Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet

https://www.tv2.no/underholdning/10138798/  Enda mer slett journalistarbeid, fra bloggernes talerør tv2.

Jeg siterer: 

jeg føler at folk gjør det for egen vinning ofte. For å virke som en slags moralens vokter. «Å, vi står imot det her», så kaster man bare ild på bålet. Så hvor mye kan man egentlig bry seg da?

Selv har bloggeren vært åpen om operasjon av nese, pupper og rumpe. Hun har også forstørret leppene og tatt Botox i pannen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
23 timer siden, Carina Maria skrev:

Når Sophie Elise har gjort dem hun skriver om anonym skal vi respektere det. 

Hun har skrevet på story på insta at hun ikke bryr seg om folk vet hvem det er 😛

hadde hun skrevet med navn i boken så hadde den nok blitt stanset;)

• Liker 5
Skrevet
13 timer siden, Emmy_H skrev:

https://www.tv2.no/underholdning/10138798/  Enda mer slett journalistarbeid, fra bloggernes talerør tv2.

Jeg siterer: 

jeg føler at folk gjør det for egen vinning ofte. For å virke som en slags moralens vokter. «Å, vi står imot det her», så kaster man bare ild på bålet. Så hvor mye kan man egentlig bry seg da?

Selv har bloggeren vært åpen om operasjon av nese, pupper og rumpe. Hun har også forstørret leppene og tatt Botox i pannen.

Så da regner jeg med hun tenker det samme om sitt «engasjemang» rundt dyrevelferd og miljø da? Eller...? Snakk om å kaste stein i glasshus.

• Liker 7
Skrevet

Det er jo på grunn av henne og andre influencerne som har frontet operasjoner og fillers at disse hun mener har så stort et ego har måttet reise seg og brukt stemmen sin. 

Gjest Carina Maria
Skrevet
1 time siden, Anonym2467 skrev:

Så da regner jeg med hun tenker det samme om sitt «engasjemang» rundt dyrevelferd og miljø da? Eller...? Snakk om å kaste stein i glasshus.

Er det ingen som tenker på at hun har blitt eldre og 5 siden da hun tok silikon. På dem årene forandrer man seg i tanke gang og modenhet og det er jo sakt fra psykologer at dem som vil ta kosmetiske og plastiske behandlinger blir anbefalt og vente til dem er gamle nok og modne nok i hodet for det meste av lysten til og ta kosmetisk behandling sitter i hodene og har med usikkerhet og psykiske problemer og gjøre. 

Gjest hulillerunde
Skrevet
56 minutter siden, Carina Maria skrev:

Er det ingen som tenker på at hun har blitt eldre og 5 siden da hun tok silikon. På dem årene forandrer man seg i tanke gang og modenhet og det er jo sakt fra psykologer at dem som vil ta kosmetiske og plastiske behandlinger blir anbefalt og vente til dem er gamle nok og modne nok i hodet for det meste av lysten til og ta kosmetisk behandling sitter i hodene og har med usikkerhet og psykiske problemer og gjøre. 

Ja det er fem, snart seks, år siden hun tok silikon i puppene. Ja, hun har nok forandret syn på dette i den senere tid (det har hun skrevet litt om på bloggen). Samtidig er det ikke fem år siden hun valgte å legge seg under kniven for å forandre på rumpa/hoftene/lårene. Det er ikke fem år siden hun valgte å få fett transplantert fra magen og inn i leppene. Det er ikke fem år siden hun la seg under kniven for å endre på kjeven. Hun har valgt å gjennomføre en skrekkelig lang rekke med plastiske operasjoner som hun ikke på noen måte har hatt behov for. Hadde hun ventet til frontallappen var ferdig utviklet ved ca 25 årsalder, så kan det tenkes at hun ikke hadde valgt å gjennomføre alle disse operasjonene. MEN! Dette fritar henne ikke for ansvaret hun, og andre bloggere, har i forhold til kropps,- og skjønnhetspress! 

