Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Gjest Mocchhaa
Just now, Picketfence said:

Jeg har da aldri sagt noe om boikott, eller at hun fortjener å bli hengt ut. 

Jeg synes virksomheten rundt blogging generelt bør diskuteres mer på generelt grunnlag. Og poenget, igjen, er at dette påvirker unge i. Uansett hva de har med seg hjemmefra. 

Nei, ikke direkte. Men lets be real, om SE ble boikottet hadde de fleste her jublet. Fordi hun er ett farlig forbilde. Hun BLIR hengt av så og si alle etter videoen til Kristin. Alle mener det er greit, fordi Kristin har gode poenger. 

Og der mener jeg at det ikke er greit. 

Det siste du skrev er jeg forsåvidt enig i. Men i den retningen at man ikke heksejakter en person, slik i dette tilfellet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Picketfence
1 minutt siden, BlondeVikingRage skrev:

Nei, ikke direkte. Men lets be real, om SE ble boikottet hadde de fleste her jublet. Fordi hun er ett farlig forbilde. Hun BLIR hengt av så og si alle etter videoen til Kristin. Alle mener det er greit, fordi Kristin har gode poenger. 

Og der mener jeg at det ikke er greit. 

Det siste du skrev er jeg forsåvidt enig i. Men i den retningen at man ikke heksejakter en person, slik i dette tilfellet. 

Ikke indirekte heller. Kan ikke svare på vegne av alle andre. 

Det handlet bare om påvirkning av unge!

Hva jeg synes om fremgangsmåten til disse to forøvrig er en annen sak, og heller ikke svart-hvitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
13 minutter siden, BlondeVikingRage skrev:

Her må hun faktisk ta jobben sin serisøst, og hvis hun står for det hun står for, så er det ikke noe annet en en jækla god start å reise rundt å snakke til skolene. Når elevene kan SE henne lys levende, framfor en video, hvor hun kritiserer EN av mange, så tror jeg faktisk det er lettere å gi ett seriøst inntrykk. 

Hele debatten handler nå mest om hvem som hadde rett, og ikke hva som burde gjøres. 

Nei, debatten handler ikke om hvem som har rett, det er det Kristin som har. Foruten fans av Sophie er det Kristin som får støtte. 

Det noen her i tråden prøver å vri sannheten til er at Kristin bedriver personangrep på Sophie Elise og dermed ugyldiggjøre kritikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa
7 minutter siden, Picketfence said:

Ikke indirekte heller. Kan ikke svare på vegne av alle andre. 

Det handlet bare om påvirkning av unge!

Hva jeg synes om fremgangsmåten til disse to forøvrig er en annen sak, og heller ikke svart-hvitt. 

Jeg svarte på hvorfor det er naivt å tro det, i forhold til SE. At det "bare" er å skjerme barna. Ja, i teorien, med dagens internett? Nei, såklart ikke. Men det er foreldrenes jobb å lære dem hvordan verden egentlig er. For verden er farlig, ikke SE. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa
7 minutter siden, CecilieX said:

Nei, debatten handler ikke om hvem som har rett, det er det Kristin som har. Foruten fans av Sophie er det Kristin som får støtte. 

Det noen her i tråden prøver å vri sannheten til er at Kristin bedriver personangrep på Sophie Elise og dermed ugyldiggjøre kritikken. 

Nei, det er ditt syn. Mange av fansene til SE er tilogmed kritisk til det, og tilogmed mange som støtter Kristin. Så det har det ingenting med å gjøre. Det har noe med hva som er rett og galt, jo, fordi det er ikke greit å ta det på den måten. 

Du kan stå bak Kristin så mye du vil, og selv om det ikke er ett personangrep, eller mobbing, så er det ikke en løsning på problemet, og det resulterer i mobbing, og tusenvis av mennesker som skal si sin mening. Negativ eller positivt. 

SE er en liten del av problemet, og hun er slettes ikke roten til problemet. Derfor er det Kristin gjorde FEIL. '

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Picketfence
10 minutter siden, BlondeVikingRage skrev:

Jeg svarte på hvorfor det er naivt å tro det, i forhold til SE. At det "bare" er å skjerme barna. Ja, i teorien, med dagens internett? Nei, såklart ikke. Men det er foreldrenes jobb å lære dem hvordan verden egentlig er. For verden er farlig, ikke SE. 

Ja det er den, det er jeg enig i. Og som du sier selv i innlegget over, SE er en del av det. Riktignok liten i det store bildet, men likefullt en del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX
6 minutter siden, BlondeVikingRage skrev:

Nei, det er ditt syn. Mange av fansene til SE er tilogmed kritisk til det, og tilogmed mange som støtter Kristin. Så det har det ingenting med å gjøre. Det har noe med hva som er rett og galt, jo, fordi det er ikke greit å ta det på den måten. 

Du kan stå bak Kristin så mye du vil, og selv om det ikke er ett personangrep, eller mobbing, så er det ikke en løsning på problemet, og det resulterer i mobbing, og tusenvis av mennesker som skal si sin mening. Negativ eller positivt. 

