Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Gjest Kjærlighetsbarn98

Synes grensen for plastisk kirurgi burde heves til 25 år. Mest av alt er det bekymringsverdig at leger går med på å operere fysisk friske kvinner som nettopp har besteget myndighetsalder. De gjør det for å tjene penger, men jeg vil si at det er disse bedriftene som tjener på de unges usikkerhet. Og det er trist at de ikke setter foten ned når den samme jenta ber om operasjon etter operasjon. Så finnes det de som skifter salong for hver gang de utfører et inngrep, men ofte vil det vel være en samtale om tidligere inngrep/sykehistorie før man setter igang en klinisk prosedyre. 

Det er faktisk hårreisende at noen går med på å utføre dette kun for å tjene penger. Aldersgrensen burde heves og det burde være strengere kriterier enn bare «jeg har lyst». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Picketfence
25 minutter siden, BlondeVikingRage skrev:

...Og derfor var det feil, det som Kristin gjorde. Dette er ikke roten av problemet, etter min mening i allefall. Om unge blir SÅ påvirket, så burde spilling også bli bannet. Hvorfor skal SE påvirke så mye mer, en GTA? (teit argument, men not really) 

Det er ikke en ideell sammenlikning i den grad man eksponeres mye mer for SE og liknende kommersiell virksomhet selv om man ikke aktivt oppsøker det. 

Ideelt sett skulle det helst vært en kombinasjon av gode verdier hjemmefra, og en holdningsendring blant influencere og andre medier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa
8 minutter siden, Picketfence said:

Det er ikke en ideell sammenlikning i den grad man eksponeres mye mer for SE og liknende kommersiell virksomhet selv om man ikke aktivt oppsøker det. 

Ideelt sett skulle det helst vært en kombinasjon av gode verdier hjemmefra, og en holdningsendring blant influencere og andre medier. 

For de som gamer, så nei. Dette gjelder grupper, om man kan si det sånn. 

Følgerne til SE, og følgerne til GTA. Det blir folk av de fleste. 

Hvis GTA fremmer vold, hos sine mindreårige tilhengere, så fremmer faktisk SE dårlig selvtillit, hos sine mindreårige tilhengere. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa
9 minutter siden, Picketfence said:

Det er ikke en ideell sammenlikning i den grad man eksponeres mye mer for SE og liknende kommersiell virksomhet selv om man ikke aktivt oppsøker det. 

Ideelt sett skulle det helst vært en kombinasjon av gode verdier hjemmefra, og en holdningsendring blant influencere og andre medier. 

Skulle svart på samme innlegget jeg akkurat siterte, oh well. 

Ja, det siste du skrev, helt enig. Om det bare hadde vært så enkelt. Verden er ikke noe godt sted, og da er det faktisk de som velger å få barn, sin jobb å beskytte barna fra grusomhetene som finnes. Litt motstand i livet er desuten bare sunt, velger jeg å tro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Picketfence
1 minutt siden, BlondeVikingRage skrev:

For de som gamer, så nei. Dette gjelder grupper, om man kan si det sånn. 

Følgerne til SE, og følgerne til GTA. Det blir folk av de fleste. 

Hvis GTA fremmer vold, hos sine mindreårige tilhengere, så fremmer faktisk SE dårlig selvtillit, hos sine mindreårige tilhengere. 

 

Ja, riktig. Mener bare at hvermannsen ikke eksponeres for slike spill. Men klart det påvirker når man først har oppsøkt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Picketfence
1 minutt siden, BlondeVikingRage skrev:

Skulle svart på samme innlegget jeg akkurat siterte, oh well. 

Ja, det siste du skrev, helt enig. Om det bare hadde vært så enkelt. Verden er ikke noe godt sted, og da er det faktisk de som velger å få barn, sin jobb å beskytte barna fra grusomhetene som finnes. Litt motstand i livet er desuten bare sunt, velger jeg å tro. 

