Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Gjest Anna Nas

Prinsipielt snakket er det naivt å tro at det går an å oppdra barn til ikke å bli påvirket. Fortell dem gjerne at de er bra nok som de er og at det er indre verdier som er viktig, og ikke spesielle outfits  slanking, operasjoner, injeksjoner, løshår og -vipper og hva de nå får "inspirasjon" til å gjøre av influensere de utsettes for mange ganger om dagen, hver eneste dag hele året. - Influencere som de ikke overraskende får et nært forhold til og tillit til. Det er jo det personlige forholdet, nærheten og den nærmest ubegrensede tilliten og beundringern som ungdom har til "sin blogger", som Finn Skårderud forklarer det, som blir sett på som den største fordelen ved influencermarkedføring. Ungdom og enkelte voksne går gjerne i krigen mot dem som våger å kritisere favorittinfluenceren. Dette er helt normale mennesker, ikke ressurssvake uten foreldre som følger opp.

Ingen er immune mot påvirkning, og spesielt ikke ungdom som er søkende og veldig sjelden har sine egne foreldre som sitt største forbilde. Ofte tvert i mot. Voksne og ungdom er på hver sin planet, selv om voksne ikke skjønner det. Voksne må bruke MYE tid hvis de skal få oversikt over alt som rører seg av inspirasjonskilder. Det er antakelig et håpløst prosjekt, og dessuten tolker voksne og ungdom ting de ser, veldig ulikt. 

Selv om foreldre følger opp aldri så mye, kan ressurssterke, kloke barn og unge likevel drømme om å bli penere og mer populære, og gå rundt med komplekser for lepper, nese, kjeve, kropp og eller hva som helst som er uoppnåelig uten små eller større inngrep. At de ikke forteller sine "indre verdier"-foreldre om alt de tenker, betyr ikke at de ikke tenker på hva de kunne utført av inngrep for å bli mer vellykket og populære og dermed antatt mer lykkelige. SE har løsningen, rik, pen og populær som hun er. Hennes fortellinger om flaws og komplekser gjør henne enda mer likandes, gjenkjennelig og "en av oss" ungdommer. Hun har "løst problemet" og blitt mer lykkelig av å operere bort kompleksene, ergo er operasjon en bra strategi.

At SE gjør som hun gjør, betyr det at hun har foreldre som har sviktet med verdioverføringen slik at hun operer og fikser på alt som fikses kan? Eller kommer følelsen av at ting må fikses for å føles bra, fra et et annet sted, og til tross for foreldrenes innsats? Jeg mener å ha lest at hun selv startet med inngrep etter inspirasjon fra en (svensk?) populær influencer, så HVIS hun blåser av sin egen påvirkningskraft er det feigt og hun vet selvfølgelig at hun lyver. Men det må hun vel, for å forsikre følgerne om at hun aldri i verden ville utnyttet tilliten de har til henne. At hun kan skrive faktura med gaffel og håve inn millionbeløp er pga påvirkningskraften hun har. At det er noe å diskutere og at noen benekter det, skjønner ikke jeg. Tror noen virkelig at det bare er jenter (stort sett) som har foreldre som svikter, som gjør det mulig for influencere som SE å håve inn på påvirkningsjobben? Da er det jammen mange foreldre som har sviktet,

Selv barn og ungdom som ikke leser en eneste blogg eller har snapchat- eller instagramkonto (er det virkelig noen som ikke gjør/har det?) har de venninner eller andre i omgivelsene som gjør det. Det starter og stopper jo ikke med SE og hennes like heller. Hun får også sin inspirasjon fra et sted, og videreformidler den til sine følgere og andre influencere, som bringer budskapet videre og sånn går det fra ledd til ledd. Rekkevidden til SE og mange andre trendsettere er langt utenfor egen kommunikasjonsplattform. At SE har en rekke budskap som sikkert er veldig bra, gir henne enda større cred.