Skrevet
11 minutter siden, hulillerunde skrev:

Ja det er fem, snart seks, år siden hun tok silikon i puppene. Ja, hun har nok forandret syn på dette i den senere tid (det har hun skrevet litt om på bloggen). Samtidig er det ikke fem år siden hun valgte å legge seg under kniven for å forandre på rumpa/hoftene/lårene. Det er ikke fem år siden hun valgte å få fett transplantert fra magen og inn i leppene. Det er ikke fem år siden hun la seg under kniven for å endre på kjeven. Hun har valgt å gjennomføre en skrekkelig lang rekke med plastiske operasjoner som hun ikke på noen måte har hatt behov for. Hadde hun ventet til frontallappen var ferdig utviklet ved ca 25 årsalder, så kan det tenkes at hun ikke hadde valgt å gjennomføre alle disse operasjonene. MEN! Dette fritar henne ikke for ansvaret hun, og andre bloggere, har i forhold til kropps,- og skjønnhetspress! 

Godt sagt! Hun fortsatte med å endre på seg men vil ikke ta ansvar for påvirkning. Heller motsatt i henhold til intervjuet på god kveld Norge i går..

• Liker 16
Skrevet
1 time siden, Carina Maria skrev:

Hvorfor siterer du meg? Jeg svarte på en kommentar som var skrevet for 16 timer siden og artikkelen vedkomne siterte er av nyere dato, så hva har det med saken å gjøre at hun er 5 år eldre enn når hun tok silikon i puppene? Som @hulillerunde skrev over, hun har fikset på x antall ting i nyere tid så hun kan ikke fraskrive seg noe ansvar på noen som helst måte. SE er fortsatt like utseendefiksert og et dårlig forbilde for unge. 

• Liker 11
Skrevet

Det er så hjernedødt det SE sier i det intervjuet! Det hun indirekte sier er at bloggere skal bare få kjøre på, skape et sykt og uoppnåelig kroppsbilde ved plastisk kirurgi samt ødelegge jenters selvbilde og alt det uten at noen sier noe i mot. Vet du hva SE? Folk hadde ikke trengt å si noe dersom DERE ikke gjør det dere gjør. Det er DERE som skaper kroppspress og normaliserer plastisk kirurgi, ikke de som kjempe MOT det. Det SE driver med er så ansvarsfraskrivelse at jeg blir kvalm. 

• Liker 17
Skrevet
25 minutter siden, hulillerunde skrev:

Word! Kunne ikke sagt det bedre selv.

Skrevet

Jeg håper det utdraget fra boken (som ligger på bloggen) ikke er fra selve boken, men fra et uvasket manus. Det er ekstremt mange skrivefeil og merkelige setningsoppbygninger. Hvis det er fra boken bør forlaget skamme seg.

Skrevet (endret)
On 10/13/2018 at 9:32 AM, Carina Maria said:

Når Sophie Elise har gjort dem hun skriver om anonym skal vi respektere det. 

Sophie Elise har ikke gjort dem anonyme, Hadde de vært det så hadde man jo ikke visst hvem hun skrev om. Når det er sagt så hadde det vært fint om man hverken nevnte navn eller*  ikke kjøpte boken. 

*Hvem det er snakk om er vel uansett så godt kjent at det ikke har noe å si om det nevnes. 

Endret av SVK
Skrevet
1 time siden, hulillerunde skrev:

56 minutter siden, Anonym2467 skrev:

Det er så hjernedødt det SE sier i det intervjuet! Det hun indirekte sier er at bloggere skal bare få kjøre på, skape et sykt og uoppnåelig kroppsbilde ved plastisk kirurgi samt ødelegge jenters selvbilde og alt det uten at noen sier noe i mot. Vet du hva SE? Folk hadde ikke trengt å si noe dersom DERE ikke gjør det dere gjør. Det er DERE som skaper kroppspress og normaliserer plastisk kirurgi, ikke de som kjempe MOT det. Det SE driver med er så ansvarsfraskrivelse at jeg blir kvalm. 

