Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

5 minutter siden, hulillerunde skrev:

Klarer liksom ikke se at SE vil klare å holde seg saklig og konstruktiv. Ser heller for meg at hun går rett til angrep og nekter å se andre sider av saken

Ser det samme for meg, med masse tårer.

Om hun skulle være saklig, reflektert og konstruktivt i debatten, da skal jeg ærlig innrømme at jeg går i sjokktilstand og sjekker ut av vinduet om griser kan fly i slengen. Har ikke den store troverdigheten og tillit til hennes ord.

*! Skulle det bli en god, saklig debatt fra begge parter, Kristin og Sophie - er det en super utvikling da det er på høy tid at dette ikke børstes under teppe som en bloggkrig.

Endret av Fragmentet
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicecar
1 minutt siden, Fragmentet skrev:

Ser det samme for meg, med masse tårer.

Om hun skulle være saklig, reflektert og konstruktivt i debatten, da skal jeg ærlig innrømme at jeg går i sjokktilstand og sjekker ut av vinduet om griser kan fly i slengen. Har ikke den store troverdigheten og tillit til hennes ord.

Når tid går programmet og hvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BethD

Jeg får uansett litt vondt av henne jeg da... når jeg hører henne gråte å se at hun angrer. Kall meg gjerne naiv altså men jeg tror ikke oppriktig at hun mener noe vondt med det hun gjør og når hun driter seg ut så tror jeg ikke det er fordi hun vil at folk skal få det vondt med seg selv. Hun burde nok kanskje få litt rettledning i hva som burde kringkastes og hvordan.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sannhet
28 minutter siden, BethD skrev:

Jeg får uansett litt vondt av henne jeg da... når jeg hører henne gråte å se at hun angrer. Kall meg gjerne naiv altså men jeg tror ikke oppriktig at hun mener noe vondt med det hun gjør og når hun driter seg ut så tror jeg ikke det er fordi hun vil at folk skal få det vondt med seg selv. Hun burde nok kanskje få litt rettledning i hva som burde kringkastes og hvordan.... 

Har du lest dette innlegget? 

 

https://sophieelise.blogg.no/1413127332_12102014.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sannhet
På 15.3.2019 den 17.04, AntiBullshit skrev:

Første videotilsvaret fra Sophie Elise adressert til Kristin Gjelsvik:

 

Kristin har jo fortalt at når denne videoen ble spilt inn, så hadde Sophie Elise akkurat vært i Istanbul og operert rumpa si. 

Hun har jo ikke endret seg i det hele tatt, slik hun sier at hun har gjort i videoen. 

Videoen er trist. Det er synd på SE som gråter og har det vondt, men... 

Jeg synes det er på tide at SE må begynne å ta ansvar for det hun poster i SoMe. Hun er 24 år. 

Håper på en god og saklig debatt i kveld.

Endret av sannhet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om man syntes synd på henne eller ikke, om man tror hun gjør det hun gjør fordi hun er kalkulerende og manipulativ eller at hun rett og slett ikke evner å forstå hva det er hun faktisk gjør så er hun fortsatt ansvarlig for sine handlinger.

Hun er en voksen kvinne nå, ikke et barn eller ungdom. Men hun er en kvinne som ikke fikk gjennomgå en vanlig oppvekst, men fra hun startet denne bloggen opplevde hun tilbedelse og en berømmelse verken hun eller nettverket hennes var forberedt på. Hun lærte rett og slett ikke folkeskikk, ansvar eller konsekvenser. Hun tror verden er slik hun ser den. 

Hennes syn på mobbing er nok veldig annerledes enn mange andres syn på det. Jeg vil tro at hun ser på alt som skjer nå som grov hetsing og mobbing. Hun mener hun ble mobbet i oppveksten og skylder på det for måten hun er nå. Jeg kjenner flere, meg selv inkludert som ble mobbet og har endt opp som skikkelige folk med skikkelige verdier. Jeg ser ingen av disse verdiene i SE. Og etter det folk sier her så sier hun i podcast at hun ikke skiller SE som person og SE AS som bedrift, at de er en og samme enhet. Det er jo enda skumlere. Hun kunne delvis blitt unnskyldt for det hun gjør fordi hun gjør det som bedriften ikke personen. Men jeg tenker nok de påstår at det ikke er noe skille mellom personen og AS'et for å bruke det som et skjold. Ikke lov å kritisere personen men bedriften. Men hvis de er det samme kan man ikke kritisere i det hele tatt. Vi skjønner jo at dette er tull og et forsøk på å tie kritikerne. Men jeg tror ikke hun forstår hvor latterlig det er.