Jeg iler til med å fortelle at jeg ikke følger med på SE, og ikke har lest hva Kristin G. har skrevet nå. Debatt og bevisstgjøring er uansett ikke feil. Det virker noen ganger som om foreldre er enda mer naive enn unge blogglesere, så det er bra at de også får en tankevekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest CecilieX

Jeg var på kurs om nettvett for en tid tilbake og kursholder fortalte da at de dummeste du kunne gjøre var å forby og hindre barna i å være på nettet. Det er slik de blir lette ofre. Det du som mor og far derimot bør gjøre er nettopp som flere nevner, å la dem utforske nettet sammen med deg. Da blir de bevisste og bedre i stand til å avsløre både påvrikerne og andre med skumle hensikter. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
2 timer siden, Sandin skrev:

Det er jo helt åpenbart at en som fikser så mye på sitt utseende og har et så enormt bekreftelsesbehov ikke har et voldsomt godt selvbilde. Problemet mitt er ikke at det er plastic fantastic, problemet mitt med henne er at hun er dronningen av dobbeltmoral og løgner servert for å virke unik, interessant og bedre enn hun faktisk er.

Papirfobien hennes er jo bare barnslig oppspinn. Typisk sånn en fjortenåring kan si for å være interessant. Miljøengasjementet er overfladisk og gjenspeiles ikke i livsstilen (nei, det er faktisk ikke nok å ikke spise kjøtt). Hun som for en god tid tilbake skulle bidra hos dyrebeskyttelsen har ikke hatt tid til det likevel gitt. Til tross for at en av hennes beste venner har laget en dokumentar om arbeidsforholdene i klesindustrien, så har hun kjøpt klær på Ebay (eller var det Wish) som er latterlig billige og selges fra land som ikke har godt rykte på seg. Dette gjør hun altså selv om hun tjener mer enn godt nok til å kjøpe klær på butikker som fokuserer på bedre vilkår for arbeiderne. For ikke å snakke om denne selvdiagnostiseringen hennes, som for min del toppet seg med at hun har påstått at hun har vært bipolar men har blitt frisk. Et medisinsk under der altså.

Jeg leser hva hun skriver, jeg hører hva hun sier, men jeg ser også hva hun gjør. Kritikken fra Kristin er berettiget og helt på sin plass. Tårene hennes er nok ekte, for det kan umulig føles godt å få kritikk på denne måten fra en som betyr nok til at kritikken også når mediene. Men det pisset som kommer etterpå, der hun forsøker seg på å forsterke venninnefølelsen ved å tilby følgerne sine å ta kontakt hvis de trenger å snakke etter terroren på New Zealand... Det er faktisk skikkelig desperat. 

Hvorfor er denne diagnosen alltid kronisk? Jeg forstår ikke det. Hvorfor kan man bli frisk fra traumer, schizofreni og personlighetsforstyrrelser og ikke bipolar lidelse? Hva gjør at akkurat denne lidelsen ikke kan forsvinne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 said:

Hvorfor er denne diagnosen alltid kronisk? Jeg forstår ikke det. Hvorfor kan man bli frisk fra traumer, schizofreni og personlighetsforstyrrelser og ikke bipolar lidelse? Hva gjør at akkurat denne lidelsen ikke kan forsvinne? 

Les deg opp på det om du er interessert, eller start en ny tråd. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Picketfence
4 timer siden, BlondeVikingRage skrev:

Det blir litt det samme som å si at GTA fremmer vold. Med riktig oppdragelse vil man skjønne forskjell på hva som er realistisk, og hva som ikke er det. Hva som er ansett som normalt, og hva som ikke er normalt. Såklart blir man påvirket av å følge ett enkelt menneske som er definisjonen på "barbie", men alle vet at dette er operert. Og man ser opererte kropper OVERALT. Og desuten kjemper SE for andre ting en kroppen, og faktisk fokuserer på litt større verdensproblemer, men blir fortsatt totaltslaktet.

