Gjest Marist Skrevet 17. oktober 2018 #10101 Skrevet 17. oktober 2018 4 timer siden, Carina Maria skrev: Det vet du med sikkerhet eller rykter du har hørt? Dette har hun skrevet om på bloggen.
Infinity Skrevet 17. oktober 2018 #10102 Skrevet 17. oktober 2018 18 minutter siden, Carina Maria skrev: Det er ikke det jeg diskuterer og det som er temaet jeg sier at jeg ser på Sophie Elise som ærlig når hun har begynt og si fra til leserne sine at dem ikke må gjøre samme dumheter som det hun har gjort med operasjoner og behandlinger og det er det jeg kaller for og vere ærlig og hun er ærlig når sier at hun har gjort det fordi hun har hatt dårlig selv tillit og selv bilde er det og være ærlig for meg overfor leserne sine. Jeg klarer og se en sårbar jente bak det hun har gjort og når hun tørr og vise sårbarheten sin er det mye mer verdt enn alt annet. Hun har nettopp sagt at hun mener kirurgidebatten bør ties.. hvorfor forsto jeg ikke, det ble for ulogisk. 5
Gjest Marist Skrevet 17. oktober 2018 #10103 Skrevet 17. oktober 2018 2 minutter siden, Infinity skrev: Hun har nettopp sagt at hun mener kirurgidebatten bør ties.. hvorfor forsto jeg ikke, det ble for ulogisk. Så at både Kristin Gjelsvik og Mads Hansen reagerte på dette på sine instastoryer. Hansen mente da at vi må samtisig slutte å snakke om klimautfordringene slik at de forsvinner.... 😁
Gjest Berga Skrevet 17. oktober 2018 #10104 Skrevet 17. oktober 2018 20 minutter siden, Carina Maria skrev: Det er ikke det jeg diskuterer og det som er temaet jeg sier at jeg ser på Sophie Elise som ærlig når hun har begynt og si fra til leserne sine at dem ikke må gjøre samme dumheter som det hun har gjort med operasjoner og behandlinger og det er det jeg kaller for og vere ærlig og hun er ærlig når sier at hun har gjort det fordi hun har hatt dårlig selv tillit og selv bilde er det og være ærlig for meg overfor leserne sine. Jeg klarer og se en sårbar jente bak det hun har gjort og når hun tørr og vise sårbarheten sin er det mye mer verdt enn alt annet. Jeg ser bare bloggere som er ekstremt ppptatt av eget utseende og som pusher sitt fokus på andre, og hvis man skal unnskylde SE må man unnskylde alle som gjør kosmetiske inngrep. Og skal vi snakke om ærlighet her, så er jammen meg den bloggeren du kritiserer så hardt i den andre tråden, mye mer ærlig enn SE.
Gjest Carina Maria Skrevet 17. oktober 2018 #10105 Skrevet 17. oktober 2018 1 minutt siden, Marist skrev: Så at både Kristin Gjelsvik og Mads Hansen reagerte på dette på sine instastoryer. Hansen mente da at vi må samtisig slutte å snakke om klimautfordringene slik at de forsvinner.... 😁 Respekter at jeg på min måte klarer og og Sophie Elise som menneske bak bloggen noe du tydelig ikke gjør.
Gjest Carina Maria Skrevet 17. oktober 2018 #10106 Skrevet 17. oktober 2018 7 minutter siden, Infinity skrev: Hun har nettopp sagt at hun mener kirurgidebatten bør ties.. hvorfor forsto jeg ikke, det ble for ulogisk. Det har hun ikke sagt. Vis hvor hun har sakt det.