Men alt dette forandrer ikke det faktum at hun fortsatt er ansvarlig for egne handlinger. Om hun ikke forstår det så må noen komme og forklare de til henne. Det er ufattelig synd på henne i mine øyne fordi hun er et produkt av frie tøyler. Mye penger, mye berømmelse og ingen bremser er ikke sunt. Hun har selv valgt å bli en offentlig person og som superheltene sier "With great power comes great responsibility". 

Hun som drar frem mobber kortet hele tiden tenker tydeligvis ikke over det hun holder på med som en type hersketeknikk mobbing. "Ååååh, jeg har så komplekser for nesen min, se så stor og fæl den er når jeg tar bilde fra denne vinkelen. Det er så ille at jeg ikke tør å gå ut døren noen dager og må gjemme den bak hånden min!" Hun sier jo rett ut at neser som er like hennes er stygge og fæle og må gjøres noe med. Hun kunne ikke vært mer direkte om hun pekte direkte på folk og sa "Du har stygg nese ass!" Å konstant fokusere på ting ved egen kropp hun har alle disse kompleksene for så peker hun også på alle de små barna og ungdommene som ikke har ferdig utviklede kropper eller hjerner eller selvtillit og sier de også burde ha de samme kompleksene. 

Handlinger = konsekvenser Sofie. Jo før du lærer deg dette jo bedre. Du burde ha forstått dette for lenge siden. Folk er lei tårer og hersketeknikker. Dine kraftigste våpen holder på å bli ubrukelige. Du må rett og slett skaffe deg noen verktøy som passer bedre inn i den voksne verdenen for de du argumenterer mot nå har vært voksne lenge. Det har du også men du har neppe forstått det enda.

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et håp om at redaksjonen og programlederen i Debatten har lest seg opp og ikke går rett i sympatifella. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa

Ta ansvar for di jævla ungene deres! SE oppdrar ikke barnet ditt, men skjønner at enkelte her trenger ekstra hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BlondeVikingRage skrev:

Ta ansvar for di jævla ungene deres! SE oppdrar ikke barnet ditt, men skjønner at enkelte her trenger ekstra hjelp. 

lol.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er litt flaut å innrømme, men når jeg leste Sophies innlegg om hårfestet, tok jeg haelv håret opp for å se hvordan det var hos meg. Det er noe jeg virkelig aldri har tenkt på før. 

Nå er jeg 27 år og har ikke tenkt noe videre over at det var tynt langs hodebunnen. Det påvirket ikke meg noe videre. Men tenk hvor mange 11-18 åringer som har gjort det samme etter å ha lest innlegget??

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, BlondeVikingRage skrev:

Ta ansvar for di jævla ungene deres! SE oppdrar ikke barnet ditt, men skjønner at enkelte her trenger ekstra hjelp. 

Hvor gammel er du? Ingen her som har sagt at SE oppdrar noen. Hun har en enorm påvirknings kraft på usikre ungdommer, og å være ungdom er en del av å være usikker, en skal finne seg selv. Det har ingenting med at ungene ikke har fått en god oppdragelse!

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, sannhet skrev:

Har du lest dette innlegget? 

 

https://sophieelise.blogg.no/1413127332_12102014.html

Det er fra 2014.... Nå er vi i 2019 dersom du lurte. Mye har skjedd på de årene.

7 minutter siden, BlondeVikingRage skrev:

Ta ansvar for di jævla ungene deres! SE oppdrar ikke barnet ditt, men skjønner at enkelte her trenger ekstra hjelp. 

Mye sannhet i dette. Hva med å lære ungene at bloggere som SE kun er ute etter penger? Hva med å lære dem å tenke selv og bli selvstendige mennesker? Alle med middels hjernekapasitet ser jo rett gjennom de innleggene der. Ang innlegget med hårfeste: Ærlig talt.... Det var jo så ufattelig teit som det kunne få blitt? Hvorfor i alle dager lar man seg påvirke av noe slikt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det er et gammelt innlegg, men leste det nå da en bruker postet det :) Men ved å lese teksten skjønner man hva hun har drevet med til nå. 