Faktisk er det godt å se en "perfekt" person som SE også ha de samme usikkerhetene. Hun har pengene til å fikse dem, og ved god oppdragelse vil foreldrene lære barnet sitt at det ikke er en løsning. 

Ting tar tid, men de fleste har lært å tenke litt selv etter de har fylt 18, (om ikke, så er det hvertfall noe som har gått feil ett sted) 

Man har faktisk ansvar for egne handlinger, og inntil du er 18 er det foreldrene (på sett og vis) som har det ansvaret. Ikke SE.

Kristin er ute etter og tjene penger, akkurat som SE. Det sier seg selv. Penger gjør ting med mennesker, tror ikke Kristin er noe unntak selvom hun gjerne virker uskyldig. 

 

 

Jeg er ikke enig i at det er så svart-hvitt. 

Aldri ment at SE har ansvaret, men synes bedriften hennes er usunn. Det er meget sjelden jeg ser så åpenbart opererte kropper. Litt lepper her og der, ja. Men ikke som SE. Spørs sikkert hvor man bor og hvor man ferdes. 

At de begge tjener på blogg er fakta. Likevel forskjell på hvor de legger sitt engasjement. 

Endret av Picketfence
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
36 minutter siden, Citha skrev:

Les deg opp på det om du er interessert, eller start en ny tråd. 

Jeg er oppriktig interresert i dette, men er litt bekymret for at noen med bipolar lidelse skulle lest tråden og mistet håpet når de ser det er en kronisk sykdom, så er skeptisk til å lage tråden... Tenkte det var bedre å spørre om noen visste her, siden ikke så mange vil legge merke til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Picketfence
2 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Jeg er oppriktig interresert i dette, men er litt bekymret for at noen med bipolar lidelse skulle lest tråden og mistet håpet når de ser det er en kronisk sykdom, så er skeptisk til å lage tråden... Tenkte det var bedre å spørre om noen visste her, siden ikke så mange vil legge merke til det.

De som er diagnostisert med Bipolar lidelse er forhåpentligvis godt informert av helsepersonell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa
26 minutter siden, Picketfence said:

Jeg er ikke enig i at det er så svart-hvitt. 

Aldri ment at SE har ansvaret, men synes bedriften hennes er usunn. Det er meget sjelden jeg ser så åpenbart opererte kropper. Litt lepper her og der, ja. Men ikke som SE. Spørs sikkert hvor man bor og hvor man ferdes. 

At de begge tjener på blogg er fakta. Likevel forskjell på hvor de legger sitt engasjement. 

Verden har nå blitt slik, den dag i dag. Om de ikke er operert, så er det redigert. Nesten alt av bilder du ser på nettet av noen som er halveis kjent idag, har redigert bildene sine. Ingen ser slik ut, naturlig. MANGE kan kritiseres, til det uendelige! Helt sikkert de fleste som skriver i denne tråden også. 

Snapchat i seg selv, er jo farlig. Facebook. Fuckings kvinneguiden. Bloggverdenen. Modellverdenen. Reklameplakater overalt som skal love deg prikkfri hud, tennbleking som skal love deg kritthvite tenner, tannkremer som gi deg krittvite tenner, hold-ins, fake lashes, sminke. Sminkegrupper på facebook - hvorfor angriper ingen noe av disse tingene? 

Hvorfor sminke seg? Er det nødvendig? Nei. Overfladisk? Ja. Hvor mange jenter tør ikke gå ut døra engang, den dag idag, før de har sminket seg? 

Reklarmering for slankepiller, reklamering for brunfarger, reklamering for lipfillers, alt dette blir bygget opp, over tid. Verden har blitt slik, idag.