Gjest Carina Maria Skrevet 17. oktober 2018 #10107 Skrevet 17. oktober 2018 (endret) 2 minutter siden, Berga skrev: Jeg ser bare bloggere som er ekstremt ppptatt av eget utseende og som pusher sitt fokus på andre, og hvis man skal unnskylde SE må man unnskylde alle som gjør kosmetiske inngrep. Og skal vi snakke om ærlighet her, så er jammen meg den bloggeren du kritiserer så hardt i den andre tråden, mye mer ærlig enn SE. Jeg ser en sårbar jente som er har gode flotte verdier og som tør og vise sårbarheten sin noe du ikke klarer og se. Når jeg har sett og lest at Sophie Elise advarer unge jenter for og være dum og gjøre det samme som henne med plastisk kirurgi og kosmetiske behandlinger er hun ærlig i øynene mine og hun er sårbar. Det teller mye for meg. Endret 17. oktober 2018 av Carina Maria
Gjest Marist Skrevet 17. oktober 2018 #10108 Skrevet 17. oktober 2018 (endret) 6 minutter siden, Carina Maria skrev: Respekter at jeg på min måte klarer og og Sophie Elise som menneske bak bloggen noe du tydelig ikke gjør. Vet ikke helt om jeg fikk tak i meningen her? Om ikke annet, SE har mange gode sider som person, og hun virker som ei søt og hyggelig jente. Men de uttalelsene til TV2 om å slutte å snakke om operasjoner var kanskje ikke de mest gjennomtenkte fra hennes side. Endret 17. oktober 2018 av Marist
Gjest Carina Maria Skrevet 17. oktober 2018 #10109 Skrevet 17. oktober 2018 1 minutt siden, Marist skrev: Vet ikke helt om jeg fikk tak i meningen her? Om ikke annet, SE har mange gode sider som person, og hun virker som ei søt og hyggelig jente. Men de uttalelsene til TV2 var kanskje ikke de mest gjennomtenkte. Jeg synes mange av dem som kritiserer Sophie Elise henger seg opp i operasjonene og kosmetiske behandlingene hun har tatt og enda Sophie Elise mange ganger har sakt at hun har vært så usikker og hatt dårlig selv tillit at hun trodde det skulle bli bedre viss hun endret på noe. Hun stod foran speilet og lette etter feil på seg og noe hun kunne operere på neste gang. Dette har hun sakt i bloggerne og under interjuer på tv. Hun har sakt at det er en sykdom på lik linje med anorexi for hun blir avhengig av det. Det er det jeg mener hun er ærlig og for meg tør hun da og vise sårbarhet om at hun faktisk sliter og da skjønner jeg mer tanken hvorfor hun har begynt og justere på seg som hun har selv om jeg tar avstand fra sånn. Alt Sophie Elise gjør av ting enten det er og skrive bok eller miljø engasjement så blir hun møtt med negativitet. Det er det jeg synes er trist Jeg klarer og se at det handler om og være sårbar og hun er ærlig når hun tørr og vise sårbarheten sin. Dem som er uenig får bare være det. Jeg respektrer dem som har andre synspunkter om Sophie Elise så får dem respektere meg og andre som ser Sophie Elise som en ærlig blogger som tørr være seg seg selv og som har blitt mer og mer moden.
Infinity Skrevet 17. oktober 2018 #10110 Skrevet 17. oktober 2018 13 minutter siden, Carina Maria skrev: Det har hun ikke sagt. Vis hvor hun har sakt det. God kveld Norge. Tv2 6
Kristanna Skrevet 17. oktober 2018 #10111 Skrevet 17. oktober 2018 3 timer siden, Carina Maria skrev: Jeg gir meg med og diskutere på tråden med dere for dere har bestemt dere om at dere misliker henne samme hva men jeg ser en sårbar og skjønn jente som har slitt med selv tilliten i mange år og det er mer enn nok rettferdig for meg. Jeg liker den nye Sophie Elise som hun er i dag. Jeg misliker henne ikke. Men jeg misliker dobbeltmoralen hennes og hvordan hun negativt påvirker unge mennesker. 8
korallrev Skrevet 17. oktober 2018 #10112 Skrevet 17. oktober 2018 19 minutter siden, Carina Maria skrev: Det har hun ikke sagt. Vis hvor hun har sakt det. https://www.tv2.no/a/10138798/ Jeg verken liker eller misliker Sophie Elise som person, jeg kjenner henne ikke - og helt ærlig bryr jeg meg ikke om hun er likende eller ikke - men jeg misliker sterkt dobbeltmoralen, løgn (eller unnlatelse av sannheten) og hvordan hun påvirker unge mennesker... og faktisk voksne også etter å ha lest de siste sidene i denne tråden + kommentarfelt på fb og insta. Det skremmer meg, at alt tas for god fisk. 10
