Øverste er dagens. Nederste er fredagen. Jeg er jo ikke kommet til ikm enda, men hadde trodd den skulle bli sterkere.

 

FE6D5BAE-6CD6-49FD-A33D-1981313FE545.jpeg

0F49CEF2-E7AA-4F83-B054-7FCD6D927A00.jpeg

Skjønner. Får håpe de øker!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, rosaa skrev:

Tusen takk🥰

Har du nettopp funnet det ut da eller? Jeg tror jeg fikk positiv test dagen før ikm, og da var jeg vel 3+6 eller noe sånt. Jeg har hatt veldig lite symptomer egentlig! Har hatt en del ubehag i livmora, noe som føles som menssmerter til tider, og en del utflod! Utenom det har jeg vært helt fin. Begynte å kjenne trøtthet i uke 5-6. Går og gjesper hele tiden😴

Har også tatt tester jevnlig men nå tror jeg streken er så sterk som den får blitt, så da er det egentlig ikke noe poeng i å gjøre det.  Men er likevel godt med den bekreftelsen når man ikke kjenner noe ellers😅 Nå derimot føler jeg meg skikkelig dritt.. Var sikker på at jeg begynte å bli syk men det er nok kvalmen som har bestemt seg for å inntreffe.. Trodde jeg skulle slippe unna men! Håper det gir seg fort, hvis ikke blir det et langt og kjipt første trimester ja😅 Tiden går så sakte men likevel så fort!!

 

Ja, fant det ut på fredag.  Har litt murringer i livmor, og ble svimmel når jeg føner håret med hodet opp ned i dag🤣 men ellers ingenting. Er jo tidlig da. Har egentlig lovet meg selv å ikke teste før på fredag nå, med mindre jeg begynner å blø. 

Burde jo egentlig ikke stresse ever dette. Jeg hadde lite symptomer sost også og blødde faktisk del i 1. Trimester, men fikk jo en frisk og fin unge😊 

håper du slipper å være uggen og trøtt hele svangerskapet! Så sykt spennende tider! Syntes tiden går saaakte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Puny skrev:

Øverste er dagens. Nederste er fredagen. Jeg er jo ikke kommet til ikm enda, men hadde trodd den skulle bli sterkere.

 

 

 

Hei Puny!

Jeg hadde samme greia så tidlig: lite stigning på tester. Men jeg var nå gravid like vel :)

Ikke gi opp håpet. 

Og selv om det er synd, er det jo slik at det er lite som kan gjøres. Det som skjer, det skjer. Og inntil videre er du gravid. Så er det bare å vente. Mest sannsynlig er det bare kroppen din som jobber med å produsere hcg. Det kan gå litt sakte i starten. 

tar du på morgenen? Mange har også bedre resultat på kveldsurin aven eller merkelig grunn :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sinsiew skrev:

Hei Puny!

Jeg hadde samme greia så tidlig: lite stigning på tester. Men jeg var nå gravid like vel :)

Ikke gi opp håpet. 

Og selv om det er synd, er det jo slik at det er lite som kan gjøres. Det som skjer, det skjer. Og inntil videre er du gravid. Så er det bare å vente. Mest sannsynlig er det bare kroppen din som jobber med å produsere hcg. Det kan gå litt sakte i starten. 

tar du på morgenen? Mange har også bedre resultat på kveldsurin aven eller merkelig grunn :)

Takk for gode ord! Ja, tar på morgenurin, jeg føler jeg tisser såppass ofte ( også når jeg ikke er gravid) at kveldsrutiner min er lite futt i😆 men kanskje jeg skal prøve å se...

har du også termin i mai? Husker deg fra den skravletråden, jeg er Mali btw🙋🏼‍♀️

 

Endret av Puny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Puny skrev:

Takk for gode ord! Ja, tar på morgenurin, jeg føler jeg tisser såppass ofte ( også når jeg ikke er gravid) at kveldsrutiner min er lite futt i😆

har du også termin i mai? Husker deg fra den skravletråden, jeg er Mali btw🙋🏼‍♀️

 

Da "vet" jeg jo hvem du er! Så koselig 😊

Jeg vet ikke helt enda. Får alt fra 29 april til 3 mai 😂 Får se hva gyn sier etter tul på fredag ^^ Kanskje jeg må snike meg inn her ^^ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Sinsiew skrev:

Da "vet" jeg jo hvem du er! Så koselig 😊

Jeg vet ikke helt enda. Får alt fra 29 april til 3 mai 😂 Får se hva gyn sier etter tul på fredag ^^ Kanskje jeg må snike meg inn her ^^ 

Oj, så spennende! Håper (rent egoistisk🤪) at du blir med her i mai gruppa! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Puny skrev:

Ja, fant det ut på fredag.  Har litt murringer i livmor, og ble svimmel når jeg føner håret med hodet opp ned i dag🤣 men ellers ingenting. Er jo tidlig da. Har egentlig lovet meg selv å ikke teste før på fredag nå, med mindre jeg begynner å blø. 

Burde jo egentlig ikke stresse ever dette. Jeg hadde lite symptomer sost også og blødde faktisk del i 1. Trimester, men fikk jo en frisk og fin unge😊 

håper du slipper å være uggen og trøtt hele svangerskapet! Så sykt spennende tider! Syntes tiden går saaakte. 

Spennende da! Så du skrev her at du er Mali fra skravletråden så da har jeg jo fulgt litt med på deg faktisk😄 Det er jo best å ta det med ro og ikke stresse. Men det er lettere sagt en gjort si. Hvis du hadde lite symptomer sist også så kan det jo hende du er «heldig» denne gangen også! Det beste er jo å kunne leve som normalt lengst mulig😊

Ja, jeg håper formen bedrer seg litt etter hvert. Slik det er nå så vil jeg helst være sengeliggende hele tiden.. Det er slitsomt🤢 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Puny skrev:

Oj, så spennende! Håper (rent egoistisk🤪) at du blir med her i mai gruppa! 

Jeg håper jeg må over, for nå er du her, også kommer Tussi etterhvert 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Sinsiew skrev:

Jeg håper jeg må over, for nå er du her, også kommer Tussi etterhvert 😊

Jaaa! Jeg smugleser i dagboken hennes☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

28 år, første barn og er nå 5+6 (i følge app) og har termin 8.5.20 (også i følge app). 

Denne tiden er så spennende og rar og jeg gleder meg bare enormt til å bikke uke 12. Av symptomer har jeg vært en del kvalm, irritabel, sliten samt at pupper og nipler har vokst. Har også en del «mensensmerter» som kommer og går nesten hver dag... kvalmen startet allerede uken før jeg testet og er ikke til å bli klok av. Reagerer forskjellig fra dag til dag. De siste dagene har jeg også blitt mer kortpustet. 

Selvom alle symptomene får meg til å føle meg litt pjusk og syk så prøver jeg å tenke at det er veldig positivt at jeg kjenner såpass mye til graviditeten

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Fikk 1-2 på CB digital i dag, så da våger jeg meg inn her. IKM i morgen. Krysser fingrene for at tanta holder seg borte en god stund nå 😀

Crizpo - 27 år - B1 - Termin 23. Mai

Endret av Crizpo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen @123aha og @Crizpo 🙋🏼‍♀️

Jeg også er tungpustet for tiden, 123aha, men jeg aner ærlig talt ikke om det er god gammeldags  dårlig form eller graviditeten😆

det er slitsomt å bekymre seg for spontanabort, men jeg så denne i en annen tråd, og det syntes jeg hjalp litt. Bare det å se at faren synker fra dag til dag...

https://datayze.com/miscarriage-chart.php

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...