SE alene er ikke den som har skapt dette, dette ble skapt for leeeenge siden, av mange forskjellige bloggere, media og gudene vet hva. Det er en STOR debatt, og derfor mener jeg videoen til Kristin var feil. Kristin pekte ut ett offer, noen hun viste hun kunne knuse, og gikk løs på henne. Dette var en kamp SE ikke kan argumentere seg bort fra, svært vanskelig for de som ser det gale i dette også. Så hun så muligheten til å tjene noen ekstra kroner og fame, og samtidig skyte en annen blogger, for antageligvis mer pleasure for henne selv, en mange av dere tror. 

At hun kan påvirke mange unge lesere, ja. Men det tror du ikke resten av internettet gjør? 

Nei. Her må barna tilpasses det 2100, og få opplæring i skolen av hva som er den reaslistiske verden. Hvis noe gir deg en dårlig selvfølelse, så får du finne andre hobbyer en å sitte å stirre på SE sin blogg 24/7 og sammenligne. 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Abruzzi

Jeg orker ikke sitere alle som svarte på innlegget mitt, men jeg ser hvor dere kommer fra. Og det er greit nok. Jeg mener likevel selv at man må heller skape en motpol og innføre mer kunnskap om dette emnet i skole og utdanning. Hvorfor er f.eks ikke Kristin foredragsholder når det kommer til dette temaet? Hun kunne reist rundt på skoler og holdt foredrag om temaet. Kanskje lurt å ha en del utdanning + gyldige kilder å sikte til, det er vell kanskje mer en jobb for psykologer og de som jobber i psykiatrien som kan se hvordan slike mennesker som Sophie Elise påvirker ungdom. Jeg tror derimot ikke at de ville lagt alt av skyld på henne, og jeg tror ikke de ville sagt at pga hennes reklamering og væremåte så vil andre operere seg... For dårlig selvbilde sitter lengre inne enn som så hos unge mennesker! 

At foreldre ikke kan overvåke barna er en ting, og at barn blir påvirket av venner er også en ting. Dermed kan et barn som har fått en helt streit oppvekst bli både narkoman og kriminell, hen kan begynne å røyke og kjøre altfor fort i trafikken. Miljø har mye å si. Selv fikk jeg en god oppdragelse, men kunne endt opp med å gå feil vei som 16 åring. Da sto jeg egentlig å banka på døra til narkomiljøet. Men den kloke stemmen i hodet mitt sa til meg at jeg skulle la være. Jeg er for smart til det her. Dermed begynte jeg aldri med narkotika. Dette er en lang historie gjort kort, men det er for å fremme et poeng. Jenter i 13-14 års alderen begynner å bli voksne, og de skal ta egne valg i livet etterhvert. Når de blir 18 år gamle kan de plutselig bestemme mye over seg selv. Da tar de valgene de føler er best, for seg selv. Enten det er å ta tatovering, operere nesa eller å ta silikon. Noen gjør kanskje ingen av delene. Noen sier kanskje i begynnelsen av tenårene at de vil gjøre ditt og datt, men etterhvert som de vokser, så kan ting endre seg. Holdninger og verdier er stadig i endring i tenåringsalderen... Selv tok jeg tatoveringer når jeg ble 18 år fremfor å fylle inn puppene slik som en venninne av meg gjorde. Og helt greit at hun gjorde som hun gjorde. Hun ønsket det sterkt, og nå er dette en god del år siden og hun har ikke operert seg noe mer. Det er mange som bare tar silikon eller fyller inn litt i leppene, og som ikke kjører full pakke alà Sophie Elise. Mange bruker det som argument at "mye vil ha mer", og at når man først har fikset en ting så vil man fikse alt, men det gjelder virkelig ikke alle.. Det ser man jo også på kvinner i samfunnet vårt. 