Jeg er så enig! Men det jeg reagerer mest på er at det sies at :Bloggeren har vært ærlig om....! Nei!  Hun har ikke vært ærlig i det hele tatt. Det er på tide at tv2 tar seg sammen og faktisk ettergår det bloggere sier, uavhengig om de tjener fett på det. 

Gjest Carina Maria
Skrevet
3 timer siden, hulillerunde skrev:

Det fra tar henne ikke ansvaret når det gjelder dem inngrepene hun har gjort men vi kan forstå at det handler om en psykisk sykdom på samme måte som anorexi for og bli tynnes. Her har hun som et blogg idol for andre unge jenter ansvar for og være ærlig om at det usikkerhet til eget utseende handler om det psykiske.

Sophie Elise får ikke gjort om på det hun har gjort men hun kan være et tals rør for andre jenter. Jeg var usikker på meg selv og utseendet mitt da jeg var var på hennes alder. og jeg stod og leitet etter feil på meg selv. 

Skrevet
2 timer siden, Emmy_H skrev:

Jeg er så enig! Men det jeg reagerer mest på er at det sies at :Bloggeren har vært ærlig om....! Nei!  Hun har ikke vært ærlig i det hele tatt. Det er på tide at tv2 tar seg sammen og faktisk ettergår det bloggere sier, uavhengig om de tjener fett på det. 

Hun har ikke vært ærlig om så mye de siste årene. Rumpa løy hun om i flere år før hun sa den var fake. Kanskje hun fremover ikke snakker så høyt om hva hun gjør men tror ikke hun er ferdig med å pynte på seg. Nå har hun noe annet å tenke på med dansen, men ellers bruker hun som kjent mye tid på utseendet og i speilet.

• Liker 7
Skrevet
4 timer siden, hulillerunde skrev:

Ikke glem rumpeoperasjonen da.  Det er jo den mest "obvious" og synlige av dem alle.

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, Carina Maria skrev:

Sophie Elise får ikke gjort om på det hun har gjort men hun kan være et tals rør for andre jenter. Jeg var usikker på meg selv og utseendet mitt da jeg var var på hennes alder. og jeg stod og leitet etter feil på meg selv. 

Er enig med deg, men problemet er at hun fortsetter å fronte plastisk kirurgi. I en kommentar på bloggen hennes skrev hun at hun var GLAD for at hun hadde operert seg. Da synes jeg bedre om IR, som satt nylig og så på nyhetskanalen at hun var "dom i håvet" når hun opererte seg. Vitner om mye mer selvinnsikt.

Skrevet
3 timer siden, Marist skrev:

Er enig med deg, men problemet er at hun fortsetter å fronte plastisk kirurgi. I en kommentar på bloggen hennes skrev hun at hun var GLAD for at hun hadde operert seg. Da synes jeg bedre om IR, som satt nylig og så på nyhetskanalen at hun var "dom i håvet" når hun opererte seg. Vitner om mye mer selvinnsikt.

Forskjellen er vel at Sophie Elise er ærlig, mens IR også er svært fornøyd med operasjonene sine og bare prøver å fremstå som et godt forbilde. 

• Liker 6
Skrevet

Der var reklamen for bio Oil tilbake igjen:balltre:

• Liker 9
Skrevet (endret)
19 timer siden, halvehimmelen skrev:

Forskjellen er vel at Sophie Elise er ærlig, mens IR også er svært fornøyd med operasjonene sine og bare prøver å fremstå som et godt forbilde. 

Hvilket ingen av dem er. Men ser poenget ditt, absolutt. IR har riktignok angret på rumpa. SE løy i to år om rumpa, og valgte å droppe nyheten for å lage blest om tv-serien sin. 

Endret av Marist
Skrivefeil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...