«Alt med blogg handler om image – mitt image er at jeg er provoserende, man vet aldri hva man får, jeg kjører den barbie-looken og en gang i blandt må jeg “vinne folk” tilbake igjen med innlegg om dyrevern, at jeg har vært deprimert, blitt mobba osv. Det er slik denne bloggverden fungerer om man har lyst til å holde det gående. Jeg forstår at jeg er en underholdningskilde, og da må man noen ganger strekke seg litt langt, og pushe litt grensene til folk – eller sin egen.«

Sophie Elise har tidligere innrømmet rett ut at hun er manipulerende. Ikke direkte men indirekte ved å si i sitt innlegg fra 2014 at hun vet hvordan hun kan vinne folk tilbake med dyrevern etc. 

Nettopp dette jeg mente med New Zealand tragedien. Syns det er synd hun har melket dette for å få fokuset over fra seg selv og til noe annet. Forferdelig å utnytte dette. 

Dyrevern, terror etc. Er viktige temaer og utrolig sårbart. Det bør ikke brukes for å «vinne folket». 

Endret av Sool
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest sannhet
18 minutter siden, Sirah skrev:

Det er fra 2014.... Nå er vi i 2019 dersom du lurte. Mye har skjedd på de årene.

Mye sannhet i dette. Hva med å lære ungene at bloggere som SE kun er ute etter penger? Hva med å lære dem å tenke selv og bli selvstendige mennesker? Alle med middels hjernekapasitet ser jo rett gjennom de innleggene der. Ang innlegget med hårfeste: Ærlig talt.... Det var jo så ufattelig teit som det kunne få blitt? Hvorfor i alle dager lar man seg påvirke av noe slikt?

Ja, mange operasjoner har skjedd mellom 2014 til 2019 også... Dessverre. Hvis du vil påpeke noe om SE sin utvikling.. 

Ungdommer forstår ikke det så lett, at SE kun er ute etter penger, slik du beskriver 

Endret av sannhet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa

Hører på podcasten. Og må si meg helt enig med faren til SE. Når dere sier at dere "angriper" bedriften, så er det jo faktisk direkte rettet mot faren, og SE. Det ER en unnskyldning, for å slenge med leppa, og sitte der på deres høye hest, og si at slik og slik er det. 

Dette her, er faktisk ekstremt urettferdig, ovenfor SE. Greit å skal ta ansvar for ting, men her sitter faktisk hele norge, alle følgerne til Kristin og resten av befolkningen, og totaltslakter SE. Om hun faktisk bare er så dum, at hun ikke skjønner hva hun driver med, så er ikke dere noe bedre. 

Uansett hvordan det blir snudd og vridd på, så er det faktisk direkte uthenging av en enkelt person (ikke en bedrift, det treffer direkte en enkelt person) 

Det blir som 7 jenter rotter seg sammen mot 1 jente, fordi disse 7 jentene har rett. Det er ikke greit, å hvis man har så stort behov for å sitte å synse og slenge med leppa, (kall det kritikk, for å føle dere bedre) sammen med 100 000 andre, om EN enkelt person, så er det ekstremt STYGGT. 

Det er så mange bloggere som fremmer unaturlig utseendet, og angrepet på SE her, er bare en måte for Kristin å tjene noen ekstra kroner, uansett om hun mener det godt eller ikke. 

For å være ett godt forbilde, så skal man også se på seg selv, og sine egne feil. Man skal også godta feil hos andre, og det hadde vært fullt mulig å lage en video direktet til bloggnorge generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BethD
42 minutter siden, sannhet skrev:

Har du lest dette innlegget? 

 

https://sophieelise.blogg.no/1413127332_12102014.html

Ja det leste jeg fakrisk da det kom ut men skjønner hva du mener... det er derfor jeg egentlig er litt ambivalent til å si at jeg syns synd på henne men... ja.. hun er smartere enn hun viser frem det er sikkert... syns bare det er så dumt at OM hun vet hva hun gjør og blir såpass såret av konsekvensene så skjønner jeg ikke hvorfor hun ikke forandrer seg.... det er jo veldig dumt for hennes del om hun blir så lei seg som hun viser frem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...