Jeg er også av den oppfatning at man må gjøre som man vil. Ønsker man å fikse på utseendet sitt så syns jeg det er helt greit. Det angår ikke meg og det er ikke min business at Sophie Elise opererer seg så mye som hun gjør. Det påvirker ikke meg til å ville operere meg selv, selv om jeg har kjempe dårlig selvbilde og ikke liker mitt eget utseende! Da tenker jeg heller at jeg må jobbe med det jeg har, fremfor å fikse det jeg mener er galt. Dette er en holdning som har oppstått som følge av 1) kunnskap 2) positiv påvirkning av mennesker rundt meg som har samme holdning. :) 

Og at unge jenter sitter å gråter og hater sitt eget utseendet fordi kvinner på SoMe er perfekte, f.eks Sophie Elise... Da er det igjen samfunnet som må ta grep i form av å gi disse jentene mer kunnskap om temaet fremfor å kjefte på offentlige "kjendiser"/personer for å være den de er.. 

Ser at Sophie Elise møter Kristin til debatt i morgen og det gleder jeg meg til å se. :) Jeg håper Sophie Elise klarer å svare for seg og ikke tar en Ulrikke Falch på hele greia (viser til debatten mellom henne og Kristine Ullebø). Sophie Elise kommer alltid til å være relevant, og vi i denne tråden er med på å gjøre henne relevant også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa
1 minutt siden, Abruzzi said:

Jeg orker ikke sitere alle som svarte på innlegget mitt, men jeg ser hvor dere kommer fra. Og det er greit nok. Jeg mener likevel selv at man må heller skape en motpol og innføre mer kunnskap om dette emnet i skole og utdanning. Hvorfor er f.eks ikke Kristin foredragsholder når det kommer til dette temaet? Hun kunne reist rundt på skoler og holdt foredrag om temaet. Kanskje lurt å ha en del utdanning + gyldige kilder å sikte til, det er vell kanskje mer en jobb for psykologer og de som jobber i psykiatrien som kan se hvordan slike mennesker som Sophie Elise påvirker ungdom. Jeg tror derimot ikke at de ville lagt alt av skyld på henne, og jeg tror ikke de ville sagt at pga hennes reklamering og væremåte så vil andre operere seg... For dårlig selvbilde sitter lengre inne enn som så hos unge mennesker! 

At foreldre ikke kan overvåke barna er en ting, og at barn blir påvirket av venner er også en ting. Dermed kan et barn som har fått en helt streit oppvekst bli både narkoman og kriminell, hen kan begynne å røyke og kjøre altfor fort i trafikken. Miljø har mye å si. Selv fikk jeg en god oppdragelse, men kunne endt opp med å gå feil vei som 16 åring. Da sto jeg egentlig å banka på døra til narkomiljøet. Men den kloke stemmen i hodet mitt sa til meg at jeg skulle la være. Jeg er for smart til det her. Dermed begynte jeg aldri med narkotika. Dette er en lang historie gjort kort, men det er for å fremme et poeng. Jenter i 13-14 års alderen begynner å bli voksne, og de skal ta egne valg i livet etterhvert. Når de blir 18 år gamle kan de plutselig bestemme mye over seg selv. Da tar de valgene de føler er best, for seg selv. Enten det er å ta tatovering, operere nesa eller å ta silikon. Noen gjør kanskje ingen av delene. Noen sier kanskje i begynnelsen av tenårene at de vil gjøre ditt og datt, men etterhvert som de vokser, så kan ting endre seg. Holdninger og verdier er stadig i endring i tenåringsalderen... Selv tok jeg tatoveringer når jeg ble 18 år fremfor å fylle inn puppene slik som en venninne av meg gjorde. Og helt greit at hun gjorde som hun gjorde. Hun ønsket det sterkt, og nå er dette en god del år siden og hun har ikke operert seg noe mer. Det er mange som bare tar silikon eller fyller inn litt i leppene, og som ikke kjører full pakke alà Sophie Elise. Mange bruker det som argument at "mye vil ha mer", og at når man først har fikset en ting så vil man fikse alt, men det gjelder virkelig ikke alle.. Det ser man jo også på kvinner i samfunnet vårt. 