Jeg er ikke uenig. Mye jeg kunne sagt om fremgangsmåten til motstandere også. Men jeg velger likevel å tenke at det gjør seg med en debatt om hva som gjør influencere til gode forbilder, uten å gi de alt ansvar for egne valg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mocchhaa
Just now, Picketfence said:

Jeg er ikke uenig. Mye jeg kunne sagt om fremgangsmåten til motstandere også. Men jeg velger likevel å tenke at det gjør seg med en debatt om hva som gjør influencere til gode forbilder, uten å gi de alt ansvar for egne valg. 

Vel, det skal jeg faktisk ikke si meg uenig i. 

Jeg kan godt si at influencere, har ett stort ansvar. Altså, de har jo tross alt tusenvis av følgere (og svært unge, ja) 

At de burde tenke seg om både en og to ganger de poster, det mener jeg helt klart. Noe må gjøres. 

Så jeg er overhodet ikke uenig med deg, jeg bare synes ikke det Kristin gjorde var rett (i mine øyne) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa
4 minutter siden, Picketfence said:

Ja, riktig. Mener bare at hvermannsen ikke eksponeres for slike spill. Men klart det påvirker når man først har oppsøkt det. 

Det er forsåvidt, sant. Ikke alle vil ta det på en sunn måte, og det skal jeg ikke nekte for. SE er ikke ett sunt forbilde nei. Absolutt ikke. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Picketfence
3 minutter siden, BlondeVikingRage skrev:

Vel, det skal jeg faktisk ikke si meg uenig i. 

Jeg kan godt si at influencere, har ett stort ansvar. Altså, de har jo tross alt tusenvis av følgere (og svært unge, ja) 

At de burde tenke seg om både en og to ganger de poster, det mener jeg helt klart. Noe må gjøres. 

Så jeg er overhodet ikke uenig med deg, jeg bare synes ikke det Kristin gjorde var rett (i mine øyne) 

Det er helt innafor å mene, selv om temaet hun tar opp er viktig i seg selv. At influencere på reflektere over måten de opptrer på bør gjelde alle, både SE, KG og resten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa
1 minutt siden, Picketfence said:

Det er helt innafor å mene, selv om temaet hun tar opp er viktig i seg selv. At influencere på reflektere over måten de opptrer på bør gjelde alle, både SE, KG og resten. 

Temaet må taes opp, men jeg er sikker på at hun kunne fått en like bra video uten å DIREKTE peke noen ut. Hvertfall ikke så personlig mot SE. Hun kunne faktisk diskutert andre bloggere (inkl SE), om det først måtte nevnes, og det mener nå jeg. 

At SE er det farligste forbildet, kan så være. Men man må faktisk også se på alle de andre "farlige" bloggerne og influencerne som er. Mener jeg, igjen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, BlondeVikingRage skrev:

Temaet må taes opp, men jeg er sikker på at hun kunne fått en like bra video uten å DIREKTE peke noen ut. Hvertfall ikke så personlig mot SE. Hun kunne faktisk diskutert andre bloggere (inkl SE), om det først måtte nevnes, og det mener nå jeg. 

At SE er det farligste forbildet, kan så være. Men man må faktisk også se på alle de andre "farlige" bloggerne og influencerne som er. Mener jeg, igjen. 

 

Men det har hun gjort før, et par ganger faktisk. Hun nevnte ingen navn i de videoene, men snakket generelt om bloggere og andre influencere. Samme tema. Og de fikk jo viewes, men det ble liksom ikke tatt nok på alvor. Videoene ble sett og så fort glemt igjen. Nå derimot er det mange som har reagert, SE og Kristin skal møtes til debatt i morgen og jeg er spent på hvordan den går. :) 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa
Just now, Rosewood said:

Men det har hun gjort før, et par ganger faktisk. Hun nevnte ingen navn i de videoene, men snakket generelt om bloggere og andre influencere. Samme tema. Og de fikk jo viewes, men det ble liksom ikke tatt nok på alvor. Videoene ble sett og så fort glemt igjen. Nå derimot er det mange som har reagert, SE og Kristin skal møtes til debatt i morgen og jeg er spent på hvordan den går. :) 

Nå er det ikke SE sin feil at det ikke har funket før. Jeg synes fortsatt ikke noe om hvordan Kristin har gjort det, og det er heller ikke Kristin sin første gang. Ikke tro at hun heller saklig hele tiden, derfor er det ett problem. Selvom noe ikke har funket før, så gir det ikke K direkte retten til å lage en hel video rettet DIREKTE til SE som om alt er hennes feil. Det er problemet. Hun kunne hvertfall nevnt andre visse bloggere som fremmer like mye kroppspress ved sine "perfekte" kropper, perfekte hud og sine kritthvite smil. 