SE er en liten del av problemet, og hun er slettes ikke roten til problemet. Derfor er det Kristin gjorde FEIL. '

Ja, det er akkurat slik det fremstår i det totale bildet, at jeg er i mindretall med mitt syn. :ironi:Det hjelper ikke at du skriver med store bokstaver at det var feil, fordi det etter flertallets reaksjoner her og i media at det var på høy tid at noen tok et oppgjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PingPongRosadamm

Det er naivt å tro at man når ut til flere ved å reise til skoler med foredraget sitt, fremfor å benytte SoMe. I 2019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trinet
9 minutter siden, CecilieX skrev:

Ja, det er akkurat slik det fremstår i det totale bildet, at jeg er i mindretall med mitt syn. :ironi:Det hjelper ikke at du skriver med store bokstaver at det var feil, fordi det etter flertallets reaksjoner her og i media at det var på høy tid at noen tok et oppgjør. 

Enig! 🙌🏻 Og du er ikke i mindretall i denne saken! Håper på ein god og saklig diskusjon i debatten i morgen 😄 Vil alltid være noen som ikke blir fornøyd uansett. 

Og si sin mening er ikke mobbing. Selv om mangen er enig med kristin. På høy tid! Lei av lettkrenka folk.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Birdo skrev:

Nei. Det er ikke mobbing eller personangrep å kritisere en mangemillionær-bedrift.

Jeg har opplevd mobbing, i så og si hele barndommen og ungdomstiden min. Jeg har fått livet mitt delvis ødelagt av mobbere, og jeg har på flere tidspunkt planlagt mitt eget selvmord. Å kalle den debatten som foregår nå for mobbing  et hån mot meg, og alle de andre her i verden som har opplevd mobbing. Skjerp deg

Er så enig med deg! Mobbebegrepet er i ferd med å bli helt utvannet, og det er forferdelig for de som virkelig opplever mobbing! 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir halahugget nå men, det som er dumt med SE er at hun så helt ok ut før, hun var søt. (hadde hun bare ikke hatt fake tan og normal sminke), men etter alle disse operasjonene og alt tullet - så har hun  blitt mye penere pr idag. Å derfor er det så skadelig at hun er så populær. Tenker det er mange som har inngått inngrep pga henne. Skulle bare ønske hun ikke snakket så mye om det, å idoliserte inngrepene i bilder på Instagram. Jaja, hvertfal glad hun fjernet silikonen. Det skal hun ha, for det har kansje fått flere til å ombestemme seg om det også, for hun er mye finere uten

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kakemiriam skrev:

Blir halahugget nå men, det som er dumt med SE er at hun så helt ok ut før, hun var søt. (hadde hun bare ikke hatt fake tan og normal sminke), men etter alle disse operasjonene og alt tullet - så har hun  blitt mye penere pr idag. Å derfor er det så skadelig at hun er så populær. Tenker det er mange som har inngått inngrep pga henne. Skulle bare ønske hun ikke snakket så mye om det, å idoliserte inngrepene i bilder på Instagram. Jaja, hvertfal glad hun fjernet silikonen. Det skal hun ha, for det har kansje fått flere til å ombestemme seg om det også, for hun er mye finere uten

Jeg har tenkt at den eneste grunnen til at hun har tatt ut puppene er at hun vil ha kred for det, i tillegg til at store silikonpupper ikke er det hotteste akkurat nå. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, Zurazurafina skrev:

Jeg har tenkt at den eneste grunnen til at hun har tatt ut puppene er at hun vil ha kred for det, i tillegg til at store silikonpupper ikke er det hotteste akkurat nå. 

Hun tok de ut for de var knallharde. Det har stått i media men her skriver hun selv at de måtte fjernes på grunn av det.

https://sophieelise.blogg.no/1541871112_fjerne_silikonen__planer.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa
43 minutter siden, Zurazurafina said:

Jeg har tenkt at den eneste grunnen til at hun har tatt ut puppene er at hun vil ha kred for det, i tillegg til at store silikonpupper ikke er det hotteste akkurat nå. 

Om hun tok det ut for at de var steinharde, og får å få cred, kan godt være. Spørstmålet er om hun beholder de naturlige (og ganske fine) puppene sine nå. Det er ett steg i riktig retning om ikke annet. Innser hun selv hvor fin hun er med naturlige pupper, så er det en start either way.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98

Det sies at de unge blir så påvirket av alt som er i mediene. Men blir unge så påvirket som folk skal ha det til? Klart er det en del som blir påvirket, men det er mange som ikke blir det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mocchhaa
1 minutt siden, Kjærlighetsbarn98 said:

Det sies at de unge blir så påvirket av alt som er i mediene. Men blir unge så påvirket som folk skal ha det til? Klart er det en del som blir påvirket, men det er mange som ikke blir det også. 

...Og derfor var det feil, det som Kristin gjorde. Dette er ikke roten av problemet, etter min mening i allefall. Om unge blir SÅ påvirket, så burde spilling også bli bannet. Hvorfor skal SE påvirke så mye mer, en GTA? (teit argument, men not really) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, BlondeVikingRage skrev:

...Og derfor var det feil, det som Kristin gjorde. Dette er ikke roten av problemet, etter min mening i allefall. Om unge blir SÅ påvirket, så burde spilling også bli bannet. Hvorfor skal SE påvirke så mye mer, en GTA? (teit argument, men not really) 

Gta har 18-års grense. Det har ikke SE

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa
Just now, Missy1 said:

Gta har 18-års grense. Det har ikke SE

HAHAHHA, og det tror du VIRKELIG de fleste foreldre bryr seg om? Disse barna blir det som regel også folk av, uten voldelige tendenser. Plastisk kirurgi har også 18 års grense. Hva er poenget ditt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...