Jeg er også av den oppfatning at man må gjøre som man vil. Ønsker man å fikse på utseendet sitt så syns jeg det er helt greit. Det angår ikke meg og det er ikke min business at Sophie Elise opererer seg så mye som hun gjør. Det påvirker ikke meg til å ville operere meg selv, selv om jeg har kjempe dårlig selvbilde og ikke liker mitt eget utseende! Da tenker jeg heller at jeg må jobbe med det jeg har, fremfor å fikse det jeg mener er galt. Dette er en holdning som har oppstått som følge av 1) kunnskap 2) positiv påvirkning av mennesker rundt meg som har samme holdning. :) 

Og at unge jenter sitter å gråter og hater sitt eget utseendet fordi kvinner på SoMe er perfekte, f.eks Sophie Elise... Da er det igjen samfunnet som må ta grep i form av å gi disse jentene mer kunnskap om temaet fremfor å kjefte på offentlige "kjendiser"/personer for å være den de er.. 

Ser at Sophie Elise møter Kristin til debatt i morgen og det gleder jeg meg til å se. :) Jeg håper Sophie Elise klarer å svare for seg og ikke tar en Ulrikke Falch på hele greia (viser til debatten mellom henne og Kristine Ullebø). Sophie Elise kommer alltid til å være relevant, og vi i denne tråden er med på å gjøre henne relevant også. 

Godt skrevet og veldig bra poeng. Mye mer kunne vært gjort, men her velges det å heller angripe ett enkelt individ, framfor å faktisk jobbe med det store problemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Abruzzi
Akkurat nå, BlondeVikingRage skrev:

Godt skrevet og veldig bra poeng. Mye mer kunne vært gjort, men her velges det å heller angripe ett enkelt individ, framfor å faktisk jobbe med det store problemet. 

Det er sant.. Jeg syns det er trist. Og det er veldig spesielt at Kristin blir hyllet for den videoen hun lagde. Jeg fikk bare avsmak, og ble skuffet over at hun vinklet skylden og ansvaret over på Sophie Elise.. :( Jeg er dog ikke fan av Sophie Elise i utgangspunktet, så det er ikke det at jeg forsvarer henne med nebb og klør, men syns ikke hun fortjener det her altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX

Mhmm.

Et enkelt regnestykke. Besøker Kristin en ungdomsskole vil hun nå elevene på den aktuelle skolen. I snitt kanskje 90 elever. Så kan vi gange opp. 

Ved å publisere videoen med all den spredningen den fikk når hun ut til utrolig mange flere. 

Så nei, besøk på skoler ville ikke tjent saken i samme grad som å publisere videoen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Picketfence
7 minutter siden, BlondeVikingRage skrev:

Verden har nå blitt slik, den dag i dag. Om de ikke er operert, så er det redigert. Nesten alt av bilder du ser på nettet av noen som er halveis kjent idag, har redigert bildene sine. Ingen ser slik ut, naturlig. MANGE kan kritiseres, til det uendelige! Helt sikkert de fleste som skriver i denne tråden også. 

Snapchat i seg selv, er jo farlig. Facebook. Fuckings kvinneguiden. Bloggverdenen. Modellverdenen. Reklameplakater overalt som skal love deg prikkfri hud, tennbleking som skal love deg kritthvite tenner, tannkremer som gi deg krittvite tenner, hold-ins, fake lashes, sminke. Sminkegrupper på facebook - hvorfor angriper ingen noe av disse tingene? 

Hvorfor sminke seg? Er det nødvendig? Nei. Overfladisk? Ja. Hvor mange jenter tør ikke gå ut døra engang, den dag idag, før de har sminket seg? 

Reklarmering for slankepiller, reklamering for brunfarger, reklamering for lipfillers, alt dette blir bygget opp, over tid. Verden har blitt slik, idag.