Infinity Skrevet 17. oktober 2018 #10113 Skrevet 17. oktober 2018 (endret) 16 minutter siden, Carina Maria skrev: Jeg synes mange av dem som kritiserer Sophie Elise henger seg opp i operasjonene og kosmetiske behandlingene hun har tatt og enda Sophie Elise mange ganger har sakt at hun har vært så usikker og hatt dårlig selv tillit at hun trodde det skulle bli bedre viss hun endret på noe. Hun stod foran speilet og lette etter feil på seg og noe hun kunne operere på neste gang. Dette har hun sakt i bloggerne og under interjuer på tv. Hun har sakt at det er en sykdom på lik linje med anorexi for hun blir avhengig av det. Det er det jeg mener hun er ærlig og for meg tør hun da og vise sårbarhet om at hun faktisk sliter og da skjønner jeg mer tanken hvorfor hun har begynt og justere på seg som hun har selv om jeg tar avstand fra sånn. Alt Sophie Elise gjør av ting enten det er og skrive bok eller miljø engasjement så blir hun møtt med negativitet. Det er det jeg synes er trist Jeg klarer og se at det handler om og være sårbar og hun er ærlig når hun tørr og vise sårbarheten sin. Dem som er uenig får bare være det. Jeg respektrer dem som har andre synspunkter om Sophie Elise så får dem respektere meg og andre som ser Sophie Elise som en ærlig blogger som tørr være seg seg selv og som har blitt mer og mer moden. Grunnen til at så mange av oss «henger» oss opp i operasjonene hennes er jo for det har vært kritikkverdig i måten hun har eksponert det på bloggen. Som for eksempel rumpeoperasjonen. Hun hintet om det i blogginnlegg og viste det med å teppebombe bloggen med rumpebilder . Hadde hun gjorde det kun for seg selv, og var ansvaret sitt bevisst om at slike bilder skaper kroppspress, som hun så fint sier hun selv er offer for, så legger man ikke ut slike bilder. Siden du tror at jeg er en sjalu hater siden jeg kritiserer, så får jeg presisere at jeg fint klare å se at hun er en søt jente med masse gode egenskaper....og en del ikke så gode. Endret 17. oktober 2018 av Infinity 8
Gjest Newroz Skrevet 17. oktober 2018 #10114 Skrevet 17. oktober 2018 5 timer siden, Carina Maria skrev: (...) Tankegangen har vert fordi hun har vært usikker på seg selv dårlig selv tillit til utseende sitt. Det er en psykisk avhengighets sykdom på lik linje med anorexi. Jeg forstår den stakkars jenta. 1 time siden, Carina Maria skrev: (...) Sophie Elise har sagt det er en avhengighets sykdom på samme måte som anorexi og vil bli tynnere og tynnere. (...) 5 timer siden, Carina Maria skrev: Det handler om at Soiphie Elise var ung og usikker, og hun trodde operasjonene og behandlingene skulle gjøre henne lykkelig noe de ikke gjorde og det er og blir en psykisk avhengighets sykdom på lik linje som anorexi og det og se tynnest mulig ut. 19 timer siden, Carina Maria skrev: Hun har sakt det i flere tv interjuer at hun fra råder unge jenter til og gjøre samme tabben som hun selv og det har jeg sett og hun har sagt at det er en psykisk sykdom som anorexi og spise forstyrrelser. 1) Jeg ser at du ofte (men ikke alltid) skriver at hun skal ha sagt "det er en psykisk sykdom som anoreksi og spise forstyrrelser". Har en kilde på at hun skal ha sagt dette? Selv om hun skal ha sagt dette, mener jeg det blir feil å gjenta som en sannhet: 2) SE har ikke fått noen diagnose for Dysmorfofobi, som jeg antar at det du henviser til. Å si at hun har det blir blir kun spekulasjoner. 3) Dysmorfofobi og anoreksi er to forskjellige lidelser. Anoreksi er svært alvorlig, og kan også være dødelig. 4) SE kan selvsagt hevde at hun er avhengig eller var avhengig av å ta plastiske operasjoner, men det betyr ikke at hun har en psykisk lidelse. Det å sammenligne disse - og i hvert fall sammenligne at en person mener at hun er avhengig av plastiske operasjoner med anoreksi, mener jeg blir totalt feil.