Debatten blir spennende det, håper jo SE dukker opp. Selvom jeg tror hun vil bli totaltslaktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, hulillerunde skrev:

Nå har Live Nelvik også kastet seg inn i debatten, og det virker dermed som om folk begynner å få opp øynene for galskapen 😄 https://www.seher.no/kjendis/burde-trekke-ut-nettet-til-sophie-elise/70887541 

Det er mange nå som har kastet seg på og det er så enormt viktig!

Så får vi bare håpe at Norges mektigste mediekvinne tør å møte til offentlig debatt fremfor å sitte bak tastaturet og dra offerkortet. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna Nas
2 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Det sies at de unge blir så påvirket av alt som er i mediene. Men blir unge så påvirket som folk skal ha det til? Klart er det en del som blir påvirket, men det er mange som ikke blir det også. 

Ja, noen av de unge blir voldsomt påvirket, sier psykiater Finn Skårderud. De idealiserer forbildet sitt og tror på alt vedkommende sier. 

Jeg anbefaler alle å høre det han sier innledningsvis i denne videoen:

https://youtu.be/vq0_9GMfQmU

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kjærlighetsbarn98
8 minutter siden, Anna Nas skrev:

Ja, noen av de unge blir voldsomt påvirket, sier psykiater Finn Skårderud. De idealiserer forbildet sitt og tror på alt vedkommende sier. 

Jeg anbefaler alle å høre det han sier innledningsvis i denne videoen:

https://youtu.be/vq0_9GMfQmU

 

Fryktelig trist. Likevel vet jeg at spiseforstyrrelser ofte handler om noe mer enn kropp, det handler om kontroll. For mange mennesker med f.eks traumer så kan det å kontrollere matinntaket holde borte skremmende minner fordi man selv tar tilbake kontrollen man mistet under traumene. 

Selvsagt har nok kroppspress også noe å si, men de som opplever tung psykisk sykdom har ofte annen baggasje i tillegg som gjør dem ekstra sårbare og utrygge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på alder med SE, men har aldri sett opp til henne eller syntes at hun er noe forbilde på noen som helst måte.

Jeg finner ingen #inspo ved dette mennesket overhodet og synes bloggen hennes er fullstendig uinteressant.

Hvorfor har hun så stor leserskare? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicecar
På 17.3.2019 den 16.25, Tjukk Norris skrev:

Husker hun la ut oppskriften på denne manipuleringen, altså hvordan hun vant leserne sine tilbake etter å ha tabbet seg ut.

Ser hun er inne i den fasen nå med tilbud om å snakke med de som måtte ha det vondt etter tragedien på New Zealand. Virkelig? Tragisk og lett gjennomskuelig. I tillegg går hun i offerrollen. Kan hun ikke bare slutte med sutringa og ta ansvar for en j*vla gangs skyld?

Dette reagerte jeg også på. Det er kvalmenede av henne å bruke tragedien i New Zealand på å vinne tilbake lesere på. Hun vet såpass at for mange så er religion veldig viktig og derfor bruker hun det for alt det er verdt. Som et slags gullkort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, nicecar skrev:

Dette reagerte jeg også på. Det er kvalmenede av henne å bruke tragedien i New Zealand på å vinne tilbake lesere på. Hun vet såpass at for mange så er religion veldig viktig og derfor bruker hun det for alt det er verdt. Som et slags gullkort.

Eller brannslukking/avledning fra all dritten rundt henne ellers om dagen.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...