SE alene er ikke den som har skapt dette, dette ble skapt for leeeenge siden, av mange forskjellige bloggere, media og gudene vet hva. Det er en STOR debatt, og derfor mener jeg videoen til Kristin var feil. Kristin pekte ut ett offer, noen hun viste hun kunne knuse, og gikk løs på henne. Dette var en kamp SE ikke kan argumentere seg bort fra, svært vanskelig for de som ser det gale i dette også. Så hun så muligheten til å tjene noen ekstra kroner og fame, og samtidig skyte en annen blogger, for antageligvis mer pleasure for henne selv, en mange av dere tror. 

At hun kan påvirke mange unge lesere, ja. Men det tror du ikke resten av internettet gjør? 

Nei. Her må barna tilpasses det 2100, og få opplæring i skolen av hva som er den reaslistiske verden. Hvis noe gir deg en dårlig selvfølelse, så får du finne andre hobbyer en å sitte å stirre på SE sin blogg 24/7 og sammenligne. 

 

 

 

 

 

Du mister meg litt når det sporer så langt av.

Kommentaren min handlet kort og godt om at det er litt for naivt å tro at god oppdragelse er en garanti for motstandskraft mot all ytre påvirkning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa
Just now, Abruzzi said:

Det er sant.. Jeg syns det er trist. Og det er veldig spesielt at Kristin blir hyllet for den videoen hun lagde. Jeg fikk bare avsmak, og ble skuffet over at hun vinklet skylden og ansvaret over på Sophie Elise.. :( Jeg er dog ikke fan av Sophie Elise i utgangspunktet, så det er ikke det at jeg forsvarer henne med nebb og klør, men syns ikke hun fortjener det her altså. 

Ja, jeg også. Har likt Kristin veldig godt, og likt hennes budskap. Men hun har skuffet meg mer enn en gang, og det er på måten hun velger å ta ting på. Jeg er heller overhodet ikke noe fan av Sophie, men er helt enig med deg. Synes ikke hun fortjener alt dette her! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mocchhaa
1 minutt siden, CecilieX said:

Mhmm.

Et enkelt regnestykke. Besøker Kristin en ungdomsskole vil hun nå elevene på den aktuelle skolen. I snitt kanskje 90 elever. Så kan vi gange opp. 

Ved å publisere videoen med all den spredningen den fikk når hun ut til utrolig mange flere. 

Så nei, besøk på skoler ville ikke tjent saken i samme grad som å publisere videoen. 

Her må hun faktisk ta jobben sin serisøst, og hvis hun står for det hun står for, så er det ikke noe annet en en jækla god start å reise rundt å snakke til skolene. Når elevene kan SE henne lys levende, framfor en video, hvor hun kritiserer EN av mange, så tror jeg faktisk det er lettere å gi ett seriøst inntrykk. 

Hele debatten handler nå mest om hvem som hadde rett, og ikke hva som burde gjøres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa
5 minutter siden, Picketfence said:

Du mister meg litt når det sporer så langt av.

Kommentaren min handlet kort og godt om at det er litt for naivt å tro at god oppdragelse er en garanti for motstandskraft mot all ytre påvirkning. 

Og på samme måte, så blir for dumt OG naivt og tru at boikotting av selveste SE vil føre til att selvtilliten øker i dette landet. Ja, jøss. Vi forteller nå også dagens undom at det er greit å skyte enkelte personer, så lenge man har rett i sin sak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Picketfence
1 minutt siden, BlondeVikingRage skrev:

Og på samme måte, så blir for dumt OG naivt og tru at boikotting av selveste SE vil føre til att selvtilliten øker i dette landet. Ja, jøss. Vi forteller nå også dagens undom at det er greit å skyte enkelte personer, så lenge man har rett i sin sak. 

Jeg har da aldri sagt noe om boikott, eller at hun fortjener å bli hengt ut. 

Jeg synes virksomheten rundt blogging generelt bør diskuteres mer på generelt grunnlag. Og poenget, igjen, er at dette påvirker unge i. Uansett hva de har med seg hjemmefra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...