Gjest Carina Maria Skrevet 17. oktober 2018 #10115 Skrevet 17. oktober 2018 1 minutt siden, Newroz skrev: 1) Jeg ser at du ofte (men ikke alltid) skriver at hun skal ha sagt "det er en psykisk sykdom som anoreksi og spise forstyrrelser". Har en kilde på at hun skal ha sagt dette? Selv om hun skal ha sagt dette, mener jeg det blir feil å gjenta som en sannhet: 2) SE har ikke fått noen diagnose for Dysmorfofobi, som jeg antar at det du henviser til. Å si at hun har det blir blir kun spekulasjoner. 3) Dysmorfofobi og anoreksi er to forskjellige lidelser. Anoreksi er svært alvorlig, og kan også være dødelig. 4) SE kan selvsagt hevde at hun er avhengig eller var avhengig av å ta plastiske operasjoner, men det betyr ikke at hun har en psykisk lidelse. Det å sammenligne disse - og i hvert fall sammenligne at en person mener at hun er avhengig av plastiske operasjoner med anoreksi, mener jeg blir totalt feil. Jeg har sakt mitt men du og andre motstandere ikke klarer godtar at andre har andre meninger enn dere får dere bare diskutere henne så mye dere vil for jeg har meldt meg ut.
Gjest Newroz Skrevet 17. oktober 2018 #10116 Skrevet 17. oktober 2018 Akkurat nå, Carina Maria skrev: Jeg har sakt mitt men du og andre motstandere ikke klarer godtar at andre har andre meninger enn dere får dere bare diskutere henne så mye dere vil for jeg har meldt meg ut. Du kan lese hva jeg skriver - det handler ikke om å diskutere henne i det hele tatt. Mer om å ikke diskutere i så måte.
Anonym2467 Skrevet 17. oktober 2018 #10117 Skrevet 17. oktober 2018 14 minutter siden, Carina Maria skrev: Jeg har sakt mitt men du og andre motstandere ikke klarer godtar at andre har andre meninger enn dere får dere bare diskutere henne så mye dere vil for jeg har meldt meg ut. Du sier at du melder deg ut hele tiden men fortsetter å svare... 12
Gjest Berga Skrevet 17. oktober 2018 #10118 Skrevet 17. oktober 2018 (endret) 52 minutter siden, Carina Maria skrev: Jeg har sakt mitt men du og andre motstandere ikke klarer godtar at andre har andre meninger enn dere får dere bare diskutere henne så mye dere vil for jeg har meldt meg ut. Dette er et debattforum og da skal det være rom for alle slags meninger. Vi skal bare passe oss for å komme med påstander vi ikke kan føre bevis for, for eksempel hva bloggeren har sagt eller ikke sagt. Jeg er ingen motstander av Sophie Elise som menneske, det jeg er motstander av er hennes fokusering på kropp og utseende. Det spiller ingen rolle for meg hva bakgrunnen for hennes operasjoner og andre inngrep er, det jeg ikke liker er at hun fremstiller det slik hun gjør i bloggen. Husk at hennes følgermasse er svært unge og lettpåvirkelige jenter (og gutter), unge mennesker som heller burde få støtte for at det er greit å være den man er, og ikke mates med bloggerens ufarliggjøring av massive inngrep i en frisk kropp - kun for å passe inn i et ideal som ikke finnes. Endret 17. oktober 2018 av Berga
Gjest Carina Maria Skrevet 17. oktober 2018 #10119 Skrevet 17. oktober 2018 (endret) 1 time siden, Berga skrev: Dette er et debattforum og da skal det være rom for alle slags meninger. Vi skal bare passe oss for å komme med påstander vi ikke kan føre bevis for, for eksempel hva bloggeren har sagt eller ikke sagt. Jeg er ingen motstander av Sophie Elise som menneske, det jeg er motstander av er hennes fokusering på kropp og utseende. Det spiller ingen rolle for meg hva bakgrunnen for hennes operasjoner og andre inngrep er, det jeg ikke liker er at hun fremstiller det slik hun gjør i bloggen. Husk at hennes følgermasse er svært unge og lettpåvirkelige jenter (og gutter), unge mennesker som heller burde få støtte for at det er greit å være den man er, og ikke mates med bloggerens ufarliggjøring av massive inngrep i en frisk kropp - kun for å passe inn i et ideal som ikke finnes. Jeg skjønner det men det er ikke vits i og diskutere når flere av dere Sofie Elise motstandere bare er ute etter og rakke ned på henne for alt det er verdt. En ting er dem plastiske operasjonene og kosmetiske behandlingene hun har gjort men som jeg har skrevet før ble dem gjort da hun var 18 år og hun har vært åpen om at hun har hatt lav selv tillit og selv bilde og hun har vært åpen om at hun har slitt psykisk og gått på en psykisk smell. Dette gjør at jeg forstår Sophie Elise for at hun har gjort som hun har gjort men jeg støtter henne ikke i det hun har gjort. Det jeg synes er er fint er at jeg mener at Sophie Elise tørr og vise sin sårbarhet og hun tørr og si at hun ikke er perfekt og hun har sakt i intervjue da hun var med på Bloggerne og mitt danse crew at hun trodde operasjonene gjorde henne lykkelig og hun har sagt at dem ikke dem har gjort henne lykkelig. Det er bare og gå inn på bloggerne for og se episodene der hun var med. Jeg ser at Sophie Elise har vokst mye på det siste året for da hun var med i programmet Sophie Elise sin verden var hun en skygge av seg selv og det vistes at hun slet med seg selv. Det kommer en dag da Sophie Elise vil forandre seg og forandre holdningene om kosmetiske behandlinger og plastiske operasjoner og jeg tror hun er i ferd med og komme dit. Derfor har jeg endret mitt syn på Sophie Elise for jeg mener hun er en ekte og ærlig blogger som tørr og vise sårbarheten sin og jeg ser den sårbarheten hos Sophie Elise som jeg ikke har sett før. Jeg reagerer på når jante loven er den som er gjeldene på en tråd som dette og andre tråder når alt det Sophie Elise gjør blir rakket ned på. Skriver hun en bok er det galt, er hun med i skal vi danse er det mange som som skriver at hun ikke kan og danse og det er noen på tråden her som mente at hun ikke er bra for kjæresten sin. Jeg tror kjæresten til Sophie Elise gjør henne godt og hun har forandret seg etter hun har blitt sammen han og det virker som om ingen unner henne noe som helst fordi hun har prioritert feil med operasjoner og behandlinger. Jeg støtter ikke behandlingene hun har tatt og hun har vært et dårlig forbilde på bloggen sin men hun har vært ærlig om hvorfor hun har gjort det hun har gjort og hun har vært åpen om hva hun har tenkt. Endret 17. oktober 2018 av Carina Maria
Gjest Berga Skrevet 17. oktober 2018 #10120 Skrevet 17. oktober 2018 39 minutter siden, Carina Maria skrev: Jeg skjønner det men det er ikke vits i og diskutere når flere av dere Sofie Elise motstandere bare er ute etter og rakke ned på henne for alt det er verdt. Jante love råder i denne tråden om Sophie Elise. Vi som mener noe positivt blir ugle sett av dem som ikke liker henne. Smaken er som baken. Heldigvis. Sophie Elise har vokst i øynene mine som blogger, som foretningskvinne og som en ekte og ærlig blogge når hun har turt og være sårbar og ærlig. Jeg gir litt opp når du svarer på noe annet enn hva jeg skriver, og å dra inn Jante i en debatt om kropps- og utseendefokus blir for merkelig for meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå